Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Doktorn skrattar när han låser dörren bakom sig. Han hann till säkerhet till sin TARDIS – som för blotta ögat ser ut som en enkel blå polisbox men på insidan är en av de mäktigaste rymdskepp och tidsmaskiner i universum. Det har varit en bra afton där han hunnit med att hindra världen att förstöras av en ondsint mayarobot 2012, slagits mot cybermen i framtiden och gått på dejt med Mata Hari. Nu är det dags för lite ledighet inför nästa äventyr.

”Vi har ett problem.”

Först glädje över att känna igen rösten bakom sig, sedan fruktan när Doktorn inser vad det innebär. Han vänder sig om och ser sitt rymdskepp fyllt av tidigare inkarnationer av honom själv. Att korsa sin egen tidsström och möta sitt forntida eller framtida jag är alltid farligt, även för en erfaren tidsresenär som Doktorn, och leder i bästa fall till huvudvärk och magont av för mycket te och kakor och i värsta fall till universums undergång.

”Vad gör ni här?”

”Vi tänkte fråga detsamma. Vi gick in i vår TARDIS var för sig i vår egen tid, men tycks på något sätt ha sammanstrålat i samma tid här inne.”

”Hm… Det är nog bara fel på TARDISens säkerhetskretsar. Om någon av er hämtar kofoten, grejen som blinkar och den andra grejen som också blinkar så hämtar jag te och kakor.”

En suck av lättnad drar genom rummet när plötsligt Rose Tyler, en av Doktorns medresenärer, stapplar ut från ett av de inre rummen. De inkarnationer av Doktorn som känner henne ler igenkännande tills att de ser att något är fel. Hon faller ner döende, blod forsandes från ögon och öron, och hinner haspla ut sig ett sista varningens ord innan livet lämnar henne.

”Bad wolf…”


Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Empiricus
Hastfer
Jocke Kofot
Konrad Konvalj
Max
Max Raven
Recca
Trasapa
Thodd
Vimes

Regler:
Ni får inte citera era PM genom att klippa och klistra
Ni får inte editera era inlägg
Ni får inte kommunicera utanför tråden om det inte står angivet i er roll att ni får det
Om inte annat anges så får ni när ni åker ut skriva ett sista inlägg i tråden där ni säger hejdå, men ni får inte påverka spelet på något sätt
Man måste skriva minst ett inlägg per runda eller åka ut.
Första och andra rundan varar i tre dagar, de resterande två.


För att en röst skall räknas skall den se ut så här
Röst: LJSLarsson
(Så länge det är tydligt vem rösten är det ingen fara om stavningen inte är korrekt)
Om två personer har lika många röster i slutet av rundan åker båda ut.


Vinstvillkor:
Byborna vinner när det inte längre finns några ulvar kvar i spel. Ulvarna vinner om de är lika många eller fler som byborna.


Första rundan avslutas torsdag den 16:e, 21.30.
Lycka till!!!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Hm. Inga andra inlägg än. Då börjar väl jag.

Jag är lite osäker på hur mycket jag kan säga om mig själv just nu - jag kan dock nog säga att jag fått tre olika bitar av information. Den sista kan vara samma som andra fått. Jag återkommer lite senare. Har inte riktigt näsa för det här än, så jag väntar in er andra lite.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Då var vi igång!

Jag gissar att vi alla är inkarnationer av Doktorn (p.g.a att jag är det och flufftexten), jag gissar vidare att ulvarna har alibin och att vi följaktligen inte nödvändigtvis får ut ett skit av att sitta och säga om vi är fjärde, åttende eller tredje inkarnationen.

Men! Visst finns det 11 inkarnationer? Eller har jag missat något? Isf är vi en för mycket.

För övrigt är jag mest rädd för att Konrad Konvalj är ulv, dels för att han känns farligast och dels för att han är bäst som bybo. Så:

Röst: Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Då var det igång!

SL said:
(Så länge det är tydligt vem rösten är det ingen fara om stavningen inte är korrekt)
Om två personer har lika många röster i slutet av rundan åker båda ut.
Så långt har jag kommit, men det är ju ett rätt nytt drag som kan stöka till det mot slutet om ulvarna har ett övertag.

Jag inbillar mig att det är rätt viktigt att vi röstar enat och tydligt redan nu i början också så att det inte står mellan två mot slutet och ulvarna ges möjligheten att synka samman en dubbelhängning ulb+bybo eller bybo+bybo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Då var vi igång!

Jag gissar att vi alla är inkarnationer av Doktorn (p.g.a att jag är det och flufftexten), jag gissar vidare att ulvarna har alibin och att vi följaktligen inte nödvändigtvis får ut ett skit av att sitta och säga om vi är fjärde, åttende eller tredje inkarnationen.

Men! Visst finns det 11 inkarnationer? Eller har jag missat något? Isf är vi en för mycket.

För övrigt är jag mest rädd för att Konrad Konvalj är ulv, dels för att han känns farligast och dels för att han är bäst som bybo. Så:

Röst: Konrad Konvalj
Okay. Då clerar vi läget från start och kör bara.

Någon (Max Raven) kan ju berätta för oss hur många doktors det skall finnas.

Jag utgår precis som Vimes att vi alla är inkarnationer av Doktorn, men att det finns dåliga frön. Däremot tror jag inte att det är läge att börja vifta med numbers på Doktorerna ännu.

Max Meta said:
Det har också kommit fram att varje Time Lord, och därmed Doktorn, har 12 regenereringar (och alltså har han max 13 versioner). Nedan har vi en bild på de som spelat honom:
Där har vi lite fakta från någon som har fluffkoll. Jag själv har ingen och kommer inte lägga allt för mycket krut på det. Att inte Max drar igång nått i ett tidigt skede tycker jag är lite svajjigt. Det finns ju rätt goda möjligheter att kliva in och styra lite med all den fluffkoll Max Raven har. Lixom, han har ju redan innan spelet varit inne på det här med antal inkarnationer men hans första inlägg är ju rätt lamt. Vänta in oss andra?

Jag säger så här, Max Raven. Fram med laxen. Snacka lite om hur du tror vi skall gå tillväga för att vinna. Vad bör vi ha för strategi? Hur mycket skall vi flukta på suktet? Snacka på.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Gomorron, game on och så vidare. Jag vill börja med att uttrycka min förskräckelse över vilket väder det är i Stockholm. Här borde det tas fram finväder när det är besök från norr.

Vimes said:
Jag gissar att vi alla är inkarnationer av Doktorn (p.g.a att jag är det och flufftexten), jag gissar vidare att ulvarna har alibin och att vi följaktligen inte nödvändigtvis får ut ett skit av att sitta och säga om vi är fjärde, åttende eller tredje inkarnationen.

Men! Visst finns det 11 inkarnationer? Eller har jag missat något? Isf är vi en för mycket.
Om alla skall vara inkarnationer av Doktorn och det finns några Ulvar så kommer det ju saknas några Doktorer. Och eftersom serien bygger på Doktorns äventyr tillsammans med ett gäng följeslagare så tror jag att det finns följeslagare bland oss också, inte bara Doktorer (flufftexten dödade ju av en följeslagare direkt, den etablerar ju att det väl borde finnas fler då?).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
+5 lir
Konrad Konvalj
Vimes
Recca
Brynolf
Basenanji

3-4 lir
Trasapa
Empiricus

2 lir
Max Raven
Hastfer

Rookies
Jocke Kofot
Max
Thodd

Så ser det ut med "rutinen" på varulvsspelande. Det vore bra om Jocke Kofot, Max och Thodd körde sin grej om hur de ser på saker och ting + en liten presentation om eventuella strategier + lite om hur de tänkt spela/delta.

Finns det frågor är det bara att ställa dem. Var spontana och håll inte på och ljug som Björn Den Gode skulle ha sagt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Snabba tankar innan jag går in i arkivkryptan:

1. Kan det vara en poäng med att outa huruvida man är en doktor eller inte? Redan har jag och KK sagt att vi är det, medan Empi antytt att han inte är det?

2. Jag håller med KK om att Max Raven ska snacka. Du har dunderkoll på fluffet, börja trolla. Vad innebär "Bad wolf"? Vilka doktorer är det som borde känna igen förljeslagaren i början? Vilka är ulvarna? Rocka loss nu.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Jag kommer att vara min magkänsla trogen gällande spelsätt.

Hur mycket jag kan spela och skriva är osäkert i dagsläget men nog tusan kommer ni se mig ofta här inne.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
3. Jag hade helt missat det här med att två åker ut vid lika. Tycker det är en bra regel. Och jag kan för min del se mig själv argumentera för att vi borde rösta ut de två mest misstänkta. :gremsmile: som sagt, för varje utröstning betalar vi med ett nattmord, har vi två jävligt bra kandidater är det klart det är värt att få båda nackade till priset av ett nattmord.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Snabba tankar innan jag går in i arkivkryptan:

1. Kan det vara en poäng med att outa huruvida man är en doktor eller inte? Redan har jag och KK sagt att vi är det, medan Empi antytt att han inte är det?

2. Jag håller med KK om att Max Raven ska snacka. Du har dunderkoll på fluffet, börja trolla. Vad innebär "Bad wolf"? Vilka doktorer är det som borde känna igen förljeslagaren i början? Vilka är ulvarna? Rocka loss nu.
Okay. Bra initiativ, jag är på och tror det har en poäng. Nu snackar vi kort och gott JA eller NEJ.

Doktorer
Vimes
K.K

Pöbel (berätta nu inte vad ni är!!)
Empis
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Thodd said:
Jag kommer att vara min magkänsla trogen gällande spelsätt.
Det är bra. Vad innebär det?

Kommentera gärna det som sagts i tråden, och lägg en röst kanske?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Thodd said:
Jag kommer att vara min magkänsla trogen gällande spelsätt.

Hur mycket jag kan spela och skriva är osäkert i dagsläget men nog tusan kommer ni se mig ofta här inne.
Är du Doktor?

Vad är din åsikt om reglerna för hängning? Två på samma röst = två hängda?

Sen tror jag du måste anstränga dig lite mer än så här. Vi övriga har ingen koll på din magkänsla så den hjälper oss föga. Det är genom text, agerande och ställningstagande vi får fram saker och ting. Så här långt har du signalerat för att du kommer hänga mycket med oss men garderar upp lite med att du inte vet hur mycket du kan spela. Utöver det har vi magkänslan att gå på.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Okej, lite fort då:

I fluffet finns det 11 doktorer hittills, med 13 möjliga (12 regenereringar). Här späder jag kanske på paranoian, men: Mästaren har dock kringgått det genom bland annat att ta över folk, och Doktorn själv har varit skurk i slutet av sin sista regenerering och försökt sno Doktorns egna liv (6:e doktorn, Colin Baker, Trial of a Time Lord). Ponera också att begränsningen med 12 regenereringar verkar vara artificiell - något som är mot Tidsherrarnas lagar snarare än en absolut begränsning (även om det givetvis inte är hälsosamt).

Det här är dock aningen irrelevant (kanske?) - ni har gjort ett antagande som inte stämmer. Ursäkta att jag är lite svajig där. Har en liten munsbit som jag vill se om någon hugger innan jag säger för mycket*.

Jag är nyfiken på om alla bybor(och ulvar?) har fått veta den tredje biten information jag fått, den angående ulvar.

*Och jag försöker fokusera på mina studier. Lite grann. :gremwink:
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
aah, my bad.

Jag är säker på att vi alla inte är doktorer då det bara spelats in 11 doktorer i dagsläget mig veteligen.

Nej jag säger att vi är x doktorer y partners och z ulvar

Angående röstsystemet så känns det som att om vi inte röstar unisont så finns det risk för att det går fort utför.

Anta att vi röstar lika mellan 2 personer i runda 1 då ryker eventuellt 3 personer och då är vi bara 9 kvar. Så varje runda har potential att bli 1½ runda i värde för antingen röd eller grön sida.

Jag menar visst finns chansen att 2 ulvar nackas i runda 1 redan om vi inte röstar på en och samma, här finns dock ett aber och det är att det kan bita oss i ändalykten om vi röstar fel också.

Summa: Håll ihop rösterna. Riskerna överväger knappast fördelarna (iofs kan det gynna oss mot slutet att rösta ut 2 samtidigt)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Vimes said:
Jag håller med KK om att Max Raven ska snacka. Du har dunderkoll på fluffet, börja trolla. Vad innebär "Bad wolf"? Vilka doktorer är det som borde känna igen förljeslagaren i början? Vilka är ulvarna? Rocka loss nu.
Okej, då kör vi. Har inte så bra koll som du tror. Bad Wolf är något som är från den nya serien, där jag är på början av tredje säsongen. Ursäkta om jag är lite luddig, var inte gigantisk fan av första säsongen av rebooten. Obs: Spoilers. Bad Wolf verkade vara något angående Rose:s storyarch, men kanske kommer igen. I kort så var det i första säsongen (synbarligen) något Rose själv spred ut på deras tidigare tidsresor när hon blev en del av TARDIS tillfälligt för att ge sig själv hints hur hon skulle göra för att besegra Daleks i säsongsfinalen. Dock blev det en referens till det i (bland annat) Tooth and Claw, andra säsongen, att hon hade blivit "berörd av vargen" (eller liknande) - så det var kanske inte det enda av Bad Wolfs innebörd.

Rose bör kännas igen av 9:e och framåt (rebooten). Christopher Eccleston-doktorn(9) och Tennant-doktorn(10) var de som interagerade med henne direkt och som hon bör känna igen.

Kan hinta att jag själv är en gammal veteran. :gremsmile:

(F ö har vissa doktorer och följeslagare dykt upp i fler än sina "egna" säsonger. Tidsresor. :gremwink: )
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Konrad: Blah. Då får jag väl säga att jag är följeslagare. Torde vara tämligen uppenbart i retrospekt. :gremwink:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Max Raven said:
Konrad: Blah. Då får jag väl säga att jag är följeslagare. Torde vara tämligen uppenbart i retrospekt. :gremwink:
Nu har vi tre personer som gått rätt ut och sagt om de är Doktor eller Följeslagare.

Doktorer:
Vimes
Konrad Konvalj

Följeslagare:
Max Raven

Innan fler går ut och säger vad de är så undrar jag om någon har nån bra anledning att INTE göra det?

Om vi skall fortsätta längs den här vägen tycker jag iallafall att vi gör det genom drev, men helst vill jag avvakta med det tills fler har börjat rulla igång så att inte nån sitter inne på nån info att det är dåligt att outa Doktor eller Följeslagare och inte hinner skrika pass auf! Achtung werwölfe!
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Då kanske det är min tur att skriva någonting nu.

Som ni alla vet har jag 0 erfarenhet av ulvlir, och som viss vet är det enda liknande erfarenheten jag har är ett spel som heter Mafia på SC2, men nu ska vi inte prata om det :gremsmile:

Ni sa innan att vi borde skriva lite vad vi tycker och tänker om typ allt, så jag börjar med dubbelröstning om det är lika. Jag tycker det är bra att det finns för då är det lite extra tryck på spelarena att vi borde rösta samma så vi inte råkar rösta ut 2 bybor. Men jag håller med att om det är 2st som är högt misstänkta som någon sa, så kan det vara bra att rösta lika på dem. Och nu har jag en fråga för jag är lite osäker, de som ni säger är doktorer och följeslagare är bybor, eller har har fel? Och jag skulle vilja att vi helst håller reda på mig och Max Raven, så ni får gärna skriva "Nya/Noob Max" för mig eller någonting :gremsmile:

Och jag vet inte hur ni gör såndära mer svart/mörk text så jag gör bara såhära.

Röst:Vimes
(inget personligt, tycker du spelar skumt bara)
 
Top