Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Sedan är det intressanta FORMATET på Jockes outning.

Dvs om det finns andra doktorer som har ett liknande format i sitt PM (utan att vi ska bli gnälliga med PM:enas utformning) så är det intressant.

Eller kommer det dyka upp nån nu som säger att 2men wtf jag är ju Den Nionde Doktorn!" ?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Konrad Konvalj said:
Men..

Att börja med siffror, namn eller whattävvers nu är inte rätt melodi. Det finns en massa olika scenarion som kanske kan ställa till det hos ulvarna. Det kan finnas information om att x-antal Doktorer finns med och x-antal medresenärer unt so weiter så att ge ulvarna en siffra bakom sin doktorstitel är inte rätt väg att gå.
Den..
Jag tycker det är asdåligt att gå ut med siffror(om man besitter en sådan) så här tidigt. Är man grön och doktor med siffra så är det ett vapen mot ulvarna. Då kan man blåsa en ulv ur skyn om den skulle ha oflyt nog att ta fel siffra. Ger vi ulvarna siffrorna på direkten så har de ju facit i hand så att säga.

Ulv: "ah vi har fem doktorer 9, 10, 6, 3 och 2." "jag är Doktor 4!"

Vi bör ju försöka att inte underlätta för ulvarna i onödan, speciellt om det här nu ska vara ett spel modell svårare.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Helvete, nu blir man ju smått nojjig till höger och vänster.

Vimes, du outade tidigt doktor-status och känns futtigt att låta rösten ligga kvar på så svaga grunder.


Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Trasapa said:
Lite väl snabb där va? Två röster i första rundan är knappast anledning till stress. Ifs bra om du är bybo för att slippa lägga onödig tid på drevande men samtidigt tappar drevet lite kraft.

Av ren nyfikenhet, vilken är den andra doktorn som reste med Rose?
Av ren nyfikenhet, vilken är den andra doktorn som reste med Rose?

Dena dra doktorns om reste emd Rose var David Tennant, den 10:e doktorn. Den 10: räknas tillsammnas med Tom Baker (nummer fyra) som den populäraste bland fansen.

Om det var för snabbt så är det så att jag antagligen inte kommer sitta mer framför datorn förns i natt eller i morgon och inte ville verka misstänkt genom att vara tyst för länge. kan vart helt fel tänkt av mig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Konrad Konvalj said:
Men..

Att börja med siffror, namn eller whattävvers nu är inte rätt melodi. Det finns en massa olika scenarion som kanske kan ställa till det hos ulvarna. Det kan finnas information om att x-antal Doktorer finns med och x-antal medresenärer unt so weiter så att ge ulvarna en siffra bakom sin doktorstitel är inte rätt väg att gå.
Den..
Jag tycker det är asdåligt att gå ut med siffror(om man besitter en sådan) så här tidigt. Är man grön och doktor med siffra så är det ett vapen mot ulvarna. Då kan man blåsa en ulv ur skyn om den skulle ha oflyt nog att ta fel siffra. Ger vi ulvarna siffrorna på direkten så har de ju facit i hand så att säga.

Ulv: "ah vi har fem doktorer 9, 10, 6, 3 och 2." "jag är Doktor 4!"

Vi bör ju försöka att inte underlätta för ulvarna i onödan, speciellt om det här nu ska vara ett spel modell svårare.
Sorry. Uppfattade dig som att det var meningslöst att outa Doktor/Följeslagare utan i stället slänga med lite extra tyngd och lägga dit en siffra eftersom det var sejf ändå.

Trasapa said:
En bra poäng där, rena outningar i form av; "jag är doktor" ger ju faktiskt skit. Nu har vi tillräckligt många resenärer på tapeten för att alla ulvar utan större problem kan välja att outa sig som doktor. Visst så kan det bli taskigt flyt med vilket nummer den är men känns ändå rätt safe.
Nu förstår jag att du är på "min" sida och INTE vill ge nått gratis till ulvarna.

En motiverad outning under press är det vi vill ha absolut. De som spillt sina bönor utan press är sumprunkare* som tyckt att det varit okay att göra. Utöver det har vi Jocke Kofots outning Nr.9 som (i mina ögon) inte är helt okay. Motivering på det tack.


*Inget allvarligt menat jag är själv den största sumprunkande kanalpaddlaren på denna jord.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jocke Kofot said:
Trasapa said:
Lite väl snabb där va? Två röster i första rundan är knappast anledning till stress. Ifs bra om du är bybo för att slippa lägga onödig tid på drevande men samtidigt tappar drevet lite kraft.

Av ren nyfikenhet, vilken är den andra doktorn som reste med Rose?
Av ren nyfikenhet, vilken är den andra doktorn som reste med Rose?

Dena dra doktorns om reste emd Rose var David Tennant, den 10:e doktorn. Den 10: räknas tillsammnas med Tom Baker (nummer fyra) som den populäraste bland fansen.

Om det var för snabbt så är det så att jag antagligen inte kommer sitta mer framför datorn förns i natt eller i morgon och inte ville verka misstänkt genom att vara tyst för länge. kan vart helt fel tänkt av mig.
Yepp, feltänk men nu är det gjort.

1. Du pressades av 2 spelare utan direkt feta motiveringar varför du skulle tillhöra den mer ulviga delen av spelarna.
2. Det hade räckt med Doktor (Lex, tidigare outningar)
3. Det är långt till utröstning så ett drev mot dig hade högst troligt klingat av och tid för att outa hade du fått ändå.

Nu har du dock outat och det en av de som röstar på dig (Recca) ser dig som fett grön så en spelare har ju i alla fall släppt sina misstankar mot dig. Kikar jag med byboglasögonen på mig är det ju såklart något grönare att vara väldigt tidig med sitt nummer i det här läget, men det är inget som ger dig frikort genom spelet. Att du outade för att minimera misstankar mot dig (misstankar som i det läget inte byggts upp) kan jag se som något nybörjaraktigt. Du har då förklarat varför och du vill inte vara en bromskoll.

Jag själv skulle kunna lägga upp hela mitt protokoll nu och dela med mig av min roll, men det känns inte riktigt som att det hjälper byn (mer mig själv), och eftersom vi skall vinna som ett lag tycker jag att det är dumt att vara snabbt ut med saker som kan plocka ulvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Max Raven said:
Och återigen, jag har fått tre grejer: fraktion, namn och en tredje grej. Är det någon annan jag som fått de tre grejerna?
Jag har också fått tre grejer.

Det som jag tycker är grönande med din post är att en ulv inte skulle hållit på och tjatat om det här. <---ser ni andra vad jag vill åt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
KK said:
Jag själv skulle kunna lägga upp hela mitt protokoll nu och dela med mig av min roll, men det känns inte riktigt som att det hjälper byn (mer mig själv), och eftersom vi skall vinna som ett lag tycker jag att det är dumt att vara snabbt ut med saker som kan plocka ulvar.
Det där var en rätt svår mening va? Det är väl bara bra om vi får saker som gör att vi snabbt kan plocka ulvar?

Jag tolkar dig välvilligt än så länge: det är dumt att gå ut med saker som är dåliga för laget, men som kanske kan rädda en själv?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Basenanji said:
Max Raven said:
Och återigen, jag har fått tre grejer: fraktion, namn och en tredje grej. Är det någon annan jag som fått de tre grejerna?
Jag har också fått tre grejer.

Det som jag tycker är grönande med din post är att en ulv inte skulle hållit på och tjatat om det här. <---ser ni andra vad jag vill åt?
Ja, tror det iaf. Kanske avslöjar för mycket genom att tjata om det här. De som har fått det vet vad jag pratar om. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
KK said:
Jag själv skulle kunna lägga upp hela mitt protokoll nu och dela med mig av min roll, men det känns inte riktigt som att det hjälper byn (mer mig själv), och eftersom vi skall vinna som ett lag tycker jag att det är dumt att vara snabbt ut med saker som kan plocka ulvar.
Det där var en rätt svår mening va? Det är väl bara bra om vi får saker som gör att vi snabbt kan plocka ulvar?

Jag tolkar dig välvilligt än så länge: det är dumt att gå ut med saker som är dåliga för laget, men som kanske kan rädda en själv?
Tvärt om, typ.

Det är dumt att gå ut med för mycket information om sin roll för det kan hjälpa ulvarna precis lika mycket som laget (byborna).

Att rädda sig själv (placera sig i gröna facket) är inte bra för laget (byn) i mina ögon. Det ger ulvarna mer än byn att vara ultragrön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mmmkay. Jag får så lov att släppa Recca ett tag nu. Jag ser Recca´s spel så här långt som mer ulvigt än byboigt, men det finns ju tid att återkomma till det.

Röst: Basse

Asså, du är ju här Basse men det är lite fisigt och jag får ett starkt intryck om att du fiskar rätt hårt åt lite olika håll med kopplingar av Doktorer och Följeslagare. Har sett flera rätt tydligt fiskningar eller så läser jag dig fel.

Det vore bra om du dök upp med nått fresht nu. Kanske en liten mini-outning såsom Doktor eller något annat. Du har ju varit rätt tydlig med att du gärna ser drev för information och inte en massa lök-outande ut i det blå. Alltså, rätt samma inställning som Empis men du misstänkliggör Empis för exakt dessa saker. Har jag missuppfattat din beef och röst på honom eller? Hjälp mig Basse.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag håller med konrad här, att outa nummer hjälper oss lika mycket som det hjälper ulvarna. Kanske hjälper det ulvarna mer dessutom. Då utgår jag från att ulvarna inte har färdiga alibi roller med namn, de måste då ta en risk och chansa på ett namn/nummer. Har vi då uteslutit en drös nummer så är deras jobb lättare.

Har ulvarna däremot namn/siffra så kan det kanske hjälpa oss att gå ut med all info. Men för tillfället så antar jag att så inte är fallet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Äh, jag har ju tvärtom försökt få folk att LÅTA BLI att outa? Jag tycker alltså inte om att folk outar doktor/följeslagare för att ulvarna tjänar på att kunn se vem som är vad. (sen har folk outat ändå och du bad om en lista, för läsbarhetens skull ville jag hjälpa till, men du ser ju hur slarvig jag är)

Men du: kolla in vad Max Räv skriver om tre grejer.

Min tredje grej handlar om ulvarna och vem de skulle vilja gnaska på helst.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Max Raven said:
Och återigen, jag har fått tre grejer: fraktion, namn och en tredje grej. Är det någon annan jag som fått de tre grejerna?
Jag har också fått en tredje grej, Raven. Men jag säger helst inte mer än så för tillfället.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Empiricus och Vimes:

1) Vilka är skurkarna i det här spelet? (Daleks, bladda bladda, ...)

2) Max Rävens "tredje grej" är det nåt ni känner igen?

3) Hur ser ni på aktiviteten såhär i början?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Äh, jag har ju tvärtom försökt få folk att LÅTA BLI att outa? Jag tycker alltså inte om att folk outar doktor/följeslagare för att ulvarna tjänar på att kunn se vem som är vad. (sen har folk outat ändå och du bad om en lista, för läsbarhetens skull ville jag hjälpa till, men du ser ju hur slarvig jag är)

Men du: kolla in vad Max Räv skriver om tre grejer.

Min tredje grej handlar om ulvarna och vem de skulle vilja gnaska på helst.
Jo jag vet att du försökt låtit bli att outa. Du har ju dina anledningar till att inte göra det och det får man ju så lov att köpa tillsvidare.

Grejen är ju den att du fiskat rätt hårt i diverse kombos mellan Doktorer och Följeslagare. Det är lite varningslampa. Du vill inte att folk outar (för det hjälper ulvarna) och du vill samtidigt ha info som rör outningar. Det går inte riktigt ihop.

Nu har du en mini-outning i klass med Max Raven fast med lite tyngd som går att falla tillbaka på senare. Jag ser ingen vinning för egen del eller byns del att kommentera Max Ravens stuff tillsvidare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Är det bara jag som tycker att ni är jävligt ODISKRETA med ert trippande och tassande runt grejer? Ja, det är klart vi har mer än kategorierna "Fraktion" och "Namn", move along. Vissa har förmågor, vissa har information. Vissa kanske har både, och vem vet, kanske finns det någon bybo som inte har något. Vissa kanske har "Aktiva förmågor" vissa kanske har "Passiva förmågor". Vad är det att tissla och tassla om, Max Raven och Basse?

Basse har tydligen INFORMATION. Som handlar om varulvssfraktionen och "vilka de vill äta på"(eller hur det var). Okej, är det något du behöver säga nu? Är det så att ulvarna vill döda DOktorerna, att det är din info, så är det ju bara att spotta ut det. Har du info om vilka ulvarna är så kanske du borde pressa folk på det, för att se om det stämmer.

Men det är rätt ointressant att ägna 100+ inlägg åt att tissla om att "jag har tre saker i min roll", "hihi, jag också!", "det är ju grönande att ha det", "ni andra har ni också grejer i er roll, fniss" och så vidare.

Btw tror jag vi får ut jaques shit av att diskutera hur rollerna är formaterade. Mina fem cent är att de inte följer mall vad gäller hur saker omnämns (svenska, engleska, kompanjon, medhjälpare, följeslagare, doktor nr 3, tredje doktorn, och så vidare), som argument för detta anför jag mina fantastiska brains och det faktum att Larsson inte har någon exempelroll i startinlägget.

Så, inga kejsarens nya kläder tack.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Btw tror jag vi får ut jaques shit av att diskutera hur rollerna är formaterade. Mina fem cent är att de inte följer mall vad gäller hur saker omnämns (svenska, engleska, kompanjon, medhjälpare, följeslagare, doktor nr 3, tredje doktorn, och så vidare), som argument för detta anför jag mina fantastiska brains och det faktum att Larsson inte har någon exempelroll i startinlägget.

Så, inga kejsarens nya kläder tack.
Hallelulja! Frälsaren är tillbaka.

Korrektum! Kör bara.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
För 2 och 3 hänvisar jag till mitt inlägg ovan. Eller ja, jag tycker aktiviteten är god, och känner att den "tredje grejen" känns fruktansvärt ohett som ulvjagarspår. Typ som att tissla om att man har "Fraktion:" i sin roll.

Basenanji said:
Empiricus och Vimes:

1) Vilka är skurkarna i det här spelet? (Daleks, bladda bladda, ...)

2) Max Rävens "tredje grej" är det nåt ni känner igen?

3) Hur ser ni på aktiviteten såhär i början?
På 1) är mitt svar "ingen aning".
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Det övergår mitt förstånd att DU av alla kan reta upp dig på...tisslande?

Men såhärdå för att vara pedagogisk:

Om man är ett varulvsspelarproffs som du och KK då kan man tydligen avgöra vem som är vad (ulv/bybo) oavsett vad folk säger.

Om man inte är lika proffsig, då är det ju rätt skönt att försöka signalera till varandra. Därav brödsmulor och tisslande.

Personligen gillar jag mest att stressa ulvarna. I ett sånt här fluffspel är det underbart att se hur några deltagare helt plötsligt blir knäpptysta när en bybo börjar brödsmula.

För hur borde ulvarna reagera?

Så:

Röst: Vimes

Kom med något konkret, något vettigt, något med tallriksmodellens alla beståndsdelar.

:gremwink:
 
Top