Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,043
Location
Sthlm
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Konrad Konvalj said:
Hastfer? Kan någon säga varför han är ett bra alternativ??
Jag tror inte att han är ett bra alternativ i nuläget, var nog mest snacket om massoutningar och allmänt kufiskt beteende som fick mig att tro att han var misstänkt.

jag tycker att det är skitsvårt och kommer att
Flytta min röst till ingen
ett tag. och fundera.
Runt 1800-1830 ska jag försöka få lite tid att tänka till ett varv till.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Jocke Kofot said:
jag tycker att det är skitsvårt och kommer att
Flytta min röst till ingen
ett tag. och fundera.
Runt 1800-1830 ska jag försöka få lite tid att tänka till ett varv till.
Jag håller med Jocke lite granna. Jag ska gå och laga midda nu men jag kommer in lite senare när jag har tänkt och lägger nog in en röst på någon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Jo, det måste ju få vara med, med tanke på att jag kanske ryker...

Vimes, Recca och Max

Tänk om jag har alla rätt! :gremshocked:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Vi uppdaterar! Spännande!

Max Raven har 3 röster (Vimes och Recca, Empiricus)
Basenanji har 2 röster (BDG, Trasapa)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Hastfer har 1 röster (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen har 2 röster (KK, Max och Jocke Kofot)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Vi ändrar och uppdaterar! Spännande!

Max Raven har 3 röster (Vimes, Recca och Empiricus)
Basenanji har 2 röster (BDG och Trasapa)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Hastfer har 1 röster (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen har 3 röster (KK, Max och Jocke Kofot)
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Basenanji said:
Jo, det måste ju få vara med, med tanke på att jag kanske ryker...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. ( Mina tre misstänkta) <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;"> Vimes, Recca och Max
</div>

Tänk om jag har alla rätt! :gremshocked: </div></div>

Menar du Max som mig eller Max Raven?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Thodd-analysen som blev bajsad på

Thodd om sin röst på Jocke Kofot:
Thodd said:
Jag röstar på dig för att jag tyckte att du var väldans snabb ut med "namn" + nummer.
Känns lite som i Talk-shows där den som är först blir mest trodd.
Eller så drog du en kvalificerad gissning och kände "what the hell 9 känns bra"
Eller så är du verkligen 9 och ulvarna noterar och tycker "jaha, 9 kan vi inte gömma oss bakom.. den är claimad."
Vi har snackat fram och tillbaks om huruvida ulvarna har alibin eller inte. Det har varit en ganska stor topic. Det är många som varit inne på det, mig inkluderat.

Thodds anledning till rösten på Jocke Kofot är att han claimat namn och nummer tidigt - dvs han är en ulv som har gissat ett nummer eller så är han en bybo och då har han gjort så att ulvarna inte kan gömma sig bakom något nummer.

Det finns ingenting i Thodds motivering som tar upp möjligheten att ulvarna har alibin.

Jag var inte så himla inklusiv i min kommunikation i mitt stora inlägg som Trasapa trasade sönder. Jag har läst inlägget igen och igen. Det ser banne mig dåligt ut, det håller jag med om. Min ursäkt är att jag skrev det mesta igårnatt och resten på morronen. Det blev lite hafsigt.

Nåväl, åter till topic.

I ljuset av att Thodd utgår från att ulvarna inte kan tänkas ha alibin; om vi nu backtrackar alltså...

Thodd said:
aah, my bad.

Jag är säker på att vi alla inte är doktorer då det bara spelats in 11 doktorer i dagsläget mig veteligen.

Nej jag säger att vi är x doktorer y partners och z ulvar
Thodd said:
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
Med andra ord: Är Thodd ulv så saknar ulvarna alibin. Han utgår från vad han vet, i det här fallet att ulvarna saknar alibin.

Men fuck it liksom, jag kan ha fel. Jag blev inspirerad av K.K's press på Thodd innan, såg lite oegentligheter i Thoddans spel och började kolla upp honom. Nu har strålkastaren riktats mot mig för att jag formulerade mig som ett pucko. Det är lugnt, jag borde inte ha skickat det inlägget så tidigt på morronen.

Men jag är fortfarande sur på Trasapa. Faktum är att jag skrev ett långt (två a4) inlägg där jag i princip kallade honom för bös på olika sätt. Men nu är allt glömt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Recca said:
Det finns väl nån sorts social kod i sammanhang på internet som typ kräver att man sätter en smiley när man skojar på det där viset om det inte rä så att man känner varann väl?
Ok jag glömde koden, har tyvärr inte läst handboken för interwebz, men jag ska bli bättre på min smilie hantering.
Jag ber om ursäkt om jag var otydlig med min ironi.

Men, du kommer ändå inte undan mitt svarsinlägg. Har du något att säga eller vill du revidera din sammanställning av Thodd och komma med något fräschare? Kanske mot någon annan? Kanske t.o.m mot mig?
Jag har skickat en typ av svar nu. Vill du fortfarande att jag ska svara på ditt bös eller är det lugnt?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Basenanji said:
Vi ändrar och uppdaterar! Spännande!

Max Raven har 3 röster (Vimes, Recca och Empiricus)
Basenanji har 2 röster (BDG och Trasapa)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Hastfer har 1 röster (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen har 3 röster (KK, Max och Jocke Kofot)
Nu kilar jag från jobbet, sätter mig in i allt ordentligt när jag kommer hem och har ätit.
Av de spår som ligger just nu så känns Basenanji som hetare än Max Raven, syftet med min röst på Herr Raven var att sätta press för att få ut något mer än fluff. Fluff är lätt att gömma sig bakom.

Jag tänker inte göra en Ingen-röst, utan Röst: Basenanji gäller fram tills jag är hemma och har gått igenom allt igen. Men så att ni vet var jag står i misstankar gällande vilka som är på tapeten just nu. Anledningar - fortfarande de som jag skrev i mitt längre inlägg ovan, trots att Basse och jag verkar förstå varandra lite bättre nu.
 

Attachments

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hastfer said:
Recca said:
Hastfer said:
Jag kan inte svara för hur recca tar det men i mina ögon är det inte så illa som hon beskriver det.
Sen backar hon ur för att inte bli avstängd. Under min korta tid här på forumet har väl Recca ALDRIG backat ur?
Varför nu?

Jag har som sagt inte gått igenom Trasapas inlägg...
Ursäkta? Här slänger vi oss med generaliseringar om människor vi inte känner. Jag backar ur plenty kan jag tala om för dig. Men jag har blivit avstängd under varulvsspel förr så jag vill inte pajja för folk genom att bli det nu.
Okej då vet jag.
Ur mina lgon sett så har du varit delaktig i livliga debatter och sen vill jag minnas att du någon gång skrev att du inte kan hålla dig när du blir arg och att de är värt det.

Att jag skrev ALDRIG va en aningen hårt.

Min tanke va mer att Trasapa hade synat dig i sitt inlägg och då hade du inte npgot mothugg och valde att avsluta diskussionen där med att du va arg.

Men än en gång har jag inte läst hans inlägg ordentligt.
Jag tyckte inte de va farligt och verka va sagt med glimten i ögat och börja därför spåna i om du hamnat i en återvändsgränd som ulv och snabbt måste tafig ur innan röstning
Men är det här en diskussion om mig som person eller spelar vi varulvsspel?

Om du nu ska applicera Trasapas favoritverktyg Ochams Razor här och om det nu är så att jag är ulv, vilket du ju utgår från i din analys av mig så är det ju uppenbart att jag antingen reagerade med ilska för att jag blev inträngd i ett hörn eller att jag reagerade avfärdande med ett spel för gallerierna.

Hänger du med?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Så Empi flyttade sin röst och det ser ut så här:

Max Raven har 2 röster (Vimes, Recca)
Basenanji har 3 röster (BDG, Trasapa, Empiricus)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Hastfer har 1 röster (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen har 3 röster (KK, Max och Jocke Kofot)

Skärpning! Vad håller ni på med? Vi kan inte ha våra röster 2-3-2-1-1 och 3 på ingen så här nära deadline, det här är ju liksom ungefär så mycket fail som det kan bli. Jag tycker att Basenanji är bästa rösten, men oavsett så måste ni rösta. Och vi kan inte sprida ut oss på alla möjliga deltagare, det ger maffian på tok för mycket makt och på tok för enkelt att gömma sig.

Samla era röster nu!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Recca och Vimes

Recca/Vimes

Varför ligger din röst på Max Raven? Har jag missat något ordentligt här eller hur kommer det sig att de två som misstänkt varandra mest under hela dagen har sin röst på samma person, en person som jag själv missat att misstänka. Jag har ont om tid, länka till caset, presentera ett nytt eller flytta din röst så skulle jag bli jätteglad.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
KK, Max, Jocke

KK, Max, Jocke

Varför har du din röst på ingen? I det här spelet så är det jätte jätteviktigt att man som bybo röstar. Att avstå att rösta ger dels ulvarna mer makt att bestämma vem som åker ut, och byn mindre information att gå på.

Rösta nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Björn den gode said:
Så Empi flyttade sin röst och det ser ut så här:

Max Raven har 2 röster (Vimes, Recca)
Basenanji har 3 röster (BDG, Trasapa, Empiricus)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Hastfer har 1 röster (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen har 3 röster (KK, Max och Jocke Kofot)

Skärpning! Vad håller ni på med? Vi kan inte ha våra röster 2-3-2-1-1 och 3 på ingen så här nära deadline, det här är ju liksom ungefär så mycket fail som det kan bli. Jag tycker att Basenanji är bästa rösten, men oavsett så måste ni rösta. Och vi kan inte sprida ut oss på alla möjliga deltagare, det ger maffian på tok för mycket makt och på tok för enkelt att gömma sig.

Samla era röster nu!
Du har så klart helt rätt BDG.

Jag lovar ett inlägg inom kort måste hinna med lite viktiga saker först.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: KK, Max, Jocke

Björn den gode said:
KK, Max, Jocke

Varför har du din röst på ingen? I det här spelet så är det jätte jätteviktigt att man som bybo röstar. Att avstå att rösta ger dels ulvarna mer makt att bestämma vem som åker ut, och byn mindre information att gå på.

Rösta nu.
Jag vill gärna hinna med och motivera mig. Jag är för att hänga Basse/Recca.

Jag vill ge Hastfer en runda till. Samma sak med dig BDG.

Röst: Recca

Tillsvidare.

Dyker in sen och snackar av mig lite men det tordes gå att avläsa vart jag står.

Kofot/Max däremot... Där måste vi få in lite tankar och skit så vi vet vart dom står.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Och nu ser det ut så här: (Det hade varit jättebra om ni uppdaterade själva när ni röstar)
Max Raven har 2 röster (Vimes, Recca)
Basenanji har 3 röster (BDG, Trasapa, Empiricus)
Recca har 3 röster (Hastfer, Basenanji, KK)
Hastfer har 1 röster (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen har 2 röster (Max och Jocke Kofot)
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Recca said:
Hastfer said:
Recca said:
Hastfer said:
Jag kan inte svara för hur recca tar det men i mina ögon är det inte så illa som hon beskriver det.
Sen backar hon ur för att inte bli avstängd. Under min korta tid här på forumet har väl Recca ALDRIG backat ur?
Varför nu?

Jag har som sagt inte gått igenom Trasapas inlägg...
Ursäkta? Här slänger vi oss med generaliseringar om människor vi inte känner. Jag backar ur plenty kan jag tala om för dig. Men jag har blivit avstängd under varulvsspel förr så jag vill inte pajja för folk genom att bli det nu.
Okej då vet jag.
Ur mina lgon sett så har du varit delaktig i livliga debatter och sen vill jag minnas att du någon gång skrev att du inte kan hålla dig när du blir arg och att de är värt det.

Att jag skrev ALDRIG va en aningen hårt.

Min tanke va mer att Trasapa hade synat dig i sitt inlägg och då hade du inte npgot mothugg och valde att avsluta diskussionen där med att du va arg.

Men än en gång har jag inte läst hans inlägg ordentligt.
Jag tyckte inte de va farligt och verka va sagt med glimten i ögat och börja därför spåna i om du hamnat i en återvändsgränd som ulv och snabbt måste tafig ur innan röstning
Men är det här en diskussion om mig som person eller spelar vi varulvsspel?

Om du nu ska applicera Trasapas favoritverktyg Ochams Razor här och om det nu är så att jag är ulv, vilket du ju utgår från i din analys av mig så är det ju uppenbart att jag antingen reagerade med ilska för att jag blev inträngd i ett hörn eller att jag reagerade avfärdande med ett spel för gallerierna.

Hänger du med?
Vi spelar varulvsspel. Men diskussionerna jag talar om är från forumet generellt. Alltså jag pekar inte ut dig som en bråkmakare utan bilden jag fått är att du säger ifrån när du tycker något är fel.
Vet inte vad ochams razor är.

Näe om du är ulv så tolkade jag det som att du la upp ett spel flr gallerierna just för att du blev ev blev inträngd. Inte läst trasapa än men min syn på badboys grejen va att det inte alls va något att haka upp sig på och då kändes det som ett spel för galleriet.

Om han har otrevlig ton inlägget igenom är det en annan sak. Jag reflektera bara från när du citera och hur jag uppfattade slutklämmen.

Jag hänger troligen inte med
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Jag tror för övrigt inte på att hänga två personer, men jag har inga jättestarka åsikter i ämnet. Men att en hänger är bättre än två enligt mig, i vart fall just nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca och Vimes

Björn den gode said:
Recca/Vimes

Varför ligger din röst på Max Raven? Har jag missat något ordentligt här eller hur kommer det sig att de två som misstänkt varandra mest under hela dagen har sin röst på samma person, en person som jag själv missat att misstänka. Jag har ont om tid, länka till caset, presentera ett nytt eller flytta din röst så skulle jag bli jätteglad.
Nu har du helt fel. Jag har inte misstänkt Vimes. Han har misstänkt mig.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Thodd-analysen som blev bajsad på

Recca said:
Men jag är fortfarande sur på Trasapa. Faktum är att jag skrev ett långt (två a4) inlägg där jag i princip kallade honom för bös på olika sätt. Men nu är allt glömt.
Haha som sagt du får gärna skicka ett hatbrev i pm om det skulle kännas bättre, men kanske lika bra att du spar på det. För om du kastar ur dig liknande nonsens i nästa runda så kommer jag ge dig mer skit så att du kan fylla några a4 till. :p (observera smilie)

Jag är väl hyfsat tillfreds med ditt svar för tillfället. Men jag vill gärna se mer av den där toppspelaren du egentligen är, inget löst dravel, det kan du lämna åt oss pöbelmän.
 
Top