Nekromanti DanCon IX

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Du kan inte ta med dig hunden då? Vi kan ju bygga en koja åt den i trädgården av filtar och grejor!

/Edit: om det finns en trädgård, vill säga =)
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Det känns att det är nära nu, och det pirrar lite i magen av förväntan. Första DanCon sedan... 2005 eller 2006?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Dåliga nyhter (eller bra om du tycker att jag är irriterande), jag kommer bli tvungen att försvinna redan vid halv 2 tiden. jag är nämligen garderobsansvarig på huddingerevyn som har premiär då, och jag har inte lyckas lösa med någon ersättare.
Men eftersom Dante släppt på alla så kan jag utan dåligt samvete iallafall dyka upp en kort stund och säga hej till de forumiter jag inte hunnit träffa (så kom tidigt om du vill ha en chans att säga hej till mig).
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Tack för igår! Fantastiskt roligt. Tack till en utomordentlig überkonventsgeneral, som alltid levererar ett avslappnat och behagligt konvent. Kul att få träffa många nya ansikten, också!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Har i princip bara bra saker att säga om årets Dancon. Det enda jag hade att klaga på var att det var svårt att få sitta ner och snacka skit eftersom man blev indragen i spelande hela tiden. Vilket på ett spelkonvent känns som en ganska positiv sak.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Jag hade tänkt skriva världens roligaste krönika om det här Danconet. Jag hade värsta idén; jag skulle skapa ett sockpuppetkonto kallat typ "Örnstedt", och tja... Skriva om konventet som om jag i själva verket var Didi, som på något viss förklätt sig till Krank och sedan rapporterade. Jag tänkte citera fantastiska saker som "dom är tusentals, och dom är beväpnade med typ kaskelottänder, tandrader och... med skit. Och som hinner ifatt er, och sliter av er kläderna, och sliter av er köttet, och bryter era ben och gör vapen av dem..." eller det jag sedan hörde när jag gick in i rummet bredvid, "Jag kör kedjebajonetten i magen på honom" - "De ba' Brrrrrm, och tarmarna liksom väller ut" - (förklarande och entusiastiskt, till mig) det är en Power Armor med kedjebajonett mot tre arbetare)...

Men tyvärr var jag för trött igår och vaknade med en magnifik spänningshuvudvärk idag, så ni får nöja er med tanken, och att jag hade jättekul och hade massor av bra och roliga diskussioner med alla möjliga människor; det som fastnade mest var väl de jag hade med Arfert och Seter om ramla rollspel, om Sci-Fi! om Mutant och om Chronicles. Men jag gillade alltihop. Även om min huvudvärk just nu förhindrar mig från att komma ihåg speciellt många namn eller citera korrekt...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag hade jättekul och jag hoppas att vår Überkonventsgeneral hade minst lika kul som oss andra tillsammans.
Och Dante - du måste hälsa och framföra vårt varmaste tack till din underbara familj som tålmodigt ställer upp på och lämnar hus och hem, år ut och år in, för detta återkommande kaos.

Som krönikör av forumsträffar försökte jag hålla reda på vilka som var där.
Dessa vet jag med säkerhet närvarade eftersom jag hälsade på dem:

Dante
Gardener
Tsianphiel
Cissi
Radioaktiv
Recca
Gizmo
Minne
2097
Anarchclown
Anth
Vicotnik
Vitulv
Chrull
Magnus Seter
Simon
Organ
Elmrig
JonasM
Rymdhamster
Übereil
Arvidos MC
Genesis
Dimfrost
Bunny
Unfair
Walium
Vimes
Arfert
Spider Jerusalem
Krank
Lu-kaazh
Möller
Stövelkatten
Storuggla
Pippelpoppel

Men jag vet att det var 3-4 personer som jag inte hann hälsa på - vilka saknas på listan?

Edit: alla fåren ska vara inräknade nu.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Tack Dante för att du öppnade ditt hem för en bunt nördar, och tack till alla andra forumiter som gjorde Dancon till ett så otroligt trevligt konvent. (Och självklart tack till Åsa Roos för en intressant föreläsning/pratstund). :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tack för ett väldigt trevligt DanCon och tack Dante för att jag fick komma även fast jag inte var med på anmälningslistan :gremlaugh:
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Tack tack tack tack :gremsmile:
Om bara man inte kände sig så ledsen efteråt för att det är över.
Nu har sista övernattningsgästen gått och lämnar det förväntade emotionella tomrummet som brukar följa efter sådana events.
Och nu vill livet att jag sätter mig ner och korrar en text om Salmonella. Hut ska det gå till, typ..
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Asgrymt alltihopa, verkligen lysande! Trevlig folk, härlig stämning och bra spel. Litet axplock:

Good Shit
Riktigt häftiga lir som jag fick demade. Dimfrost bjöd på en härlig omgång Haragada och Simon imponerade med sitt AW-hack. Båda mycket inspirerande, både spel och spelledare!

Bad Shit
Bara demos. Även om det var åsom att testa och även om jag lärt mig massor på många olika plan så är jag lite otillfredställd. Både Haragada och WH40K-AW bjöd på setup för drama men avbröts innan detta infann sig. De scener som spelades var coola men vi fick aldrig uppleva vad de actionladdade sekvenserna i slutändan skulle innebära för våra karaktärer och deras relationer. Ironiskt nog bröt vi vår omgång Fiasco i ett liknande skede, planerna var på plats men dramat fick aldrig blomma ut.

Inget Arvidos, inget gizmo, inget... Jag missade chansen att spela med många som jag verkligen hade velat se och uppleva in action. Det här var mest mitt fel, när spelgrupperna hamnade i otakt hade jag inte tålamod att vänta in de andra lirarna utan satte igång med något nytt direkt, vilket förvärrade taktsituationen. Som Arvid sa till mig, "To do it, do it". Å andra sidan tycker jag gott att NI KUNDE HA HÄNGT KVAR ETT PAR TIMMAR TILL! Klockan var ju bara barnet när lokalerna formligen massevakuerades.

Bat Shit
Sea Dracula, fan vad det spelet är bra.


Tack Dante för ett härligt konvent i en utomordentligt välkomnande miljö!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag vill också tacka så mycket! Jag hade verkligen jättetrevligt. Otroligt mycket rollspel spelat, vilket innebar att jag inte riktigt fick snacka så mycket skit med trevligt folk som jag hade önskat. Nåja.

Höjdpunkten var nog Psychodrame (spelling pending) med Genesis, Vicotnik och Spider Jerusalem. Hong Kong: En rederiägare ligger för döden, vad händer mellan honom, adoptivsonen och den förmodade golddiggern när plötsligt den sen 20 år försvunna exfrun stormar in? Superbra!

Jag går igenom mina bilder. Det finns några bra bland rätt många halvtaskiga. De kommer dyka upp här i sinom tid. De som inte vill att jag alls lägger, eller vill ha möjlighet att förhandsgranska, bilder upp bilder på dem bör kontakta mig.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Ett fantastiskt roligt DanCon. Välordnat som vanligt, och massor av trevliga människor.

Tack Dante!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Tusan tack alla deltagare!

Tusen och åter tusen tack till alla deltagare/arrangörer som dök upp och gjorde även årets DanCon till en supertrevlig och superintensiv spel- och umgängesupplevelse.

Ni är bäst allihop!

:heart: :heart: :heart:
 
Top