Nekromanti DanCon IX

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Snart är det dags för det Rollspel.nu-exklusiva minikonventet DanCon igen. Denna gång nummer nio i ordningen.

När? Lördag 2 mars 2013, från kl. 10.00.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Hedersgäst: Åsa Roos, som inte torde kräva någon närmare presentation. Aktuell med sitt supercharmiga Nyckelringsrollspelet, 20.000-teckenprojektet, biljarder Fenix-recensioner, och dessutom (bland mycket annat) av Boningen nominerad till Årets hjälte 2012 i kategorin »kommunikatörer«. Åsa kommer att spelleda Nyckelringsrollspelet för en exlusivt utvald (dvs. slumpmässigt eller först till kvarn, eller så) skara deltagare och dessutom prata lite om crowdfunding.

Arrangemang: Inget spikat än så länge, men garanterat en massa spontanspelande. Vill du arra något? PM:a mig så lägger jag upp arrangemanget här.

Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag slänger ut familjen, så det går att bre ut madrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).

Obs! Tvenne katter har gjort konventslokalen till sitt hem, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)

Prioriteringsordningen är ungefär som följande:

0. Gardener
1. Kvinnliga forumiter
2. Forumiter som arrangerat forumträffar (mellan DanCon VIII och nu)
3. Särskilt inbjudna forumiter
4. Forumiter jag aldrig träffat förut
5. Långväga forumiter
6. Alla andra forumiter som hängt här ett tag
7. Helt nyregistrerade forumiter

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Varmt välkomna!

(Den som vill veta vad som försiggick på några av de tidigare konventen kan kika här: DanCon VIII, DanCon VII, DanCon VI, DanCon V, DanCon IV, DanCon III, DanCon II, DanCon I [som var så informellt att det inte ens hette »DanCon«].)
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Anmäler mig.

Übereil, som vill övernatta för att han bor i Eskilstuna
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Hittills anmälda deltagare

0. Gardener

1. Cissi
1. Radioaktiv
1. Recca
1. Gizmo
1. Minne

2. Anarchclown
2. Anth

3. Vitulv
3. Chrull
3. Dieselsoppa
3. Magnus Seter
3. Simon
3. Organ

4. Elmrig
4. JonasM
4. Rymdhamster

5. Übereil
5. Arvidos MC
5. Genesis
5. Dimfrost
5. Bunny
5. Unfair
5. Walium

6. Vimes
6. Arfert
6. Spider Jerusalem
6. Krank
6. Lu-kaazh
6. Möller
6. Stövelkatten
(6. Storuggla)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Jag anmäler mig härmed. Är varken långväga eller kvinnlig, så jag vet inte riktigt vad jag har för prioriteringsnivå, men vad vore ett DanCon utan Vitulv?

Arrangerar med all sannolikhet provspel av Rappan Athuk, som jag gjorde med trevligt resultat på Lekberg's Spelkonvent.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag. Mois! Me! Jag vill komma. Jag kan nästan garantera att någon annan anmäler sig ganska snart också.

Just det. Jag kommer förmodligen ha ett lite mer bearbetat utkast till mitt spel som jag håller på med. Får se om någon är intresserad av att testa det.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Cassius said:
Ja, men detta hade ju varit trevligt. Är det en bindande anmälning?
Nä, men om man tänker utebli är det schysst att meddela det i god tid, så att eventuella reserver hinner planera sina resor.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Dante said:
Cassius said:
Ja, men detta hade ju varit trevligt. Är det en bindande anmälning?
Nä, men om man tänker utebli är det schysst att meddela det i god tid, så att eventuella reserver hinner planera sina resor.
Såklart, jag ska till USA i dom krokarna så jag är inte säker på om jag kan komma men annars hade det varit trevligt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vitulv said:
Jag anmäler mig härmed. Är varken långväga eller kvinnlig, så jag vet inte riktigt vad jag har för prioriteringsnivå, men vad vore ett DanCon utan Vitulv?

Arrangerar med all sannolikhet provspel av Rappan Athuk, som jag gjorde med trevligt resultat på Lekberg's Spelkonvent.
Jag kommer ju för din skull... så du måste komma!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Eftersom Gardener var prio 0 har jag nu snackat med honom. Han tyckte det lät trevligt :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag hänger gärna på. Har inget spel att ta med mig, men hoppas få testa på lite roliga rollspel.
Antar att jag passar in både på nivå 4 och nivå 7 :gremtongue:

Edit: Jag behöver ingen sängplats :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
chrull said:
Eftersom Gardener var prio 0 har jag nu snackat med honom. Han tyckte det lät trevligt :gremsmile:
Ska jag tolka det som en anmälan?
 
Top