Varulv [ABDitC] Runda 3

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Men vi har ju två rundor på oss dock. Röstar vi ut legoivar som har den enda eldkastaren så tror jag att ulvarna inte längre kan kalla ner skytteln.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Noterar:

LegoIvar är mest ovillig att rösta på Andersson. Hans röst kommer först när det redan är klart.

Octagonal röstar Andersson först när han själv fått en del röster på sig.

Basenanji är med på att rösta Andersson varje drev, men han är aldrig först utan hoppar på drevet först efter några röster varje gång pendeln svänger till Andersson.

---

Alla tre röstmönster är potentiellt ulviga.

LegoIvars är på ett sätt för uppenbart ulvigt. Det slår nästan över till byboigt. Men eftersom detta är LegoIvars första spel ska man kanske inte göra för mycket av det. LegoIvar får gärna redogöra för hur han tänkte förra rundan, och lite mer utförligt berätta vem han tror är den sista ulven.

Octagonals och Basenanjis röstmönster är osjälvständiga och på många sätt typiskt ulviga utifrån hur det brukar se ut. Octa och Basse får gärna redogöra för sina tankar om Andersson och sina röster från förra rundan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Ett par rödande/grönande saker som har hänt:

Både Octa och Andersson har propsat för att vi ska lösa skytteln direkt iirc. Nu vet vi att Andersson var ulv och således antar jag att ulvarna varit medvetna om att de skulle få svårt stt lösa det själva.

Andersson hade viss beröringsskräck gentemot Octa. Har anklagat LegoIvar, vilket mycket väl kunnat leda till att LegoIvar blivit utröstad.

Alltså: Ulvparet LegoIvar + A har spelat en del både med varandra och mlt varandra. Ulvparet Octagonal + A har spelat på helt olika saker konsekvent (kan ha missat något här, men har uppfattat det så)

Om Basse hade varit ulv hade nog Sidd blivit nattmördad i R1. Jättklurigt spel annars att försöka mörda en väktare som kan väkta sig själv, när en typ vet vem som är siaren. Siaren är väl dessutom mer värd än väktaren va?

Jag ledde ju typ drevet mot Andersson, vilket jag kan tycka borde räcka för att gröna mig trots mitt suboptimala spel. Om det inte gör det så säg vad jag ska göra. Till skillnad från ulven kommer jag vara 100 % till byns förfogande.

Ska fortsätta läsa senare, nu är det dags för skolavslutning.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
LegoIvar är mest ovillig att rösta på Andersson. Hans röst kommer först när det redan är klart.

LegoIvars är på ett sätt för uppenbart ulvigt. Det slår nästan över till byboigt. Men eftersom detta är LegoIvars första spel ska man kanske inte göra för mycket av det. LegoIvar får gärna redogöra för hur han tänkte förra rundan, och lite mer utförligt berätta vem han tror är den sista ulven.
Förra rundan röstade jag sent på Andersson eftersom jag verkligen ville se till att det inte blev tpk. Det kan vara irrelevant, men det hade kunnat vara rödande oavsätt.
Sista ulven tror jag är antingen @Octagonal eller @Anthrox. Octagonal har i allmänhet röstat på först Vimes, sen mig när det såg kört ut för mig, och sen tillbaka på Vimes. Kan det vara en ulvröst?
Anthrox har fokuserat på brädspelet och velat outa siare som han nattmördade. Tycker att det ser rött ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Såhär tror jag det är: om kvarvarande ulv(ar) är Octa och/eller LegoIvar vinner vi antagligen om vi följer den linje vi är på nu.

Är Basse (eller Anthrox, men det håller jag för osannolikt) däremot ond så förlorar vi om vi inte gör ett omtag. Jag kommer fokusera på Basse (och Anthrox) framöver.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Vill också påpeka att jag inte har någon ammo för tillfället, så om ni flyttar på sentryn finns det ingen chans att jag kan vinna spelet som ulv. Jag håller dock fortfarande på att kolla så att det inte finns några som helst oklarheter kring vad som kan ske där. Men eventuellt kan ni säkra att jag inte kan vinna som ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Både Octa och Andersson har propsat för att vi ska lösa skytteln direkt iirc. Nu vet vi att Andersson var ulv och således antar jag att ulvarna varit medvetna om att de skulle få svårt stt lösa det själva.

Andersson hade viss beröringsskräck gentemot Octa. Har anklagat LegoIvar, vilket mycket väl kunnat leda till att LegoIvar blivit utröstad.
Det här sannerligen inte suboptimalt spel, tvärtom! Jag skulle säga att det här löser tvisten för mig på direkten: Octagonal är den sista (?) ulven.

Mitt lilla bidrag får bli att LegoIvar i många avseenden ligger lite för nära Andersson för att det ska kännas rimligt att de båda är ulvar. När jag kollar poster och röster följer ofta LegoIvar på Andersson. Skulle verkligen ulvar som kan koordinera spelet göra så?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
En spaning:
Vi vet att LegoIvar och Octa är suspekta, men den här rundan borde inte handla om dem. Om någon av de två är ulv vinner vi, eftersom vi har två rundor på oss.
Så den här rundan borde nog mer handla om att hitta det som grönar mig och Basse. För om vi två är gröna behöver vi inte dividera kring vem som är rödast av Octa och LegoIvar.

Also, jag försvarade huvudbyggnaden i natt UTAN att stänga av försvaret. Som ulv hade jag nog inte haft råd att låta det vara på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Tja, ni får gärna läsa genom mina poster.

Jag har spelat ganska lagom-uselt det här spelet men är ändå nöjd med att:

Ha erkänt mina tillkortakommanden i brädspelsdelen och till slut överkommit dem såpass att jag deltagit i varulvsspelet

Gjort en ganska bra R2, bl a drev jag mot Icta för att få byn att snacka om honom

Röstat ut Andersson

Såg Sidds smula och var öppen med det

Den enda som påtalat att Andersson inte röstade alls under stora delar av R2

Varit ganska hygglig och inte kaosat så mycket

Ligger med första röst på Octagonal den här rundan

***

Kolla ni själva; men jag är faktiskt nöjd.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jo, en grej, om Octagonal nu är ulv (och tja, allt pekar på det anser jag) lär hans tystnad tala sitt tydliga språk. Nu är det 8h (nästan) kvar av rundan och för varje minut han håller tyst kan vi känna oss allt säkrare.

Sedan litar jag på att ni med koll på brädspelet ger oss andra information om vad som ska göras osv. Jag är i förrådet med laddat vapen som ej behövde användas pga sentry.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Hade verkligen behövt att bli grönad där av Sidd. Skicka ut mig om ni måste men gör det ordentligt.
Ja, det var ju himla oturligt att din enda rimliga chans till räddning skulle råka bli nattmördad. Vilken oflax!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,391
Jo, en grej, om Octagonal nu är ulv (och tja, allt pekar på det anser jag) lär hans tystnad tala sitt tydliga språk. Nu är det 8h (nästan) kvar av rundan och för varje minut han håller tyst kan vi känna oss allt säkrare.

Sedan litar jag på att ni med koll på brädspelet ger oss andra information om vad som ska göras osv. Jag är i förrådet med laddat vapen som ej behövde användas pga sentry.
Två timmar till har gått och Octa har inte gett livstecken sen igårkväll. Jag börjar nu känna mig rätt säker på att vi ringat in sista ulven, så jag planerar brädspelet efter att lösas snarare än att försöka hindra ulvarna? Jag kan ta ur mig själv ur ekvationen om ni fortfarande känner er osäkra på mig.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hur som helst är det väldigt skönt att veta att Vimes är grön. Gör det hela så mycket enklare. Förlåt att jag jagat dig så mycket ;) skyller på att jag suttit för mycket med mobilen och inte lyckats greppa helhetsbilden och missat massa saker. Nej förmodligen var det bara jag som läst av allt helt fel.

Här kommer lite tankar kring övriga deltagare.

Vimes: Så Vimes är grön. Kvar i spel då är Basse, Legolvar och Anthrox. Bland dessa är en eller två ulvar.

Anthrox: I denna trio håller jag Anthrox som grönast. Har ju trots allt kämpat på väl och varit aktiv. Enligt röstmönstret blir även Anthrox grön så känner hyfsat trygg där nu. Det som gör mig lite nervös är allt tjat om att vi har så många rundor på oss har råd att misslyckas. Hade ju varit typ omöjligt för lag ulv att vinna om de bara är två spelare. De behövde ju som sagt vara lika många som oss goda innan de kan kalla ner skytteln och med bara två mot sju hade det blivit väldigt svårt. Fiskat lite efter siare också.

Nu ser jag även (när jag skriver detta) att Anthrox vill stänga rundan och skicka mig vilket gör att varningslampor och sirener går igång i huvudet. En bybo är konstruktiv och vill vända på alla stenar medans jag läser Anthrox post som röd!!

Basse: Tycker Basse känns svåranalyserad och är nu helt med på att skicka mig vilket jag ju inte gillar. Trodde nästan Basse hade en powerroll i R1 då han spelade så okarakteristiskt och inte ville dra på sig heat. Vill också göra det bekvämt för sig och tycker att rundan bara bör handla om mig och Legolvar vilket inte är byboigt.
Samtidigt är det inte nödvändigtvis rödande att hålla mig som en potentiell ulv så vet inte. Basse har ju inte gjort bort sig eller skrivit något jag tydligt läser som rödande och vissa poster har till o med känts byboiga.
Fan mellan Basse och Anthrox är det nästan hugget som stucket.

Legolvar: Hamnar för tillfället som rödast i min lista.

Skriver i sitt första inlägg att vi borde lösa parabolen direkt. I mina ögon inte grönande och Legolvar har anklagat mig för detsamma då även jag velat lösa brädspelet men detta var ju fokuserat på parabolen och inget annat.
Blir sedan onödigt sur över Rasmus röst. Går att tolka som nybörjaraktigt eller direkt rödande.
Lobbar hela R1 på att Rasmus eller Impetigo ska åka. Tycker inte att vi ska försöka gräva upp damm och få varandra att göra ställningstaganden då vi kan tvinga varandra till förhastade slutsatser.

I början av R2 trycker Legolvar på att jag är ulv då jag velat skynda på parabolen. DU är den som löste parabolen och i ditt FÖRSTA inlägg bara tryckte på att vi borde lösa den. Trots det anklagar du mig? Jag ville lösa hela brädspelet och inte bara Parabolen specifikt. Du ville lösa specifikt parabolen. Antingen direkt dåligt byboaspel (gjort det en del själv) eller ulv!

Vidare fortsätter Legolvar att anklaga mig men nämner även Andersson då denne lågflugit men försövarar även i samma veva med att det är det många som har. Liten touch och anklagelse för att i samma mening säga att det gör ju massa spelare röda.
Kommer också en grönröd lista utan motivering i inlägg 68 R2. Ja jag står fortfarande fast vid att det kanske är den minst omotiverade grönröd listan jag sett med nonsens fakta i som en parantes där Sidd har en eldkastare okej. Jag tror den gjordes för att godingar ju gör sånt och nu måste jag försöka vara god typ.
Istället för att utveckla sina resonemang trycker Legolvar på att du borde göra en själv din ulv typ vilket är den enkla vägen att ta.

Skriver i R3 att jag eller Anthrox är sista ulven. Vad hände med vår kära Basse undrar jag då?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Röst: @Octagonal
Känns som en no-brainer just nu. Har skrivit motivation tidigare.
Klart det är en no-brainer. Ditt främsta argument när jag läst tillbaks är att jag skulle ha velat lösa parabolen direkt när du ville det i din första post och tog på dig att lösa uppgiften själv. Det går inte ihop.
Annars gillar du inte min kritik mot din gamla rödgrön lista och gillar inte att jag röstat på dig.
Har jag förstått dig rätt? Citera gärna inlägg som visar på annat om jag har fel.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det kan ju iofs vara en ruse, för att vi inte ska lägga heat på LegoIvar.
Det kan ju också vara en Ruse för att vi inte ska lägga heat på dig också ;)

Varför är du så säker på att det bara är en ulv kvar?
 
Top