Recca said:
Ojrå.
...Så jag har inte hängt med i anmälningstråden. Det kan ju inte göra att jag misstänks mer väl?
Sen är jag nertaggad.
Lista över fördelar för ulvarna? Jag ser egentligen bara en och det är fördelen att ha en hel att kunna snacka ihop sig utan press.
Jag röstar på dig för att jag tycker du kan spalta upp fördelarna ulvarna får genom att de har en dag innan spelstart att snacka ihop sig på. Din start av spelet är i mina ögon svajigt.
Att du inte hängt med i anmälningstråden är inget jag håller som en scumtell.
Jag själv ser fördelar för byn i och med att ulvarna har fått tid på sig. Det baserar jag i första hand på att det borde gå att se ett mönster gällande mer rutinerade spelares start på rundan och se hur de jobbar ihop.
Jag tycker din start på rundan är lite som Vimes start förra liret. Du går in med en inställning att det är fett bra för ulvarna att de har snackat igenom upplägget och om de mästerliga ulvplanerna innan start och inriktar dig på det. Det är som att du går på autopilot och är rätt bestämd gällande det hela och måste få ut det så snabbt som möjligt.
Det finns en massa intressant snack i tråden och du väljer att peka på ulvarnas "stora" fördel. Så ser jag det.
Att ulvarna har en liten fördel i och med att de haft en dag på sig att snacka köper jag till viss del, men inte fullt ut. Det finns hur många saker som helst som måste läggas in i den beräkningen. Jag kan så klart lista dessa för att visa hur jag ser på saker och ting.
0. Ulvarna har viss fördel. Absolut. Men.. Det krävs att det är "skickliga" ulvar som får fördelen för att det skall vara potentiellt farligt för byn.
1. Om ulvarna skall ha en fördel av det så gäller det att ALLA ulvar är inne och kollar sin pm-låda dagen innan.
2. Om ulvarna skall ha en fördel av det så gäller det att ALLA synkar sina inlägg på ett vettigt sätt. Det får absolut inte se konstruerat ut.
3. Om ulvarna skall ha en fördel av det hela gäller det att de kan följa sin plan när spelet väl är igång, och det är en omöjlighet med tanke på att ulvarna inte har fördelen att veta hur vi bybor kommer att agera.
4. Om ulvarna skall ha en fördel gäller det att snacket innan inte pajar och brakar ihop för att konstiga (för ulvarnas del) saker händer i tråden.
Äh, jag kan fortsätta. Det är inte en allt för stor fördel. Jag kan till och med tänka mig att det är en liten nackdel om inte det går rätt för ulvarna. Det mest optimala ulvandet handlar om
minimal kommunikation för att inte "färga" av sig så det lyser igenom att man är i samma lag.