Nekromanti DanCon IX

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Då hoppas jag att jag kan!

(Jag utgår ju fräckt från att jag kan få vara med?!)
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Magnus Seter said:
Kul kul att du gillade det! Just nu är ingen nu kampanj på gång, men jag funderar på ett mini WFRP-konvent i sommar.
/Magnus
Jag vill också vara med! Sommar är bra, mycket mer tid.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,447
Location
Stockholm
Dieselsoppa said:
Då hoppas jag att jag kan!

(Jag utgår ju fräckt från att jag kan få vara med?!)
Hmmm ... är du kul att spela med? Annars får du inte plats!

/Magnus

(PS. För tydlighetens skulle ska påpekas att detta är ett skämt, då Dieselsoppa både är en grundsten i den Kingmaker-kampanj jag spelleder, men också den som var med och lade grunden för den tänkta konventslokalen, bokstavligen. Såklart är han välkommen!)
 

JonasM

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
154
Location
Stockholm
Tack Dante och alla gäster för en trevlig tillställning!

Jag var rätt ur slag pga sömnbrist under veckan som gick (hade en sjuk 1,5-åring där hemma) och inte särskilt på, så det blev inte så mycket spelat som jag önskat. Var också tvungen att avvika tidigare än tänkt.

Det blev dock en flamsmysig omgång av Äventyr, knepig minicurling och oväntat roliga Dixit.

Hängde i dörröppningen under Null State Cthulhu och det ett riktigt kul spektakel att beskåda. :gremsmile:

Hade hoppats på en omgång av AW eller något AW-hack men det kanske kommer fler tillfällen.

Tack än en gång för att jag fick komma!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
JonasM said:
Tack Dante och alla gäster för en trevlig tillställning!

Jag var rätt ur slag pga sömnbrist under veckan som gick (hade en sjuk 1,5-åring där hemma) och inte särskilt på, så det blev inte så mycket spelat som jag önskat. Var också tvungen att avvika tidigare än tänkt.

Det blev dock en flamsmysig omgång av Äventyr, knepig minicurling och oväntat roliga Dixit.

Hängde i dörröppningen under Null State Cthulhu och det ett riktigt kul spektakel att beskåda. :gremsmile:

Hade hoppats på en omgång av AW eller något AW-hack men det kanske kommer fler tillfällen.

Tack än en gång för att jag fick komma!
Jag fattade inte att det var du!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Magnus Seter said:
Kul kul att du gillade det! Just nu är ingen nu kampanj på gång, men jag funderar på ett mini WFRP-konvent i sommar.

/Magnus
JAG! *räcker upp en hand och hoppar jämfota* Jag vill vara med! Se till att få ihop nått!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
DanCon IX - Bilder

Här är mina bilder från konventet:



Några namn-taggar har försvunnit, det kommer åtgärdas under veckan. Ni kan roa er med att gissa tills vidare.

Arfert och Storuggla är de enda som helt saknas på bild, tror jag. Storuggla får skylla sig själv. Arfert var det dock jag som lyckades missa.

Vissa bilder är jag riktigt nöjd med, andra inte. Jag hade/tog mig alldeles för lite tid för att fotografera, känner jag. Visst är det skitkul att spela men hade jag fokuserat annorlunda hade bilderna blivit bättre. Kunna planera att man tar bilderna i pauser eller off-moment när folk spelar, tillexempel.

Intressant att notera är kanske att jag laddar upp 78 bilder från iår, jämfört med 45 från DanCon VIII och 14 från DanCon VII. Det är okänt om jag tar fler bilder, bättre bilder eller om jag helt enkelt låter fler dåliga sippra igenom nuförtiden.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Re: DanCon IX - Bilder

Jag noterar att det är vore minst sagt på tiden om jag införskaffade den där roddmaskinen jag planerat att köpa några månader...

Übereil, som var måttligt imponerad med sin kroppshållning
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Re: DanCon IX - Bilder

Möller said:
Intressant att notera är kanske att jag laddar upp 78 bilder från iår, jämfört med 45 från DanCon VIII och 14 från DanCon VII. Det är okänt om jag tar fler bilder, bättre bilder eller om jag helt enkelt låter fler dåliga sippra igenom nuförtiden.
Jag noterar i varje fall att jag, till skillnad från förra året, lyckades undvika att se ut som en uteliggare på alla foton jag är med på. Om det beror på min coola mustasch eller på att du tog bättre bilder i år låter jag vara osagt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: DanCon IX - Bilder



Ingen kan se så mycket malplacerad gangster ut som Vitulv gör på den här bilden.
Mössa på sig inomhus, tittandes ned i en låda det står Dungeons & Dragons på, brevid en gubbe med Captain Hammer-tischa.
Och det är nu du upptäcker fantasy-svärden och Penisstorlekstavlan i bakgrunden.

:heart: :heart: :heart: till er båda.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,540
Location
Fallen Umber
JonasM said:
Tack Dante och alla gäster för en trevlig tillställning!

Jag var rätt ur slag pga sömnbrist under veckan som gick (hade en sjuk 1,5-åring där hemma) och inte särskilt på, så det blev inte så mycket spelat som jag önskat. Var också tvungen att avvika tidigare än tänkt.

Det blev dock en flamsmysig omgång av Äventyr, knepig minicurling och oväntat roliga Dixit.

Hängde i dörröppningen under Null State Cthulhu och det ett riktigt kul spektakel att beskåda. :gremsmile:

Hade hoppats på en omgång av AW eller något AW-hack men det kanske kommer fler tillfällen.

Tack än en gång för att jag fick komma!
Synd att jag missade dig. Det är å andra sidan mitt eget fel, jag var så dålig på att gå runt och hälsa på okända ansikten. Om du stack tidigt lär du nog ha missat Haragada ändå, dock. Skulle gärna spela något med dig en annan gång!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,858
Location
Stockholm
Vilka spel spelades på DanCon IX?

Av ren nyfikenhet skulle jag tycka det var kul att se vilka (och hur många) spel som spelades under DanCon IX.

EDIT: Jag samlar alla spel, lite överskådligt pedagogiskt sådär, i detta inlägg:

● Zombie Fluxx
● Dungeon Command
● Citadels
● Cthulhu Gloom
● Stiga Play-Off
● Zombie Dice
● WFRP
● Swords & Wizardry
● Sea Dracula
● Compact Curling
● Arkham Horror
● Nyckelringsrollspelet
● Haragada
● Dark Galaxy (WH40k AW-hack)
● Fiasco
● Kill Doctor Lucky
● Null State
● Tsuro
● Psychodrame
● Dixit
● Apocalypse World

Jag spelade inte så mycket utan drällde mest runt och snackade med folk och såg till att det fanns kaffe (eller såg till att nån annan såg till att det fanns kaffe – tack Överste kaffebryggmästare Elmrig).
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Jag spelade:

<ul style="list-style-type: disc">[*]Dungeon Command *2
[*]Zombie Dice * massor
[*]WHRP [*]Citadels[*]Gloom Cthulhu [/list]

Drällde också en hel del.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,447
Location
Stockholm
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Dante said:
Av ren nyfikenhet skulle jag tycka det var kul att se vilka (och hur många) spel som spelades under DanCon IX.
Jag var mest snackare och spelledare:

● WFRP x 2
● Stiga Play-Off x 20

/Magnus
 
Top