Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hastfer said:
Vi spelar varulvsspel. Men diskussionerna jag talar om är från forumet generellt. Alltså jag pekar inte ut dig som en bråkmakare utan bilden jag fått är att du säger ifrån när du tycker något är fel.
Vet inte vad ochams razor är.

Näe om du är ulv så tolkade jag det som att du la upp ett spel flr gallerierna just för att du blev ev blev inträngd. Inte läst trasapa än men min syn på badboys grejen va att det inte alls va något att haka upp sig på och då kändes det som ett spel för galleriet.

Om han har otrevlig ton inlägget igenom är det en annan sak. Jag reflektera bara från när du citera och hur jag uppfattade slutklämmen.

Jag hänger troligen inte med
Jag har förklarat varför jag tog illa upp. Det känns märkligt att du måste få samma upplevelse som mig för att det ska vara en giltig upplevelse.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok, allvarligt nu, Hastfer och Recca. Släpp det där nu och lägg energin på något vettigare så här nära deadline.

Recca bör ju fixa sin röst eller komma med en särdeles bra motivering för att stanna.
Hastfer då, har du tänkt klart och Recca är den du kör på?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: KK, Max, Jocke

Björn den gode said:
KK, Max, Jocke

Varför har du din röst på ingen? I det här spelet så är det jätte jätteviktigt att man som bybo röstar. Att avstå att rösta ger dels ulvarna mer makt att bestämma vem som åker ut, och byn mindre information att gå på.

Rösta nu.
Vad är det nu Björn? Verkar som att du fått spratt nu när hängningen närmas. Är du så sugen på att hänga någon? Har du motiv till det förutom att ulvarna har mer makt om vi inte röstar? Börjar misstänka dig lite nu, tjojtar o hojtar när hängningen är nära. Känns som att du verkligen vill hänga någon? Någon speciel du har i tankarna eller flera? Vilka är de som du tycker är mest röda och gröna? Du har nu gått lite mer till den röda sidan för mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: KK, Max, Jocke

Konrad Konvalj said:
Björn den gode said:
KK, Max, Jocke

Varför har du din röst på ingen? I det här spelet så är det jätte jätteviktigt att man som bybo röstar. Att avstå att rösta ger dels ulvarna mer makt att bestämma vem som åker ut, och byn mindre information att gå på.

Rösta nu.
Jag vill gärna hinna med och motivera mig. Jag är för att hänga Basse/Recca.

Jag vill ge Hastfer en runda till. Samma sak med dig BDG.

Röst: Recca

Tillsvidare.

Dyker in sen och snackar av mig lite men det tordes gå att avläsa vart jag står.

Kofot/Max däremot... Där måste vi få in lite tankar och skit så vi vet vart dom står.
Min röst på Max är ju placerad där för att ge honom lite eld i baken så att vi får hans tankar i spel. Men det verkar inte riktigt ha gett någon effekt. Å andra sidan är han inloggad nu så det kanske kommer något självmant.

Angående röstning så kan jag mycket väl tänka mig rösta ut Bassenanji. Men enligt mig ger det mer att hänga Thodd, eftersom vi får kvitto på om ulvarna har alibin om han är röd.

Röst: Thodd
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Blir (minst) två poster här. Först tänkte jag bemöta lite röster:
Konrad Konvalj said:
Varför Max Raven är på väg mot dingling just nu har jag ingen aning om? Sprattla om du vill leva! Skit i att snacka fluff så länge.
Här känns det som att min överväldigande mängd fluffsnack dolt att jag faktiskt sagt annat också. Jag har inte haft många misstankar (Basenanji, men mitt case mot honom var rätt svagt).

Jag har sagt att jag är följeslagare/medresenär och sagt min info (att Doktorns fiender kan ha mer nytta av information än byn) - och att jag är osäker på det här uttalandets sanning (Larsson kan vilja sprida paranoia). Min info är inte fluff-förankrad, om man går från vad som står i texten.

Har också brödsmulat lite om vem jag är, plus gett ledtrådar. Utan drev så såg jag det som ungefär så mycket som jag måste göra. Okej, det där "tredje grejen"-snacket i början var kanske inte vidare smart, vi får se.

Jag har fokuserat mycket på fluffet - det har jag hyfsad koll på - och inte byggt några cases. Jag gillar inte att förlita mig på scumtells, men gillar data. Fast första rundan går vi på magkänsla mycket iallafall. Hrm.

Vill ni att jag ska säga vem jag är? Har inte riktigt fått svar på det, och är inte förtjust att avslöja sånt hipp som happ. Som Jocke insköt så finns det ett par medhjälpare som mina hints passar in på, så ulvarna har nog inte listat ut det heller.

Det var en grej som gav mig liten varningsklocka, ska gå och leta reda på den till mitt nästa inlägg och se om jag kan bygga nåt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Also, Hastfer, du bör läsa hela mitt inlägg innan du yttrar något mer i frågan. Det är bara löjligt att du fortsätter säga att du ännu inte läst det men tycker att Recca överreagerar. Om du dessutom ser Recca som ulv bör det väll ligga i ditt intresse att läsa en såpass stor post om henne?

Skärpning
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Thodd-analysen som blev bajsad på

Trasapa said:
Recca said:
Men jag är fortfarande sur på Trasapa. Faktum är att jag skrev ett långt (två a4) inlägg där jag i princip kallade honom för bös på olika sätt. Men nu är allt glömt.
Haha som sagt du får gärna skicka ett hatbrev i pm om det skulle kännas bättre, men kanske lika bra att du spar på det. För om du kastar ur dig liknande nonsens i nästa runda så kommer jag ge dig mer skit så att du kan fylla några a4 till. :p (observera smilie)

Jag är väl hyfsat tillfreds med ditt svar för tillfället. Men jag vill gärna se mer av den där toppspelaren du egentligen är, inget löst dravel, det kan du lämna åt oss pöbelmän.
Vet du hur jobbigt det är att behöva leva upp till att vara beryktad som den bästa spelaren? :gremfrown:

Förresten, vilka spel har du o jag kört ihop?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: KK, Max, Jocke

Recca said:
Min röst på Max är ju placerad där för att ge honom lite eld i baken så att vi får hans tankar i spel. Men det verkar inte riktigt ha gett någon effekt.
Ja, ursäkta. Heldagsarbete, inte riktigt tid att kolla. När jag sa "sex-sju imorgon" skulle jag skrivit kväll. Moment mal.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: KK, Max, Jocke

Max said:
Björn den gode said:
KK, Max, Jocke

Varför har du din röst på ingen? I det här spelet så är det jätte jätteviktigt att man som bybo röstar. Att avstå att rösta ger dels ulvarna mer makt att bestämma vem som åker ut, och byn mindre information att gå på.

Rösta nu.
Vad är det nu Björn? Verkar som att du fått spratt nu när hängningen närmas. Är du så sugen på att hänga någon? Har du motiv till det förutom att ulvarna har mer makt om vi inte röstar? Börjar misstänka dig lite nu, tjojtar o hojtar när hängningen är nära. Känns som att du verkligen vill hänga någon? Någon speciel du har i tankarna eller flera? Vilka är de som du tycker är mest röda och gröna? Du har nu gått lite mer till den röda sidan för mig.
Det stämmer. Självklart ska vi hänga någon, och det är inte ens så att det i det här spelet finns något alternativ till att hänga någon. Jag vill som jag sa helst hänga Basenanji, men vem som helst är bättre än ingen, och särskilt skulle det kännas bra om vem det nu är som blir hängd blir det med åtminstone 5 gärna 6 eller fler röster.

Och vi har väldigt lite tid kvar, dessutom kommer jag själv sticka iväg nu på jobbmiddag.

Jag förstår som nybörjare att det här inte är självklarheter, men det är det, vi ska hänga någon och vi ska inte sprida ut våra röster för mycket, båda är saker som bara gynnar ulvarna. Vi kan ta en längre disksussion imorrn om vi lever och det fortfarande är relevant.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Max Raven said:
Blir (minst) två poster här. Först tänkte jag bemöta lite röster:
Konrad Konvalj said:
Varför Max Raven är på väg mot dingling just nu har jag ingen aning om? Sprattla om du vill leva! Skit i att snacka fluff så länge.
Vill ni att jag ska säga vem jag är? Har inte riktigt fått svar på det, och är inte förtjust att avslöja sånt hipp som happ. Som Jocke insköt så finns det ett par medhjälpare som mina hints passar in på, så ulvarna har nog inte listat ut det heller.

Det var en grej som gav mig liten varningsklocka, ska gå och leta reda på den till mitt nästa inlägg och se om jag kan bygga nåt.
Jag tycker att du inte ska säga vem du är, det kan vara ett vapen senare mot ulvarna.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Och nu ser det ut så här: (Det hade varit jättebra om ni uppdaterade själva när ni röstar)
Max Raven har 1 röst (Vimes)
Basenanji har 3 röster (BDG, Trasapa, Empiricus)
Recca har 3 röster (Hastfer, Basenanji, KK)
Hastfer har 1 röster (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)
Thodd har 1 röst (Recca)
Ingen har 2 röster (Max och Jocke Kofot)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: KK, Max, Jocke

Recca said:
Angående röstning så kan jag mycket väl tänka mig rösta ut Bassenanji. Men enligt mig ger det mer att hänga Thodd, eftersom vi får kvitto på om ulvarna har alibin om han är röd.

Röst: Thodd
Du inser säkert att du är ute lite sent här. Nu lägger du första rösten på Thodd, det finns fortfarande tid kvar att få ett drev mot honom att gå igenom, men då måste du nog säga betydligt starkare saker än så här, och pusha för det. Om du inte gör det så känns det lite som att du inte bryr dig så mycket om vem som åker ut, vilket är lite konstigt då du själv helt klart är i riskzonen.

Så varför ska jag rösta på Thodd? Jag tycker att ditt argument inte är tillräckligt starkt, då jag tycker att informationsmässigt om vi skulle råka rösta ut en bybo så är Basenanjis info mer värd. Men du känner att Thoss är scum också antar jag?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag har tänkt omkring lite granna och jag har valt att lägga min röst nu. Som många av er har sagt så borde vi lägga rösterna i ett fåtal högar och inte utspritt å jag lägger min på en med några röster som jag tycker är mest Röd.

Röst:Basenanji
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

jag ahr fortfarande inte hunnit tänka mitt sista varv, men efter som det tydligen är så att en oinsatt röst är bättre än en insatt och de inte bör spridas så

röstar jag på Basenanji
baserat på vilka andra som röstar på vem mer än mina egna tankar.

åk om typ 20 -40 min när jag har hunnit ta min kvällsrast.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Uppdatering!
Max Raven har 1 röst (Vimes)
Basenanji har 4 röster (BDG, Trasapa, Empiricus, Max-not-Raven)
Recca har 3 röster (Hastfer, Basenanji, KK)
Hastfer har 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)
Thodd har 1 röst (Recca)

Ingen har 1 röst (Jocke Kofot)
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Thodd-analysen som blev bajsad på

Recca said:
Vet du hur jobbigt det är att behöva leva upp till att vara beryktad som den bästa spelaren? :gremfrown:

Förresten, vilka spel har du o jag kört ihop?
Du behöver nog bara spela på instinkt och vara dig själv för att spela på topp, just därför som jag har misstankar mot dig. Det är som att du är begränsad i ditt spelande.

Vi har nog bara kört mutant liret ihop och då smittade du mig första rundan så att jag blev en ond blomma. Det var mitt första lir så låt mig säga som så att det slutade icke bra för mig. Så ska nån vara sur här så är det jag, blom mannen..

Däremot så brukar jag lurka i ulv trådarna till och från när det har varit lir.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: KK, Max, Jocke

Björn den gode said:
Recca said:
Angående röstning så kan jag mycket väl tänka mig rösta ut Bassenanji. Men enligt mig ger det mer att hänga Thodd, eftersom vi får kvitto på om ulvarna har alibin om han är röd.

Röst: Thodd
Du inser säkert att du är ute lite sent här. Nu lägger du första rösten på Thodd, det finns fortfarande tid kvar att få ett drev mot honom att gå igenom, men då måste du nog säga betydligt starkare saker än så här, och pusha för det. Om du inte gör det så känns det lite som att du inte bryr dig så mycket om vem som åker ut, vilket är lite konstigt då du själv helt klart är i riskzonen.

Så varför ska jag rösta på Thodd? Jag tycker att ditt argument inte är tillräckligt starkt, då jag tycker att informationsmässigt om vi skulle råka rösta ut en bybo så är Basenanjis info mer värd. Men du känner att Thoss är scum också antar jag?
Du har rätt. Jag borde rösta på Basse då jag ser honom som röd. Men Thodd är mitt andrahandsval och jag vill se honom sjunga lite i tråden.

Och om det i slutminuten står mellan mig och Basse så är ju min röst på Thodd intet värd, så då byter jag ju såklart.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Thodd-analysen som blev bajsad på

Trasapa said:
Recca said:
Vet du hur jobbigt det är att behöva leva upp till att vara beryktad som den bästa spelaren? :gremfrown:

Förresten, vilka spel har du o jag kört ihop?
Du behöver nog bara spela på instinkt och vara dig själv för att spela på topp, just därför som jag har misstankar mot dig. Det är som att du är begränsad i ditt spelande.

Vi har nog bara kört mutant liret ihop och då smittade du mig första rundan så att jag blev en ond blomma. Det var mitt första lir så låt mig säga som så att det slutade icke bra för mig. Så ska nån vara sur här så är det jag, blom mannen..

Däremot så brukar jag lurka i ulv trådarna till och från när det har varit lir.
Haha. Okay förlåt att jag gjorde dig till blomma. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Jocke Kofot said:
jag ahr fortfarande inte hunnit tänka mitt sista varv, men efter som det tydligen är så att en oinsatt röst är bättre än en insatt och de inte bör spridas så

röstar jag på Basenanji
baserat på vilka andra som röstar på vem mer än mina egna tankar.

åk om typ 20 -40 min när jag har hunnit ta min kvällsrast.
Om du röstar så så kommer det inte med i statistiken. Du måste skriva Röst: lala
 
Top