Recent content by sinisa

  1. S

    Nekromanti Gott nytt år och några bilder

    och så vidare ja..
  2. S

    Nekromanti Gott nytt år och några bilder

    nästa bild vet inte hur man lägger många filer i samma inlägg...
  3. S

    Nekromanti Gott nytt år och några bilder

    Hej hej gott nytt år. Jag ritade några av Dimfrosts Terone-monster i photoshop som blev ganska fina. Du får dom av mej dimfrost om du vill avnända dom. Hoppas det inte gör nått att jag skickar dom som ett inlägg såhär, isåfall kan ju administratörerna ta bort det, jag vet inte, det löser sig...
  4. S

    Nekromanti Världens höst (lång text)

    Okej, för det första: tack för feedbacken på den senaste posten. Jag har inte tillgång till internet särskilt ofta längre, så jag kan inte svara så snabbt på det ni postar, men det uppskattas ändå. Jag tog faktiskt med det mesta som skrevs (sinnebytaren och skorpionbroschen finns med nu; jag...
  5. S

    Nekromanti Bortglömd teknologi

    Jag håller på och skriver på Världens höst igen, ett rollspel som ska utspela sig i en oändligt avlägsen framtid där Jorden har blommat över och går mot sitt slut. En viktig del av Världens höst är känslan av uråldrig närvaro och mystik, och en viktig del av denna känsla är alla de gamla...
  6. S

    Nekromanti Initiativmodifikation

    Mitt spelsystem Plastik använder så kallade I-tärningar, ett antal tärningar som beror på Färdigheten Initiativ, de två Attityderna Cool och Aggressivitet samt ett slumpmoment. Inför varje ny rond bestämmer man hur många I-tärningar man har till sitt förfogande under sagda rond. Den som vid ett...
  7. S

    Nekromanti Jilted Generation - biopunk

    I en tråd strax nedanför skrev jag om ett biotechpunk-rollspel som fokuserar på attityd, stil och personlighet snarare än på muskler och stora vapen. Jag har nu skrivit ihop en liten inledning till spelvärlden. Om någon eller några orkar läsa igenom den (den är fyra eller fem A4-sidor lång) och...
  8. S

    Nekromanti Plastik - attitydbaserat spelsystem

    Skissar lite på ett spelsystem som är tänkt att användas i ett cyberpunkrollspel med den skillnaden att fokus inte ligger på cybertech utan på genteknik och bioimplantat. Tanken med regelsystemet är att för att fånga en skön cyberpunk-känsla använda sig inte av attribut eller grundegenskaper...
  9. S

    Nekromanti Rollspelsidéer...

    Re: Fantast-gangster! "Ummm, kan ju undra vilka som är deras Gorillor dådå..." Hmm... det är ju fantasy... varför inte just gorillor? Talande, smarta gorillor med plommonstop och svarta kostymer! That would rock! /äsch... sinisa
  10. S

    Nekromanti Reviderade stridsregler + skaderegler

    Re: Mmm.. "Iniativreglerna är skitfina!Action-orienterade och lite lagom pyssliga sådär..." Merci beaucoup! "Akrobatik skulle vara mysigt i strid, men att springa uppför väggar och så tycker jag låter lite väl extremt.. Räcker det inte med höga hopp och volter?" Vad säger du pojk! Har du...
  11. S

    Nekromanti Reviderade stridsregler + skaderegler

    "Ett knytnävsslag kan göra bara omtöcknande skada som är nog så otrevlig men läker fort. Även om den också kan göra grym skada om man träffar bra." Ett knytnävsslag -liksom påkar, trästavar och andra trubbiga vapen - kan göra all sorts skada, förutsatt att det träffar tillräckligt hårt och...
  12. S

    Nekromanti Rollspelsidéer...

    Fantast-gangster! Varför inte slå ihop dem! Det blir ju åtminstonde något nytt, om än kanske lite, tja, skumt... vättar i kritstreckskostym och svarta hattar som smugglar trolldryck över gränsen med hjälp av underjordiska tunnlar... orchiska gangsterbossar som utpressar köpmän... hårdkokta...
  13. S

    Nekromanti Reviderade stridsregler + skaderegler

    Jag har tagit till mig kritiken och synpunkterna som ny hade på reglerna som jag la upp här igår... tack förresten! Och ja, jag vet att det är samma ämne fortfarande och att jag kanske borde posta det här på den tråden, men vad fan, jag har skrivit hela natten nu och... jaja. Såhär ser...
  14. S

    Nekromanti Lotusballaderna: Utkast till regler

    Jag snickrar lite smått på ett regelsystem till rollspelet Lotusballderna (se trådarna en bit här nedanför). Eftersom jag inte har designat regelsystem på många, många år finns det säkert hundra stora hål i de här reglerna, men de har en del grejer som jag gillar så jag vill gärna använda dem...
Top