Nekromanti Ett äventyr - Labyrinten (Runda 3)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________

Ett äventyr

- En episk berättelse
______________________


Samtalstonen stegrar i takt med att den blåskimrande portalen ger ifrån sig ett allt högre surrande. En av de gigantiska stenstatyerna meddelar att det är dags att kasta in den första äventyraren. Lu-Kaazh går djärvt fram mot portalen och hasplar ur sig ett pinsamt försök till ett tårdrypande farväl, snubblar på en kvist och glömmer sin dräpande slutreplik när kroppen uppslukas av portalens uppblossande blå flammor. Ett perfekt hjälteslut för en hjälte som skulle ha blivit omsjungen till världens undergång. Om det inte var för att ni andra höll er upptagna med att mumsa på några kycklingklubbor så att ni missade hela händelseförloppet skulle ni säkert ha berättat för era barnbarn hur Lu-Kaazh helt försvann in i den blå portalen med ett skrik som indikerade att de blå flammorna var relativt smärtsamma.

Med iskallt mod går ni andra igenom portalen och det både snurrar, surrar, blinkar och skiftar fokus när ni teleporteras till ett underjordiskt schakt. Det verkar vara en labyrint med de allra mest nesliga fällor. Vissa fällor känns som att de är konstruerade mest för att ni ska ha något att ta er runt, för annars känns de väldigt onödiga. Ortsbefolkningen hade definitivt inte tolererat all den här omständigheten bara för att gå fram och tillbaka från brunnen för att fylla på vätskeförrådet. Det tar givetvis inte lång tid innan Cissi snubblar på en osynlig tråd. En stor stenbumling utlöses, rullar nedför en stenramp med otrolig hastighet och krockar med en fackla som antänder en oljeindränkt tunika. Den numera brinnande tunikan bränner i sin tur av ett rep som håller upp en plattform med en massa spikar i. Dessa spikar med tillhörande plattform hamnar oturligt, men välplanerat av fällans konstruktör, rakt i huvudet på Cissi. Inte mycket att göra åt. Ni knatar på och kommer till ännu en fälla. Denna fälla är konstruerad så att någon måste sticka in huvudet i ett hål i väggen, vänta på att en bila hugger huvudet av denna någon så att alla helvetets mekaniska dominoeffekter tillåter en stor bronsport att öppnas. Varför det måste vara ett huvud som ska stickas in i hålet i väggen är ni osäkra på, men så är det i alla fall. Vem det blir måste ni avgöra innan er proviant är uppäten och det torde vara på

Onsdag (6:e) kl 22:00

Deltagare
Brynolf
Cassius
Cissi (Äventyrare)
Dieselsoppa
Empiricus
Jake Armitage (Äventyrare)
Konrad Konvalj
korpa
Liliana
LJSLarsson (Plundrare)
Lu-Kaazh (Äventyrare)
Max Raven
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Okej, så Cissi blev alltså nattmördad?

Jag kan tänka mig några förklaringar.

1. Ulvarna vill eliminera den som har blivit siargrönad.

2. Max är ulv och vill framställa sig själv som grönare.

3. Ulvarna vågade inte chansa bland de jag skulle kunna tänkas skydda och såg till att ta ut någon som då garanterat skulle ryka.

Personligen lutar jag åt 1 eller 3, de punkterna kan man iofs slå ihop till en. Jag tror alltså att Max är vår siare och det var därför jag valde att skydda honom den här gången.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Tack ska ni ha för gott spel!
Jag har aldrig blivit nattmördar förut. :gremlaugh:

Jag ska följa det här med intresse.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,351
Konrad Konvalj said:
Tack för gott spel Cissi och Lu-kaazh.

Ny runda, nya tag. Hepp, hepp!
Yes! Tack Cissi och sorry Lukas!

Nya tag:

röst: diselsoppa
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Hopp! Där gick Cissi åt. Luriga ulvar. :gremfrown:

... Eller inte. Visst, de blir av med en grönad person, men samtidigt bekräftar de att jag talade sanning ... alternativt att jag är en ulv som grönade för att få alibi. Damn. Å andra sidan är det lite uppenbart, så frågan är om jag är en ulv eller om ulvarna dödade Cissi för att jag skulle misstänkas för ulv.

Era efterforskningar har dock givit frukt. Siade om Cassius, och mitt resultat vet Cassius vad det blev, och ni andra kan nog räkna ut det:

Cassius är plundrare/röd.

Det fanns en del flaggor där innan, så det här är väl mer ett slag till mot honom. Vi har väl minst två plundrare till, dock.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
röst: Dieselsoppa.

Rödast för mig, sorry.

Tack för spel ni som åkt ut!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Kuriosa: jag tror att det här var första gången jag som bybo inte fick vara kvar till spelets slut.

Jag hade verkligen inte tid för det här den här gången, men tack endå
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,615
Location
Stockholm
Ouch! Tack för det här spelet, Cissi & Lukas.

Korpa said:
Okej, så Cissi blev alltså nattmördad?
Pja, det ser ju inte ut så i Mukwas beskrivning. Men å andra sidan säger han ju inte uttryckligen att inget nattmord begåtts den här gången. Så ja, rimligen.

Jag kan tänka mig några förklaringar.

1. Ulvarna vill eliminera den som har blivit siargrönad.

2. Max är ulv och vill framställa sig själv som grönare.

3. Ulvarna vågade inte chansa bland de jag skulle kunna tänkas skydda och såg till att ta ut någon som då garanterat skulle ryka.

Personligen lutar jag åt 1 eller 3, de punkterna kan man iofs slå ihop till en. Jag tror alltså att Max är vår siare och det var därför jag valde att skydda honom den här gången.
Egentligen kan ju alla tre stämma. Om jag är ulv, outar siare och siar folk gröna, vill jag ju inte att dessa ska knata runt och gröna sig.


Men ok, då var Lukas kniv på riktigt. Då är inte Diesels tempelriddare det.

Röst: Dieselsoppa
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Max Raven said:
Era efterforskningar har dock givit frukt. Siade om Cassius, och mitt resultat vet Cassius vad det blev, och ni andra kan nog räkna ut det:

Cassius är plundrare/röd.

Det fanns en del flaggor där innan, så det här är väl mer ett slag till mot honom. Vi har väl minst två plundrare till, dock.
Sweet! Jag har haft svårt att skaffa mig en bra känsla för Cassius så jag diggar att du valde honom.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Tyr said:
Max Raven said:
Era efterforskningar har dock givit frukt. Siade om Cassius, och mitt resultat vet Cassius vad det blev, och ni andra kan nog räkna ut det:

Cassius är plundrare/röd.

Det fanns en del flaggor där innan, så det här är väl mer ett slag till mot honom. Vi har väl minst två plundrare till, dock.
Sweet! Jag har haft svårt att skaffa mig en bra känsla för Cassius så jag diggar att du valde honom.
Röst : Cassius
Har ett svagt minne av att Cassius hoppade över både Lu och Diesel i första rundan för att istället rösta på Cissi. Får kolla mer på röstningen med den nya infon och vad det innebär. Går och lägger mig nu.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Kan tänka mig, att om Max var ulv, så är det grönande att ta ut Cissi, och bevisa att han hade rätt, och nu visa en röd, som, om han var ulv, är grön. på så vis får de ut 2 gröna denna runda, och sen nästa runda åker ju Max då, men dom tar en grön under natten.

Kan vara troligt?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Tack för spelet, Cissi och Lu-Kaazh!

Jag har fått bekräftelse på en månglare har lämnat spelet, och det torde då vara ännu mer grönande för informationen Cissi satt på, utöver att hon är grön i sig.

Lu-kaazh said:
Nu vet jag att jag kommer låta som en uppgiven ulv,
men jag tror faktiskt det kan vara en bra ide att rösta ut mig.

Jag brukar vara som bäst i de första rundorna och eftersom jag inte hade tid att göra något vettigt i de två runderna som varit nu så tror jag inte att jag kommer kunna bidra med något vettigt.

Det jag dock vill är att ni håller koll på de som röstar på mig eftersom jag tror att det måste finnas ulvar där.

jag tror också ni skall hålla ett extra öga på vimes som jag tycker gjort en ganska kraftig omvändning till att vilja rösta ut mig.
han var ganska hastig i omvändningen av cissi i första rundan också.
Utröstandet på Lu-Kaazh gick så här förra rundan. (Jag tar med min egen röst som jag lade på honom, för att det är en av två röster som lades på honom förutom de på slutet där jag också var med) :

Jag röstade först på honom förra rundan, direkt i början 2013-02-27 23:31. Det var efter att korpa kommit ut som väktare och Lu-Kaazh satt som en av få utan förmåga outad. Därefter röstade jag på tripp istället.

Tyr 2013-03-02 18:09 från Oröstat till Lu-kaazh

Max Raven gick 2013-03-02 18:38 från Tyr till Lu-kaazh och sedan 2013-03-03 01:41 från Lu-Kaazh till Cassius

Dieselsoppa 2013-03-02 21:26 från Cassius till Lu-Kaazh
Ruga 2013-03-02 22:20 Dieselsoppa Lu-kaazh
Empiricus 2013-03-03 03:14 från Liliana till Lu-Kaazh
korpa 2013-03-03 10:20 från Liliana till Lu-Kaazh
Vimes 2013-03-03 18:56 från Cassius till Lu-Kaazh

Att Cassius som satt och tryckte på Dieselsoppa sedan början är röd är intressant, men det kan ju också vara ett taktiskt val för att kunna baila ur om det skulle visa sig att de andra två dreven inte faller ut rätt. Och Diesel sitter inte alls säkert nu som tempelriddare eftersom Lu-Kaazh är grön.

Röst: Dieselsoppa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstläge R2 said:
Lu-kaazh har 6 röster (Tyr, Dieselsoppa, Ruga Empiricus, Korpa och Vimes)
Liliana har 4 röster (Cissi, Konrad Konvalj, Vicotnik och Lu-kaazh)
Dieselsoppa har 4 röster(Cassius, Liliana, Brynolf och tripp_trap)
Cassius har 1 röst (Max Raven)
Raven har prickat in Cassius som ulv därav är han röd i protokollet.

Att hänga Cassius och få full bekräftelse för Max Ravens trovärdighet är ju det bästa alternativet, men kan inte det vänta? Vi har det ju på papper nu så att säga.

Dieselsås vill ju inte röra vid Lu-kaazh dolk och eftersom Lu-kaazh var grön så måste ju Dieselsåsen vara röd? Annars brakar väl hela väven ihop?

Röst: Dieselsås
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Liliana said:
Kan tänka mig, att om Max var ulv, så är det grönande att ta ut Cissi, och bevisa att han hade rätt, och nu visa en röd, som, om han var ulv, är grön. på så vis får de ut 2 gröna denna runda, och sen nästa runda åker ju Max då, men dom tar en grön under natten.

Kan vara troligt?
Inte omöjligt. Egentligen är det bättre om ni väntar med Cassius en runda, men då känns det som att vi behöver bättre info.

Iaf än att varulvarna inte verkar vara superrutinerade/smarta - det här Cissi-mordet drar blickfånget till mig. Som ulv hade jag nog väntat en runda och försökt plocka någon annan så det inte hade varit så uppenbart. De verkar reagera mer än tänka över sina mål.

Fast det kanske är en brist i mitt tänk här, så ta det på vilket sätt. Vi har ju (minst) två okända ulvar, och om ni har en känd så är det bara att plocka denne sen. :gremsmile:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Medhåll på KK. Ska tänka över lite grejer - men just nu så vill jag se lite vad som ramlar ut.

Röst: Dieselsoppa
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Konrad Konvalj said:
Att hänga Cassius och få full bekräftelse för Max Ravens trovärdighet är ju det bästa alternativet, men kan inte det vänta? Vi har det ju på papper nu så att säga.
Jag tänkte hålla med om att det är det bästa alternativet att plocka Cassius, men egentligen så spelar det ingen roll NÄR vi grönar Max, huvudsaken är att vi gör det någon gång genom att rösta ut Cassius. Att rösta ut någon annan den här rundan är okej, förutsatt att vi tror oss ha hittat en av de okända ulvarna, för jag röstar hellre ut någon som ska vara ulv än jag röstar ut någon som eventuellt är det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Ouch!

:gremcry:

Ledsen Lu-kaazh, men du låg närmast. Tack för spel Cissi!

Återkommer när jag har nattat barn.
 
Top