Är det bara jag som reagerar på beta till alfa? Borde det inte gått från alfa till beta, sen efter beta kommer 1.0 sen 2.0 osv? aja. Bara liten kvällstanke... :gremsmile:
Dessutom just i rollspel så kan ofta Illustratören komma med inspiration till speltillverkaren på ett annat sätt om man ger lite friare tyglar. "Jaa! Såklart, sånna där rustningar ska Imperiets soldater ha!" osv.
Det är precis den sitsen jag försöker undvika genom att ta timtid fast omvänt då. Jag får betalt sen får vi se hur många timmar jag får arbeta. Så du ser det är ett omvänt problem också. :gremwink:
Detta är inget som jag märkt är ett problem för mina kunder, men jag jobbar ju för en reklambyrå...
Jag tror Telash sambo har haft tur i sådana fall. Oftast handlar det om samma pris på ett fast jobb och ett på timtid. Självklart måste man i sin offert specificera hur många timmar ett jobb förväntas ta och sen får man inte frångå det.
Ett vanligt jobb fungerar ungefär såhär för mig i...
Kan inflika från en Illustratörs synvinkel angående timbetalning. Anledningen till att jag och många andra helst använder timbetalning är inte att vi vill ta hutlöst mycket betalt eller har svårt att gissa hur länge vi kommer arbeta på ett projekt. Anledningen är faktiskt kunden.
Säg att jag...
Jag har aldrig hängt på rollspelsforum annat än mitt eget där vi inte diskuterar sånt här så jag kan inte uttala mig om missnöjdheten i allmänhet men jag kan iaf dela med mig av mina egna tankar.
DoD 91 - 5
Chronopia - 2
Dod 6 - 3
Trudvang - 5
DoD 91 var ju kulmen på utveckling av...
http://www.toobsrool.se/rollspel/EP_DEATH/project_death_1.0.pdf
Ett första lite opolerat utkast av Project Death. Skrev ihop det på engelska direkt så slipper jag sitta och översätta hit och dit och dessutom kunde jag stjäla en del texter rakt av.
Det som saknas är förstås ett avslut på...
I Project Death så stryper jag helt att man lägger ihop aptitudes och skills för att få ett värde, jag gillar inte att aptitudes och skills ligger i olika skalor, det gör det hela bara krångligt att hålla reda på hur svårt något är om man gör det med en färdighet eller med en grundegenskap. Nej...
Svarar utan att ha läst tråden.
Jag skulle säga "planerad skapelse", "köp rollperson", men då jag på senare tid har lutat åt en annan variant så kör jag med den här versionen nu.
Spelaren får slumpa från en planerad pool.
Säg att en rollperson består av sex värden mellan 1 och 5. Då skulle...
Intressant, skulle gärna ställa upp och göra lite skisser bara för skojs skull, dock så är min tid mycket dyrbar så att hinna före deadlines och liknande är helt uteslutet.
Portfolio finns på www.ruu.se
Intressant frågeställning, har nästan alltid hamnat på "Talanger" när vi spelat superrpgs.
Lite namn jag stött på som kanske inte funkar beroende på sättning.
Godlike - Talants (Talanger)
Unknown Armies - Avatarer (Gudar i mänsklig skepnad)
Engel - Änglar
Paragon - Paragons (Förebild...
Just nu så ändras faktiskt inte så många färdigheter i mitt system vid Morph-byte, Det handlar bara om att hålla reda på vilken Limit Morphen har. Har t.ex Morphen Limit 1T10 så kan du inte ha högre än 1T10 i någon färdighet när du har morphen. Detta gör att endast Aptitudes ändras, skills...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.