Nekromanti DanCon IX

G

Guest

Guest
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

  • Rappan Athuk - S&W-varianten
  • WFRP
  • Bordscurling
  • Sea Dracula
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

  • Arkham Horror
  • Nyckelringsrollspelet
  • Haragada
  • Dark Galaxy/Apocalypse World
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

  • Rappan Athuk - S&W-varianten
  • WFRP
  • Bordscurling
  • Sea Dracula
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Jag spelade:

- 1 omgång Kill Doctor Lucky. Verkligen inte mitt spel...
- 1 omgång vansinnigt Null State, i Cthulhumythosmiljö och med Arvidos som medspelledare. Eller egentligen var det väl han som spelledde, och jag som var medspelledare.
- 2-3 eller så omgångar Tsuro.

I övrigt lyckades jag nog hyfsat bra i min föresats att spela så lite spel som möjligt. Jag ville ju framför allt träffa er och diskutera spel och design och historia och allt sånt. Och det fick jag också =)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Dante said:
Av ren nyfikenhet skulle jag tycka det var kul att se vilka (och hur många) spel som spelades under DanCon IX.
Jag har ju redan skrivit det, men det var ju en hel roman. Igen, i listform:

● Null State
● Compact Curling
● Psychodrame x2
● Sea Dracula
● Zombie Dice
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,489
Location
En mälarö
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Nu ska vi se...

Zombie Fluxx Kul men förvirrande. Jag lyckades t o m vinna utan att riktigt förstå hur det gick till.

Arkham Horror Mitt första parti nånsin. Det var kul och nåt jag gärna spelar igen. Tyvärr fick vi inte avsluta omgången.

Rappan Athuk/Swords & Wizardry Kul. Även här lyckades vi inte heller dra igenom hela. :gremwink: Jag skyller på Anth.

WFRP Wilhelmande med Magnus Seter bakom GM-skärmen.

Det var allt. Jag hade gärna prövat på Dungeon Command. Men det går förhoppningsvis fler tåg.

/Anders
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

  • Null State
  • Curling
  • Wilhelm
  • något spel som liknar Dominion men jag kommer inte ihåg vad den heter
  • Citadels
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

  • Compact Curling
  • Null State
  • Dixit
  • Psychodrame
  • Apocalypse World
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag grämer mig att jag inte lirade nåt rollspel på hela dancon IX. Hade gärna testat Simon Berger som SL oxo eftersom Cissi beskrev honom som så himla bra.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Ok. Innan jag glömmer allt jag spelade då.
Först Cyborg Samurai are go?
Sedan Myths
Sedan Tsuro
Sedan Warhammer

Om jag glömt någon så är det för att klockan är 3 på natten och min hjärna är gjord av sås.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Jag har ju blivit omnämnd av de flesta som jag spelade med men det jag hann med att spela under kvällen var först en kort, kort session av Fiasco, sen Wilhem med Magnus och gänget. Jag hade gärna spelat mer med Vitulv, Chrull, Gizmo och Rymdhamster men kunde lämna min post i trygg förvissning om att Minne klarade skivan när jag gick för att spela Haragada, fängelsestaden med östgötamaffian och Bunny och Simon. Sen skiftade vi SL och spelade Dark Galaxy till min stora glädje.
Min kväll rundades av med en kamp på liv och död i Mordheim tillsammans med Rymdhamster där mina orcher piskade skiten ur Rymdhamsters människor. :gremgrin:
I väntan på Rymdhamsters buss och för att lugna ner oss efter att ha betittat Sea Dracula så blev det också ett parti Zombie dice.

Det enda jag saknar var PF, både Vitulv och anth hade andats om att spelleda detta men jag hörde inte av det på hela helgen! Nästa år? Fina ni??


Fiasco
Wilhelm
Haragada
Dark Galaxy (Titta Simon, jag skriver rätt nu!)
Mordheim
Zombie dice
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Cissi said:
Det enda jag saknar var PF, både Vitulv och anth hade andats om att spelleda detta men jag hörde inte av det på hela helgen! Nästa år? Fina ni??
Anth spelledde inte PF, men väl Swords & Wizardry (en D&D-klon, OSR). Han satt i köket och spelledde äventyret Rappan Athuk (en mega dungeon). Tanken var att jag skulle ha spellett Rappan Athuk till Pathfinder, men jag tyckte att det blev lite kaka på kaka att köra samma äventyr på ett litet konvent. Så här i efterhand tycker jag att det var ett bra beslut, eftersom det istället lämnades plats åt en massa andra rollspel! :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?

Vitulv said:
Cissi said:
Det enda jag saknar var PF, både Vitulv och anth hade andats om att spelleda detta men jag hörde inte av det på hela helgen! Nästa år? Fina ni??
Anth spelledde inte PF, men väl Swords & Wizardry (en D&D-klon, OSR). Han satt i köket och spelledde äventyret Rappan Athuk (en mega dungeon). Tanken var att jag skulle ha spellett Rappan Athuk till Pathfinder, men jag tyckte att det blev lite kaka på kaka att köra samma äventyr på ett litet konvent. Så här i efterhand tycker jag att det var ett bra beslut, eftersom det istället lämnades plats åt en massa andra rollspel! :gremsmile:
Ah, det missade jag. Men det kommet väl fler tillfällen. :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: DanCon IX - Bilder

Ursköna bilder Möller. Den här älskar jag:



Möller, unfair, 2097 och Jonas M, är det okej om jag använder den på min fejsbokprofil?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Till sist Sea Dracula med Elmrig och Stövelkatten, samt en gradvis växande publik. Det var sådär fjantigt och roligt som Sea Dracula ska vara, och jag kan inte tänka mig roligare folk att spela med än dessa två herrar, som jag ångrade mycket att jag inte fått chansen att spela med tidigare under dagen. Det är något katharktiskt i att skämma ut sig totalt inför en grupp människor som inte dömer en för det. Jag vann, trots att jag hade det töntigaste målet (att bevisa att stöld är ett brott). Jag var lite trött och hade ibland svårt att få igång hjärnan, men danserna är ju det viktigaste och de blev ju så bra. Den gravida zebrans dans, zonbiedansen, tango med Stövelkatten och en stol, samt den helt oförglömliga Det sexiga misstagets dans. Bästa. Dansen. Någonsin.
Det nya forumets möjligheter till trådnekromanti är ju fantastiska! Hade nästan glömt av detta eminenta spel. Måtte det göra återinträde på Dancon! :D
 
Top