Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Och innan så sa någon att den sista doktoren är ond, och det var 12 regenereringar fast 1 original eller någonting, är det den 13'de doktorn som är ond då, eller den 12'te?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
13:e doktorn, 12:e regenereringen. Mot slutet av dennes livstid, tekniskt sett.

Han var slutskurk en säsong typ. Ish. 6:e doktorn besegrade honom.

Fast det vore extra roligt om vi hade en god Cyberman eller liknande, bara för att skruva till det lite. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Noob-Max said:
Röst:Vimes
(inget personligt, tycker du spelar skumt bara)
För att fetmarkera en röst.

Tryck på stora bokstaven B uppe i fältet, inför text mellan hakparanteserna []HÄR[].

Alternativ 2.

Skriv ut fetmarkerings-formeln. [ b ]TEXT[ /b ] fast utan mellanslag .

Vad i Vimes spel är det som är skumt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Ja, jag har inga problem med att chilla med att folk ska gå ut med doktor/följeslagare. Det kan vi ta vid drev istället. Dock behöver vi få något att hända. Det är fint och så att vi tjabbar lite om fluff och doktor/följeslagargrejen. Men jag vill se lite röster från folk. Kan vi bygga ihop något drev?

Just nu har jag en röst, KK en och Recca en (väldigt oväntad fördelning där...).

Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
Ursäkta. Vad betyder då det? :gremsmile:

För egen del betyder det att jag kommer kika extra kritiskt på folk som skrivit i början av tråden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Recca said:
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
Okej, så nu har vi konstaterat att scum tellen "ulvarna måste prata ihop sig i början" antagligen inte kommer att vara relevant i det här spelet. Har den någonsin varit det? Kan du peka på något spel där man ser i början att ulvarna inte skriver direkt i tråden för att de vill snacka först? Jag kan inte komma på något.

Så, vad har du mer att säga?
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Vimes said:
Ja, jag har inga problem med att chilla med att folk ska gå ut med doktor/följeslagare. Det kan vi ta vid drev istället. Dock behöver vi få något att hända. Det är fint och så att vi tjabbar lite om fluff och doktor/följeslagargrejen. Men jag vill se lite röster från folk. Kan vi bygga ihop något drev?

Just nu har jag en röst, KK en och Recca en (väldigt oväntad fördelning där...).

Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Röst: Recca
För att hon inte hunnit (?) in och skriva av sig än.
Annars tycker jag alla tre med röster är sådana som är bra att ha kvar i spel.

Ang. Outningar ser jag ingen anledning att hålla på det men jag följer strömmen. Som emp skrev, vad finns det för argument för att inte gå ut med de?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Märkligt. Du har själv redan lagt din röst i början av tråden och nu börjar du liksom på ruta 1 som om du aldrig ens röstat. "NU" ska vi börja rösta.

Jag tycker att en röst i första inlägget är rätt B, helt ärligt. Men jag har ingen lust att gå i clinch med dig, Vimsy i början av ett varulvslir, det känns kontraproduktivt. För att inte tala om att jag är notoriskt dålig på att naila Vimsy som ulv.

Så istället, Max Räven: Vad vill du ha ut av mig? Varför röstar du på mig?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Jaha.

Så, för att få det här klart för oss:

om ulvarna inte kan snacka ihop sig i början är tidiga fåglar = bybor.

Men om ulvarna kan snacka ihop sig så är de tidiga deltagarna ulvar. Vad hände med de tidiga byborna från första scenariot. Försvinner de genom ett trollslag bara för att ulvarna har haft tid att prata innan spelet?

Även om vi menar att ulvar som inte är ihopsnackade inte vågar delta tidigt (vilket jag inte tror att du kan belägga från något annat spel) innebär det inte att tidiga deltagare är skumma i det här spelet. Möjligtvis innebär det att NÄR man hoppar in i spel inte betyder något över huvud taget (vilket jag alltså menar att det aldrig gör). Det finns ju inget i ditt resonemang som visar på varför tidiga deltagare skulle vara skummare än någon annan, bara att de inte blir gröna av sitt tidiga deltagande (vilket du menar skulle vara giltigt ifall ulvarna inte haft tid att snacka).

---

Jag röstar på dig Recca. KK har spillt lite bönor. Jag vill samla röster och du har kommit med ett osedvanligt slött resonemang för att vara du.

Röst: Recca - du vet att jag gillar dig, men bättre kan du.

---

Nu ska jag äta lunch.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Recca said:
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
Okej, så nu har vi konstaterat att scum tellen "ulvarna måste prata ihop sig i början" antagligen inte kommer att vara relevant i det här spelet. Har den någonsin varit det? Kan du peka på något spel där man ser i början att ulvarna inte skriver direkt i tråden för att de vill snacka först? Jag kan inte komma på något.

Så, vad har du mer att säga?
Öh! Ursäkta mig men jag har lirat varulvsspel i ett par år nu och varit med i ganska många. Det är fan första gången jag varit med om ett upplägg där alla får pms dan innan spel startar! Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp. Att du är helt blazé för detta tycker jag är en självklar scumtell på dig, Vimes. Ju fler ulvspel man varit med om ju konstigare borde detta upplägg framstå.

Röst: Vimes
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jahapp så var vi igång igen.

En snabb kommentar: jag är inte alls helt säker på att det är säkert att börja outa doktorer, följeslagare och whatnot's.

Tvärtom blir jag misstänksam mot Emp's som snabbt vill göra sammanställningar.

Jag gillar också Thodds sammanfattning: "det finns x doktorer, y följeslagare och z ulvar" men drar mig till att z borde vara tre.

Att vi kan rösta ut två/runda PLUS att ulvarna kan döda en är en cool featue, men hård.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag tycker han spelar för frammåt på något sätt, kan inte riktigt förklara det :/ känns som han ger för mycket medan samtidigt är väldigt försiktig med att ta bort fokus på honom själv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Jahapp så var vi igång igen.

En snabb kommentar: jag är inte alls helt säker på att det är säkert att börja outa doktorer, följeslagare och whatnot's.

Tvärtom blir jag misstänksam mot Emp's som snabbt vill göra sammanställningar.

Jag gillar också Thodds sammanfattning: "det finns x doktorer, y följeslagare och z ulvar" men drar mig till att z borde vara tre.

Att vi kan rösta ut två/runda PLUS att ulvarna kan döda en är en cool featue, men hård.
Nuäre ju så att Emps är en motståndare till detta om jag läst tråden rätt. Nog för att han fixar att förklara sig själv, men ditt inlägg känns som ett stort hafsverk för att få iväg något "produktivt"

Alltså, Emps vill trots allt köra detta via drev och det är ju en rätt klok tanke.

Att du ser Thodds sammanfattning som briljant är ju också lite anmärkningsvärt. Lixom, "det finns x doktorer, y följeslagare och z ulvar"

Vad i det är bra? Läser vi tråden har det framkommit rätt snabbt att det finns Doktorer+Följeslagare och givetvis Ulvar.

Mjae, lite mellanmjölk här va Basse.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Jaha.

Så, för att få det här klart för oss:

om ulvarna inte kan snacka ihop sig i början är tidiga fåglar = bybor.

Men om ulvarna kan snacka ihop sig så är de tidiga deltagarna ulvar. Vad hände med de tidiga byborna från första scenariot. Försvinner de genom ett trollslag bara för att ulvarna har haft tid att prata innan spelet?
Du är väldigt aggressiv mot mig i början, Vimsy. Väldigt olikt dig.

Jag diskuterar tendenser, inte de självklarheter du låtsas som att jag sagt. T.ex påståendet "om ulvarna inte kan snacka ihop sig i början är tidiga fåglar = bybor." skulle jag vilja kalla en tendens. Om ulvarna inte kan snacka ihop sig finns det en tendens att först försöka hitta polarna innan man skriver i tråden. Det här torde vara helt självklart, jag förstår inte varför du går i aggressivt svarmål över detta.

Vimes said:
Även om vi menar att ulvar som inte är ihopsnackade inte vågar delta tidigt (vilket jag inte tror att du kan belägga från något annat spel) innebär det inte att tidiga deltagare är skumma i det här spelet.
Nä, jag vet det. Men om man ser det som en tendens att ulvar som inte fått snacka ihop sig drar sig för att delta i spel, så finns det en mottendens som är kausal utifrån detta. Det är ju inget självklart alls men give me a break, liksom. Jag försöker skapa något i början av rundan och det slår ju iaf din usla röst på K.K som går ut på att att han är med i spel och är duktig. *Jaw-drop.*

Röst: Recca - du vet att jag gillar dig, men bättre kan du.
*Slap!* "Oh my god, sorry honey, I love you baby, I'll do better next time, promise, please don't leave me, baby."

Wifebeater.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej lite längre post nurå.

1. Outa?
Nej, inte riktigt ännu. Min melodi har annars varit att vi ska outa, men i det här spelet – så som jag har förstått det med min lilla pudeldvärgchimpanshjärna – så finns det inget i fluffet som kan direkt avslöja ulvar. Eller, tja det gör det väl (you good guys förstår vad jag menar) men vi ska nog avvakta ändå.

2. DrWho.
Jag diggar spelupplägget, verkligen! Själva fenomenet DrWho är ju lite kneppt, men ändå en serie vars potential är awesome. Pluspoäng för monster i form av dockor och statyer!

Men hörni jag får fan migrän av svårighetsgraden på den här omgången! När ni börjar dilla om antalet doktorer OCH alla regeneringar OCH huruvida Cybermen.

Finns det en DTF med också…så…så…kommer jag förvandlas till en liten gråtboll.

3. Jag.
Jag suger på såna här spel och det skriver jag inte för att nån snabbt ska gå in och trösta mig i all välmening, utan för att det ska stämma till eftertanke. Förra liret var jag aldeles för tvärsäker i kombination med att en godtrogenhet som till och med skulle provocerat Jesus Son of God.

Så jag ska vila lite mer i det här spelet, ta't lite lugnare med påståenden och förhoppningsvis hinna ikapp egot.

Och försöka att inte ta något för givet.

4. Röstning.
Okej, om en röstningsomgång slutar med att två kandidater har fått lika många röster är vi fan världens sämsta by. Det borde inte kunna hända men ändå.

5. Hur ska man göra då Gråtbollsmigrängnällis?
Skriva mycket. Solidariskt skriva så mycket man pallar. Det finns inget som är jobbigare som ulv än att se hur en by pressar alla till att delta. Läsa långsamt och noga (gäller för mig). Rösta på en huvudkandidat. Dreva. Skriva lite till. Hjälpa till. Vara vänlig men krävande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Öh! Ursäkta mig men jag har lirat varulvsspel i ett par år nu och varit med i ganska många. Det är fan första gången jag varit med om ett upplägg där alla får pms dan innan spel startar! Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp.
Okay. Nu tar vi det lite easypeasy här.

Recca, kan du lista de fördelar ulvarna har i och med detta lite nya påfund med ett pm dagen innan spelstart. Optimalt vore ju om det var en snygg 1-5 lista med fördelar till ulvarna.

Sen är det ju ingen som helst nyhet att spelet börjar idag.

SL said:
Hej allihopa! Den 14:e maj kommer jag dra igång varulvsspel med Dr Who som tema. :)
SL said:
Spelstart: Spelet startar tisdag 14:e maj, tidigt på morgonen. Sista anmälan är söndag 12:e maj. Rollerna skickas under måndagen.
SL said:
Om folk vill undvika det så kan jag starta spelet redan idag, men då får alla vara med på det (så ingen i lugn och ro sitter och väntar tills imorgon och sedan upptäcker att spelet är i full gång och han eller hon är redan efter).
Asså, Larsson har satt datum 14:e men snackade lite i att kicka igång liret en dag innan för att stilla begäret. Att göra det avslogs rätt snart i och med att få 12 underskrifter innan den 14:e inte var en möjlighet.

11 minuter tog det för Larsson att ta tillbaka sin grej med att dra igång tidigare. Det har varit allmänt känt att bybor+ulvar får sitt pm på måndagen hela tiden så det är ingen plötslig fördel som dyker upp.

Recca said:
Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp.
Rundan startar precis när den ska starta. Du har inte alls koll på det hela här Recca. Det är inget konstigt som uppstår lixom.

Jobba lite på den här fördelslistan nu och tagga ner lite. Du gör en skaplig grej här baserat på mög vill jag säga.

Röst: Recca
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
KK said:
Vad i det är bra? Läser vi tråden har det framkommit rätt snabbt att det finns Doktorer+Följeslagare och givetvis Ulvar.
Det som är bra med den sammanställningen är just att den INTE ramlar ner i ett svart hål av regenreringar, verrsiner av serien, antalet Doktorer enligt Den Korrekta Listan Över Brittiska Skådespelare Med Härkomst Från Vackra Wales.

Assåå: make it simple. Less is more. DrWho är LSD i Tv-form.

You know, det gamla vanliga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Recca said:
Vimes said:
Recca said:
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
Okej, så nu har vi konstaterat att scum tellen "ulvarna måste prata ihop sig i början" antagligen inte kommer att vara relevant i det här spelet. Har den någonsin varit det? Kan du peka på något spel där man ser i början att ulvarna inte skriver direkt i tråden för att de vill snacka först? Jag kan inte komma på något.

Så, vad har du mer att säga?
Öh! Ursäkta mig men jag har lirat varulvsspel i ett par år nu och varit med i ganska många. Det är fan första gången jag varit med om ett upplägg där alla får pms dan innan spel startar! Det är en självklar fördel ulvarna som uppstod plötsligt igår när det beslutades att rundans start skulle skjutas upp. Att du är helt blazé för detta tycker jag är en självklar scumtell på dig, Vimes. Ju fler ulvspel man varit med om ju konstigare borde detta upplägg framstå.

Röst: Vimes

Meh Recca. Jag säger inte att ulvarna inte tjänat på att de fått snacka ihop sig, klart de har. De kommer ju mycket mindre sannolikt göra något jätteklantigt direkt i början. Kanske är det därför Larsson valde att låta rollerna ligga ute ett tag, för att ulvarna skulle få möjlighet att snacka ihop sig lite. (Så hejdundrande viktigt kan det inte vairt med tanke på att Larsson ville starta i förtid). Men att det skulle innebära att de som deltar tidigt är mer skumma följer inte logiskt ur något. Ditt resonemang var att ulvarna i vanliga fall inte vill delta tidigt (för att de pratar ihop sig) men att de kan vara aktiva tidigt i det här spelet (för att de pratat ihop sig). Jag callar bullshit på hela resoneamnget. VIsa mig ett spel där vi lyckats peka ut en ulv på "sen start". Att ulvar inte deltar tidigt i spelet för att de vill snacka ihop sig har väl aldrig någonsin stämt? Det borde du som spelat så mycket veta.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag är inte helt förtjust i att det snabbt har blivit något som ser ut som Tripp vs Vimes (eller KK vs Vimes) redan men å andra sidan så kan det vara rätt spännande at se hur det här ska utveckla sig.
 
Top