Nekromanti Forumsträff - Stockholm

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Dags för en sammankomst i Stockholm igen kanske? Typ om... två veckor, 29 eller 30 Maj måntro? Någon som kan? Hmm?


Storuggla, gurglar i zingo
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Vet inte om 29 och 30 är en särskilt bra idé.... Lincon då. *påminner*
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Veckan efter passar mig bättre. Jag kommer nämligen hem från London 30e, och då fyller min kära mor år också. Men veckan efter är jag fri, ledig, osv etc.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Jag är på

Som alltid.

Dante har erbjudit sig att ha en forumträff hemma hos sig, då kan vi spela nått också!

Eller så kan vi börja hemma hos mig, spela Groo, håna Eon/d20/MC (välj vad som passar), beundra min rollspelssamling, och se dra ner på stan och ta några... läsk, eller nått sånt.

M.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Får jag också komma? ó.ò
Är tillgänglig från och med nästa vecka och ca en månad framåt.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Får jag också komma? ó.ò
Är tillgänglig från och med nästa vecka och ca en månad framåt.
Jaaa, varför skulle du inte få komma? o_O
Om nu Dante kan dyka upp och släppa ett datum (vi skyller på Magnus) så kan vi få lite stil på det hela också, kanske rentav något spelliknande istället för en normala rutinen (läs: alkoholförgiftningen). :gremwink:


Storuggla, hejja Dante!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Jag är på

"Dante har erbjudit sig att ha en forumträff hemma hos sig, då kan vi spela nått också!"

Wow... spel... nytänkade! :gremlaugh:

"Eller så kan vi börja hemma hos mig, spela Groo, håna Eon/d20/MC (välj vad som passar), beundra min rollspelssamling, och se dra ner på stan och ta några... läsk, eller nått sånt."

Låt oss kalla det "Plan B", det vore onekeligen kul men om vi siktar på spelande så kanske vi verkar mer respektabla.


Storuggla, kravatten på
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Om, om, om...

...jag har tid, pengar, lust och ork att leta mig upp till kungliga hufvudstaden så kanske ni får se mig på forumträffen. Får se vad man orkar med såhär efter Lincon. :gremsmile:

*tycker läsk verkar bra* :gremwink:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Om det inte krockar med något annat så är jag på, fast det händer mycket däromkring, så det kan vara svårt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
spela spel???

det verkar läskigt.

men jag är ju på eftersom jag inte har något bättre för mig.

chrull
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Men vad nu? ...

Jaha?

Inte nog med att man blir av med jobbet; nu ska man ordna spelträff också!

Men visst, det borde gå att ordna.

Jag ska kolla vilka datum som funkar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Men vad nu? ...

Alltså, det var ju bara vad Magnsu sa, han kanske bara narrades, vad vet jag. Du ska inte känna dig tvungen eller så :gremfrown:


Storuggla, kan bidra med en macka
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Äh, ...

... klart vi ska lira hemma hos mig.

Jag ska försöka fixa så att min blivande fru och mina barn är någon annanstans en helg.

Det skulle innebära följande:

Vi kan lira både lördag och söndag.
Jag kan erbjuda sängplats för fem personer.
Vi har fem olika bord att spela vid.

Vad vill folk spela?

Jag kan (förutom diverse rollspel) erbjuda följande:

Civilization, History of the World, World in Flames, En kväll med Dracula, Quest, Bilbo, Groo, Grass, Middle Earth: The Wizards, PSI, The Amazing Magic Robot, Rappakalja, Monopol, Kinaschack, Yatzy, Greed, Pictionary, Kingmaker, Schack, Backgammon, Harry Potter, Trivial Pursuit, Alfapet, Harpoon och Dungeons & Dragons Clue.

De som tänkt komma kanske kan bidra med egna spel.

Seså! Berätta nu vilka spel ni kan ta med!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Äh, ...

Jag kan nog ta med en del av följande:

Fluxx, Mag*Blast, Chez Geek, Abduction, Mythos Standard Game, Mausoleum, Beer: The Card Game, Knights, Corruption, Guillotine, The Works, The Great Dalmuti, Bohnanza, Plague & Pestilence, Klunker, INWO: Subgenius, INWO: Factory Set, The Great Brain Robbery, Kill Doctor Lucky, Before I Kill You, Mr Bond, Unexploded Cow, Parts Unknown, James Earnest Writes Off Another Trip to Vegas, Tribes, Junta, The Trouble with Tribbles, Krash, Star Fleet Battles, tyska Robo Rally, nya Gangster

Men vem behöver dem när Grass finns tillgängligt?

Edit: Ooops. Glömde visst Ultra Ducks, det kan jag ju också ta med mig. =]
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Äh, ...

right, jag känner igen hela tre spel av de som du har raddat upp
känner att jag borde spela mer spel...

//Netfeed, som tycker att det var kul att Garderner missad UD
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Äh, ...

Oj, bara tre stycken? Det var dåligt, du borde verkligen spela mer underliga spel. =] Nån gång borde jag skaffa ett par fler av de vanliga spelen också, som Advanced Civ, Settlers och sånt, men de har ju så många andra så det är oftast onödigt. =] De flesta av spelen jag räknade upp är små icke-samlarkortspel eller spel från Cheapass Games, och således kanske lite ovanliga.

Vet inte hur jag lyckades... Men UD står inte i min spelhylla av någon anledning, vet faktiskt inte vart mina öppnade kartonger är... Men de borde ju ligga här nånstans. Har säkert förpassat dem till förrådet tillsammans med alla ofärdigt paketerade expansioner...
 
Top