Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag vill bara varna för elefanten i rummet här:

varför bemöda sig om att döda mig när byborna är beredda att göra det? Jag känner hur tramset runt min roll verkligen har spelat ulvarna i händerna.

Just nu gravar de bergis högt och dunkar varandra i ryggen, för o de låter mig leva, varför skulle då byn tro på mig när jag pekar ut dem?

Satans ulvar!

:gremsuck:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Vill och vill. Jag vill ju inte hängas, men om det hjälper byn så är det ju det som ska ske.

Vem annars skulle vara sjöfararen, menar du?
Det är ingen färdig tanke ännu. Har inte grunnat på det tillräckligt. Men Cissi är den som kunde sia Sjöfararen. Hon är den som är grönad av Max och det är hon som nackats av ulvarna.

Max är den som grönat Cissi, Max är den som rödat Cassie och Cassie är Sjöfararen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dieselsoppa said:
Jag vill bara varna för elefanten i rummet här:

varför bemöda sig om att döda mig när byborna är beredda att göra det? Jag känner hur tramset runt min roll verkligen har spelat ulvarna i händerna.

Just nu gravar de bergis högt och dunkar varandra i ryggen, för o de låter mig leva, varför skulle då byn tro på mig när jag pekar ut dem?

Satans ulvar!

:gremsuck:
Satans ulvar är ju fel här Basse.

Satans Dieselsoppa skall det väl stå? Det är ju du som bybo som skapat det här. Det är inte byn som spelat ulvarna i händerna. Allt ansvar ligger på bybo-Basses axlar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
KK said:
Satans Dieselsoppa skall det väl stå? Det är ju du som bybo som skapat det här. Det är inte byn som spelat ulvarna i händerna. Allt ansvar ligger på bybo-Basses axlar.
För all del, jag skulle aldrig ha ljugit. men du vet jag är ju en sån där snel kille som aldrig får kyssa vackra tjejer och som tar allvarligt på min siarförmåga.

Så, i lojalitet mot vad jag har uppfattat som byns önskemål har jag ljugit och stått i. Och nu inser jag att om jag får leva för både bybor och ulvar, kommer ulvarna dra världens jackpot:

de blir av med en siare tack vare byn.

Vems felet är skiter jag i, det är bara så jävla dryyyygt! :gremsuck:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
...och nu ska jag åka tåg i tusen timmar utan vettig internetuppkoppling och det enda jag kommer kunna tänka är "arg på mig själv-tankar" tills det hela är över och mer än det. (Mitt tåg kommer fram till Stockholm 24.00)

:gremsuck:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dieselsoppa said:
...och nu ska jag åka tåg i tusen timmar utan vettig internetuppkoppling och det enda jag kommer kunna tänka är "arg på mig själv-tankar" tills det hela är över och mer än det. (Mitt tåg kommer fram till Stockholm 24.00)

:gremsuck:
Innan du drar kan du väl lägga en röst på någon random förutom Cassius för att visa vägen om vi vill ändra oss och låta Cassius självdö.

Vilka är dina ulvar?

Och Basse, glöm förböveln inte att använda din förmåga!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Eh, jag kan alltså inte "glömma" att använda min förmåga. Jag får veta "vem som höll i kniven" så att säga.

Jag misstänker i nuläget Cassius, Max, Korpa, Liliana och Tripp.

Men det är fan ett vågspel att släppa rösten på Cassius.

tänkatänkatänkatänkatänkatänkatänkatänkatänkatänkatänkatänka.........

Okejrå Irland, here goes:

Röst: Max
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Jaså? Du tycker att jag helt plötsligt blev ulvig igen? Får man fråga vad som ändrats? :gremsmile:
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Liliana said:
Ruga said:
Tyr said:
Jag har tittat på det här drevet mot Cassius med intresse. Det som gör det intressant är att det ser självklart ut att Cassius är en ulv som offrats. Han har gått från en sannolik ulv till en mer eller mindre självklar ulv som numera en stor majoritet av spelarna drevar mot. En offrad ulv och ett jättestort drev. Plundrarna vill att vi ska hänga Cassius, men varför? Är det en gröningstaktik eller försöker de vinna tid?
Luu får en förmåga om (var det tripp) åkte ut.Tänk om
varulvarna får en när Cassius åker? Typ att de kan smitta någon eller så?
Hm, varför just Cassius? Kan väl lika gärna passa vem som helst? (Om Ruga åker ut får ulvarna förmågor)
Tyr pratade om att plundrarna vill att vi ska hänga Cassius så då var det ovan mitt förslag till varför.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Ruga said:
Liliana said:
Ruga said:
Tyr said:
Jag har tittat på det här drevet mot Cassius med intresse. Det som gör det intressant är att det ser självklart ut att Cassius är en ulv som offrats. Han har gått från en sannolik ulv till en mer eller mindre självklar ulv som numera en stor majoritet av spelarna drevar mot. En offrad ulv och ett jättestort drev. Plundrarna vill att vi ska hänga Cassius, men varför? Är det en gröningstaktik eller försöker de vinna tid?
Luu får en förmåga om (var det tripp) åkte ut.Tänk om
varulvarna får en när Cassius åker? Typ att de kan smitta någon eller så?
Hm, varför just Cassius? Kan väl lika gärna passa vem som helst? (Om Ruga åker ut får ulvarna förmågor)
Tyr pratade om att plundrarna vill att vi ska hänga Cassius så då var det ovan mitt förslag till varför.
Förlåt, var inte tydlig med min mening. Varför skulle en sån förmåga aktiveras när Cassius åker ut? I sådant fall borde det väl vara Cissi som får förmågan, och hon är ju nattmördad och grön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstning R3

Vimes-->Diesel
Liliana-->Diesel
Brynolf-->Diesel
Empis-->Diesel
K.K-->Diesel
Max Raven-->Diesel
Tyr-->Diesel
Diesel-->Cassie
Ruga-->Diesel
Korpa-->Diesel
Tripp-->Diesel
Vico-->Cassie
K.K-->Cassie
Empis-->Cassie
K.K-->Cassie
Tripp-->Cassie
Max Raven-->Ruga
Max Raven-->Cassie
Brynolf-->Cassie
Vimes-->Cassie
Korpa-->Cassie
Tyr-->Diesel
Diesel-->Max Raven

Nuvarande ställning:

[8] Cassius: Diesel, Vico, K.K, Empis, Tripp, Max Raven, Brynolf, Vimes, Korpa

[3] Dieselsoppa: Vimes, Liliana, Brynolf, Empis, K.K, Max Raven, Tyr, Ruga, Korpa, Tripp

[1] Max Raven: Diesel

[0] Ruga: Max Raven

[1] Ej röstat: Cassius

Så 8-3 till Cassius som diskas om han inte dyker upp för att hängas. Det vore ballt att spetsa till det lite mot slutet för att se om det finns några ulvar som vågar chansa med lite röstbyten.

Ändrar jag till Diesel så har vi 7-4, skulle Cassie dyka upp landar vi på 7-5 och hittar vi en spelare som får kalla fötter i Cassie-drevet så är det plötsligt 6-6.

Röst: Dieselsås

Fett. Vågar du Cassius? Jag kommer vara redo att kasta tillbaka min röst såru vet.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Tycker rösterna på Diesel ska vara kvar. Inte så vackra kvinnor behöver också nån att kyssa. :gremtongue:

Allvarligt talat, tycker fler borde gå över, vi är ju ett par inne nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Liliana said:
Tycker rösterna på Diesel ska vara kvar. Inte så vackra kvinnor behöver också nån att kyssa. :gremtongue:

Allvarligt talat, tycker fler borde gå över, vi är ju ett par inne nu.
Vad menar ni? Ska vi köra chicken race mot Cassius när han vet att vi är beredda att väja om han gasar på? Förstår inte vad det skulle göra för nytta.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
KK: Hmmmmm. Intressant. Får se om vi får fram något.
Röst: Tripp_trap
Baserar du det här på att det finns nått lurt med Tripps roll? Alltså, att han inte fimpades av ulvarna i R1 tyder ju på att de inte ville att hans förmåga/talang skulle gå över till Lu-kaazh.

Att ulvarna sedan hjälpte till att hänga Lu-kaazh kanske har öppnat upp nått för Tripp?

Motivera gärna, kom med nått gällande Tripp som jag går igång på.
 
Top