Recent content by Regmolar

  1. R

    Nekromanti Gift

    Kör bara på att man får slå sin svårighet från Utmattning mot Vilja för att se om man somnar. Det är förmodligen något sådant man har tänkt sig, och sedan missat att kolla det mot andra regler.
  2. R

    Nekromanti alltså..det här med gudar (spoiler)

    I mitt stora inlägg om hur jag hanterat andeplanet som finns någonstans på forumet (tror det refererades till ovan i "level 8"-kommentaren) har jag löst det så att demoner på Rang 1-2 uppstår spontant i daimotropiska "hotspots" på andeplanet, och sedan käkar sig uppåt genom att äta andra demoner...
  3. R

    Nekromanti alltså..det här med gudar (spoiler)

    Ymir, tack för att du löst problemet med hur man ska få de "abrahamitiska" och "antika" gudarna att gå ihop ordentligt! Jag har irriterat mig över det problemet i åratal...
  4. R

    Nekromanti Big Reveal i slutet av kampanjer?

    Jag har aldrig lyckats spela slut en kampanj alls, men den pågående är otroligt rolig efter tre år. Tyvärr är den inte alls uppbyggd med någon form av slut i åtanke och har överlevt sig själv i flera omgångar, så jag får nog aldrig se ett slut på den :gremwink: Jag vill bara visa att det finns...
  5. R

    Nekromanti Potion master

    Dålig regel. Vad är poängen med magiska elixir om man inte kan kasta flaskor som elshockar eller bränner ut (EDIT: jag syftar såklart på effekten Långtidsutmattning :gremwink: ) personen som blir träffad med magiska effekter? Ergo: jag anser att elixir ska kunna verka även på Beröring (om du...
  6. R

    Nekromanti Dvärgar - hur man bäst rollspelar dem.

    Dvärgarna har uttryckligen inget alls mot utveckling, vilket bl.a. illustreras tydligt av deras uppfinnande av tryckpressen, spaz-vapnen och deras allmänna überkunnande inom de flesta områden (det sägs även rakt ut och förklaras i Dvärg-modulen). Vad gäller allt som inte har direkt praktisk...
  7. R

    Nekromanti Dvärgar - hur man bäst rollspelar dem.

    Fundera på vem din dvärg är som person, och hur du ställer dig till dvärgarnas extremt traditionsbundna och hierarkiska liv. För att ge bättre förslag skulle jag behöva veta mer om rollpersonen, typ klan och yrke/bakgrund. Kommer rollpersonen från ett dvärgafäste kan det ju t.ex. vara...
  8. R

    Nekromanti Vad spelar egentligen svenska rollspelare?

    Har en gammal Eon-kampanj som vägrar dö av gående på sparlåga, annars blir det mest utrikiska spel.
  9. R

    Nekromanti Det underhållande i att spela (action)hjältar

    Det här är nog det mest effektiva sätt jag vet att få ut nöje ur rollspelsstrider; att totalt krossa motståndet på ett överdrivet sätt och känna att det är OK, det är så här det kan/ska gå (till skillnad från den taktiska stridsfilosofin, som skulle klassa det här som ett stort misslyckande i...
  10. R

    Nekromanti Hur tråkigt är riktigt lågmäld fantasy?

    Ett problem här i tråden är att det är lite oklart vad "lågmäld fantasy" innebär; trådstartaren gör i inlägget klart att det rör sig om "low fantasy", dvs. fantasy som _inte_innehåller en stor konflikt mellan Ondskan och Godheten fylld med högalver, dvärgar, orcher och supermagi. Det betyder...
  11. R

    Nekromanti Namnspåning till Västlanden

    Re: Mhimrätten [OT] Självklart! (även om det också finns diverse andra andra och övernaturliga väsen som konkurrerar om sandstormsmonopolet)
  12. R

    Nekromanti Hur tråkigt är riktigt lågmäld fantasy?

    Jag kan bara hålla med alla andra och säga "Nej.". Speciellt om du vill ha en långsam uppbyggnad gör sig "lågmäld" fantasy mycket bättre än om det kutar runt alver med magiska pilbågar och letar dungeons att plundra i var och varannan by. Håller också med om att det är bättre att tänka på det...
  13. R

    Nekromanti Namnspåning till Västlanden

    Re: Mhimrätten [OT] Mhîmrätten verkar ju bli helt underbar :gremwink:
  14. R

    Nekromanti Schamanism i strid

    Jag försöker att hålla känslomässig kontakt mellan saker på andeplanet begränsat, men annars så är det en approach som fungerar minst lika bra som min (även om jag tycker att du kanske brer på lite väl mycket :gremwink: )
  15. R

    Nekromanti Magiker i fängelse

    Det är värt att tänka på att magikers farlighet beror mycket på vilka effekter magikern har tillgång till. Om man inte känner till vissa specifika effekter (Teleportera, t.ex.) är magikern inte svårare att hålla än andra (en stridsmagiker kan jämföras med en biffig brottare; mycket farligare men...
Top