Nekromanti DanCon VIII

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Så... Enligt vilka principer kommer du att börja kicka ut oss stackars prio 6:are när det börjar bli fullt? Först in, sist ut? Slump? =)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
krank said:
Så... Enligt vilka principer kommer du att börja kicka ut oss stackars prio 6:are när det börjar bli fullt? Först in, sist ut? Slump? =)
Känns lite orättvist (då jag, vad jag förstår, är prio 4..). Men jag gör så att jag anmäler mig nu, så får vi se lite närmare sen om jag ändrar mig.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
En annan intressant fråga - om en person skuffas ut, är det då okej för denne att anmäla sig igen och skuffa ut någon annan?

Det tycker jag vore kul...
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Jag anmäler också intresse.

Übereil, som kanske bor i Stockholm när konventet är
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Sapient said:
En annan intressant fråga - om en person skuffas ut, är det då okej för denne att anmäla sig igen och skuffa ut någon annan?

Det tycker jag vore kul...
Min gissning är att FiB tar det i turordning, dvs "först anmäld, sist ut" och att en 6 inte kan skuffa ut en annan 6, en 5 inte kan skuffa ut en 5 osv.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
!Paxen said:
Sapient said:
En annan intressant fråga - om en person skuffas ut, är det då okej för denne att anmäla sig igen och skuffa ut någon annan?

Det tycker jag vore kul...
Min gissning är att FiB tar det i turordning, dvs "först anmäld, sist ut" och att en 6 inte kan skuffa ut en annan 6, en 5 inte kan skuffa ut en 5 osv.
Det blir ju holmgång med greatswords och höftskynke då, fattar ni väl!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
!Paxen said:
Min gissning är att FiB tar det i turordning, dvs "först anmäld, sist ut" och att en 6 inte kan skuffa ut en annan 6, en 5 inte kan skuffa ut en 5 osv.
Min gissning är att Dante gör precis som han vill - i sann diktatorisk anda. :gremsmile:

Enda sättet att skuffa undan andra är att komma på ett sätt att höja sin egen prioritet.
(könsbyte - någon?)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
solvebring said:
Det blir ju holmgång med greatswords och höftskynke då, fattar ni väl!
Det röstar jag för!

Kan vi sälja biljetter till detta gladiatorevent också?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag har aldrig varit på ett konvent eller någon form av spelträff så min ambition är att göra detta nu under våren 2012. Tanken är att komma denna helg eller på goth-con till påsk. Ambitionen är främst att få lite ansikten på folk, och i andra hand att spela, och i tredje hand att testa nya spel.

Så detta är inte en anmälan, jag måste kolla lite med scheman och tåg och pengar och allt, och återkommer.

När ska man ha bestämt sig fullt ut?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Du hamnar i prio 4, så även om du anmäler dig sent lär det nästan vara garanterat att du får en plats.

Men för att vara schysst mot de som hamnar i slutet av listan vore det bra om du bestämde dig minst två veckor innan.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Tokcoolt! Jag är en fattig student men två tågbiljetter á 224kr borde väll gå att hosta upp. Ska försöka komma, siktar på det, om inte det visar sig bli för dyrt eller något. För det är ingen annan från Västragötaland som man kan sammåka med eller? Kan givetvis betala bensinersättning på <448kr.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
anth said:
Enda sättet att skuffa undan andra är att komma på ett sätt att höja sin egen prioritet.
(könsbyte - någon?)
Det man skulle ha gjort var att skapa ett nytt konto för några månader sedan, vara aktiv på det kontot för att sedan dyka upp på Dancon med lösmustasch och fejka en Amerikansk brytning.

//Lukas som undrar varför jag inte tänkte på det här för några månader sedan.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Äsch också, unfair, jag skulle inte ställt in WRNUcon. Vi skulle suttit där bara du och jag och spelat spel en helg, så skulle jag ptminstone gjort et ärligt försök att arrangera en forumsträff.

Jag vill nog ändå hävda att jag försökte, men att göteborgsforumiter är en lite tråkig samling.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Pilzeman said:
Äsch också, unfair, jag skulle inte ställt in WRNUcon. Vi skulle suttit där bara du och jag och spelat spel en helg, så skulle jag ptminstone gjort et ärligt försök att arrangera en forumsträff.

Jag vill nog ändå hävda att jag försökte, men att göteborgsforumiter är en lite tråkig samling.
Hehe. Jo det vore väll det. Men hur hadde du tänkt ta dig upp till stockholm då? Du håller väll ändå till i Gbg. 4h är lång tid att åka ensam, vad man än kan tala med vore trevlig.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag vill vara med också!

Jag har förhoppningsvis ett rollspel jag vill testspela, om jag lyckas få det tillräckligt klart tills dess.

/tobias
 
Top