Nekromanti Tack för ännu ett trevligt DanCon …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Tack alla ni som dök upp och gjorde DanCon IV till den trevliga tillställning det var. Extra kul var det förstås att träffa alla tidigare oträffade forumiter (och i förekommande fall deras fruar): Organ, Hellzon, Fia-lia och Muggas – även om jag i vanlig ordning inte hann prata med alla så mycket som jag skulle önskat.

Jag hoppas alla hade roligt (och lyckades komma hem ordentligt).

Jag vill passa på att be om ursäkt för min hastiga avfärd på söndagmorgonen, men jag visste inte förrän på lördagkvällen att mitt band skulle repa.

Det spelades givetvis mängder av spel. Off the top of my head: Kill Dr. Lucky, Pirates of the Spanish Main, Kingdoms, Junta, Carcassonne, The Amazing Magic Robot, Fluxx (osäker på antalet ’x’), bordshockey, diverse X-Box-spel, de där spelen som Organ hade med sig och som jag inte kan minnas vad de heter, och säkert en hel massa annat som jag missat.

Men viktigast var förstås det prestigefyllda forumsmästerskapet i D&D Miniatures. Jag, Magnus Seter, Korpen, Vitulv, Arvidos, Dimfrost och Walium mönstrade våra 100-poängs-warbands och pucklade på varandra så det stod härliga till.

I grundomgången spelade alla två matcher om max. 60 minuter:

Dimfrost–Dante, 97–61, Seger: Dimfrost.
Vitulv–Walium, 0–99, Överlägsen seger: Walium.
Magnus Seter–Korpen, 99–8, Överlägsen seger: Magnus Seter.
Arvidos–Vitulv, 37–100, Seger: Vitulv.
Dimfrost–Korpen, 79–90, Knapp seger: Korpen.
Dante–Arvidos, 100–0, Överlägsen seger: Dante.
Walium–Magnus Seter, 100–9, Överlägsen seger: Walium.

Walium segrade båda sina matcher och kvalificerade sig därmed till semifinalomgången. Av de som hade en seger gick Dimfrost, jag själv och Magnus Seter vidare på poäng.

I den första semifinalen möttes jag och Walium. Jag var livrädd för hans warband som så grundligt sopat banan med motståndarna i grundspelet; i synnerhet för hans stora pjäs – Hook Horror. Men tack vare att jag fick terrängen nästan exakt så som jag ville (samt att jag inte förlorade ett enda initiativslag) lyckades jag springa runt med mitt warband så att Hook Horror endast fick slå en attack under hela matchen. Istället plockade jag Waliums svagare pjäser en efter en utan att förlora några själv. Vidare till final: Dante.

I den andra semifinalen möttes Dimfrost och Magnus Seter. De får själva beskriva hur den matchen gick till, men som segrare stod Dimfrost. Vidare till final: Dimfrost.

Det var knappast något drömläge att återigen möta det warband som gav mig smörj i grundomgången, särskilt som mitt eget var särdeles illa anpassat att möta ett warband som Dimfrosts. Han hade lyckats få en bra balans mellan närstridskapacitet, hastighet och avståndsattacker (och hans Frenzied Berserker var fruktansvärt läskig). För att göra en lång historia kort: Jag åkte på däng igen och Dimfrost tog, som ytterst värdig vinnare, hem FM-titeln i D&D Miniatures.

Grattis Dimfrost!

Jag vill också tacka Walium och Dimfrost för den urtjusiga Order of the Stick-tröjan, Bearnie för det Kenyanska armbandet, och samtliga gäster för att ni inte satt sönder den sista av mina röda stolar.

Hoppas vi ses igen på DanCon V!

(Som vanligt efter ett DanCon äger jag nu fler saker än innan. Denna gång har någon glömt vad jag tror är en pryl till en digitalkamera [det står i alla fall Canon på den] samt ett gäng tiles till D&D Minis. Den som saknar grejerna kan PM:a mig.)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Anders DanCon-kommentarer

[ QUOTE ]
Tack alla ni som dök upp och gjorde DanCon IV till den trevliga tillställning det var.

[/ QUOTE ]
Jag tror att alla är rörande ense om att det framförallt är du som ska tackas. Dels för initiativer och dels för att du uppbjöd ditt hem som lokal. Tack! :gremlaugh:

[ QUOTE ]
Jag hoppas alla hade roligt

[/ QUOTE ]
Jajjamensan-with-bells-onnit!

[ QUOTE ]
Men viktigast var förstås det prestigefyllda forumsmästerskapet i D&D Miniatures.

[/ QUOTE ]
D&D Miniatures var minsann en angenäm överaskning! (Och då spelade jag inte ens utan tittade bara på :gremshocked:) Jag tror att det kommer sluta med att jag seglar in nånstans där starboxar säljs och, när jag står och drägglar som värst, kommer någon att lägga "command - KÖP!" på mig (det är i alla fall det jag kommer att hävda när jag får förklara för min fru hur det kommer sig att jag släpar hem ett spel till).

Grattis till Dimfrost för segern!

Slutligen vill jag bara säga att, trots att jag inte kände någon av er innan, omedelbart kände mig välkommen och delaktig. Ni är alla ena riktiga mys-filurer! :gremgrin:

/Anders
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Dammiga smädelser …[myra]

"… och samtliga gäster för att ni inte satt sönder den sista av mina röda stolar."

Men Wrargh! :gremlaugh: Inte ens när jag inte är där slipper jag. :gremlaugh:
 

fia-lia

Veteran
Joined
23 Oct 2004
Messages
21
Location
Stockholm
Re: Anders DanCon-kommentarer

[ QUOTE ]
Slutligen vill jag bara säga att, trots att jag inte kände någon av er innan, omedelbart kände mig välkommen och delaktig. Ni är alla ena riktiga mys-filurer!

[/ QUOTE ]

Det uttryckte du bra. :gremsmile: Jag var lite orolig att det skulle kännas konstigt för att jag inte kände någon, men jag hade bara roligt och kände mig som hemma direkt. :gremsmile:
 
Top