Varulv [ABDitC] Runda 3

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Okej, sista grejen då. Ulvarna cappade Impetigo fast de visste att Sidd var siare? Är inte det konstigt som fan?

Speciellt med tanke på att Impetigos frånvaro väl 100 gånger om borde talat för att han inte sett Sidds "smula" och rimligtvis borde väktat sig själv. Hur fan ska vi förklara det?
Det är ju inte säkert att de visste det då. Utan de har listat ut det senare under R2. Som jag sagt tidigare så grönar ju det här givetvis Basse, eftersom han bevisligen hade span på Sidd redan i R1 och således borde ha mördat Sidd i R1 om han var ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Förklara! (Jag har inte hunnit läsa ordentligt alls idag)
I den här posten resonerar Octa kring Anthrox och mig. Han kommer på nåt sätt fram till att Anthrox är mer misstänkt än jag, vilket jag får se som lite smickrande, men ganska världsfrånvänt.

Jag tror att Octa gör så gör att du luftat lite skepsis mot Anthrox, och nu vill så split mellan er.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
I den här posten resonerar Octa kring Anthrox och mig. Han kommer på nåt sätt fram till att Anthrox är mer misstänkt än jag, vilket jag får se som lite smickrande, men ganska världsfrånvänt.

Jag tror att Octa gör så gör att du luftat lite skepsis mot Anthrox, och nu vill så split mellan er.
Framförallt resonerar jag kring Legolvar ju. Vad i det jag skrivit är rödande. Citera gärna!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Som sagt ska ni skicka mig så gör det ordentligt.
Basse känner inte för att svara och framförallt Legolvar har inget att komma med på mina frågor.

Varför har du mig som röd pga parabolen när det var DU som direkt ville lösa den och gjorde det?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej, efter en vidare titt på röstmönstret är Basse klart rödare än Anthrox. Denne har spelat väldigt soft och nästan lågaffekttivt.
Hoppat på andra drev och inte vågar sticka ut hakan/driva några egna case över huvud taget!

Alltid tvåa på bollen. Väljer att offra Andersson när det redan typ står klart att denne åker.
Smörat för Vimes och inte vågat ta några egentliga strider.

Som bybo med förmåga, fine. Som bybo utan förmåga har jag väldigt svårt att se Basse spela likt detta.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Komigen nu byn dags o vakna tycker jag.

@Anthrox och @Vimes. Vad tänker ni kring denna take på Basse och det jag skrivit denna runda på Legolvar?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Ni som är smartare än jag: vem är ulvigast av Octa och Lego?
Alltså, jag är osäker. Någon av dem måste det vara. Vad tänker du Vimsan?
BASSE! Vem är mest ulv av Octa och LegoIvar? Har du bestämt dig?

Hela Sidd-grejen talar för din grönhet, men jag är fan lite avigt inställd till inläggen ovan ändå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Komigen nu byn dags o vakna tycker jag.

@Anthrox och @Vimes. Vad tänker ni kring denna take på Basse och det jag skrivit denna runda på Legolvar?
Jag röstar just nu på LegoIvar på grund av:
1. Röstmönster
2. Disparans i skill mellan R1 och R2 (vilket då tolkas som att nybörjigheten i R1 är skådespelad)

Kan du sammanfatta ditt case mot Ivar i någon punkt eller två? Varför är han mest ulvig?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
BASSE! Vem är mest ulv av Octa och LegoIvar? Har du bestämt dig?

Hela Sidd-grejen talar för din grönhet, men jag är fan lite avigt inställd till inläggen ovan ändå.
Jag röstar på Octagonal och nu är jag säker på att den rösten är rätt!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Som bybo med förmåga, fine. Som bybo utan förmåga har jag väldigt svårt att se Basse spela likt detta.
Om du läser mina poster: uppger jag någon särskild anledning till detta oortodoxa spel? Kan det finnas någon förklaring, så att säga?

Och: hur tycker du jag spelade i R2?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Varför är Octa ulvigare än Ivar?
För att Octa och Andersson sitter fint ihop - det gör inte Lego och Andersson. Tex.

Nu ska jag handla och fixa mat. Återkommer vid sjusnåret.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Om du läser mina poster: uppger jag någon särskild anledning till detta oortodoxa spel? Kan det finnas någon förklaring, så att säga?

Och: hur tycker du jag spelade i R2?
Du har gnällt över att brädspelet är för svårt. So what det tycker vi alla. Då försöker man ju och ställer frågor.

Sidd skrev en post där han sågade dig och du började sprattla till lite mer och försöka i R2 men fortsatt väldigt mellanmjölk. Fortsatt tvåa på bollen och inga egna case.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Om @Vimes inte protesterar mot något:

Vimes går till plattformen och tar tillbaka den från älgen, så den är fri till nästa runda och kan hämta hem skytteln

Octa/LegoIvar (beroende på vem som röstas ut, för som diskussionen ligger just nu antar jag att det är där det är?) Går till huvudbyggnaden och stänger av försvaret

Jag och Basse stannar i förrådet i skydd av sentryn och laddar om.

Om Vimes okejar det här behöver ni inte diskutera något mer om brädspelet.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag röstar just nu på LegoIvar på grund av:
1. Röstmönster
2. Disparans i skill mellan R1 och R2 (vilket då tolkas som att nybörjigheten i R1 är skådespelad)

Kan du sammanfatta ditt case mot Ivar i någon punkt eller två? Varför är han mest ulvig?
Ser att du nämner röstmönstret vilket jag tyvärr inte direkt har koll på.

Annars är det att Legolvar försöker brunsmeta mig då jag i R1 nämnt att vi borde lösa brädspelet så vi kan fokusera på att jaga ulvar. Legolvar skriver flera gånger att jag är ulven och påstår att jag bara vill lösa parabolen så ulvarna kan fly.
Det har jag inte gjort vilket gör att det blir väldigt konstigt att Legolvar som bybo skulle slänga ur sig det.

Det blir ännu konstigare om du går tillbaks och kollar vad Legolvar skrivit. I dennes FÖRSTA inlägg skriver Legolvar att vi specifikt måste lösa parabolen direkt. Senare ställer Legolvar gärna upp som volontär att gå och lösa den.
Att sen anklaga mig för att göra exakt det Legolvar själv har gjort blir så konstigt så jag vet inte vad.
Nu vill inte heller Legolvar svara på mina frågor kring detta.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Det är mycket aktivitet nu (bra!), från alla utom @LegoIvar (mindre bra!). Om inte LegoIvar kommer och försvarar sig snart tycker jag vi röstat ut honom, för att han inte ska kunna ulvgömma sig bakom våra andras misstankar gentemot varandra.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vimes om du är där så bör du skriva nu. Oavsett hur detta går lär du bli nattmördad så ge oss allt du har!
 
Top