Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vimes said:
Nu har jag bara skumläst det senaste och ser dels att Raven fortfarande inte kommit med några ställningstaganden, att BDG har höjt temperaturen och att fler kloka bybor har dåligt omdöme. Basse är inte röd. Han är en ostrukturerad flummare som fått lite problematisk info. Hans agerande är dock helt i linje med vad jag förväntar mig av honom som bybo. Reccas agerande genom hela rundan har extremt få beröringspunkter med bybospelande, i synnerhet med hennes eget bybospelande. Flytta rösterna från Basse till rundans ulvigaste.

Röst: Recca
Jag är beredd att hålla med dig Vimes. Recca är mycket högre upp på min lista av misstänkta ulvar. Basse är knappt en parentes på den listan, tyvärr.

Men jag känner ändå att vi har nu mer att vinna på att rösta ut Basse.
1, Basse är grön vilket ger oss vettig info som vi vet (troligen) är sann, BDG kanske blir ödmjukare och hamnar dessutom långt fram i kön till stupstocken i nästa runda, Recca är ändå given ulv inför runda 2 och kommer ha begränsat utrymme för tokigheter.
2, Basse är röd.. ja Basse är då röd, yay.

Att plocka ut Recca är en chansning som, hur troligt det än känns, faktiskt kan gå fel. Och åker Recca ut och visar sig vara grön har vi inte fått skit för det.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Meh, medhåll Vimes. Jag är inte såld på Recca som ulv, men det kan ge info det med.

Röst: Recca.

Kanske ändrar mig i sista stund. Jobbar fortfarande med datan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Trasapa, rösta på Recca nu. I DET HÄR LÄGET ÄR DET JU GULD ATT FÅ TVÅ UTRÖSTNINGAR.

Ni som tror sånt är viktigt får en bybos info bekräftad och vi andra får en ulv utröstad. Rösta på Recca nu.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Ledsen kompis men du har haft hela dagen på dig att försöka skapa drev och nu ramlar du in med en halvtimme kvar och "låtsas" försöka vända ett drev du vet inte kommer vända. Om basse är grön (notera om) så tror jag vimes är röd. Men ok du har en poäng folk som röstat basse för att bdg sagt så och tycker dom är safe är dåliga. Rösta på den av basse och recca som du tycker är troligast ulv och av inga andra själ.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Björn den gode said:
Ledsen kompis men du har haft hela dagen på dig att försöka skapa drev och nu ramlar du in med en halvtimme kvar och "låtsas" försöka vända ett drev du vet inte kommer vända. Om basse är grön (notera om) så tror jag vimes är röd. Men ok du har en poäng folk som röstat basse för att bdg sagt så och tycker dom är safe är dåliga. Rösta på den av basse och recca som du tycker är troligast ulv och av inga andra själ.
Gtfo. Att jag vill ha ut Recca har jag varit tydlig med hela spelet. Och jag har också tidigare tagit avstånd från bassedrevet. Varförhar du inte sagt något om Recca. Och sitta och lägga upp att jag skulle vara röd bara för att du har fel om basse passer ju dig hand i handske om du är ulv, men det vet du väl själv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Gud vad värdelöst. Varför är ni sådana fegisar? Två utröstningar för fan. Fatta vad det skulle vara värt här. Otroligt att det bara är jag som fattar hur det här spelet funkar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Med tanke på hur många drev jag vänt med kort tid så kan du vara säker på att jag är helt jävla allvarlig med det här försöket. Men flk verkar ju inte ens vara inloggade.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Sista versionen för den här rundan, vilken nytta ni nu har av den. :gremsmile:

Min lista har BDG högt uppe just nu. Det betyder inte att han har fel om att rösta ut flera, vill jag påpeka. :|
 

Attachments

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Med tanke på hur många drev jag vänt med kort tid så kan du vara säker på att jag är helt jävla allvarlig med det här försöket. Men flk verkar ju inte ens vara inloggade.
Jag är inloggad, men jag behåller min röst på Ulv-basse. Jag har haft honom som misstänkt hur länge som helst. Du och dina ninjadrev, Vimes. Du gör så här varje spel. Du får ångest i slutspurten och så vill du ändra på vem som ska röstas ut. Du är åtminstone konsekvent iaf.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej allihopa! Skall bara dubbelkolla några saker, kickar sedan igång nästa runda om en liten stund.

Till slutet av nästa runda får ni gärna skriva er röst en gång till när det närmar sig slutet, det gör det mycket lättare för mig att kontrollera allt. :)
 
Top