Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok jag må väl lägga en röst lika gärna.
Ser ut som att drevet går mot Vimes eller Recca(mest recca då). Så jag riktar in mig på någon av dem.

Jag har inte lusläst någon av ovanståendes inlägg så det blir en vek röst. Men Vimes har outat att han är en doktor, som jag ser det den enda biten som han kan ge ut. Recca har inte gett något. Så, kör Recca!

Röst: Recca
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
1) Ulvarna i det här liret, vilka är de om du får gissa? (Daleks, Cybermen, ...)

2) Hur ska vi förstå Vimes outning?

3) Vad tycker du om Emps försök till lista?

4) Vilken betydelse har följeslagare/medresenärerna i det här spelet?
1. Jag tror inte att ulvarna är en organisation utan att det kan vara en anhopning fiender.
2. Som han skriver. Det är varken grönande eller rödande. Så här: Om han är bybo lär han inte planerat outningen men om han är ulv så har han tänkt kring det. Tyvärr kan han vara en ulv med info i sin roll/alibiroll eller helt enkelt bara utgått från att byborna är doktorer - såsom det framgår av introtexten.
3. Har Emp lagt upp en lista? Det har jag helt missat. :gremblush:
4. Jag ser olika scenarios framför mig. De är för många för att jag ska kunna göra nåt vettigt av dem ännu. Tyvärr är det ett minfält att prata teorier.

Jag är medresenär.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max said:
Jag har en ide, ni proffs får säga om den är bra eller urusel.

Kanske inte nu men om ett par rundor eller något, så kanske alla föleslagarna och dokotorer OCH ulvarna (vilka de nu är) kan skriva vad de är (doktorer skriver vilken regenerering) (följeslagarna vet jag inte, har ni namn) och så kanske ulvarna skriver samma utan att ha hunnit läsa, "oj, råkade skriva samma som [NAMN]" och då vet vi att någon av dom 2 är en ulv? eller något... bara en ide, ni får säga om jag är helt knäpp eller ett geni :gremlaugh:
Exakt det här skall vi jaga fram med drev mot misstänkta personligheter.

Outningar av namn/nummer/whatnot kommer ju att visa oss vägen hur vi skall spela spelet längre fram. Det kommer att ge oss info (om vi har tur) gällande ulvarnas roller och hur de ser ut.

Du har lagt fram dina misstankar mot Vimes (och röstat om jag inte minns fel). Det är bra. Känner vi andra att det är Vimes som är den förste att pressas så måste vi ställa lite krav på Vimes att komma med nått göttigt.

Som jag ser det nu är Vimes en av få som redan släppt på diverse götta och motiverat det väldigt bra. Han är Doktor nr? mer än så tycker jag inte att vi skall dra ur honom ännu. Vimes har dessutom förklarat varför han spillt ur bönpåsen och dragit slutsatsen att outa det väldigt tidigt.

Ditt exempel på att ulvarna råkar skriva ett "upptaget" namn fungerar lika med en upptagen siffra. Därav är det bättre att i första hand pressa spelare på Doktor/Följeslagar/Whatnot och sedan pilla med siffror i och med att det är fullt rimligt att vi på så vis kan skramla fram dubbletter vilket i sin tur leder till misstankar.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Du garderar Vimes helt utan anledning här tycker jag. Max nämnde inte Vimes vid namn i det citerade inlägget men du passar ändå på att försvara honom. På grunderna att han gett oss "götta"? Vad är det som är götta? Att han är doktor? Känns ju inte ubermustigt direkt. Jag kan ju i min hast missat något flott..

Vill du verkligen stryka dig mot Vimes så här tidigt innan du ens har en färgnyans på honom? Kan se illa ut om det visar sig att karln är ulv. Lite ogenomtänkt för att komma från dig.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
hmm, min mindre hjärna förstår hur du menar någorlunda, och därför kan jag säga nu som du föreslog i ditt inlägg, att jag är en doktor, men också som du sa så säger jag inte vilken regenerering jag är.

Det var så du menade eller? Om inte så är jag dum..
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Jag har inte så värst mycket kunskap om dr Who (har bara sett några strö-avsnitt) men det enda jag vet är att det är en idel massa paradoxer (tidsresanden) och i nästan alla (3) avsnitt jag sett så har han haft en hang-around/wannabe/partner/följeslagare. (iofs var det 1 och samma i de 2 första avsnitten jag såg, Rose)

Jag är medresenär, kommer dock bli intressant när namn/nummer börjar komma och vi kanske får lite mer att gå på gällande drev och misstänkar som släpper eller befästs.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Du garderar Vimes helt utan anledning här tycker jag. Max nämnde inte Vimes vid namn i det citerade inlägget men du passar ändå på att försvara honom. På grunderna att han gett oss "götta"? Vad är det som är götta? Att han är doktor? Känns ju inte ubermustigt direkt. Jag kan ju i min hast missat något flott..

Vill du verkligen stryka dig mot Vimes så här tidigt innan du ens har en färgnyans på honom? Kan se illa ut om det visar sig att karln är ulv. Lite ogenomtänkt för att komma från dig.
Jag finner ingen oro i Vimes spelande så här långt och hans outning ligger i linje med min egen.

Jag ser ingen anledning att rösta på Vimes i nuläget för det finns ett flertal spelare som behöver snäppa upp sitt spelande. Därav min undran till Max-Noob´s motivering gällande sin röst på Vimes.

Max-Noob said:
Jag tycker han spelar för frammåt på något sätt, kan inte riktigt förklara det :/ känns som han ger för mycket medan samtidigt är väldigt försiktig med att ta bort fokus på honom själv.
Motiveringen som sådan är ju bra, men jag har spelat med Vimes tillräckligt många gånger för att veta att han är framåt av sig. Sen har Vimes outat så pressen kan gå vidare på andra spelare.

Bra att du är igång Trasapa!

Och.

Tillbaka till dig:

Varför röstar du inte på Vimes och lägger upp lite följdfrågor om du inte nöjer dig med Doktor Nr?
Om du inte är nöjd med Vimes spel så här långt, varför röstar du då Recca?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Okej, med Reccas avslöjande om att hon är resenär så går jag vidare.

Röst: Brynolf

Mitt röstmönster är f n (åtminstone delvis) baserat på aktivitet, om ni undrar.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ah glömde, jag ska ändra min röst nu när Recca gick ut med att hon är hantlangare.

Nu vill jag ha mer av K.K.

Röst: Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max said:
hmm, min mindre hjärna förstår hur du menar någorlunda, och därför kan jag säga nu som du föreslog i ditt inlägg, att jag är en doktor, men också som du sa så säger jag inte vilken regenerering jag är.

Det var så du menade eller? Om inte så är jag dum..
Jag menade inte att du skulle gå ut med någonting. Nu gör du ju det utan press precis lika som Thodd strax därpå och lika som Vimes/K.K gjort tidigare.

Jag menar att vi skall jobba med drev. Det jag skrev till dig var mer en hjälpande hand. Du skall spela så som du vill spela och inte lyssna på någon annan. Spela spontant bara (vilket du gör).

Försök gärna citera den du svarar eller liknande också. Det är en bra pryl som gör det lättare att se vem du snackar med. Så, over and out.

-><-
Det börjar bli en ansenlig mängd Doktorer/Medresenärer redan nu så snart är det dags att göra en snygg liten lista.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Ah glömde, jag ska ändra min röst nu när Recca gick ut med att hon är hantlangare.

Nu vill jag ha mer av K.K.

Röst: Konrad Konvalj
Hantlangare? Snyggt myntat.

Från Följeslagare till Medresenär och nu har vi Hantlangare. Finns många begrepp att hålla koll på här.

Trasapa, vad vill du få ut med din röst?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
jag kan köpa att du inte är orolig för Vimes i nuläget om han inte har gett dig några scumtells. Men lika lite är han grönnyanserad och därför finner jag ingen anledning att försvara någon. Nu var det kanske tänkt som en hjälp på traven till Max i hans tänk och det kan jag köpa.

Jag är inte "nöjd" med Vimes outning, ganska lätt att slänga ur sig att man är doktor. Men tills vidare är det den enda värdiga saken att outa. Därför ser jag ingen mening med att fortsätta pressa honom i nuläget. Recca hade vid tillfället inte gett något så därför lade jag min röst efter drevet för att få henne att outa.

Nu har ju Recca gått ut med vad hon är så då hänger jag på dig. Jag kommer troligen ändra mina röster snabbt beroende på vem jag vill ha info av och vilka som är aktiva. Ser ingen mening i att ha en röst hängande på någon som kanske inte loggar in på ett par timmar.

Har du outat menar du?
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Försök gärna citera den du svarar eller liknande också. Det är en bra pryl som gör det lättare att se vem du snackar med. Så, over and out.

-><-
Det börjar bli en ansenlig mängd Doktorer/Medresenärer redan nu så snart är det dags att göra en snygg liten lista.
Okej ^^, skall tänka på det med citera, inte säker på om jag citerade rätt nu, men det ser vi snart ^^ och jag tycker också att någon med ork borde göra en prydlig liten lista av vad folk har sagt ^^
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Konrad Konvalj said:
Hantlangare? Snyggt myntat.

Från Följeslagare till Medresenär och nu har vi Hantlangare. Finns många begrepp att hålla koll på här.

Trasapa, vad vill du få ut med din röst?
Ja det är hantlangare, medresenärer, andrepiloter och fans moster. Min terminologi är inte ajour med serien. Är medresenär den rätta benämningen?

Jag har missat din outning och därför la jag min röst på dig. Det kan såklart vara jag som missat när jag försökte skumläsa ikapp tråden.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Har du outat menar du?
Yupp.

Jag är Doktor Nr?

Mer än så har jag inte för avsikt att släppa nu. Ett redigt drev med misstankar kastad i ansiktet på mig kommer få mig att tänka om.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Trasapa said:
Min terminologi är inte ajour med serien. Är medresenär den rätta benämningen?
Medresenär borde duga. Det korrekta engelska är companion, men vi spelar ju på svenska.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Okej, här kommer nån sorts lista då. Jag skiljer på doktorer och medresenärer (även om det kan stå annorlunda i era PM).

Jag tycker inte att vi ska avslöja mer än så här just nu. This will do for now. Informationen kan vara användbar för ulvarna. Nu har jag sagt det två gånger.

Men för sammanställningens och informationens skull (se upp för fel):

Basenanji
Brynolf
Empiricus (medresenär)
Hastfer
Jocke Kofot
Konrad Konvalj (doktor)
Max
Max Raven
Recca (medresenär)
Trasapa
Thodd (medresenär)
Vimes (doktor)
 
Top