Varulv [ABDitC] Runda 3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Nåväl, tillbak atill et här SUPERSPÄNNANDE PARTIET!

(Lite mellanspels-credd till @fjodorsenuba -- jag är usel, men det här partiet ligger riktigt bra till för Varulvsspelsgalan 2023!)

Jag har sett några andra sådana här grejer mellan Andersson och LegoIvar och det kan ju vara så att det handar om tillfälligheter.

@LegoIvar vill du kommentera detta? Kanske kan det rädda dig? Eller är du en ulv som gett upp?
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
196
Nåväl, tillbak atill et här SUPERSPÄNNANDE PARTIET!

(Lite mellanspels-credd till @fjodorsenuba -- jag är usel, men det här partiet ligger riktigt bra till för Varulvsspelsgalan 2023!)

Jag har sett några andra sådana här grejer mellan Andersson och LegoIvar och det kan ju vara så att det handar om tillfälligheter.

@LegoIvar vill du kommentera detta? Kanske kan det rädda dig? Eller är du en ulv som gett upp?
De allra flesta röstade på Rasmus, det säger ingenting om ulvighet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
De allra flesta röstade på Rasmus, det säger ingenting om ulvighet.
Vår enda bekräftade ulv var lika glad i att spontanthänga Rasmus som du. Basse och Sidd hakade också på - men de kan ju skylla på havregrynsgröt istället för hjärna.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Från Octas postningar i R1 och mina gröna tankar om det:

"då det räddar oss alla genom att kyla ner reaktorn känns det nästan lite ädelt."
Så här tänkte även jag ett tag. Det är nobelt att offra sig för gruppen. Det har egentligen inget med spelet alls att göra, men det är ett helt annat mindset jämfört med hur en ulv tänker.

Fastnar i början vid spelupplägget, men det tro jag nog de flesta av oss gjorde. Förutom Vimes, för Vimes är en luttrad veteran. Vill få bort uppdragen snabbt för att fokusera på varulvsjakten, vilket är påtalat negativt för byn. Lägger stor vikt vid våra powerroller. Tycker Vimes och Rasmus (gröna spelare) är röda för att de inte vill lösa skytteln snabbt. Är fortfarandeför tidigt för att folk ska ha greppat spelupplägget ordentligt än. Önskar se mer diskussion i R1, vilket borde tolkas som byboigt.

ÄR DEN ENDA som hakar på min idé om att nyttja en powerroll till en kritisk position i brädspelet. Hade vi haft Sidd på en sån position tidigt hade bilden kunnat se annorlunda ut. Mycket grönande enligt mig att sätta fokus på detta.

Snöar sen in på Vimes (som vi nu vet är grön) på ganska märkliga grunder, vilket väl är varför vi sitter här just nu? (Se post #200 i R1). Bråkar senare med Vimes om hur varulvsspel fungerar, vilket givetvis är helt meningslöst.

Tycker en röst på Impe är rimlig och sen svamlar lite i några poster om ingenting.

Kommer sen fram att han vill bli av med skytteln för att göra det till ett vanligt varulvsspel, samt lite andra meningar som är typiskt byboiga, kring hur vi fångar ulvar och sånt.

SLÄPPER SEN hans Vimes-spår för att fokusera på något annat, vilket INTE känns ulvigt. Å andra sidan vet vi att Octa är en slug ulv.

Tycker det är smart att dreva flera, för mer information för framtiden och får väl i ärlighetens namn sägas vara den enda som faktiskt försöker göra det i R1, vilket är mycket grönande.

Hoppar dock sen tillbaka till sitt ganska trötta vimesspår och anklagar på dåliga grunder och har en del saker för sig som är massivt rödande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ser ni att LegoIvar röstade med inlägg #346 och Anderson med #347.

kan ju ulvar göra, men tusan jag har svårt att smälta det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Kommer inte hinna kolla alla poster, så delar upp dem i rundor. Ska försöka hinna med R2 innan rundan tar slut med.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
När var Andersson ulv senast? Kan det ha varit lite ovana inblandat?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Nu är det min favorit-terran Gumiho (spexig och okonventionell) mot min favorit-hat-Zerg Dark (dryg, överlägsen och asbra)

Länk:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ser ni att LegoIvar röstade med inlägg #346 och Anderson med #347.

kan ju ulvar göra, men tusan jag har svårt att smälta det.
Ja. Det är märkligt. Men... I det här scenariot är det två ganska gröna ulvar vi har att göra med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Nu är det min favorit-terran Gumiho (spexig och okonventionell) mot min favorit-hat-Zerg Dark (dryg, överlägsen och asbra)

Länk:
Även om jag gillar SC2 är Brood War gentlemanna-RTS:et! Såg ni ASL i våras??
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Flytta rösten, Basse. Så inte en OctoUlv dödar alla.
 
Top