Varulv [ABDitC] Runda 3

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag är dock minst lika säker på att Octa gömmer sig bakom LegoIvars nybörjighet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Min röst ligger på LegoIvar, men jag är inte säker på någon av de två. Jag är dock säker på oss andra tre.
Åh fan. Hur röstar Basse då? Är det inte typ (+/-1) oavgjort om inte någon flyttar?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag tycker LegoIvar borde varit här och krigat myyyyycket mer om han var bybo. Nu känns det mer som att han försöker ducka ansvar och hoppas på att bilan landar på octa. Typ som Andersson verkade göra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Varför är jag inte säker på Octas ulvighet? (Trots en hel del saker som kan lyftas mot honom)

Jo!

1. Nattmordet på Impetigo känns... för märkligt för någon med mer erfarenhet som Octa
2. Han har fan inte varit en "hal ulv" som i förra spelet och Bunkerbomber utan mer lite klantig och stökig
3. Fan skitdumt som ulv att satsa alla kort på att härja med bybo-Vimes i R1
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Basse, jag tror du behöver göra Octa sällskap till huvudbyggnaden kom jag på nu. Om Octa är ulven och duckar sitt ansvar så får vi ju inte ner försvaret.

Alltså:
@Basenanji, skicka pm till fjodor och säg att du går till huvudbyggnaden och vill stänga av försvaret
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Varför är jag inte säker på Octas ulvighet? (Trots en hel del saker som kan lyftas mot honom)

Jo!

1. Nattmordet på Impetigo känns... för märkligt för någon med mer erfarenhet som Octa
2. Han har fan inte varit en "hal ulv" som i förra spelet och Bunkerbomber utan mer lite klantig och stökig
3. Fan skitdumt som ulv att satsa alla kort på att härja med bybo-Vimes i R1
Jag som sitter med facit gällande min röd eller grönhet kan säga att punkt 2 och 3 stämmer. Hade varit så sjukt onödigt bara.
Däremot hade jag i ärlighetens namn försökt få ut Impetigo så fort som möjligt. Impe sänkte ju dig o mig när vi ulvade senast och var otroligt nära på att hacka spelmekaniken och sänka mig och Sidd under bunkerspelet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag som sitter med facit gällande min röd eller grönhet kan säga att punkt 2 och 3 stämmer. Hade varit så sjukt onödigt bara.
Däremot hade jag i ärlighetens namn försökt få ut Impetigo så fort som möjligt. Impe sänkte ju dig o mig när vi ulvade senast och var otroligt nära på att hacka spelmekaniken och sänka mig och Sidd under bunkerspelet.
Hade du inte antagit att Impe väktade sig själv?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Just det! Vi har lite tid kvar! Jag kollar lite på LegoIvar och Andersson.

Kolla här tex:

#346: 19.44 skriver LegoIvar:
Röst: @RasmusL
Samma andledningar som anthrox, inte tillräckligt mycket bevis och @RasmusL är onekligen misstänksam.


#347: 19.47 skriver Andersson:
Jag har honom på min lista som jag skrev innan så jag byter min röst
Röst: @RasmusL


***

Dessutom ligger de nära varandra med posterna #323 och #324

#323: 19.05 skriver Andersson:

Jag är dubbelpostad. Vilka är på sentryn nu då?
#324: 19.06 skriver LegoIvar:

Jag fixar parabolen, fixa du turreten

Like Reply
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Just det! Vi har lite tid kvar! Jag kollar lite på LegoIvar och Andersson.

Kolla här tex:

#346: 19.44 skriver LegoIvar:


#347: 19.47 skriver Andersson:


***

Dessutom ligger de nära varandra med posterna #323 och #324

#323: 19.05 skriver Andersson:



#324: 19.06 skriver LegoIvar:




Like Reply
Du menar att de låg väldigt nära varandra eller?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag tänker också på att LegoIvar länge tjafsade med Rasmus och Andersson motiverar sin röst på Rasmus med att han också hae haft Rasmus på sin lista.

Liksom, det är ju småsmulor och indicier, men ändå: skulle två ulvar spela så lika?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade du inte antagit att Impe väktade sig själv?
Inte med Sidds outande. Nu missade jag den outningen helt men annars hade det varit naturligt att Impetigo skulle skydda siaren. Också ett safe val att försöka sänka väktaren då det blir öppet mål där i R2.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag tror att det är lättare att gröna Octa än att röda LegoIvar.
Jag tar ett sista ryck och läser igenom allt Octa skrivit ur en grön synvinkel.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Inte med Sidds outande. Nu missade jag den outningen helt men annars hade det varit naturligt att Impetigo skulle skydda siaren. Också ett safe val att försöka sänka väktaren då det blir öppet mål där i R2.
Inte en chans att Impe hade koll på att Sidd var siaren dock. Han hann ju inte ens läsa inläggen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tänker också på att LegoIvar länge tjafsade med Rasmus och Andersson motiverar sin röst på Rasmus med att han också hae haft Rasmus på sin lista.

Liksom, det är ju småsmulor och indicier, men ändå: skulle två ulvar spela så lika?
Fullt möjligt att du har rätt men det är ju också indicier. Kanske två nybörjar ulvar som trevar sig fram? Sen så skrev LegoIvar en hel del medans det var väldigt tyst från Andersson om jag inte missminner mig.
 
Top