Nekromanti Gift

Zergavas

Veteran
Joined
1 Feb 2010
Messages
19
Jag har suttit och kollat på gifter och hittat en typ rökelse som gör att man får långtidsutmattning för varje påbörjad minut som man inandas rökelsen men jag hittar inget att man kan somna av den jag hittar att om man är vaken 16 timmar så får man sömnbrist och får rulla men svårigheterna man har i utmattning. Utefter det jag har hittat så kan inte rökelser eller andra liknande preparat tvinga folk till sömn men jag hoppas att det finns något jag har missat så jag undrar om någon har ett bra svar på det?
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Zergavas said:
Jag har suttit och kollat på gifter och hittat en typ rökelse som gör att man får långtidsutmattning för varje påbörjad minut som man inandas rökelsen men jag hittar inget att man kan somna av den jag hittar att om man är vaken 16 timmar så får man sömnbrist och får rulla men svårigheterna man har i utmattning. Utefter det jag har hittat så kan inte rökelser eller andra liknande preparat tvinga folk till sömn men jag hoppas att det finns något jag har missat så jag undrar om någon har ett bra svar på det?
Vaxet från det stora varbiet bildar en sövande rök när det bränns. Står i gifter och droger delen av EON 3 spelledarboken.

Annars, hitta på ett eget sövande gift, ge en rimlig historia till vars det finns och växer, och hur man "tillreder" det.
 

Zergavas

Veteran
Joined
1 Feb 2010
Messages
19
Ja den ger en sövande rök men effekten är att man får långtidsutmattning men eftersom att det är en sövande effekt så tycker jag att folk borde somna men det står inget sånt om man inte kör att om en spelare vistas i röken en viss tid så får dom slå viljeslag för att hålla sig vaken, typ ett per minut.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Kör bara på att man får slå sin svårighet från Utmattning mot Vilja för att se om man somnar. Det är förmodligen något sådant man har tänkt sig, och sedan missat att kolla det mot andra regler.
 
Top