Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Oj Oj, förlåt allesammans att jag inte skrev någonting igår, min pappa fyllde 59 och jag var tvungen att plugga till prov idag.

Men jag har skummat igenom det som jag har missat och det verkar som att ni har saknat mig lite iaf :gremsmile: Och nu kommer jag inte ihåg vem det var men någon föreslog att jag skulle skriva någon lista om alla spelarna och vad jag tror/tycker om dom. Så det ska göras nu :gremsmile: Ni får förlåta mig om jag inte skriver så mycket som ni gör om er för jag kan inte riktigt veta lika mycket fluff och allt o förstå hur folk spelar. Och jag kommer kanske glömma saker som har hänt i rundan hittills och skriva fel men det gör väl inget?

Men lets go for it.

Basenanji: för mig är han det som är mellan röd och grön, grå? jag vet ingenting om honom och för tillfället kommer jag inte lita på honom.

Brynolf: Är bybo tror jag? nästan grön, han verkar inte vara en ulv för mig iaf, eller så är han bara bra på att vara ulv och jag tror han är bybo? Det verkar som han bara ville fånga ulvarna och vara med och hjälpa byn.

Empiricus: Har ingen aning men det känns som han har något speciellt han inte har delat med sig som kan hjälpa byn väldigt mycket. (bara gut feeling då)

Jocke Kofot: Känns som en nybörjare (som jag) fast jag tror han har några mer skill levels än vad jag har för det verkar som han vet vad han gör medan jag inte gör det.

Konrad Konvalj: Verkar bybo för mig. Men inte grön än, vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, han är svår att tyda tycker jag :/

Max Raven: Verkar vara bybo för mig men jag har aningar om att han är ulv men jag vet inte varför (gut feeling igen).

Recca: Hon är den som är närmast grön för mig. Hon verkar verkligen vilja hitta ulvarna snabbt och döda dom utan att tveka. Och för mig verkar det som att hon verkligen vill gott åt byn.

Trasapa: Lite närmare Röd för mig, men inte så mycket. Känns som han är ulv men inte jätte bra på det (sorry). För mig känns det som han ljuger sig igenom första rundan och hoppas på bättre tider i andra rundan.

Thodd: Nybörjare, men bara lite bättre än mig, känns som han också är lite "lost" som jag är. inte grön eller röd, bara grå.

Och till sist.

Vimes: Jag tror Vimes är ulv. Han är mest röd för mig (inte helt röd än). Förlåt att jag misstänker dig Vimes om du inte är ulv, men det är så jag tycker för tillfället. Han verkar som det tysta ulven som lurar byborna och backstabbar i slutet.

Jag hoppas att ni förstår lite om hur jag tänker nu. Och igen, förlåt att jag inte skrev nåt igår :gremfrown:.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Vet ni, jag tror att vi kan få ut något av att samla rösterna till endast tre kandidater:

(typ)

Hastfer, Basenanji, Recca

...så kan vi sedan analysera vem som röstade på vem.

Vad tror ni?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Trasapa said:
Recca said:
Jag skulle ju gärna se att du kommenterar mitt inlägg där jag tar upp mina misstankar mot Thodd.
Så gärna så.
Recca said:
Men Thodd är ganska säker när han säger att det finns x doktorer, y partners och z ulvar. Så självsäker att man undrar om han har någon information om hur det faktiskt står till.
Här callar jag BS direkt. Du greppar efter något att kasta mot Thodd och det här är vad du kommer upp med? Snälla, killen/tjejen/grönsaken är noob och vet att ulvalir består av bybor och ulvar. I det här fallet är det doktorer det handlar om och han själv är Medresenär, alltså är nästa logiska steg att det är tre fraktioner; Doktors, Medresenärer, Ulvar. Inte svårare än så, återigen Ockham's.
Recca said:
Vi är liksom 12 spelare totalt så det finns verkligen plats för andra varelser än doktorer och ”partners”. Så varför så säker?
Se ovan. Varför ska han krångla till det och börja spåna i huruvida det finns 5,7 eller fan 10 olika grupper. Det mest självklara i det läget är att tänka;
"oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara två grupper plus ulvar".
Inte; "oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara hur många fraktioner som helst och jag fattar ingenting".

recca said:
Thodd said:
Thodd
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
This makes no sense to me. Jag förstår faktiskt inte hur tanken ligger kring detta och skulle vilja ha svar på det. Vimes outar tidigt för att han är doktor ELLER för att han bluffar? Jag vill bli ledd genom resonemanget som föranleder påståendet och rösten på Vimes.
Thodd har förklarat hur han uppfattade röstningar, alltså som lampor som man belyser de man vill ha info ifrån. Här säger Thodd att han inte är säker på varför Vimes outade så tidigt. Är det för att han är bybo och säker eller är han en ulv som vill vara tidigt ute för att verka förtroendeingivande. Han röstar således på Vimes för att han vill ha ut mer som styrker Vimes byboighet alternativt ulvighet.

Recca said:
Thodd said:
Vimes, du outade tidigt doktor-status och känns futtigt att låta rösten ligga kvar på så svaga grunder.


Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
Här tar Thodd sitt förnuft tillfånga. Men spelet är fortsatt blazé och nonchalant.
Ok.. Här tar han sitt förnuft till fånga? Hur då menar du? Han kommer själv på sig med att det inte ger så mycket att ligga på Vimes med en röst på så klena grunder(samma grunder du själv har byggt en case runt) så han flyttar sin "lampa" mot en ny spelare som han inte har grepp om och vill ha mer info av. Allt utifrån hur han har uppfattad röstningens funktion.

Så här fortsätter det. Sen hakar du upp dig på att Thodd använder en dålig metafor i form av stafettpinne, han kör sitt eget race, jadajadajada.

Men så när Thodd faktiskt försöker göra en motivering till sin röst på Jocke så hugger du där också och tycker att den är kass för att DU inte anser att det är rödande nog för en röst. Perspektiv much?

Nej det var en dålig sammanfattning av Thodd du har gjort enligt MIG. Den är intetsägande och det känns mer som att du greppar efter bruna halmstrån.

Jag hade kunnat vänta mig den här "sammanställningen" från mig, basse, thodd eller fan Hastfer men inte från dig Recca som är en skitduktig spelare och har lång erfarenhet. Du borde ha kunnat komma upp med bättre scumtells, speciellt om du hade riktat in dig på någon annan än Thodd. Det finns flera som erbjuder mer ulvspår än så här. Fan jag ger av mer rödskimmer i många inlägg kan jag erkänna. Men ändå smäller du mest krut på nybörjar Thodd som faktiskt försöker.

Recca said:
Det faktum att du försöker få det här att handla om en beef mellan Vimes och mig som jag inte ens noterat existerade (bortsett att han har mig som ulv då, men det får stå för honom) tycker jag är konstigt. Kan du ta upp vad som utgör beefen?
Vad är det jag försöker få att handla om eran beef? Din aversion mot Thodd? Jag tycker helt enkelt att eran "beef" är mer intressant än ditt halvdana försök att hitta sikt på Thodd.
</div>
Oj, vilket aggro inlägg du gör. Du gillar verkligen inte mig Trasapa, och det lyser igenom. Jag producerar ett case och du spottar mig i princip i ansiktet.
wow lugn nu. Jag varken gillar eller ogillar dig Recca, jag känner dig inte. Jag har däremot stor respekt för dig som spelare(och forumperson) och vet av erfarenhet att du är sjukt mycket bättre än vad du har framstått som nu, vilket jag faktiskt skriver. Jag har en hård ton, det kan jag erkänna.
Trasapa said:
Recca said:
Angående Vimes har jag notoriskt svårt att läsa honom. Det är något med att få gulliga komplimanger av en snygg karl som gör mig knäsvag och gör att jag får svårt att analysera personen.
Och nu smörar du dessutom killen som jagat dig från ruta ett. Det är inte rätt, det är alltid scumbags som får tjejen.
Vad är det för fel på dig??? Jag har inte trashtalkat dig, men du gör det mot mig, plus att du häver ur dig rena jävla äckloteorier om kvinnor. Hade du satt en smiley eller något så att jag fattat att det var ett skämt hade det varit en grej men nu känns det faktiskt inte som att jag vill vara med och spela med dig mer. Jag vill skriva nåt skit just nu men jag tänker låta bli så att jag slipper bli avstängd från det här forumet. </div></div>
Är du helt allvarlig nu eller försöker du ge mig dåligt samvete och flytta frågan till något helt annat?
Var säger jag att du trashtalkat mig? Var absolut inte min mening att vara taskig på dig eller säga något som du tar anstöt av. Jag var högst ironisk i min kommentar och spelade mer på ditt och vimes tidigare gnabb. Men vill du ha smilies så kan du få en hög :gremwink: :gremsmile: ;P :gremtongue:
så, inget personligt menat utan utan allt är bara ett spel. Men känner du fortfarande frustration så får du gärna skicka ett argt PM till mig och ventilera bäst du vill.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Och juste, glömde i förra inlägget ^^

Röst:Vimes

Jag tror du är ulv och så är det. Jag skulle vilja ha mer bevis att du inte är det. Och så vill jag veta hur du tycker om mina nybörjar skills i spelet hittills, all kritik uppskattas ^^
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Max: kolla in hur röstställningen står just nu!

Det är knappast bra att sprida rösterna mer!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Recca och Vimes:

tycker ni fortfarande att Max är en bra kandidat för hängning och hur ser ni på att den av oss som verkar kunna mest om fluffet riskerar att inte kunna hjälpa oss nästa runda?

(Empiricus röstar också på Max, men just nu tycker jag att Emp är grönish)

Sedan tror jag att jag har mina tre kandidater klara för mig nu.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Basenanji said:
Max: kolla in hur röstställningen står just nu!

Det är knappast bra att sprida rösterna mer!
hmm, bra ide, det tänkte jag inte på :/ men jag skulle fotfarande vilja ha kritik om ni kan!

Röst:ingen
för den jag tror är mest ulv och vill hänga är Vimes.
(no hard feelings)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Först ville jag protestera, men med lite eftertanke tycker jag nog att det är en rätt bra idé.

Har Recca för övrigt gjort nån grej av det där analyserandet av de första posterna som hon pratade om:


Recca (med min fetstil) said:
Skrivet av: Recca
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.

//klippetiklipp//

Ursäkta. Vad betyder då det? :gremsmile:

För egen del betyder det att jag kommer kika extra kritiskt på folk som skrivit i början av tråden.
Nja. För sedan så blev jag försatt i defensiv istället och hade fullt sjå med att svara på folk som drevade mig, så det hamnade lite ur fokus.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
RÖSTA! SCHMÖRSTA!

Vi uppdaterar! Spännande!

Max Raven har 3 röster (Vimes och Recca, Empiricus)
Basenanji har 2 röster (BDG, Trasapa)
Hastfer har 2 röster (Jocke Kofot och Max Raven)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen har 2 röster (KK, Max)
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! SCHMÖRSTA!

Vet du vad, Tack Basenanji, för att du håller koll på alla rösterna åt oss :heart:
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Jag skulle vilja få basses fluff bekräftat och tänkte byta över till han men sen hann jag fundera lite på jobbet.

Om jag har rätt så måste ju även ulvarna slagits av denna tanke...

Kan basses fluff sett ut typ såhär.

Du är siare/väktare men oroa ej, ulvarna har andra prioriteringar?

Sedan ska jag ta mig tid att läsa igenom trasapas inlägg mot recca.
Har bara sett reccas respons och utifrån den med citat på badguys och tjejer känner jag lite såhär:

Jag kan inte svara för hur recca tar det men i mina ögon är det inte så illa som hon beskriver det.
Sen backar hon ur för att inte bli avstängd. Under min korta tid här på forumet har väl Recca ALDRIG backat ur?
Varför nu?

Jag har som sagt inte gått igenom Trasapas inlägg...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Recca said:
Trasapa said:
Och nu smörar du dessutom killen som jagat dig från ruta ett. Det är inte rätt, det är alltid scumbags som får tjejen.
Vad är det för fel på dig??? Jag har inte trashtalkat dig, men du gör det mot mig, plus att du häver ur dig rena jävla äckloteorier om kvinnor. Hade du satt en smiley eller något så att jag fattat att det var ett skämt hade det varit en grej men nu känns det faktiskt inte som att jag vill vara med och spela med dig mer. Jag vill skriva nåt skit just nu men jag tänker låta bli så att jag slipper bli avstängd från det här forumet.
Är du helt allvarlig nu eller försöker du ge mig dåligt samvete och flytta frågan till något helt annat?
Var säger jag att du trashtalkat mig? Var absolut inte min mening att vara taskig på dig eller säga något som du tar anstöt av. Jag var högst ironisk i min kommentar och spelade mer på ditt och vimes tidigare gnabb. Men vill du ha smilies så kan du få en hög :gremwink: :gremsmile: ;P :gremtongue:
så, inget personligt menat utan utan allt är bara ett spel. Men känner du fortfarande frustration så får du gärna skicka ett argt PM till mig och ventilera bäst du vill.
Jag känner inte dig, och det är relativt ofta som jag läser den där typen av skitsnack eller hör talas om det, jag överreagerade kanske men det sitter i ryggmärgen. Det finns väl nån sorts social kod i sammanhang på internet som typ kräver att man sätter en smiley när man skojar på det där viset om det inte rä så att man känner varann väl?

...Ursäkta.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Basenanji said:
Vi uppdaterar! Spännande!

Max Raven har 3 röster (Vimes och Recca, Empiricus)
Basenanji har 2 röster (BDG, Trasapa)
Hastfer har 2 röster (Jocke Kofot och Max Raven)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)
Vimes har 1 röst (Max)


Ingen har 1 röst (KK)
Okay. Lite snabbt nu och sen hinner jag nog med ett till inlägg innan lir ikväll med Trasapa (och kanske Hastfer).

Max röst på Vimes är inte bokförd. Den är dessutom rätt knasig (i mina ögon). Sen har Max lagt av sig en lista med misstänkta och den är..Hur skall jag uttrycka mig?

ovetande och blåögd Bybo eller super slug ulv? Lixom, det är jättebra att du ger dig på det hela Max, men exempelvis Brynolf finns inte längre med i spel så det är ju uppenbart tydligt att du inte är med i matchen. Min magkänsla säger ju att du är den mest gröna spelaren på plan. Ulvarna kommer inte att nacka dig för det eftersom du som det är nu spelar dem i fatet.

Redigerar lite i röstlistan förövrigt.

Thodd har signalerat att han skall lägga sin "riktiga" röst ikväll eftersom han egentligen inte tror att jag är ulv. Det kommer i nuläget ge Thodd lite vågmästarroll. Det är inget jag gillar så klart eftersom Thodd är en av dom som har spelat mer ulvigt än andra.

Varför Max Raven är på väg mot dingling just nu har jag ingen aning om? Sprattla om du vill leva! Skit i att snacka fluff så länge.

Recca-Basse är två goda kandidater fortfarande. Jag har tidigare pekat på att Recca kan vara superbra i R2 om hon är den bybo hon utger sig för att vara. Dock har det inte visats allt för mycket tecken på det ännu.

Basse har sin outnin som är skev men han kämpar på trots allt och med tanke på Larssons upplägg så kan det mycket väl röra sig om diverse information utspritt som inte är att lita på. Likväl kan det vara en ulvbluff. Outningen är väldigt sejf och udda. Tåls att tänkas på.

Hastfer? Kan någon säga varför han är ett bra alternativ??
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hastfer said:
Jag kan inte svara för hur recca tar det men i mina ögon är det inte så illa som hon beskriver det.
Sen backar hon ur för att inte bli avstängd. Under min korta tid här på forumet har väl Recca ALDRIG backat ur?
Varför nu?

Jag har som sagt inte gått igenom Trasapas inlägg...
Ursäkta? Här slänger vi oss med generaliseringar om människor vi inte känner. Jag backar ur plenty kan jag tala om för dig. Men jag har blivit avstängd under varulvsspel förr så jag vill inte pajja för folk genom att bli det nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Hastfer-farsan!

Nybliven pappa said:
Kan basses fluff sett ut typ såhär.

Du är siare/väktare men oroa ej, ulvarna har andra prioriteringar?
Jag har inte dragit sådana växlar på min info. Tvärtom, så ligger jag nog farligt nära mitt PM när jag skriver att:

Det finns de bland de snela byborna som ulvjävlarna VERKLIGEN vill dödadödadöda, kanske till och med MER än väktaren och siaren! OMFG! :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked:

Så, nu har tjötat om detta ett gäng gånger. Behövs det gör ja't en gång till!

:gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Hastfer är ett bra alternativ eftersom det är spännande att se huruvida folk röstar på honom hellre än på mig/Recca.

Dvs, ulvar vill helst inte rösta på ulvar och om Hastfer är grönish (vilket jag tror) så blir han bra att stoppa in i trion Recca-Basse-någonmer

Dessutom: Max (den konstige) röstar nu på "Ingen".

(Men hjälp gärna till med att delge en riktig och snygg röstsammanställning!

:heart: :heart: :heart:
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Recca said:
Hastfer said:
Jag kan inte svara för hur recca tar det men i mina ögon är det inte så illa som hon beskriver det.
Sen backar hon ur för att inte bli avstängd. Under min korta tid här på forumet har väl Recca ALDRIG backat ur?
Varför nu?

Jag har som sagt inte gått igenom Trasapas inlägg...
Ursäkta? Här slänger vi oss med generaliseringar om människor vi inte känner. Jag backar ur plenty kan jag tala om för dig. Men jag har blivit avstängd under varulvsspel förr så jag vill inte pajja för folk genom att bli det nu.
Okej då vet jag.
Ur mina lgon sett så har du varit delaktig i livliga debatter och sen vill jag minnas att du någon gång skrev att du inte kan hålla dig när du blir arg och att de är värt det.

Att jag skrev ALDRIG va en aningen hårt.

Min tanke va mer att Trasapa hade synat dig i sitt inlägg och då hade du inte npgot mothugg och valde att avsluta diskussionen där med att du va arg.

Men än en gång har jag inte läst hans inlägg ordentligt.
Jag tyckte inte de va farligt och verka va sagt med glimten i ögat och börja därför spåna i om du hamnat i en återvändsgränd som ulv och snabbt måste tafig ur innan röstning
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Recca said:
Det finns väl nån sorts social kod i sammanhang på internet som typ kräver att man sätter en smiley när man skojar på det där viset om det inte rä så att man känner varann väl?
Ok jag glömde koden, har tyvärr inte läst handboken för interwebz, men jag ska bli bättre på min smilie hantering.
Jag ber om ursäkt om jag var otydlig med min ironi.

Men, du kommer ändå inte undan mitt svarsinlägg. Har du något att säga eller vill du revidera din sammanställning av Thodd och komma med något fräschare? Kanske mot någon annan? Kanske t.o.m mot mig?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Konrad Konvalj said:
Max röst på Vimes är inte bokförd. Den är dessutom rätt knasig (i mina ögon). Sen har Max lagt av sig en lista med misstänkta och den är..Hur skall jag uttrycka mig?

ovetande och blåögd Bybo eller super slug ulv? Lixom, det är jättebra att du ger dig på det hela Max, men exempelvis Brynolf finns inte längre med i spel så det är ju uppenbart tydligt att du inte är med i matchen. Min magkänsla säger ju att du är den mest gröna spelaren på plan. Ulvarna kommer inte att nacka dig för det eftersom du som det är nu spelar dem i fatet.
Oj, visste inte att jag spelade dom i händerna :gremfrown: Och eftersom jag inte skrev någonting igår och bara skummade igenom allting nu så märkte jag inte att Brynolf inte var med :gremshocked:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Okej, nu vidtar lite socialt umgänge med annat forskningsfolk. Jag loggar ut och återkommer när det är dags att sova.

Vi hoppas på att schvensken spöar Kanada, att bara en av oss ryker i röstningen och att alla röstar duktigt som man ska.

Jag vill också se en utvidgad förklaring av Vimes/Recca till varför fluffmaestro Max Rääf ska döden dö. Det är gambling på hög nivå att vi gör oss av med någon som kanske kan bli avgörande nästa runda (när fluffet förmodligen kommer spela en helt ny roll än under R1).

Vimes tex, du är ju mest misstänksam mot Recca om jag fattat allt rätt, borde då inte din röst ligga där?

:gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:
 
Top