Nekromanti Gratis illustratörer sökes.

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Letar efter illustratör till mitt senaste projekt.
Kommer att vara en expansions till Edo som släpps nu i dagarna. Boken kommer till största delen behandla spöken och övernaturliga varelser.
Tanken är att varje varelse skall ha ett kollage av hastigt ritade avbildningar.(Som att de hade blivit ritade under stress.) Vi börjar så så kan ni som är intresserade få ställa frågor.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Edo utspelar sig i en fiktiv Asiatisk inspirerad värld.
Med Antropomorfer. Tänk Usagi yojimbo fast mer åt fantasy hållet.

Första delen av boken kommer handla om just övernaturliga varelser.

Två exempel på monster och varelser.

Skogens ande
En stor vit räv kallas endast skogens ande för att vi inte funnit ett bättre namn på dem.
Kan ses av alla, men för oss har de som gult skimmer över sig. Det verkar som om det finns minst en av dessa rävar i varje skog och deras storlek varierar beroende på skogen storlek.
I större skogar har jag sett upp till tre stycken samtidigt så det verkar logiskt att det kan finnas flera stycken en per skog. De är väldigt intelligenta och den kontakt jag haft med dem visar att de förstår oss feras alldeles utmärkt. Rävarna är fredliga så länge skogen respekteras och sköts rätt. De har även blivit kända för att visa vilsna vandrare ut ur sina skogar.

Jikininki
Jikininki är horribla varelser som livnär sig på att äta döda feras(Samlingsnamn på de antropomorfiska raserna). Har du turen att stöta på dem när de äter är de lätta att exorcera. Utseende mässigt liknar föruttnande kroppar. Vissa Jikininki kan leva ett normalt liv på dagen då de verkar kunna ändra sitt utseende då de är mätta. På dagen går de endast upptäcka pågrund av sitt svagt gröna skimmer. Hungern för dött kött som driver dem gör dem väldigt farliga i strid, jag rekommenderar starkt att inte förlora, då detta resulterar i att du blir deras nästa måltid.
 

Antekvist

Veteran
Joined
12 Mar 2006
Messages
19
Location
Pite
Intressant, skulle gärna ställa upp och göra lite skisser bara för skojs skull, dock så är min tid mycket dyrbar så att hinna före deadlines och liknande är helt uteslutet.

Portfolio finns på www.ruu.se
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Antekvist said:
Intressant, skulle gärna ställa upp och göra lite skisser bara för skojs skull, dock så är min tid mycket dyrbar så att hinna före deadlines och liknande är helt uteslutet.

Portfolio finns på www.ruu.se

Jeeeheeezus christ, vilka snygga grejer. Fattar att du har fullt upp... Gissar att dina vanliga priser ligger en bit från vad en vanlig amatör-rollspelsmakare fixar att punga ut... (Själv har jag betalat mellan 250-1500:- för bilder, vilket fortfarande ligger lägre än vanliga illustratörer... Men jag är alltid på jakt efter nya kontakter)
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Jo det är lite det som är meningen, inga deadlines, jag är glad om jag lyckas få något.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Är ju tyvärr ett Soc-fall för tillfället så även om jag jag gärna skulle betalat, så kan jag inte. De pengarna jag lägger på att släppa boken nu på måndag förstör min budget =(
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
McFisk said:
Är ju tyvärr ett Soc-fall för tillfället så även om jag jag gärna skulle betalat, så kan jag inte. De pengarna jag lägger på att släppa boken nu på måndag förstör min budget =(
Ja, alltså, jag har själv varit i den sitsen - don't worry about it. Var mest nyfiken på om det skulle vara realistiskt för mig att vid tillfälle anlita honom...
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Tjenare,
är det några snabba skisser så kan jag hjälpa till om du vill ha något i min stil. Jag sitter ofta och tecknar emellanåt andra arbeten och under småpauser och om det bara är några svart-vita skisser eller liknande så hoppas jag de betalande här på forumet ursäktar mig om de tycker det är orättvist.
Notera att jag erbjuder en liten hand. Bebis-size.
W176 är ju grym, snackat me henne?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Per Folmer said:
Jag sitter ofta och tecknar emellanåt andra arbeten och under småpauser och om det bara är några svart-vita skisser eller liknande så hoppas jag de betalande här på forumet ursäktar mig om de tycker det är orättvist.
Absolut inte =) Ju mer du skissar, desto mer har du ju under bältet när du gör mina grejer den. Och det är väl klart att du måste kunna ta paus och klottra lite emellanåt, med mindre krav =)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
krank said:
Per Folmer said:
Jag sitter ofta och tecknar emellanåt andra arbeten och under småpauser och om det bara är några svart-vita skisser eller liknande så hoppas jag de betalande här på forumet ursäktar mig om de tycker det är orättvist.
Absolut inte =) Ju mer du skissar, desto mer har du ju under bältet när du gör mina grejer den. Och det är väl klart att du måste kunna ta paus och klottra lite emellanåt, med mindre krav =)
Jag älskar Per Folmer. Om jag hade den minsta drivkraft att släppa ett rollspel skulle jag lätt lägga pengarna på honom. Grymt tillskott till forumet, för övrigt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Vitulv said:
Grymt tillskott till forumet, för övrigt.
Ja, eller hur? Grymt produktiv, ruskigt duktig, rimliga priser och mycket vettig att snacka och arbeta med, kan jag väl säga. Han ligger helt klart på min A-lista över illustratörer just nu.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Handlar om svartvita skisser, kolkrita eller blyerts.
Grejen med det hela är att det skall se ut som om någon sett ett hemskt "monster" dragit fram en penna och ritat av det. Alternativt tagit lite mer tid på sig därhemma att göra en bättre bild ifrån minnet.

Därför gör det inget om illustratörerna är av skiftande kvalité, det är lite av grejen. Så även vi som känner att vi inte riktigt är där ännu får gärna göra bilder.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja, det Per gjort hittills till Fantasy! är toppen, önskar bara att jag hade råd med mer!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
McFisk said:
Grejen med det hela är att det skall se ut som om någon sett ett hemskt "monster" dragit fram en penna och ritat av det. Alternativt tagit lite mer tid på sig därhemma att göra en bättre bild ifrån minnet.

Därför gör det inget om illustratörerna är av skiftande kvalité, det är lite av grejen.
Cool idé.

/Han som hade kunnat bidra med sina amatörteckningar om han hade haft en vettig skanner
 

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Här är en skiss jag gjorde.
Det är en bläckskiss med akryl/gouache.
Tänkte att figuren har skägg o lite hår på huvudet och det är egentligen bara lite highlights som röjer dess existens, förutom frillan då, haha.
Well. Där har du en teckning iallfall.
 

Attachments

Top