Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 4

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Hellzon said:
Dum Panda said:
Jag har lyckats använda min förmåga mot Persson och Zebulon... Vet inte om jag ska gå ut med det? Vad tycker folket?
Grejen är att du nu gått ut med att du har info om Zebulon och Persson, så du blir en måltavla för banditerna om du håller inne med den. Att de är misstänkta är bara den näst bästa anledningen. Spit it out, I say.
Det är ju inte livsviktig info, bara att ingen av dem har använt en aktiv förmåga om de ens har någon...
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Dum Panda said:
Hellzon said:
Dum Panda said:
Jag har lyckats använda min förmåga mot Persson och Zebulon... Vet inte om jag ska gå ut med det? Vad tycker folket?
Grejen är att du nu gått ut med att du har info om Zebulon och Persson, så du blir en måltavla för banditerna om du håller inne med den. Att de är misstänkta är bara den näst bästa anledningen. Spit it out, I say.
Det är ju inte livsviktig info, bara att ingen av dem har använt en aktiv förmåga om de ens har någon...
Alla har en förmåga. Passiv förmåga innebär att man vet något.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Dum Panda said:
Hellzon said:
Dum Panda said:
Jag har lyckats använda min förmåga mot Persson och Zebulon... Vet inte om jag ska gå ut med det? Vad tycker folket?
Grejen är att du nu gått ut med att du har info om Zebulon och Persson, så du blir en måltavla för banditerna om du håller inne med den. Att de är misstänkta är bara den näst bästa anledningen. Spit it out, I say.
Det är ju inte livsviktig info, bara att ingen av dem har använt en aktiv förmåga om de ens har någon...
Äsch då... Antar att du inte fått veta mot vem de inte använt någon förmåga? =)

På tal om aktiva förmågor, är det bara tre som vi "vet" har sådana: Dum Panda, Krank och Solvebring.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Om de har en aktiv förmåga så har de inte använt den mot någon de rundorna jag kollade dem. Första rundan kollade jag Måns men han åkte ju så det fick ja inte!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Persson said:
Dum Panda said:
Hellzon said:
Dum Panda said:
Jag har lyckats använda min förmåga mot Persson och Zebulon... Vet inte om jag ska gå ut med det? Vad tycker folket?
Grejen är att du nu gått ut med att du har info om Zebulon och Persson, så du blir en måltavla för banditerna om du håller inne med den. Att de är misstänkta är bara den näst bästa anledningen. Spit it out, I say.
Det är ju inte livsviktig info, bara att ingen av dem har använt en aktiv förmåga om de ens har någon...
Alla har en förmåga. Passiv förmåga innebär att man vet något.
Det innebär åtminstone någon slags verifikation av Perssons claim. Inte illa.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Dum Panda said:
Det är ju inte livsviktig info, bara att ingen av dem har använt en aktiv förmåga om de ens har någon...

Så... När Basenanji uppmanade "den deltagare som (förmodligen) kan kolla vem man använder en förmåga mot" att kolla mig i det här inlägget så bestämde du dig helt sonika för att skita i det?

Jag blockerade Vimes, och sedan Vicotnik, som sagt. Men det kan inte bekräftas nu. Tack.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Alla har inte en förmåga

Persson said:
Alla har en förmåga. Passiv förmåga innebär att man vet något.
Alla har INTE en användbar förmåga. Se Den Store Vite Hövdingens startinlägg
Feuflux said:
FÖRMÅGA: Det finns tre typer av förmågor i spelet.
Aktiva förmågor, t.ex: "Du är siare och får varje runda granska en person för att se om han/hon är Stadsbo eller Bandit. Ange även ett andrahandsval som granskas om förstavalet röstas ut."
Passiva förmågor, t.ex: "Du vet att Borgmästaren är Stadsbo och har en kraftfull förmåga."
Flufftext, t.ex: "Du är en revolverslungare och drar snabbare än din egen skugga."
Jag vet hur många av spelarna som har just en Flufftext i stället för en nyttig förmåga.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Alla har inte en förmåga

coolt. Borde memorera startinlägget bättre.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Hur röstar ni då Banarok & Zebulon?

Lindenius said:
Zebulon 5 (Hellzon, Brynolf, Dum Panda, Vicotnic, Andersson)
Dum Panda 3(solvebring, krank, Persson)
Persson 3 (lindenius, Trip_trap, NilsH)

//erik
Två personer har som framgår av listan inte röstat än. Fram med röstsedlarna pronto, Banarok och Zebulon!
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
krank said:
Dum Panda said:
Det är ju inte livsviktig info, bara att ingen av dem har använt en aktiv förmåga om de ens har någon...

Så... När Basenanji uppmanade "den deltagare som (förmodligen) kan kolla vem man använder en förmåga mot" att kolla mig i det här inlägget så bestämde du dig helt sonika för att skita i det?

Jag blockerade Vimes, och sedan Vicotnik, som sagt. Men det kan inte bekräftas nu. Tack.
Bra påpekat krank. Jag ändrar därför min röst till

Röst: Dum Panda

till vi får någon bra förklaring till det. Hur tänkte du när du valde vilka du skulle lägga din förmåga på Dum Panda?

//erik.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Måste ha missat det i de mängder av text som var Basenanji... Men krank var iaf reserv.
Varför jag röstade Persson? Många har sett honom som skum och jag valde helt enkelt honom bland en del kandidater.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Dum Panda said:
Varför jag röstade Persson? Många har sett honom som skum och jag valde helt enkelt honom bland en del kandidater.
Men varför valde du just Persson av alla personer som folk framhöll som skumma. Vad var det som gjorde att du fastnade för just honom?

Och vilka var de andra kandidaterna du valde mellan, och varför?
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
jag tillsvidare röstar på Zebulon för att hålla dubbel dreven igång samt han är den assistent jag misstänker mest.

Röst: Zebulon
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Rösträkning igen

Zebulon 6 (Hellzon, Brynolf, Dum Panda, Vicotnic, Andersson, Banarok)
Dum Panda 4(solvebring, krank, Persson, lindenius)
Persson 2 (Trip_trap, NilsH)

Ej röstat: Zebulon

Intresseklubben noterar att Zebulon överhuvudtaget inte postat i denna runda. Känns som att vi tar en bandit nu med. Skulle det svänga över till Dum Panda skulle det nog inte göra något heller.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ohoj! Vinkar lite aktivt här.
Finns dock ingen ny utveckling, därför har jag i nuläget heller inget att tillägga. Jag håller min röst på Dum Panda medan andra, däribland Persson intresserar mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Brynolf said:
Det vore ju gött om vi kunde luska ut hur många assistenter det var från början. Dum Panda påstår exempelvis att han visste om att han hade en assistent. Finns det ingen annan som i sin rollbeskrivning fått någon info om fler assistenter? Jag har det i varje fall inte.
Ingen verkar ha något att säga om det här? Jag förutsätter tills vidare att det bara fanns högst fem assistenter. Med andra ord tror jag inte det finns så många bovar att hitta där längre.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Zebulon hade jag redan kollat. Det har ju varit diskussion om att Perssons förmåga har verkat svag.
Så ville kolla om han kanske ljög. Inte så stor chans men ändå. Inte så genomtänkt kanske. Och som sagt missade jag det om Krank.

Zebulon är väldigt tyst, precis som Vimes var när han började få röster, slump?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Dum Panda said:
Varför jag röstade Persson? Många har sett honom som skum och jag valde helt enkelt honom bland en del kandidater.
Det förklarar inte varför du valde att rösta på Persson. Det enda ditt inlägg säger mig är att du hoppa på ett drev just för att det var ett drev och ingen annan anledning, eller tolkar jag ditt inlägg fel?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag insåg just en grej... Eftersom det var så pass jämnt i utröstningen förra rundan så borde bovarna ha kunnat rädda Vimes. Det skiljde bara två röster. Nu offrade de honom i stället för att misstänkliggöra resterande banditer. Men hur rimligt är det att vi hittar banditer bland dem som i slutändan verkligen röstade på Vimes? Inte särskilt, tror jag. Eller hur brukar sånt här gå till? Jag är alldeles för orutinerad för att veta hur varulvar brukar bete sig.

(Och ja, det misstänkliggör förstås mig som var typ den sista att hoppa av Vimeståget)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Alla har inte en förmåga

Andersson said:
Jag vet hur många av spelarna som har just en Flufftext i stället för en nyttig förmåga.
Det vore ju kul att få veta förstås. Hur stor nytta kan varulvarna ha av denna information?
 
Top