Nekromanti DanCon IX

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Dante said:
Anchorman said:
Nu har jag bra och dåliga nyheter, jag och min sambo har äntligen hittat en lägenhet efter att ha letat väldigt länge och tryckt ihop oss på 25 kvm.

Dock är inflytten förste Mars, det innebär ju att ett konvent som ligger den andre mars måste tyvärr bortprioriteras.

Jag har verkligen sett fram emot det här, skulle bli kul att testa många olika spel och träffa massa trevligt folk, speciellt såg jag fram emot att träffa flera av mina zombiespelare.

Men tyvärr får jag alltså hoppa av, jag hoppas på att det kommer fler Stockholmskonvent längre fram.
Asch då. Sånt som händer.

Men då manfallet varit sådant att reservlistan nu reducerats till blott tre personer beslutar jag härmed i all min vishet och välvilja att ALLA på listan får komma in. ÄVEN de som står på reservplats.

Trettio eller trettiotre personer gör ingen större skillnad. Alla kommer ändå inte att kunna sitta ner och spela samtidigt.
Huzzah!!!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Dante said:
Trettio eller trettiotre personer gör ingen större skillnad. Alla kommer ändå inte att kunna sitta ner och spela samtidigt.
Du ska va president, du ska va miljonär.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Nu har jag bra och dåliga nyheter, jag och min sambo har äntligen hittat en lägenhet efter att ha letat väldigt länge och tryckt ihop oss på 25 kvm.

Dock är inflytten förste Mars, det innebär ju att ett konvent som ligger den andre mars måste tyvärr bortprioriteras.

Jag har verkligen sett fram emot det här, skulle bli kul att testa många olika spel och träffa massa trevligt folk, speciellt såg jag fram emot att träffa flera av mina zombiespelare.

Men tyvärr får jag alltså hoppa av, jag hoppas på att det kommer fler Stockholmskonvent längre fram.

/Stay classy
Nooo!! :gremfrown:

Grattis till lägenheten men synd om oss!

Kram!
 
G

Guest

Guest
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Tråkigt att en del tvingats avstå denna spelorgie - men det gagnar ju tydligen en annan. Jag tar med mig ett rollspel och ett brädspel. Och så kan vi ju spela "Soffan" såklart.

Ser framemot en garanterat trevlig speldag. :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Så när jag äntligen kommer in så förändrar du reglerna.
Din mupp, nu kan jag inte reta Möller
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Lu-kaazh said:
Så när jag äntligen kommer in så förändrar du reglerna.
Din mupp, nu kan jag inte reta Möller
My roof, my rule.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Är det någon som kan fixa namnskyltar?

Avatarex fixade det för något år sen och det var jättetrevligt.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag vill bara säga att Dancon är bäst!

Men näst bäst är Lekbergs Board Game Day. Kolla in lekbergs.se för info.

Alla som är på Dancon går in gratis på Board Game Day på söndagen den 3 mars.

Och ni som inte ska/vill/får gå på Dancon är välkomna till oss redan på lördagen!

/Andy
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Andy said:
Alla som är på Dancon går in gratis på Board Game Day på söndagen den 3 mars.
Vilket schysst erbjudande!

Jag dyker upp så fort jag slängt ut alla övernattare.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Dante said:
Men då manfallet varit sådant att reservlistan nu reducerats till blott tre personer beslutar jag härmed i all min vishet och välvilja att ALLA på listan får komma in. ÄVEN de som står på reservplats.

Trettio eller trettiotre personer gör ingen större skillnad. Alla kommer ändå inte att kunna sitta ner och spela samtidigt.
Wee! Ugglo! Kalcidis! :gremlaugh:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Dante said:
Men då manfallet varit sådant att reservlistan nu reducerats till blott tre personer beslutar jag härmed i all min vishet och välvilja att ALLA på listan får komma in. ÄVEN de som står på reservplats.
Du är god och vis.

/Anders
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

Jag fick ett sms av Bearnie igår om att alla var välkomna. Ville bara säga att jag tyvärr inte kommer närvara eftersom jag bokat upp mig på annat innan jag fick reda på detta. Synd. Men hoppas alla har en superkul kväll!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Re: Goda nyheter alla reserver (alla tre)!

kalcidis said:
Jag fick ett sms av Bearnie igår om att alla var välkomna. Ville bara säga att jag tyvärr inte kommer närvara eftersom jag bokat upp mig på annat innan jag fick reda på detta. Synd. Men hoppas alla har en superkul kväll!
Mäh?!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Kaffe på DanCon?

Kaffe är viktigt för mig när jag spelar rollspel och jag undrar hur det ser ut med kaffebryggare på DanCon? Kaffe plockar jag med mig men om jag kan slippa släpa på en bryggare så skulle det vara bra, finns bryggare att tillgå?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Re: Kaffe på DanCon?

Elmrig said:
Kaffe är viktigt för mig när jag spelar rollspel och jag undrar hur det ser ut med kaffebryggare på DanCon? Kaffe plockar jag med mig men om jag kan slippa släpa på en bryggare så skulle det vara bra, finns bryggare att tillgå?
Det finns såväl kaffe som bryggare och pumptermos. Och diverse teer för de som är av den läggningen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
Re: Kaffe på DanCon?

Dante said:
Elmrig said:
Kaffe är viktigt för mig när jag spelar rollspel och jag undrar hur det ser ut med kaffebryggare på DanCon? Kaffe plockar jag med mig men om jag kan slippa släpa på en bryggare så skulle det vara bra, finns bryggare att tillgå?
Det finns såväl kaffe som bryggare och pumptermos. Och diverse teer för de som är av den läggningen.
:heart:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Hundvakten lämnade precis återbud, så det är högst osannolikt att jag har möjlighet att komma, tyvärr.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,951
Location
Ludvika
Vitulv said:
Hundvakten lämnade precis återbud, så det är högst osannolikt att jag har möjlighet att komma, tyvärr.
Den bra saken är att då har jag ju något att se framemot till nästa händelse :gremsmile:

Jag betar av en person i daget på listan över folk jag "måste" träffa :gremgrin:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Anarchclown said:
Ja, jag är ruggigt besviken. Senast jag missade ett DanCon var det för att jag var i Kosovo (vilket ändå får anses vara en rätt rimlig anledning) så att göra det för att det inte går att hitta en hundvakt på en lördag känns minst sagt... snöpligt.
 
Top