Nekromanti Tack för ett trevligt DanCon! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Det kanske är lite i senaste laget men jag vill ändå passa på att tacka alla som dök upp på årets DanCon VI i början av mars.

Jag tror aldrig det har spelats så mycket rollspel tidigare under ett DanCon. Jag vill tacka min gode vän Magnus Seter för att han tog på sig att spelleda både D&D (klassiska Tomb of Horrors) och CoC; och Nightowl för att han, efter en extremt lång resa till Stockholm, ägnade nästan hela DanCon åt att spelleda Panty Explosion – till vissa besökares oförställda glädje.

Jag har hunnit glömma vad för spel som spelades och vilka som var där, men en del minnesfragment dyker upp.

Forumsmästerskapet i D&D Miniatures vanns traditionsenligt av Dimfrost som denna gång spelade vad som kan vara världshistoriens tråkigaste warband: Invisidancers. Buuu! (Själv blev jag snöpligt utslagen i den kobold deathmatch som användes som tie-breaker för att se vem av mig och Dimfrost som skulle gå vidare till final.)

Jag spelade en omgång Wings of War.

Stackars lanariel.silver missade en anslutning när han skulle resa upp från mörkaste södern, men valde att dyka upp ändå – trots att han inte var framme förrän vid niotiden på kvällen.

Jag vill även tacka Bearnie som heroiskt tog på sig att leda en omgång Descent: Well of Darkness Expansion så att jag (för en gångs skull) slapp vara overlord och dessutom hann speltesta de nya reglerna innan jag skrev min Fenix-recension. Vi dog. Tvärdog.

Vi beskådade månförmörkelsen genom mina söners stjärnkikare.

Vi spelade inte The Amazing Magic Robot.

Den som minns mer får gärna fylla i.

Än en gång: Tack alla besökare på DanCon VI för ännu en trevlig tillställning!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Åhå! Bilder ...

Bilderna väckte en del minnen till liv.

Pinsamt att jag glömde nämna Hr. Hedersgästen T. Arfert.

Tack Tomas för att du dök upp (jag har kvar två osålda Saga som du kanske vill ha tillbaka)!

Och tack till Hunk som körde upp en massa prylar från Göteborg och höll Goblin Games’ butik öppen under hela konventet (och dagen efter skjutsade mig till Dragon’s Lair där jag vann Unhallowed pre-release-turneringen i D&D Miniatures och kammade hem en Gargantuan Blue Dragon i första pris [och blev bäste svensk i sealed-formatet enligt DCI:s rankingsystem]). Tack!
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: CoC-bilden...

Av rollpersonerna, får tilläggas. Deltagarnas galenskap måste väl ha stått bortom alla tvivel redan innan spelandets inledande.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Trevligt, trevligt!

Jag kommer inte ihåg vad jag skrev sist, men det var naturligtvis våldsamt trevligt som alltid och det mysiga lilla CoC-partiet gav mersmak trots att ingen blev galen (några av sällskapet icke-preussiska medlemmar blev lite småknäppa men det var de förstås redan innan som de vulgära untermenschen de var). Ser redan fram emot nästa gång.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jo. Tack alla. Utom Feliath. Tack även till Nightowl som helt oprovocerat räckte över Man of Gold av Professor Barker. Så tack till alla för ett kul Dancon! Utom Feliath.


Storuggla, luktmätare
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Så tack till alla för ett kul Dancon! Utom Feliath.

Det kan vi skriva under på. Feliath snarkar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Kort tacktal. Och foton.

Trevligt konvent, Mysigt koboldig Tomb of Horrors-sittning. Mysig ännu koboldigare Descent-sittning.

Vadå Feliath snarka? Justja, jag hör ju inte. :gremgrin:

Och så fotona.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Åhå! Bilder ...

ta med dom till Lincon, om du ska dit! Och tack själv, det var verkligen en bra och trevlig tillställning, slår lätt Gothcon!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Kort tacktal. Och foton.

Trevliga foton allesammans !
Skule vara kul at besöka ett DanCon nån dag, skulle vara ofantligt skoj att träffa de forumiter som finnes i Tokholmen !
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Tack, tack, det var mycket trevligt etc, jag spelar fuskiga band och fegar mig fram, Panty Explosion är oerhört dåligt men vi hade ändå oerhört kul, och så vidare. Jag tror inte jag skrev mycket mer vettigt i den första tacktråden heller, så det här får räcka. :gremlaugh:

(Är det inte dags för ett nytt DanCon snart? :gremgrin:)


/Dimfrost
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
FM i DDM på DanCon VI ...

Ur den kryptiska rubriken tänkte jag att ni skulle utläsa att detta inlägg handlar om hur det gick – och vilka som deltog – i det årliga forumsmästerskapet i Dungeons & Dragons Miniatures som gick av stapeln under DanCon VI.

Omgång 1, bord 1: Dante (LE: Warpriest of Hextor, Snig the Axe, Aspect of Hextor, Dragonmark Heir of Deneith, Greenspawn Sneak, 2 × Kobold Monk, Hobgoblin Warrior, 3 × Goblin Skirmisher) mot Hunk (CG: Warden of the Wood, 2 × Dire Bear, Wizard Tactician, 2 × Graycloak Ranger, Monitor Lizard, Xeph Warrior, 2 × Timber Wolf). Karta: Mushroom Cavern. Vinnare: Dante

Omgång 1, bord 2: Dimfrost (CG: Storm SIlverhand, 4 × Shadowdancer, Gnome Trickster, Xeph Warrior) mot Yassilus (CE: Tiefling Captain, 3 × Redspawn Firebelcher, Ogre Ravager, Orc Wardrummer, Hunting Hyena). Karta: Dragon Shrine. Vinnare Dimfrost.

Omgång 1, bord 3: Lambi (LE: Urthok the Vicious, Fire Giant Forgepriest, 2 × Duergar Champion, Greenspawn sneak, Dire Rat, 2 × Goblin Skirmisher) mot Walium (LG: Sword Archon, 6 × Sacred Watcher, Standardbearer). Karta: Mushroom Cavern. Vinnare: Lambi.

Omgång 2, bord 1: Lambi mot Dimfrost. Karta: Mushroom Cavern. Vinnare: Lambi.

Omgång 2, bord 2: Dante mot Yassilus. Karta: Teleport Temple. Vinnare: Dante.

Omgång 2, bord 3: Walium mot Hunk. Karta: Mushroom Cavern. Vinnare: Walium.

Omgång 3, bord 1: Dante mot Lambi. Karta: Mithral Mines. Vinnare: Lambi.

Omgång 3, bord 2: Dimfrost mot Walium. Karta: Dragon Shrine. Vinnare: Dimfrost.

Omgång 3, bord 3: Yassilus mot Hunk. Karta: Teleport Temple. Vinnare: Yassilus.

Lambi gick direkt till final med sina tre vunna matcher, men jag och Dimfrost låg exakt lika med två vunna matcher och lika många mötespoäng. Enter the Kobold Deathmatch.

Vi tog varsin Kobold Monk och ställde upp i quick start-ytan på Broken Demongate-kartan. Efter några rundors försiktigt manövrerande hamnade vi äntligen i närkontakt. Varpå Dimfrosts kille smockar till min kille så han torskar moral och springer hem. Oh, well!

Final: Lambi mot Dimfrost. Karta: Dragon Shrine. Vinnare (och forumsmästare ännu ett år): Dimfrost.

För den som vill läsa mer ingående matchrapporter från forumsmästerskapet i D&D Minis rekommenderar jag ett besök på Underdark.se, där alla matcher finns upplagda, och där åtminstone en del av deltagarna har lagt upp sina kommentarer. (Ni som inte gjort det kan se detta som en uppmaning!)

Tack nico, för att du ställde upp och var domare och officiant, och såg till att turneringen blev DCI-sanktionerad. Tack!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: FM i DDM på DanCon VI ...

Nej, din kobold förlorade inte moralslaget. Däremot fick jag in den första träffen så din munk låg på 10 HP och min på fulla 15 när vi stod och bankade på varandra i närstrid (ingen fick in någon stunning attack). Det hela avgjordes på att jag fick en crit innan du fick mer än en träff, om ens det. Vi slog alltså inga moralslag alls.

Jag tänkte att rapporteringen kring denna den viktigaste matchen måste vara korrekt. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: FM i DDM på DanCon VI ...

Ah, jag blandar ihop den med den första Kobold Deathmatchen jag torskade (D&D Game Day-turneringen på Dragon’s Lair) och därmed inte gick vidare till slutspel.

Jag har osis med kobolderna.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Du får ta och slänga in en DanCon i höst eller så också ju, missade tillställningen till följd av gillesfest med Hrafnin Flygur.

/Seinet Wintermute - är sysslolös på jobbet
 
Top