Kör bara på att man får slå sin svårighet från Utmattning mot Vilja för att se om man somnar. Det är förmodligen något sådant man har tänkt sig, och sedan missat att kolla det mot andra regler.
I mitt stora inlägg om hur jag hanterat andeplanet som finns någonstans på forumet (tror det refererades till ovan i "level 8"-kommentaren) har jag löst det så att demoner på Rang 1-2 uppstår spontant i daimotropiska "hotspots" på andeplanet, och sedan käkar sig uppåt genom att äta andra demoner...
Ymir, tack för att du löst problemet med hur man ska få de "abrahamitiska" och "antika" gudarna att gå ihop ordentligt! Jag har irriterat mig över det problemet i åratal...
Jag har aldrig lyckats spela slut en kampanj alls, men den pågående är otroligt rolig efter tre år. Tyvärr är den inte alls uppbyggd med någon form av slut i åtanke och har överlevt sig själv i flera omgångar, så jag får nog aldrig se ett slut på den :gremwink:
Jag vill bara visa att det finns...
Dålig regel.
Vad är poängen med magiska elixir om man inte kan kasta flaskor som elshockar eller bränner ut (EDIT: jag syftar såklart på effekten Långtidsutmattning :gremwink: ) personen som blir träffad med magiska effekter? Ergo: jag anser att elixir ska kunna verka även på Beröring (om du...
Dvärgarna har uttryckligen inget alls mot utveckling, vilket bl.a. illustreras tydligt av deras uppfinnande av tryckpressen, spaz-vapnen och deras allmänna überkunnande inom de flesta områden (det sägs även rakt ut och förklaras i Dvärg-modulen).
Vad gäller allt som inte har direkt praktisk...
Fundera på vem din dvärg är som person, och hur du ställer dig till dvärgarnas extremt traditionsbundna och hierarkiska liv.
För att ge bättre förslag skulle jag behöva veta mer om rollpersonen, typ klan och yrke/bakgrund. Kommer rollpersonen från ett dvärgafäste kan det ju t.ex. vara...
Det här är nog det mest effektiva sätt jag vet att få ut nöje ur rollspelsstrider; att totalt krossa motståndet på ett överdrivet sätt och känna att det är OK, det är så här det kan/ska gå (till skillnad från den taktiska stridsfilosofin, som skulle klassa det här som ett stort misslyckande i...
Ett problem här i tråden är att det är lite oklart vad "lågmäld fantasy" innebär; trådstartaren gör i inlägget klart att det rör sig om "low fantasy", dvs. fantasy som _inte_innehåller en stor konflikt mellan Ondskan och Godheten fylld med högalver, dvärgar, orcher och supermagi.
Det betyder...
Jag kan bara hålla med alla andra och säga "Nej.".
Speciellt om du vill ha en långsam uppbyggnad gör sig "lågmäld" fantasy mycket bättre än om det kutar runt alver med magiska pilbågar och letar dungeons att plundra i var och varannan by. Håller också med om att det är bättre att tänka på det...
Jag försöker att hålla känslomässig kontakt mellan saker på andeplanet begränsat, men annars så är det en approach som fungerar minst lika bra som min (även om jag tycker att du kanske brer på lite väl mycket :gremwink: )
Det är värt att tänka på att magikers farlighet beror mycket på vilka effekter magikern har tillgång till. Om man inte känner till vissa specifika effekter (Teleportera, t.ex.) är magikern inte svårare att hålla än andra (en stridsmagiker kan jämföras med en biffig brottare; mycket farligare men...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.