Varulv [ABDitC] Runda 3

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
Ser att du nämner röstmönstret vilket jag tyvärr inte direkt har koll på.

Annars är det att Legolvar försöker brunsmeta mig då jag i R1 nämnt att vi borde lösa brädspelet så vi kan fokusera på att jaga ulvar. Legolvar skriver flera gånger att jag är ulven och påstår att jag bara vill lösa parabolen så ulvarna kan fly.
Det har jag inte gjort vilket gör att det blir väldigt konstigt att Legolvar som bybo skulle slänga ur sig det.

Det blir ännu konstigare om du går tillbaks och kollar vad Legolvar skrivit. I dennes FÖRSTA inlägg skriver Legolvar att vi specifikt måste lösa parabolen direkt. Senare ställer Legolvar gärna upp som volontär att gå och lösa den.
Att sen anklaga mig för att göra exakt det Legolvar själv har gjort blir så konstigt så jag vet inte vad.
Nu vill inte heller Legolvar svara på mina frågor kring detta.
Att jag "ställer upp" kan vara en tolkning på att jag sa ok när @Anthrox sa att jag skulle fixa parabolen. Detta rödar anthrox och de andra som höll på med brädspelet minst lika mycket som mig. Om jag inte hade gjort som de sa hade det varit rödande eftersom jag då hade jobbat mot byns bästa intressen. Jag kan ha skrivit att vi behövde fixa parabolen men det är inte jätterödande då även t.e.x anthrox också gjorde det tidigt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Ingen fattade hur spelet fungerade i början, så alla tog rätt sunkiga beslut i början. Tror ni kan bortse från typ den 10 första sidorna under R1 mer eller mindre, för det är nästan bara skräp om missförstånd i reglerna. Kanske finns det något enstaka glänsande korn där, men det mesta är latrin.
Analysera bättre spel peeps!
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
Går till huvudbyggnaden, försvarar och stänger av luftförsvaret som anthrox har sagt åt mig att göra.
Octa/LegoIvar (beroende på vem som röstas ut, för som diskussionen ligger just nu antar jag att det är där det är?) Går till huvudbyggnaden och stänger av försvaret
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Sidd skrev en post där han sågade dig och du började sprattla till lite mer och försöka i R2 men fortsatt väldigt mellanmjölk. Fortsatt tvåa på bollen och inga egna case.
Öh, va? Det där är en mycket snål läsning av någon som är desperat. Jag tycker tex att du kan kolla in LegoIvars och Anderssons poster i R1 och R2. Vad är din take där?

Min är att de ligger för nära varandra för att de ska vara ulvar.

Det där jag gjorde nu har ingen annan gjort.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Och jag börjar mer och mer känna att LegoIvar låtsas spela nybörjigt i R1, för att sen börja bli allt slugare och mer beräknande hela tiden.
Så gjorde ju jag också i mitt första spel där jag blev ulv. Det är himla göttigt och förtjänar en eloge i sig och det är garanterat många som gått på det rätt länge.

Men nu börjar tyvärr den resan nå sitt slut.
Röst: @LegoIvar
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Att jag "ställer upp" kan vara en tolkning på att jag sa ok när @Anthrox sa att jag skulle fixa parabolen. Detta rödar anthrox och de andra som höll på med brädspelet minst lika mycket som mig. Om jag inte hade gjort som de sa hade det varit rödande eftersom jag då hade jobbat mot byns bästa intressen. Jag kan ha skrivit att vi behövde fixa parabolen men det är inte jätterödande då även t.e.x anthrox också gjorde det tidigt.
Men skojar du nu. Varför ljuger du? Så här såg ditt första inlägg i R1 ut:
"Jag tror att vi ska repatera parabolen först så att vi inte behöver gå in dit när vi ska åka tillbaka, då vi kommer behöva både rensa och sätta upp parabolen. Om jag fixar den nu kan vi ignorera plattformen resten av spelet."
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Går till huvudbyggnaden, försvarar och stänger av luftförsvaret som anthrox har sagt åt mig att göra.
Nu är det iofs @Vimes som bestämmer om det är okej, men lägg den där så länge. Går ju alltid att ändra om Vimes tycker annat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Om @Vimes inte protesterar mot något:

Vimes går till plattformen och tar tillbaka den från älgen, så den är fri till nästa runda och kan hämta hem skytteln

Octa/LegoIvar (beroende på vem som röstas ut, för som diskussionen ligger just nu antar jag att det är där det är?) Går till huvudbyggnaden och stänger av försvaret

Jag och Basse stannar i förrådet i skydd av sentryn och laddar om.

Om Vimes okejar det här behöver ni inte diskutera något mer om brädspelet.
Det kör vi på!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jag tycker att LegoUlvar är ulvigare än Octoulv ändå. Det är absolut lite hugget som stucket. Men att Ivar och Andersson är våra ulvar lirar mycket bättre med nattmordet på Impetigo. Det skulle kännas som en rimlig förklaring faktiskt.

Min röst ligger kvar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Öh, va? Det där är en mycket snål läsning av någon som är desperat. Jag tycker tex att du kan kolla in LegoIvars och Anderssons poster i R1 och R2. Vad är din take där?

Min är att de ligger för nära varandra för att de ska vara ulvar.

Det där jag gjorde nu har ingen annan gjort.
Läste om R2 nu och hittade väl egentligen inget på dessa. Andersson skrev typ ingenting och Ivar har jag mest tjafsat med. Ser inte hur de ligger för nära varandra för att vara ulvar.

Tycker fortfarande du spelade väldigt försiktigt. Inläggen var många men de innehöll inte riktigt något. Skrev du en misstanke sa du ofta i samma veva eller andra inlägg hur ofta du har fel och att andra borde leda vilket är en Basse jag inte känner igen. Du brukar ta ut svängarna och hålla i leken. Ibland blir det rätt och ibland blir det fel medans du inte tycks vilja ha fel och framförallt inte velat reta upp folk den här gången.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Hade helst tagit ut Octa och kan inte se att LegoIvar är mer scum, men jag antar att ni vill spela ett längre parti?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Det finns en minimal chans kvar för en ulvvinst, men då måste både bybor och ulvar samarbeta med brädspelet lite.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Min R2 är nog det sämsta jag spelat men tycker själv jag steppat upp nu denna runda.

Komigen nu byn!
 
Top