Varulv [ABDitC] Runda 3

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Denna gång är stämningen om ännu mer spänd när ni röstar. Andersson ser lite nedslagen ut när han röstas att fixa reaktorn. Andersson ropar "(@Andersson säg något lömskt och nesligt)" samtidigt som han kryper iväg i servicetunneln. Trots att han var infiltratör så verkar han ventilera reaktorn och ni ser återigen hur xenomporherna strömmar ut mot er på utsidan av anläggningen.

Eldstrid utbryter runt om i basen men ni klarar er alla från att bli xenomporhmiddag åter igen. Efter kaoset lagt sig så ser ni Korpral Sidd sitta i ett hörn med huvudet onaturligt vridet runt 180 grader. Ingen såg vem det var men det var uppenbart inte en xenomorph som som dödade Sidd...

Info:
UA 571-C Automated Sentry Gun aktiverad i Förrådet, den är omladdad.
Parabolen är fixad.
Skeppet är ej nedkallat.
Luftförsvaret är fortfarande aktivt.
Verkstaden har xenomorpher.
Plattformen har xenomorpher.

Runda 3 tar slut 21.30 16/6

Utslagna
@RasmusL var badass Marine
@Impetigo var badass Sergant
@Sidd vad badass Korpral
@Andersson var infiltratör

I spel
@Anthrox
@Vimes
@Basenanji
@Octagonal
@LegoIvar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Men @LegoIvar s röst förra rundan är pockande!

Ni som är smartare än jag: vem är ulvigast av Octa och Lego?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Ge mig en stund så ska jag pussla ihop brädspelet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Det kan ju iofs vara en ruse, för att vi inte ska lägga heat på LegoIvar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Och nu blev jag så där jobbigt paranoid att det skulle vara Basse som är andra ulven :p
@Vimes, rädda oss!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Men 1/4 i ulvratio (om de inte var tre då dvs) innebär ju att vi har mer än ett försök på oss.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Och nu blev jag så där jobbigt paranoid att det skulle vara Basse som är andra ulven :p
@Vimes, rädda oss!
Vi behöver väl inte blanda in andra här? Du och jag Anthrox, du och jag. Vi gillar varulvsspel på riktigt.

De andra är bara posers.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Okej, vi får konstatera att det var en miss att Sidd gick ut med sin roll. Helt ärligt gör det att vi behöver överväga scenariot att Anthrox är ulv (drivande i att siaren skulle claima precis innan deadline och aktiv och på hugget).

Men framför allt, och det här är skitjävlaasviktigt hörrniallihopa, kan vi ta en stund och bara begrunda fenomenet som är @Sidd ? I R1-inlägget som Sidd hänvisade till (som väl var hans första inlägg i spelet) skriver han alltså "Korpral Sidd". Sidd är en total baller som bah glider in, claimar siarrollen så självklart och liksom i förbigående att ingen märker det? Hur jävla coolt är inte det? Vi snackar ju om fyndiga och listiga smulor och sådär ibland, men det här är något helt annat. Det här är varulvsspelskonst.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Okej, vi får konstatera att det var en miss att Sidd gick ut med sin roll. Helt ärligt gör det att vi behöver överväga scenariot att Anthrox är ulv (drivande i att siaren skulle claima precis innan deadline och aktiv och på hugget).

Men framför allt, och det här är skitjävlaasviktigt hörrniallihopa, kan vi ta en stund och bara begrunda fenomenet som är @Sidd ? I R1-inlägget som Sidd hänvisade till (som väl var hans första inlägg i spelet) skriver han alltså "Korpral Sidd". Sidd är en total baller som bah glider in, claimar siarrollen så självklart och liksom i förbigående att ingen märker det? Hur jävla coolt är inte det? Vi snackar ju om fyndiga och listiga smulor och sådär ibland, men det här är något helt annat. Det här är varulvsspelskonst.
Ulvarna visste (samt jag och Basse) att Sidd var siare, långt innan han outade.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Anderssons lista från R1, var det mest matnyttiga jag hittade bland hans poster:


Här blev det rörigt mitt i middagen när Impi plötsligt gjorde entré. Lite snabbanalyser ordnat från rött till grönt

@RasmusL - går ut med hårda anklagelser, t ex mot LegoIvar. Men diskuterar sedan mest regler och eldkastare. Utan att egentligen föra diskussionen framåt, vilket ju verkar som en utmärkt ulvtaktik

@LegoIvar - flyger väldigt lågt. Är väl en nybörjare om jag fattar det rätt, vilket kanske förklarar saker. Behöver komma igång mer för att inte förtjäna en utröstning bara därför. Har en beef med Rasmus L som sedan sipprade ut.

@Basenanji - lågflyger något enormt. Få poster och bidrar med lite konstruktivt. Man förväntar sig mer av en så erfaren spelare.

@Impetigo - ber visserligen om nåd och kanske bör nåd gå före rätt? En underlig sak är att startdatumet ju flyttades fram och inte bak så han borde vara en dag tidig och inte sen. Inte alls att det är en ulv som hamnat i tidsnöd och kör en rövare.

@Octagonal - lågflyger och pratar mest i allmänna ordalag. Dock mer stuns än Basse. Men kommer t ex med den helt nödvändiga påminnelsen om att vi måste undvika att det blir lika i röstningen. Det tjänar visserligen ulvar på också, men iaf.

@Anthrox - är väldigt pushig i hur han vill att spelet ska spelas och hur folks ska agera. Och hakar också på Vimes i sina analyser, t ex av mig, utan att alltid komma med något eget. Men det kan handla om spelstil och bara för att jag blir irriterad på det behöver det inte indikera ulv. Har en beef med RasmusL som väl känns rätt genuin

@Sidd - Spelar väldigt "o-Siddigt" genom att (förlåt) inte kaosa så mycket i tråden. I huvudsak redig och konstruktiv, men lite skaver. T ex en fråga till Vimes om han är android, som kom ur det blå och som jag tror aldrig utvecklades.

@Vimes - dels är det statistiskt vansinne om Vimes är ulv igen. Men han är också så konstruktiv att det är svårt att se att han skulle vara ulv. Dessutom gör Vimes hela tiden den helt korrekta iakttagelsen att ulvarna har lättare att gömma sig i brädspelspratet eftersom det tar fokus från varulvsletandet.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det sög ju. Tack Sidd och Andersson för bra spel.

Hade verkligen behövt att bli grönad där av Sidd. Skicka ut mig om ni måste men gör det ordentligt. Att Anthrox säger att det hade varit slugt spelat av mig och Andersson stämmer inte. Hade nog varit världens mest oslugna move att göra så. Det hade däremot varit slugt av en ulv Andersson att göra så för att sätta undertecknad i skiten ännu mer än jag lyckats med själv.
 
Top