Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Vimes said:
Noterar vidare att Basse är den enda medhjälparen som inte har info om "någon doktor är farlig!". Frapperande.
Stämmer ej. Jag har om att info kan hjälpa Doktorns fiender.

Alltså, Vimes blinkade till lite rött för mig när han sa det här, men som tidigare om Basenanji - kan vara en vanlig miss. Jag har ju slängt ut så mycket fluff att folk verkar ha glömt allt annat jag sagt. :|

Jag tar en snabb koll på det jag reagerat på:
Vimes said:
3. Jag hade helt missat det här med att två åker ut vid lika. Tycker det är en bra regel. Och jag kan för min del se mig själv argumentera för att vi borde rösta ut de två mest misstänkta. smile som sagt, för varje utröstning betalar vi med ett nattmord, har vi två jävligt bra kandidater är det klart det är värt att få båda nackade till priset av ett nattmord.
Okej, rätt tidigt inlägg. Det blev ju lite diskussion om det här. Tror vi kom fram till att tre döda per runda antagligen mest gynnade ulvar? Eller ja, Vimes höll fast i att det antagligen var bättre att få ut två misstänkta bybor än en.

Vimes said:
FÖr att vara klar: JA, jag har något mer än fraktion och namn. Jag gissar att alla har det. Jag gissar vidare att huruvida man har en tredje (och kanske fjärde?) kategori känns som en HELT ofarlig fråga för ulvarna. Vad som däremot finns i kategorin kan vara obehagliget för ulvarna. Ska man göra något av det här ska man ju använda det i press. "Har du något mer?" "Vad är det?" "Är det en förmåga eller info?" "Vadå för förmåga?" TIlls dess är det bara kejsarens nya kläder av det.

Stop the tissel and tassel. Det tvingar bybor att spela som ulvar.
Nu antog jag att han hade fått info om att ulvarna hade mer nytta av info än byborna, eller inte fått det och var ulv som försökte få folk att avslöja nyttiga grejer. Men jag, inte nåt särskilt.


Vimes said:
Och vidare: har du eller har du inte info om att väktare+siare är doktorer?

Och sen då: har du något om på något vis grönar dig? Din info kan lika gärna vara ulvinfo. Den är nästan mer rimlig som ulvinfo.
Bryr vi som bybor oss om doktorer är powerroller eller inte? Nu har jag inte fattat gängse ordningen, men det är väl inte så smart att ge ulvarna ledtrådar var de ska rota efter dessa?

Men, återigen, inte någon större grej som jag ser det.

Efter Empiricus fundering om det kan finnas kopplingar mellan förmåga och namn så går Vimes in på att se om det finns kopplingar, bland annat genom att kräva att Recca skulle avslöja om det fanns innan han flyttade sin röst på henne:
Vimes said:
Recca har dels outat sig som medresenär, och dels outat sin info. Men hon har duckat för att svara på huruvida hennes info hänger ihop med hennes roll, fluffmässigt.

Recca, hänger din info ihop med din roll fluffmässigt? När jag fått svar flyttar jag min röst.
Men inte någon grej jag tycker blir något. Tror min engångskänsla var fel - det händer.

Summa summarum, jag släpper det här med Vimes för tillfället. Ska se om det finns någon bättre kandidat.

Max, angående att inte avslöja vem jag är: Jo. Fast fakta är också något som försvinner om man blir nattmördad. Som sagt är jag fundersam gällande Larssons info.

Medan jag rotar så vill jag ha sagt att vi kanske bör betänka att hänga någon som ger info, vare sig denne visar sig vara bybo med oflyt i att visa sig grön eller ulv - så att vi kan granska den fakta som sagts av denne.

Såg att tiden var lite senare än jag tänkt mig - min koll kan vara färdig lite senare än beräknat.

Just nu är jag inne att rösta på Basenanji just för att bekräfta eller motsäga vad denne sagt om info, men jag är inte så säker på att denne är särskilt röd. Då är jag mer osäker på Hastfer, t ex. Men som sagt, återkommer.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

ok, nu har jag funderat och de jag tycker verkar skummast är Basenanji, Vimes och Recca.

röst: Basenanji

Sen är det en ska till som berör själva spelet, men det har inte med den här rundan att göra så jag sätter spoilertagg

Jag räknade inte med att det skulle kräva så här pass mycket tid och aktivitet att spela varulvsspel och kommer ta mig en ordentlig funderare om hur vidare jag vill fortsätta eller ej. jag kommer med besked till ansvarig i morgon.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Jag har fått skitont i mina händer och handleder. Måste vila.

Röst: Bassenanji

För vet inte om jag är inne o kikar 21.30
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Känner att jag måste få detta sagt.
Om ni tycker att min närvaro varit dålig, vilket den har och att jag har dålig koll, vilket jag har så kommer detta bli mycket sämre fr o m nu.

Får ej ihop övrigt skit med denna skit
Så.. kanske värt att tänka på för er som blir inne och röstar.

Amy Pond heter jag och har jag fattat rätt är det 11e dr som jag figurerat med
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Okay.

Vi skall stå så enade det bara går i den här röstningen för jag gillar verkligen inte att det finns risk att ulvarna trollar bort någon som vi inte vill ha ut.

Basse har flest röster, men handlar mer som en rätt desperat bybo än Recca som jag har dålig magkänsla för just nu och har haft hela spelet sen den där rätt konstiga starten.

Sen har vi den här Trasapa-Hastfer-Recca beefen satt spår i mig. Lixom, vafan. Det här är ett spel. Att gå in och tolka det som Trasapa skriver utan att köpa att det är ironi och humor inblandat känns som en skaplig överdrift. Att tolka det som att Trasapa skriver det för att få ur sig "jävla äckloteorier om kvinnor" är ju inte riktigt i fas med hur det bör läsas i och med att det är ett spel och ett spel där vi alla deltar för att ha roligt.

Trasapas genomgång av Reccas case mot Thodd är ju en väldigt bra genomgång och det sätter Recca i en dålig sits, därav känns det väldigt spelat och överdrivet av Recca.

Hur som så har jag inte för avsikt att riva upp några gamla sår här och lägger det hela åt sidan. Jag ser det hela som ett spel och gör det i varje spel jag deltar. Detta är mitt 20:e om jag inte är fel ute. Allt som skrivs i tråden är ett spel så jag kommer att välja att tolka Reccas utspel som just ett spel.

Att ligga kvar med rösten på Recca tänker jag dock inte göra. Basse är den med klart mest röster så jag kommer att vara med på det tåget.

Är Basse röd är det bra. Är Basse grön får vi svar på lite saker och ting.

Påpekar igen att det rimligen absolut inte bör finnas en Väktare med i spel, och mycket av mina misstankar mot Basse är just hans outning som genom hela spelet varit något av ett stort frågetecken. Basse kämpar och sliter (inte nu men tidigare) för att få igång något mot vettiga kandidater, men hans kandidater innehåller: Vimes-Max.

Jag kan omöjligt gå med på att Max är en ulv. Vimes har jag på min gröna sida i spelet. Sen röstar Basse på Recca och skulle det vända om mot henne mot slutet så är det ju nått som är skumt. För visar det sig att Basse är ulv så kan omöjligt ulvarna göra ett move mot Recca om hon är ulv. Ligger rösterna för jämt kan det locka till ett move från ulvarnas sida om Recca är bybo så visst är det frestande att ligga kvar och sedan byta mot slutet, men nu vet jag med mig att jag inte kommer ha tid med ninjaröstande så det känns dumt att försöka sig på att plocka två spelare den här rundan.

Röst: Basse
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Konrad Konvalj said:
Röst: Basse
Check, hemma och äten, och har även lyckats handla ett par stålborstar inför morgondagens bouldering. Gött.

Nu när jag tittat och räknat så ser jag det här:
Basenanji har 7 röster (BDG, Trasapa, Empiricus, Max, Jocke Kofot, Recca och Konrad Konvalj)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Max Raven har 1 röst (Vimes)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)
Hastfer har 1 röst (Max Raven)

Det här gillar jag mer, det känns tydligare än det någonsin varit, även om jag såklart inser att flera röster här på Basenanji är just för att det inte skall bli sista minuten-ninjning.
Nu skall jag i lugnare ro gå igenom allt, som jag sagt att jag skulle, och se vad som rycker i min lilla bjällra.

Jag kan även erkänna att jag nu har börjat titta på första avsnittet av säsong 1 av Doctor Who (från 2005). För första gången. :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,602
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Konrad Ekplanka said:
Påpekar igen att det rimligen absolut inte bör finnas en Väktare med i spel, och mycket av mina misstankar mot Basse är just hans outning som genom hela spelet varit något av ett stort frågetecken.
Hörrö segis ( :gremsmile: ), är det DET som är stötestenen: att DU har fått info som dementerar existensen av en väktare vilket krockar duktigt med att jag påstår att min info handlar om "väktare+siare"?

Åmmeh, som tonåringen hemma skulle sagt.

Nåja, det goda vi får ut av att hänga mig är att ni får svart på vitt att min info är äkta och att våra informationsbitar inte riktigt passar ihop då.

Så jag drar väl min info en gång till va?

"Ulvsvinen kanske hellre vill döda någon av byborna än väktaren+siaren"

Så STÅR det. Ok? Det är inte min tolkning eller nån teori om vad min info går ut på: det STÅR SÅ.

Och bara för att det ser så mörkt ut för min del tänker jag spela ut dramakortet och rösta på mig själv. Ni får klara't utan min hjälp i fortsättningen. Men det ska bli göttans att få följa från åskådarplats!

:gremlaugh:

Röst: Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,602
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

(djefla puckon)

((måste bara få gnella lite))

(((Nej jag är inte sur på riktigt, I love y'all!)))

:gremsmile:
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Att det blivit hyfsat lugnt såhär strax innan avslut tolkar jag på två sätt. Betänk nu att jag inte har skitlång erfarenhet så jag kan vara ute och cykla.

1) Basse är grön och ulvarna är nöjda och glada med resultatet. Därav inga sidodrev eller större motsträvigheter.

2) Basse är ulv men de andra lyckades inte vända drevet i tid och nu är det för sent att våga sig på några större moves.

Det vi ska ha med oss till nästa runda är detta; BDG var den som drog igång drevet mot Basse och utan dennes inverkan så skulle vi troligen ha någon annan vid stupstocken just nu. Visar det sig att Basse är grön så ser det dåligt ut för BDG. Mig också till viss del eftersom jag var rätt snabb att haka på utan större motstånd. Men om Basse är röd så grönar det BDG rejält.

Huruvida så tror jag att vi har fått en hel del spår att följa nästa runda beroende på vilken färg Basse visar upp. Med tanke på hur mycket rösterna faktiskt har svajat.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jobbar framåt med något jag funderade kring - kommit till Konrad. Det kan en liten stund. I filen är vad jag skummat fram hittills. Säg till om jag missat något.
 

Attachments

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Max Raven said:
Jobbar framåt med något jag funderade kring - kommit till Konrad. Det kan en liten stund. I filen är vad jag skummat fram hittills. Säg till om jag missat något.
Obs: Jag har alltså inte kollat klart på något under Konrad. Undantaget mig själv.

Kan givetvis vara aningen partisk.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Röst: Basse

Basse, du har legat högst upp på min lista tidigt.

Jag är osäker på om din info är "legit" eller fejk..
Minns inte om du outat namnet (var du ian XxXxX?)

Jag lägger ungarna så kikar in senare
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Thodd said:
Röst: Basse

Basse, du har legat högst upp på min lista tidigt.

Jag är osäker på om din info är "legit" eller fejk..
Minns inte om du outat namnet (var du ian XxXxX?)

Jag lägger ungarna så kikar in senare
Han är Ian Chesterton, ja.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Nu har jag bara skumläst det senaste och ser dels att Raven fortfarande inte kommit med några ställningstaganden, att BDG har höjt temperaturen och att fler kloka bybor har dåligt omdöme. Basse är inte röd. Han är en ostrukturerad flummare som fått lite problematisk info. Hans agerande är dock helt i linje med vad jag förväntar mig av honom som bybo. Reccas agerande genom hela rundan har extremt få beröringspunkter med bybospelande, i synnerhet med hennes eget bybospelande. Flytta rösterna från Basse till rundans ulvigaste.

Röst: Recca
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Är Basse ulv kommer jag byta användarnamn till "Byfånen" under resten av året.

Sen suger många av er för att ni fegar. Rösta på en ulv istället för en bybo, även om det finns någon "vinst" i att rösta ut bybon. Delvis är det här debaclet BDGs fel, men framför allt är alla medlöpare sumprunkare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Ändra din röst från dig själv, Basse.

Du är också en sumprunkare.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Vimes said:
Reccas agerande genom hela rundan har extremt få beröringspunkter med bybospelande, i synnerhet med hennes eget bybospelande. Flytta rösterna från Basse till rundans ulvigaste.
Okej, efter ytterliggare koll, men innan jag är helt färdig, så måste jag säga att det här är lite... udda.

Alltså, tre personer med väldigt likartad "info". Det får det att pinga på min radar - spontant kan jag se ett par orsaker:
1: en eller två ulvar som hakar på någon annans info.
2: Tre ulvar med dålig självbevarelsedrift (jag tvivlar).
3: Larsson som gett desinformation för att göra folk misstänksamma. Enklast här vore att ha två totalt legit människor och om någon ulv hakar på så är det bara att se byn implodera.

Jag lutar åt 1-3-alternativet (två bybor), men det är för att jag är paranoid vad gäller vår SL. :gremsmile:
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Det är såhär? Alla tappade sin känsla för spelet helt och la sina röster på Basse över en timme innan deadline för att sedan sticka, nöjda med att rösta ut honom på BDGs bullshitanledningar? Värdo. Hoppas jag blir nattmördad.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Hopps. Mickey är Doktor 9 och 10, även om han inte reste med ordentligt förrän med 10:e.
 
Top