Nekromanti DanCon VIII

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,861
Location
Stockholm
Snart är det dags för det Rollspel.nu-exklusiva minikonventet DanCon igen. Denna gång nummer åtta i ordningen.

När? Lördag 3 mars 2012, från kl. 10.00.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och oavstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Hedersgäst: Inget riktigt konvent utan hedersgäst. För andra gången har jag bjudit in Tomas Arfert som visar upp sitt sprillans nya Fantasy! och håller i en föreläsning/frågestund om old school-gaming. Han spelleder även ett parti för den som är hugad!

Arrangemang: Fantasy!, som sagt. Jag tänkte försöka få konventet att ha ett old school-tema, och bidrar själv med att speltesta de nya Dungeon of Doom-reglerna. Vitulv (Årets spelledare 2011!) tänker köra »We be goblins!« till Pathfinder. Magnus Seter håller i »Who watches the watchmen?« (eller »Wer bewacht die Wächter?« som jag tycker det borde heta) till WFRP. Stövelkatten kör lite Labyrinth Lord och Krank erbjuder speltest av VÄRMEDÖD. Annars brukar det alltid bli en massa spontanspel. Vill du hålla i något? Hör av dig till mig.

Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta (jag slänger ut familjen, så det går att bre ut madrasser och liggunderlag lite varstans).

Obs! Trenne katter har gjort konventslokalen till sitt hem, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet.

Prioriteringsordningen är ungefär som följande:

1. Kvinnliga forumiter
2. Forumiter som arrangerat forumträffar (mellan DanCon VII och nu)
3. Särskilt inbjudna forumiter
4. Forumiter jag aldrig träffat förut
5. Långväga forumiter
6. Alla andra forumiter som hängt här ett tag
7. Helt nyregistrerade forumiter

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Välkomna!

(Den som vill veta vad som försiggick på några av de tidigare konventen kan kika här: DanCon VII, DanCon VI, DanCon V, DanCon IV, DanCon III, DanCon II, DanCon I [som var så informellt att det inte ens hette »DanCon«].)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,861
Location
Stockholm
Anmälda deltagare (2012-03-02)

Här tänkte jag ha en uppdaterad lista över de som anmält sig, så att folk kan se när det börjar bli fullt.

1. Gizmo – prio 1
2. Radioaktiv – prio 1
3. Recca – prio 1
4. 2097 – prio 1
5. Minne – prio 1
6. Avatarex – prio 2 (Gothconpuben 2011)
7. Anth – prio 2 (Stockholmsforumsölar)
8. Pilzeman – prio 2 (WRNUcon)
9. Anarchclown – prio 2 (Repetikon 1)
10. Vitulv – prio 3
11. Magnus Seter – prio 3
12. Organ – prio 3
13. Vimes – prio 4
14. Adrian Granberg – prio 4
15. McFisk – prio 4
16. Übereil – prio 5
17. Unfair – prio 5
18. Seinet – prio 5
19. Stövelkatten – prio 6
20. Krank – prio 6
21. Vicotnik – prio 6
22. Magnus Edlund – prio 6
23. Möller – prio 6
24. Spider Jerusalem – prio 6
25. Lambi – prio 6
26. Hjältepoäng – prio 7
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
Jag tänkte komma - även om jag egentligen inte är nån OSG:are. Träffa forumiter och snacka strunt är alltid trevligt, plus att jag gärna testar lite av varje.

Jag kan ta och erbjuda speltest av VÄRMEDÖD också, om intresse finns =)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag är intresserad av att vara med på DanCon VIII.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Det är nästan så att jag amnäler mig. Dock så måste jag verkligen ladda upp mig på antikattknark isf
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag anmäler mitt intresse - så har jag tre månader på mig att komma på något häftigt spel att ta med.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,454
Location
Stockholm
Jag kommer (om jag får plats)!

I år har jag ingenting som kan hindra mig! (*peppar peppar*)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
France is Bacon said:
När? Lördag 3 mars 2012, från kl. 10.00.

Vänta lite nu... Medtag egen tidsmaskin, eller? =) Dancon VIII är alltså två dagar innan Dancon VII? Nyskapande!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,543
Location
Fallen Umber
Jag vill komma! Tar med lite blandade brädspel: Kingdoms, Ascension och så. Egentligen borde vi försöka köra en demoomgång av nya Haragada om vi får ihop intresserade (och det finns plats), i alla fall om vi får klart stadsbyggarreglerna till dess.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Jag är också intresserad! Vi har en (helt) ny version av Nostalgi också (nu på engelska och mycket bättre än tidigare) som kan testas om folk är sugna på det.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Jag skulle också tycka det var kul. :gremsmile:

(Det är en anmälan alltså, och Nostalgia äger så det vill ni alla testa också.)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Martin Ackerfors said:
Jag skulle också tycka det var kul. :gremsmile:

(Det är en anmälan alltså, och Nostalgia äger så det vill ni alla testa också.)
Och för övrigt har jag förmodligen möjlighet att husera mig själv samt ett par till utifall jag inte skulle bli bortprioriterad och om Gud vill. :gremsmile:
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Kan jag anmäla mig försiktigt preliminärt?

Eller hej, det spelar ju noll roll för mig, jag har ju prioritet i alla fall! Vilken bekväm position att finna sig i :gremsmile:.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag anmäler mig!

Och jag tycker gott att Gizmo kan ta och göra det samma. Schysstare att hoppa av och ge någon annan plats än att hoppa på sent och peta någon =)
 
Top