Nekromanti DanCon VII! (uppdaterad med fler länkar)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Japp! Det är sant. Efter flera års bortavaro är det återigen dags för det Rollspel.nu-exklusiva minikonventet DanCon. Denna gång nummer sju i ordningen. <div>
</div> <div>När? Lördag 5 mars 2011, från kl. 10.00. </div> <div>
</div> <div>Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm. </div> <div>
</div> <div>Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och oavstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll (!). </div> <div>
</div> <div>Hedersgäster: Inget riktigt konvent utan hedersgäster. Denna gång har jag bjudit in Erik Granström och Tomas Härenstam för att berätta om det kommande Trakorien-rollspel som de jobbar på. Förhoppningsvis blir det dessutom speltest av introduktionsscenariot »<span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Arhems sista dagar«.</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">
</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Arrangemang: Speltest av Trakorien-rollspelet, som sagt. Dessutom kan Krank förhoppningsvis hålla i speltest av Null Stateoch/eller VÄRMEDÖD.Pilzeman demar Space Alert. Annars brukar det bli en massa spontanspel. Vill du hålla i något? Hör av dig till mig.</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">
</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta (jag slänger ut familjen, så det går att bre ut madrasser och liggunderlag lite varstans). Obs! Trenne katter har gjort konventslokalen till sitt hem, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">
</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. Prioriteringsordningen är ungefär som följande:</span> </div> <div>
  1. <span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Kvinnliga forumiter</span>
  2. <span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Särskilt inbjudna forumiter</span>
  3. <span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Forumiter jag aldrig träffat förut</span>
  4. <span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Mina kompisar</span>
  5. <span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Långväga forumiter</span>
  6. <span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Alla andra forumiter som hängt här ett tag</span>
  7. <span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Helt nyregistrerade forumiter</span>
</div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">
</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">Välkomna!</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">
</span> </div> <div><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">(Den som vill veta vad som försiggick på några av de tidigare konventen kan kika här: DanCon VI, DanCon V, DanCon IV, DanCon III, DanCon II, DanCon I [som var så informellt att det inte ens hette »DanCon«].)</span> </div>
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Re: DanCon VII!

Jag kommer mer än gärna och jag behöver självklart en sovyta av storleken 2x1 meter.

Edit: Dessutom så skulle det vara fint om man kunde dyka upp redan på fredag, om det är möjligt?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Ingen DDM-turnering i år!

Då D&D Miniatures mer eller mindre gått i graven blir det dessvärre ingen traditionsenlig DDM-turnering på DanCon VII. <div>
</div> <div>(Vilket tyvärr lär innebära att Dimfrost kommer att få behålla titeln »Forumsmästare i D&D Minis« i evinnerliga tider.) </div>
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Re: Ingen DDM-turnering i år!

Dante said:
(Vilket tyvärr lär innebära att Dimfrost kommer att få behålla titeln »Forumsmästare i D&D Minis« i evinnerliga tider.)
Gör inte det att det nästan är ett krav att det hålls en i alla fall... :gremwink:

Om det hålls en så kanske man rent av skall åka norröver och hälsa på. :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Ingen DDM-turnering i år!

Dante said:
Då D&D Miniatures mer eller mindre gått i graven blir det dessvärre ingen traditionsenlig DDM-turnering på DanCon VII.<div>
</div><div>(Vilket tyvärr lär innebära att Dimfrost kommer att få behålla titeln »Forumsmästare i D&D Minis« i evinnerliga tider.)</div>
Jag vann ju trots allt så många gånger (alla, dvs. tre, om jag minns rätt?) att det inte är mer än rätt. :gremsmirk:

Men det är tur att det inte blir någon ny turnering, jag spelade aldrig ens något med andra utgåvans regler. Tror jag åtminstone inte. Fast spelet var kul, jag saknar det fortfarande ibland, faktiskt.

---

Det sagt så skulle det såklart vara mycket kul att komma på DanCon igen! Det finns en liten, liten risk att jag är upptagen med annat, men jag vill anmäla mig till 95 % i alla fall. :gremsmile: Hur det är med sovplats har jag ingen aning om än så länge, men det är möjligt att jag behöver en. Förhoppningsvis blir vi fler Linköpingspajsare också.
 
G

Guest

Guest
Re: DanCon VII!

Jag dyker gärna upp! :gremlaugh:
Behöver bedömt inte någonstans att sova. Bor typ 2km från Älvsjö.

Jag skulle kunna tänka mig sno ihop ett gäng encounters och spelleda lite Gamma World och/eller Dungeons and Dragons.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: DanCon VII!

Om ingenting konstigt inträffar så kommer jag jättegärna. Älvsjö kan jag ju pendla från, så jag sover nog gärna i egen säng tror jag.

Tar med mig förhoppningsvis färdiglayoutat och korrat men icke tryckt Null State och försöker locka hugade till speltest.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Re: DanCon VII!

Fråga: Hur är inställningen till alkohol på konventet?

som 17åring så känns det som dumt att komma om det blir ett stort flöde av alkohol.(jag själv vägrar dricka)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Om alkoholflödet …

Lukas said:
Fråga: Hur är inställningen till alkohol på konventet?

som 17åring så känns det som dumt att komma om det blir ett stort flöde av alkohol.(jag själv vägrar dricka)
<div>Inställningen till alkohol är sådan att om minderåriga närvarar så är alkoholen självfallet frånvarande. </div>
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: DanCon VII!

Jag kommer om jag får plats. Förutsatt att Amazing Magic Robot förekommer. Eller vad den nu hette.


Storuggla, Knutsson!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Re: Om alkoholflödet …

OM inte allt för många protesterar på bristen på alkohol så vill jag komma
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Om alkoholflödet …

Det har inte druckits någon alkohol vid något tidigare tillfälle, såvitt jag kan minnas.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Om alkoholflödet …

Lukas said:
OM inte allt för många protesterar på bristen på alkohol så vill jag komma
<div>Det är jag som bestämmer. Och jag protesterar icke. </div> <div>
</div> <div>DanCon är ju inte någon spritfest utan tanken är att det ska spelas en jävla massa spel med en jävla massa trevliga nördar. </div>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Om alkoholflödet …

Fulla kan vi ju vara de andra 364 dagarna om året.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Om alkoholflödet …

Jag erkänner mig skyldig till att tagit en öl eller två på restaurangen vid middagen nån gång. Eventuellt gick jag dock inte tillbaka till Dante efteråt dock. <div>
</div> <div>Det har nog aldrig tagits med öl dock. Inte riktigt det som är grejen. </div>
 
Top