Nekromanti Forumsträff - Stockholm

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Äh, ...

jo, men spel glädjen känns rätt låg just nu
tröttnar rätt snabbt på brädspel, även om jag rockar på monopol så blir det tröttsamt efter kanske 20 varv...
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Mina spel...

... har jag knappt tittat på de senaste åren, så jag vet inte vad alla heter. Några udda kortspel för barn vet jag (Ninja Turtles!), samt Monopol (men det har du ju redan), något med ett spökslott och ett där man ska erövra rymden. Kan kolla namnen när jag kommer hem på fredag.

"Jag kan erbjuda sängplats för fem personer."

Får man reservera en säng på en gång? ^_^
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Äh, ...

vet faktiskt inte vart mina öppnade kartonger är...

OJ? Det måste ju vara första gången det händer!!! </ironi>

jag jagade fluxx idag men fick inte tag på något. trad lurade mig och sa att de hade inne, men tydligen var det två defekta lekar som var på gång tillbaka från sin defekthet.

min fråga är nu: en defekt lek fluxx... kan inte det bara blir roligare? :gremgrin:

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
läs längre ner så ser du att det redan är påpekat. hur det löser sig egentligen vet jag inte, men jag ska inte på lincon så för mig spelar det ingen roll :gremsmile:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Äh, ...

OJ? Det måste ju vara första gången det händer!!!
Ska det vara något sorts skämt? För isåfall förstår jag det inte alls. =]

en defekt lek fluxx... kan inte det bara blir roligare?
Består defektheten i att trycket är försvunnit, eller att alla kort är originalregeln så tror jag det kan bli lite tråkigt. =P
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Hrmpf...

Så det passar att ordna forumträffar nu? Och placera dem i början av juni? Vissa av oss kommer att utföra Hårt Arbete i juni...

Fast vad jag egentligen menade var förstås: Roligt att folk ordnar forumsträffar spontant så här. Hoppas det blir en tradition av det hela, så att jag också kan komma någon gång. Jag är logistiskt handikappad under sommarhalvåret, men ordnar ni någonting till hösten så hoppar jag på första bästa båt och kommer över. Så det så.

JPS
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Jag tycker också det låter som en ypperlig idé med forumträff... men datumen suger hårt imho...
men om jag på något skumt sätt skulle lyckas få tid så är jag överintresserad... :gremwink:

Förresten (har ingen koll)... blev det något med t-shirt'andet...? typ www.rollspel.nu på ryggen och ens nick på framsidan eller ngt... och texten 'Jag dyrkar Lambi' på ärmarna förstås :gremtongue:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
T-shirt kanske kommer så småningom, men just nu är det knappar som gäller. T-shirts är lite dyrare att producera, så vi måste ha lite pengar i förväg innan vi kan beställa sådana.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Knapparna [ot]

Har ni gjort några framsteg med knapparna? Blir de klara till Lincon?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Låter kalas!

Jättebra initiativ. Jag förespråkar den trettionde, då är det lite lättare för folk att komma ifrån. Det blir så ont om tid på vardagar.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Låter kalas!

Mjo... bollen ligger hos Dante, som skulle kolla det där med datum och så. Men vad jag förstått (och det är inte mycket, tro mig), så lutar det mot en helg.


Storuggla, blåser ut ljusen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Låter kalas!

Jag förespråkar den trettionde, då är det lite lättare för folk att komma ifrån

Jo, 30de hade varit jättebra men det är en liten, liten sak ivägen nämligen Lincon. Det gör nog att många som vill komma inte kan och vice versa...

*vill komma*
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Låter kalas!

Jo, 30de hade varit jättebra men det är en liten, liten sak ivägen nämligen Lincon. Det gör nog att många som vill komma inte kan och vice versa...
Mmmm, såg det när jag läste vidare i tråden. Men andemeningen kvartstår; helg är bättre än vardag.

Vitulv - Vill till Lincon men är för trög för att få arslet ur vagnen
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Å här bjuder jag in mig själv.

Läste vidare i tråden och det verkar ju bli en privat sammankomst (syftar på att den skall hållas hemma hos Dante eller Seter). Lite ofint av mig att bjuda in mig sådär. Den självklara frågan blir alltså (som inför högstadiediskot); fåmankomma?

/Nicke
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Pingstafton! ...

Jag tycker att lördag 7 juni (pingstafton) verkar bra. Då kan alla komma hem till mig och spela spel hela dagen.

Vi kan börja klockan 10 och hålla på tills vi stupar.

Pizzerior och kines finns i närheten. Eller så kan vi skramla till käk som lagas hemma hos mig.

Medtag gärna egna spel.

Anmäl er till mig via PM.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Alla som vill får komma! (nt)

NT = Normerande Tonganska
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Sista anmälningsdag? [ant]

Vet vad tur och retur-biljetten kostar, men vet ej ifall jag har pengarna... När är sista anmälningsdagen? :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
fredag 6 juni? (nt)

NT = Nättelduksbroderande Tillbakasatthet
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Oookej

Då är det inte så bråttom alltså... Får se hur mycket pengar jag har kvar efter Lincon, men händer det inget oförutsett så ska jag göra allt jag kan för att åka upp till er.

Två frågor då...
1. Finns det möjlighet att få en bra beskrivning alternativt vägvisare från centralstationen?
2. När ungefär är det meningen att vi ska packa ihop? Samma dag? Nästa dag? Klockslag? Vore bra att veta för att kunna kolla efter tågbiljetter och så...
 
Top