Varulv [ABDitC] Runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Okej. Ska vi ta ett upprop var alla går?

Jag går till verkstaden och gör en eldkastare för att sedan kunna hålla förrådet OCH kunna lämna det varannan runda för att göra annat.

Sen till det viktigaste: varulvsjakten. Jag tycker inte att vi ska rösta ut de mest aktiva, de ger ändå något att analysera, men vi måste verkligen börja rösta nu!

Min röst landar på Legolvar på grund av överraktionen på att bli frågad om vem som hen anser vara skummast och sedan oviljan att vara med och spela boll. Det kan mycket väl vara en grön spelare därbakom men Legolvar landar lägst på grön-röd skalan för mig.

Vad röstar ni andra på?

Röst: @LegoIvar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag går till verkstaden och lagar sentry gun:en.

Just nu röstar jag på Impetigo, emn det är verkligen en usel röst och jag misstänker att Impetigo bara glömt bort allt.

De jag efter ganska oengagerat spel ändå håller för något mer misstänkta än andra är:

Impetigo
LegoIvar
Sidd
Andersson
Octagonal

Jag har hittat något på Sidd som gör mig lite osäker, men annars har jag inte en bättre analys än att de där är lagom mycket aktiva för att slippa hamna i rampljuset, men heller inte blir misstänkta som totala lågflygare.

Jag tror utöver det Vimes har sagt att våra ulvar också passar på att ligga lågt. Att Anthrox skulle vara ulv har jag svårt att acceptera med tanke på hans engagemang.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Jag går som sagt till plattformen och sparkar igång parabolen.

Om någon i pusselgänget (Anthrox, Rasmus) tycker jag ska göra något annat rättar jag mig efter det.

Jag röstar just nu på Sidd och tänker i nuläget fortsätta med det. Octagonal och Andersson kan också vara alternativ av olika anledningar. Jag vill inte rösta ut Basse, Anthrox eller Rasmus som landet ligger nu. Impetigo är fallback option om han inte kommer i spel och jag får kalla fötter i kväll. LegoIvar vill jag ge en runda till.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Utveckla gärna!
Andersson: till skillnad från Impetigo kan Andersson inte gärna skylla på att han missat spelstart. Han är närvarande i tråden men inte aktiv.

Octagonal: den mycket märkligt underbyggda rösten på mig där anklagelsen typ är att jag försökt identifiera misstänkta.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nu fladdrar jag runt men tror Vimes kanske är god. Känns avslappnad och chill på ett sätt jag inte tror att en ulv Vimes skulle vara. Kan tänka mig att pressa Legolvar lite mer. Lite lite info därifrån hittills.

Vad tänker du om spelet hittills?

Röst: @LegoIvar
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,181
Location
Uppsala (Umeå)
Andersson: till skillnad från Impetigo kan Andersson inte gärna skylla på att han missat spelstart. Han är närvarande i tråden men inte aktiv.

Octagonal: den mycket märkligt underbyggda rösten på mig där anklagelsen typ är att jag försökt identifiera misstänkta.
Det är din åsikt att tycka att jag inte är aktiv, men jag förstår den inte. Jag har gjort min ståndpunkt om hur vi ska agera tydlig:
1) Vi löser så många som möjligt av sidouppdragen i R1 det bara går, för att sedan från R2 kunna koncentrera oss på ulvjakt utan att behöva lägga en massa utrymme i tråden på att diskutera hur vi får ned skytteln.
2) I brist på bättre är det fullt rimligt att rösta ut den osynlige Impi i nuläget eftersom vi behöver samarbeta för att klara oss i fortsättningen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Jag går som sagt till plattformen och sparkar igång parabolen.

Om någon i pusselgänget (Anthrox, Rasmus) tycker jag ska göra något annat rättar jag mig efter det.
Du brukar annars vara mer konstruktiv än så här?
Anthrox har ju flera ggr lyft att det kan vara smart att INTE hjälpa ulvarna med parabolen nu när vi fattat att vi måste fixa sentryn först.

Ändå så envisas du med föreslå att göra precis det?

@Anthrox : har jag fattat rätt?

Sorry @Vimes om jag missförstått men jag vill att gör det som är bäst för byn
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Som sagt: finns det någon bättre plan rättar jag mig efter det. Fixa parabolen är en grej vi måste göra för att vinna, därför tänkte jag göra det. Men jag kan snickra ihop en eldkastare eller vakta förrådet om det är bättre (även om jag är tveksam till att vi vinner så mycket på att konstra med de här grejerna. Vad är vi rädda för? Att en ulv ska följa med mig och kalla ner skytteln direkt och sen behöver inte ulvarna tveka över om de ska nattmörda? Jag vill helst bara att vi ska städa undan xenomorfpusslet och sedan fokusera på att hitta varulvar, men jag har ingen jättestark åsikt om detta, mer än att jag tror att vi kommer förlora om vi fortsätter lägga all energi på att optimera pusslet.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Alla som inte röstat och motiverat sina röster får ta och göra det. Vi vinner inte det här, hur mycket vi än tänkelitänker på worker placement-pusslet, om vi inte hittar och röstar ut ulvarna.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Jag känner att jag inte direkt får något gehör för mina tankar och jag har inte tid att sammanställa och koordinera något mer nu. Jag kommer stanna kvar i förrådet för att vara en av två personer som är där och ser till att ha ammo i R2.

Jag vill veta varför @RasmusL tycker det är så viktigt att han själv ska ha en eldkastare, istället för att lyssna på vad hela byn tycker är bäst. Jag litar inte på Rasmus och tycker det finns klart grönare spelare som borde ha eldkastare.

Om jag inte finner någon mer tid under eftermiddagen/kvällen, så kommer jag logga in strax innan rundans slut och gå dit byn drar med röstningen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Du brukar annars vara mer konstruktiv än så här?
Anthrox har ju flera ggr lyft att det kan vara smart att INTE hjälpa ulvarna med parabolen nu när vi fattat att vi måste fixa sentryn först.

Ändå så envisas du med föreslå att göra precis det?
Det här hänger inte ihop alls. Å ena sidan är jag inte konstruktiv (gällande pusslet då), och å andra sidan är jag envis (gällande pusslet). Jag har i inlägg efter inlägg sagt att jag kan göra något annat än det jag aviserat i tråden. Att jag skulle "envisas" om något gällande xenomorfpusslet är bara påhitt och brunsmetning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Jag vill veta varför @RasmusL tycker det är så viktigt att han själv ska ha en eldkastare, istället för att lyssna på vad hela byn tycker är bäst. Jag litar inte på Rasmus och tycker det finns klart grönare spelare som borde ha eldkastare.
På vilket sätt är det ulvigt att vilja ha en eldkastare? D.v.s. på vilket sätt förklaras Rasmus vilja att snickra sig en eldkastare av att han är ulv?

Och: vad vill HELA byn?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
På vilket sätt är det ulvigt att vilja ha en eldkastare? D.v.s. på vilket sätt förklaras Rasmus vilja att snickra sig en eldkastare av att han är ulv?

Och: vad vill HELA byn?
Du kan fixa parabolen, det är nog bra att göra det direkt.

För att eldkastaren innebär att personen upphöjs till en kritisk roll som vi har svårt att klara oss utan. Vi kommer ju liksom inte vilja rösta ut Rasmus i R2 sen, eftersom vi då har en eldkastare färre. Att medvete dra mot att själv förse sig på det sättet är inte att ha gehör inför vad byn tycker och tänker, ergo det är ulvigt spel. Om Rasmus är ulv och har den enda eldkastaren i handen blir han i princip immun från utröstning.
Om någon annan hade sagt åt Rasmus att gå och plocka eldkastaren hade det varit en helt annan grej, än att själv gå och säga det om du förstår hur jag tänker.
Och därför vill jag hellre se att någon grönare spelare än Rasmus fixar eldkastare, exv du eller Sidd.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Vi kommer ju liksom inte vilja rösta ut Rasmus i R2 sen, eftersom vi då har en eldkastare färre
Är det så vi ska spela hoppas jag ulvarna nattmördar mig denna runda.

Vi ska rösta ut dem vi misstänker mest och inget annat. Jag skiter fullständigt i om de har eldkastare, bazookas, skördetröskor eller världens dyrbaraste samling glasfiguriner
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Som det ser ut nu ryker vi alla på omröstningen så vi inte glömmer det bara. Ingen stress så men vi kanske ska sätta en deadline på nån timme innan för att ha lite tid att göra ändringar lite kontrollerat. En första deadline 19:00 gällande röstning?


Resultat (florin.nu)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Du kan fixa parabolen, det är nog bra att göra det direkt.

För att eldkastaren innebär att personen upphöjs till en kritisk roll som vi har svårt att klara oss utan. Vi kommer ju liksom inte vilja rösta ut Rasmus i R2 sen, eftersom vi då har en eldkastare färre. Att medvete dra mot att själv förse sig på det sättet är inte att ha gehör inför vad byn tycker och tänker, ergo det är ulvigt spel. Om Rasmus är ulv och har den enda eldkastaren i handen blir han i princip immun från utröstning.
Om någon annan hade sagt åt Rasmus att gå och plocka eldkastaren hade det varit en helt annan grej, än att själv gå och säga det om du förstår hur jag tänker.
Och därför vill jag hellre se att någon grönare spelare än Rasmus fixar eldkastare, exv du eller Sidd.
Gör en du också då! Om sidd, octa och basse fixar sentry kan vi andra fixa kastare väl och sen låta dem göra det i r2?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Är det så vi ska spela hoppas jag ulvarna nattmördar mig denna runda.

Vi ska rösta ut dem vi misstänker mest och inget annat. Jag skiter fullständigt i om de har eldkastare, bazookas, skördetröskor eller världens dyrbaraste samling glasfiguriner
Jo, jo, det är klart vi ska rösta ut den som är mest misstänkt. Men det kommer ju ligga osynliga värderingar i såna personer som vi behöver för att klara älgen. Om vi har möjligheten att ge en eldkastare till en ulv eller roll en bybo så är ju rätt val alla gånger till en bybo.

Det finns dessutom fler anledningar. Ulvarna kommer behöva mer eldstyrka för att frita plattformen, ifall vi inte hjälper till fullt ut med att hämta hem skytteln. Så för ulvarna är det viktigare att just de får eldkastarna, än vad det är för byborna.
 
Top