Nekromanti DanCon III ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
<font size="4">DanCon III</font size>

<font size="3">När börjar det?</font size>
DanCon III är tänkt att gå av stapeln lördag 21 februari. Ni kan börja droppa in från klockan 10 på förmiddagen; vi lägger av när ingen orkar stå upp längre.

<font size="3">Vad händer?</font size>
Gabriel »Mask« Forsén spelleder det egenhändigt komponerade Hypokognia.

Christian »Chrull« Sahlén arrangerar SLA Industries eller Mechanical Dreams. Eventuellt blir det även speltestning av Once Upon a Pirateship och Once Upon an Action Movie.

Fredrik »Storuggla« Hansson spelleder Dying Earth RPG, HeroQuest eller Victoriana.

Nils-Erik »Herr Nils« Fahlvik visar upp, och föreläser om, sin blankvapensamling. Dessutom spelleder han Riddle of Steel eller Ars Magica.

Rollspel.nu i samarbete med Spelwebben.se (i form av Chrull och Olle »Gardener« Johansson) arrangerar turneringar i Ultra Ducks, Fluxx och Alchemy.

Magnus »Magnus Seter« Seter visar interaktiv film.

Och mycket, mycket mer …

Konventets höjdpunkt blir som vanligt frågespelet The Amazing Magic Robot.

<font size="3">Vad kostar det?</font size>
Inte en spänn!

<font size="3">Finns det sovplatser?</font size>
Jodå, sådana finns. Jag kan själv inhysa upp till fem personer; Herr Nils kan ta emot fem; Storuggla två; och en eller två kan säkert klämmas in hos Magnus Seter. Hör av er i god tid och ange att ni behöver någonstans att sova så försöker vi ordna det på något sätt.

<font size="3">Vad bör jag tänka på?</font size>
Är du kattallergiker bör du ta med dig ordentligt med antikattknarksprej eftersom hela tre katter lever på konventsområdet. Den som vill övernatta bör ta med sig sovsäck och liggunderlag då jag inte kan garantera att madrasserna räcker till alla.

Mat, dryck och tilltugg kan inhandlas i en närliggande Vivo-butik (öppet till 21.00). I närområdet finns dessutom två pizzerior och en kinesrestaurang som säljer mat för avhämtning. Jag är osäker på huruvida pizzeriorna accepterar kortbetalning, så medtag kontanter i tillräcklig mängd.

Har du ett knasigt/roligt/coolt spel hemma? Tag med det!

<font size="3">Hur tar jag mig till konventet?</font size>
Vägbeskrivning och karta e-postas till de som anmäler sig.

<font size="3">Får jag komma?</font size>
Klart du får!

<font size="3">Hur anmäler jag mig?</font size>
Besvara denna inbjudan och tala om att du kommer. På grund av att mitt hus är av en begränsad storlek kan DanCon III tyvärr inte ta emot fler än 30 personer. Först till kvarn …

Varmt välkomna!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Blir jag först att svara nu? Efter att ha missat i princip alla forumsrelaterade aktiviteter har jag gett mig tusan på att dyka upp på den här. Consider me anmäld. Katter gillar jag också. :gremsmile:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jo, den här gången har jag tänkt komma. Det har jag i och för sig alla tidigare gånger också, men den här gången kommer jag vare sig jag kan eller inte.

JPS
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Anmälan samt allmän sovplatsförfrågan

Jag kommer förstås :gremsmile:

Sovplats vore kul att ha, om någon har en sådan till övers (gärna från fredag kväll så jag slipper resa i ottan). Nå? Vem av er vill ha äran att ha mig som gäst?
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
One More Time

En till närvarande, här. Jag behöver nog sovplats också, för förra gången var jag så trött på väg hem att Mask trodde jag skulle tuppa av på tåget och hamna i Narvik eller något :gremgrin:

Jag hoppas för övrigt kunna spelleda ett Staden-scenario, också, om jag får tid mellan alla pass Hypokognia och vad-det-nu-är-Ugglan-spelleder :gremgrin:


/Feliath - vill gärna pröva på Mechanical Dreams också
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag dyker också upp. Det var ju så trevligt att träffa forumiter senaste gången att jag knappast kan fortsätta att gömma mig i garderoben så fort det vankas DanCon längre. :gremlaugh: Sovplats skulle vara trevligt att få, kanske eventuellt även från fredagen så att man inte behöver vakna så ämlans tidigt på lördagmorgonen. :gremsmile: Jag kanske har möjlighet att ta bilen, så eventuella Linköpings-/Norrköpingsbor som vill ha skjuts kan höra av sig.


/Dimfrost
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Du kan få sova hos mig... [ANT]

...men det vore kanske en liten omväg?

Jävla skit att man inte bor i Stockholm när det är sånt här. Detta är det enda jag avundas er südlänningar för...! :gremfrown:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Behöver en sovplats nånstans också. [NT]

Behöver en sovplats nånstans också vilket jag väl borde ha kläckt ur mig direkt...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Feck.

Jag får se hur det ekonomiska läget ligger, men jag kan antagligen sälja av lite fonder om jag inte lyckats skaffa ett nytt jobb.

Räkna in mig preliminärt.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Du kan få sova hos mig... [ANT]

Vi kan väl våldgästa Herr Nils ännu en gång allihopa. :gremsmile:
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Jag kommer!!!!

Korpen vill också tacka Dante för pendragon äventyret senast!
Har faktiskt gått och köpt pendragon nu; verkligen, verkligen gillade det spelet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Det ante mig ...

Jag anade att du skulle gilla Pendragon.

Trist att vi inte hann klart dock.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Synd att det ...

… inte var Two Upon a Pirateship, för då hade jag också kunnat vara med.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Vore ju hur gött som helst men... [ANT, OT?]

...jag har hört talas om att jag tydligen har saker som "skola" och "verklighetsuppfattning". Men om det är nån som kan garantera mig jobb de närmaste 20-30 åren redan nu så säger jag upp mig från allt sånt imorgon och kommer och lirar. :gremcool:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Äh...

Prioriterar du ditt framtida liv framför att hänga med rollspelsnördar en lördag i februari? Hur mainstream får man bli? :gremtongue:
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Who's that fly jive hustler with gold in his jib?

Jag kommer definitivt närvara och om Eksem har orken att pilla ihop ett äventyr med mig kanske vi kan skaka ihop ngt nice till Pimps Players and Private Eyes.

Eventuellt kanske man kan ta med sig en dvd-spelare och ha softa-filmer-maraton. Vampire-rollspelare måste ha sett Blacula minst en gång innan de kan snacka om skräck.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Dvd-spelare finnes (nt)

NT = Neurotiserad Tisdagssoppa
 
Top