Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 4

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
De kvarvarande borgmästarkandidaterna har tröttnar på poker och tävlar nu istället om att stapla whiskeyglas på höjd.

Utanför är det full aktivitet runt vadslagningsborden, och en man suckar högt när Vimes, som bedömts som olämplig, kommer ut från saloonen.
- 10 dollar åt skogen!
Vimes stannar dock inte utan fortsätter ut ur staden. Han bor ju egentligen inte är utan är en bandit, ständigt på resande fot.

Även Basenanji lämnar saloonen. Han håller sig dock kvar i staden, stadsbo som han är, och blir ompysslad för den virknål som någon okänd elaking stoppat upp en bra bit in i hans näsa!


-----

Följande 13 män och kvinnor finns på saloonen:
Andersson
Banarok - Rallare
Brynolf
Dum Panda - Bartender
Hellzon - Hasardspelare
krank - Dansös
Lindenius
NilsH
Persson
Solvebring - Doktor
tripp_trap
Vicotnik
Zebulon

Följande har lämnat oss:
Anthraxus
Basenanji
Craygh
Lukas
Måns
Poseur
Vimes

Basenanji och Vimes får jättegärna komma med ett sista inlägg och säga farväl, men inte lämna någon information ifrån sig. Tack för ert deltagande.

Den här rundan slutar 21:30 på torsdag.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
JAAA!

Till sist tog vi en av dem :gremsmile: Ska iväg och läsa på inför en föreläsning nu, men återkommer imorgon!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jävlar vad jag har suttit på nålar! Jag var grymt osäker på slutet – och Vimes, du är en av mina varulvs(-spels)favoriter!! :gremsmile:

Synd att behöva lämna er, det har varit fantastiskt kul och spännande, tur att det är minst lika roligt från åskådarplats!

Tack Feu också. Börja redan nu att förbereda dig på massa frågor om hur du har tänkt kring det här spelet!

Lycka till STADEN!

HELL YEAH!!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
:gremcry:

Nåväl. Tack för mig...

Heja Banditerna! Ner med byn!

Bara så att ni vet har jag spottat i alla ölglas.

:gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Yay! :gremgrin: Äntligen en bandit plockad! ... Men satan att vi skulle bli av med Basse på kuppen. :gremcrazy: Det känns verkligen inte roligt eftersom Basse verkligen är en riktigt bra deltagare som givit mycket, speciellt nu på slutet, vilket iof säkerligen är anledningen till att han blev knivad... virkad.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Okej, sanningen att säga började jag undra på slutet. Klockrent spelat av Vimes, det var nästan så jag hoppade över till Zebulon.

Men det gör jag nu istället:

Röst: Zebulon
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!</font>

Hrrrm.

Ja, jag tänker inte vara ett dugg förvånad över att basenanji nästan den här vändan. Alls. Han hade alldeles för bra teorier och analyser förra rundan. Jag tycker därför att vi bör undersöka dem lite extra den här rundan, i mån av tid och energi naturligtvis (måste jag ju säga för att inte senare bli anklagad för att inte lägga mina pengar där min mun är, när min tid/energi inte räcker till).

Den här veckan har jag visserligen lyckats röja undan mycket, men nu drar utvecklingssamtalen igång. Ni som jobbar inom eller har barn i skolan kanske kan räkna ut vad det innebär. Turligt nog har jag treor i år, så det mesta kommer kunna skötas dagtid.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Förutom att vi knep en varulv så lyckades även min förmåga gå i lås förra rundan. Därmed har jag fått följande information från säkra källor:
Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor
Så, tja, då vet vi det i alla fall. Alltid något. Och ja, den informationen tillåts jag att citera så lugna ner er.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Hellzon said:
Okej, sanningen att säga började jag undra på slutet. Klockrent spelat av Vimes, det var nästan så jag hoppade över till Zebulon.

Men det gör jag nu istället:

Röst: Zebulon
Jag trodde Vimes var stadsbo. Hade så svårt att se honom spela annorlunda mot förra gången. Blev väldigt förvånad. Men jag hänger på dig i drevet mot Z.

Röst: Zebulon
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Slutliga röster runda 3

Whew... fan vad spännande! Jag blev jävligt osäker mot slutet. Tur att inte fler fick tuppjuck där.

Vimes: 6 (Tripp_trapp, Lindenius, Hellzon, Solvebring, Basenanji, Krank)

Persson: 5 (Vicotnik, NilsH, Dum Panda, Brynolf)

Brynolf: 2 (Zebulon, Persson)

Zebulon: 2 (Vimes, Andersson)

Banarok röstade inte alls vad jag kunde se


(är lite osäker på om Solvebring lade ner sin röst iom sin sista post eller inte, men i räkningen ovan är han iaf med)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
solvebring said:
Förutom att vi knep en varulv så lyckades även min förmåga gå i lås förra rundan. Därmed har jag fått följande information från säkra källor:
Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor
Så, tja, då vet vi det i alla fall. Alltid något. Och ja, den informationen tillåts jag att citera så lugna ner er.
Det har vi ju vetat länge. Är DET din förmåga som kräver en assistent? Både Vimes och Basse visste ju det... meh
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Min förmåga använde jag mot Vimes, enligt Basenanjis instruktioner. Det gick givetvis inte vägen, så mitt andrahandsval Vicotnik blockades istället.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Slutliga röster runda 3

Att Vimes röstade på Zebulon på slutet känns som en typisk fint för att vi INTE ska misstänka honom.

Röst: Zebulon
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
solvebring said:
Både Vimes och Basenanji har gått ut med precis den där informationen. Det var troligen info de fick ifrån sina passiva förmågor. Det verkar ju bepp att självaste DOKTORN skulle behöva assistans för att lista ut något som den där sladdriga sjuksköterskan redan visste.

Förklara dig, exakt hur fungerade din förmåga, Solvebring?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Slutliga röster runda 3

Brynolf said:
Whew... fan vad spännande! Jag blev jävligt osäker mot slutet. Tur att inte fler fick tuppjuck där.

Vimes: 6 (Tripp_trapp, Lindenius, Hellzon, Solvebring, Basenanji, Krank)

Persson: 5 (Vicotnik, NilsH, Dum Panda, Brynolf)

Brynolf: 2 (Zebulon, Persson)

Zebulon: 2 (Vimes, Andersson)

Banarok röstade inte alls vad jag kunde se


(är lite osäker på om Solvebring lade ner sin röst iom sin sista post eller inte, men i räkningen ovan är han iaf med)
Persson har förstås 4 röster där, inte fem, men jäklar i min låda ändå. Känns som det satt banditer och gjorde vad de kunde för att styra undan från Vimes, och där sitter ju Dum Panda och Brynolf. Inga gröna herrar i min bok. Detta ska vi komma ihåg.

(Vic och NilsH sitter ganska säkert som startare av drevet.)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: WESTERN Warulv - Runda 4 [RÖST]

Röst: Dum Panda

Tja, han är för det mesta relativt inaktiv, tenderar att höra av sig lite smått i slutet av varje runda. Så mycket mer är det egentligen inte. Dessutom snackar han goja. I mina ögon är det där bara en massa "hålla Vimes om ryggen"-snack och helt ovidkommande vinklingar mot Basenanji. Förövrigt kör Dum Panda själv vaga anklagelser mot Basse med argumentet "klent resonemang" (inte exakt citat) av precis samma anledning som Vimes anklagade Basse för detsamma då han försökte komma ur sin dåliga ställning.

Till saken hör, om man läser Basses snack genom drygt senare halvan till slutet av tråden i runda 3, att Basananjis misstänktsamhet mot Vimes kommer sig av flera skäl, som då också har med Dum Panda att göra. Mest väsentligt där är nog kanske Basenanjis svar till Dum Pandas ovan länkade inlägg. Dessutom, när Dum Panda försöker vinkla pratet mot Basse och får svar från denne kommer inget mer väsentligt eller konstruktivt från Pandis. Det är som om luften går ur honom. Utan vidare byter Panda sedan sin röst till Persson (relativt godtagligt dock eftersom det börjat blåsa kring Persson då). Kort och gott, enligt mig en Dum Panda en ful fisk som skjuter baklänges.

... Det är i alla fall det resonemang som för mig känns intressant just nu och det jag vill gå ut hårt med för att se vidare utveckling. Så kom igen, dreva gärna med mig, så får vi om det finns flera fula fiskar i samma stim.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Happ, jag trodde faktiskt inte Vimes var varis.
Jag misstänkte Basse mer än Vimes. Vimes var misstänkt när det kom fram dubbel info men Basse lättade på trycket då jag tyckte han kom med svaga grunder.
Där ser man så lättlurad man är.
Ett drev mot Zebulon har jag väntat på sen 1:a rundan slutade...

Röst: Zebulon
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Förklara dig, exakt hur fungerade din förmåga, Solvebring?
Okej... Sorry. Jag postade inte allting bakomliggande. Men okej...

Min förmåga tillåter mig - jag säger inte exakt hur - att få chansen till information kring den mördades förmåga. Runda 3 gick det vägen. Basenanjis förmåga var just:
"Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor."
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
solvebring said:
Förklara dig, exakt hur fungerade din förmåga, Solvebring?
Okej... Sorry. Jag postade inte allting bakomliggande. Men okej...

Min förmåga tillåter mig - jag säger inte exakt hur - att få chansen till information kring den mördades förmåga. Runda 3 gick det vägen. Basenanjis förmåga var just:
"Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor."
Ok, ball förmåga du har isf. Det var ju den förmågan Banarok nämnde för ett tag sen, när han pratade om präster och dödgrävare. Det fina (för dig) är ju att du knappast lär bli mördad eftersom du ju aldrig kommer få reda på några varulvsförmågor.
 
Top