Nekromanti DanCon IX

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Spider Jerusalem said:
Jag har möjlighet att erbjuda två sängar samt en soffa. Inte långt från Dante. Även om jag inte får plats så finns dom tillgängliga.
Har du också möjlighet att arrangera vi-som-inte-kom-in-på-DanCon-Con?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Möller said:
Spider Jerusalem said:
Jag har möjlighet att erbjuda två sängar samt en soffa. Inte långt från Dante. Även om jag inte får plats så finns dom tillgängliga.
Har du också möjlighet att arrangera vi-som-inte-kom-in-på-DanCon-Con?
Visst, jag har plats. vi kan köra brädspel eller något one shot.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Försöker skjuta in en anmälan utan att det ser ut som jag kommer en vecka för sent...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
Dante said:
Möller said:
Har du också möjlighet att arrangera vi-som-inte-kom-in-på-DanCon-Con?
Ni kan få sitta på verandan.
Jag röstar att vi gör det enda tyska och invaderar Dantes trädgård och veranda och gör ett bättre convent där med blackjack och prostituerade.
Bah! Vi tar med oss grävskopa och gräver skyttegravar.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
anth said:
Spider Jerusalem said:
Dante said:
Möller said:
Har du också möjlighet att arrangera vi-som-inte-kom-in-på-DanCon-Con?
Ni kan få sitta på verandan.
Jag röstar att vi gör det enda tyska och invaderar Dantes trädgård och veranda och gör ett bättre convent där med blackjack och prostituerade.
Bah! Vi tar med oss grävskopa och gräver skyttegravar.
Jag stödjer denna ide... sen för vi krigföring på låg nivå mot don
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Slarvigt nog har jag dubbelbokat mig på en bal den dagen och kan därför inte komma. Så Spider Jerusalem får åtminstone tillfällig respit från att arrangera eget konvent.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Resa bokad. Nu får vi bara hoppas att ingen hoppar in och rycker platsen framför näsan på mig (att bara bumpa tråden så här känns riskabelt och läskigt).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vitulv said:
Arrangerar med all sannolikhet provspel av Rappan Athuk, som jag gjorde med trevligt resultat på Lekberg's Spelkonvent.
Eftersom Vitulv spelar Rappan Athuk med Pathfinderregler, tänkte jag kontra med att arrangera Rappan Athuk med OSR-tegler. :gremsmile:
(Rappan Athuk finns ju i två versoner - en med PF-regler och en med SW-regler)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Avhopp till DanCon IX!

Vill bara påpeka att jag fått in en avanmälan till DanCon IX, vilket innebär att en lycklig reserv numera står på gästlistan.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Re: Avhopp till DanCon IX!

Yay! Så med lite tur får jag kanske träffa Krank för första gången =) Ta i trä!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Alltså om listan slutar så här blir jag irriterad
en plats från att komma in.

//Lukas som vill in
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Tja, Dante sa att han har plats för "runt" trettio pers =) Jag gissar att så länge det inte blir _allt_ för många forumiter "som inte får plats" så är det nog mest en fråga om vad du är beredd att ta med dig till bordet :gremwink:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Rymdhamster said:
Tja, Dante sa att han har plats för "runt" trettio pers =) Jag gissar att så länge det inte blir _allt_ för många forumiter "som inte får plats" så är det nog mest en fråga om vad du är beredd att ta med dig till bordet :gremwink:
En lösning är att vi får alla som ska gå på DanCon att komma på forumsölen dagen innan och att vi spelar Killer på forumsölen - det lär resultera till en och annan vakans... :gremsmile:
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
anth said:
Rymdhamster said:
Tja, Dante sa att han har plats för "runt" trettio pers =) Jag gissar att så länge det inte blir _allt_ för många forumiter "som inte får plats" så är det nog mest en fråga om vad du är beredd att ta med dig till bordet :gremwink:
En lösning är att vi får alla som ska gå på DanCon att komma på forumsölen dagen innan och att vi spelar Killer på forumsölen - det lär resultera till en och annan vakans... :gremsmile:
T͈͈̬̻͖̼̩̝̰̗̺̦ͭ̌̏̄͛ͧ̊͒͒̄̍ͦ̽h̉̀ ͈̫̻̪̘̣̜͉̼̝̠̹̯͙͕̖ͩ͌ͫͧͫ́ḙ̹͖͔̦͇̩̞͐͒̓͐̅̿ͮ͗ͬ͑͛̑ͦ̒ͅ ̫͔̤͕̖͓̳̪̖̘̽̍̎ͧ̇͑͊͛ͫ̍̋ͧ̊͌ͤ͐N̠̝͕̦̐̂̽̋ͨ͛͛͛̔̍e̹̗͐ͧ̈́͊ͤ͌ ̮͈̖̘z͎̩̙̝̙̘͎͖͚̥̣͚̮͛ͬ̽ͫp͙͎̻͕̖̗̫̭̬͛̄͑̍͌ͣͅḙ̿ͩ̆̊ͮ̅ͦ͛̽ ̙͚r̜̮͖͇̼̞̫̠̰͔͈̹͔̭͉̘̂̎̅ͅd̲̞͎͇͉̗̹̯̲͇̅͐͌͐̐ͬͯͥ͆ͧͯ͊̈́ͅì ̼͕̣̦̭͎̹ͤ͌ͦ́ͬ͒̋ͬ͒̅̒ͯ̑͐̈́å̠͇͚͎̥͍̻̈̓̆ͯͥ̽ͩ̚n͑ͧ̽̍ͥͮ̇́͆͛ ͔̘͔̥̼͍̳̭̭̥̦͍̪̇͌ ̰̹͇̮͉͉̞̫͖͖̩̟͍̟̤̤̓͆͆̇̓̍̿ͦ̍ͥ̓ͅh͓̜͖̼͈̘̯̝̜ͥͬ͛̽̇ͣ̉ͦ̓̅ͧi ͖̼̫̞̻͚̼́ͧ̀̾ͫ͆ͩ̀v͎̟̤̳͈̫̗̠̫̥͖̙̉ͧͭͯ̉ͅe͌ͨ̑͛̅ͪ̾ͨ̾́̇͌ͧ̃ͧ ͎͉̜̺̟̘̥̦̞ͅͅ-̩̳̟̹̻͙̼̬͚̝̘͕͉̻̯̮̦̩̓̄͋̀̇̽̇̔ͦ͋̌͋̂m̩̺̣̣̖̞̒̀ͬͨͥḯͪ̃̑ͭͩ ͇̱̭̮̞̟̫̟̈́n̙̼̙̗̞̞̥͚͐̀ͤͩ͊̉̐͛̌ͪͤ̅ͨͩ̑̎͗͐d̑ͧ̎̒ͩ̆̌̾̐̒͑̚̚ ̤̼̮̩͛ͥͦ̒̎ ̤̤͈͓̣͈́ͩͬͧo̟̖̞̦͉͇̫̗̙̘̘̬̘̐ͮͪͩ̊ͥ̿̚ͅͅf̹̹̣̙̯͈̗̅̊ͨ̊ ̝̳ ̯̙͍̲͓̮͔͈̭̯͇̊̿̄̃͗ͨ͊ͭ̚c͖̥͔͉͍̝̿͑ͥ̿̊̉ͣh̞̮̣̠͚̯̫̹͙̭̊͆͑̚ͅ ̩̖̰̝̯̬͓a̳̠̠̬͉̮̱͉͉̟̹̺̞̹̯̺̞̣̲ͣ̀̉̋ͦ̚o̳̫̫̮̬͂͋̾ͣͬ̈́ͅs͋̑͋ ̲̥̹͈͙͍̪͔̬́ͬͩ͒͂ͩ́ͅ.̲̦̼̙͎̖̫͉̪̥͂͆̐ͯͤͥͨ̐́ͩ̀̿ͮ̊ͧ̃ͧ̚ ̻̣͍͖ ̳̻̤̩̭̭̖̙͕̮ͥ̌ͭ̐ͪ͐͆̃ͯͦ̑̈́ͣ̋ͪZ͉̭̣̪̟̝̰͇̝̱̬̰ͧ͐ͤ͂̏̒̀͆ͣá̒ ͙͉͍̪̝̺̝̣̹̰͚͈̘̥̱̗͉̝́̂ͦ̇̊ͫ̊ͧ͛̄̾̽ͭͬ͑l̟ͥ̈́ͤ̈́͐͐̆̔̐̆̄̆ͣ̚̚ ͙̻̠̣̪̘̱͚̱̱͎̰̦g̱͓͍̣͍͚̣̣̜͉ͨ͂̅̍o̰̫͕̭̗͐̑̾̄͒̈́̈̽ͮ̅̄.ͮ̓̊͊ ̪̗̙̩͗ ̲͔͙̹̳̖̜̦̜̯̬͙̻̬̰̲͕͉̮ͧͨ̅ͪ̌̉ͪͣͤ̅ͯ̔̾
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Anmälningsstopp!

Med en månad kvar till DanCon IX stänger jag härmed möjligheten att anmäla sig.

Endast avanmälningar accepteras. Och om du vet att du inte kan komma, låt mig (och reserverna) veta så snart som möjligt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Figurspelsprova på

Jag kommer ta med lite grejor så att de som vill kan pröva på att spela lite figurspel. Det kommer att röra sig om Mordheim, vilket är ett fantasyspel från Games Workshop.

Jag kommer att förbereda "lag" och ett scenario och tanken är att man ska kunna spela en omgång på 30-60 minuter. Är det fler som vet att de vill pröva på så får ni gärna hojta till i förväg!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Re: Figurspelsprova på

Fråga till Dante: Hur gått om bord har du? Är det ont om bra spelbord så kan jag ju ta med något litet och ihopfällbart.
 
Top