Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 4

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
solvebring said:
Förklara dig, exakt hur fungerade din förmåga, Solvebring?
Okej... Sorry. Jag postade inte allting bakomliggande. Men okej...

Min förmåga tillåter mig - jag säger inte exakt hur - att få chansen till information kring den mördades förmåga. Runda 3 gick det vägen. Basenanjis förmåga var just:
"Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor."
Skysst förmåga.

Nu är det ju helt klart intressant att kolla på vilka som har gått ut som assistenter:
Brynolf said:
Ok, då har alla utom Zebulon, Lindenius och tripp_trap gått ut med yrke.

Andersson: Predikant
Solvebring: Doktor
Krank: Dansös
Persson: Lärarinna
Zebulon: ??? (Assistent)
Banarok: Rallare
Dum Panda: Bartender
Hellzon: Hasardspelare
Lindenius: ???
NilsH: Revolverman
tripp_trap: ??? (Assistent)
Vicotnik: Reporter
Brynolf: Trapper
De som har lämnat oss är:
Anthraxus: Bankir
Basenanji: Sjuksyster (Assistent)
Craygh
Lukas
Måns
Poseur
Vimes: Servitris (Assistent) [Om han nu talade saning]

Spekulation:
Om vi utgår ifrån att de som har åkt ut ur spelet som inte har givit oss någon information är assistenter så får vi ett förhållande på 8 assistenter och 12 icke assistenter.
Av de 8 assistenter så anser jag det högst orimligt utav feuflux att endast ha 1 bandit som gömmer sig bland assistenterna. Oasätt om Vimes var assistent eller inte så har vi i så fall förlorat 6 assistenter och har två kvar så rimligtvis borde minst en av de kvarvarande två assistenterna vara bandit.
Det vill säga: Zebulon & tripp_trap.

Jag anser fortfarande att Zebulon kom väldigt lätt undan första runda så min röst landar på Zebulon.

Röst: Zebulon
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Röstsammanställning runda 4

Då ska vi se om jag lyckas få något rätt idag.

Zebulon 5 (Hellzon, Persson, Brynolf, Dum Panda, Vicotnic)
Dum Panda 1(solvebring)
Persson 1 (lindenius)

//erik.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,646
Location
Rissne
Re: WESTERN Warulv - Runda 4 [RÖST]

Jag tycker att vi ska ha fler drev än Zebdrevet igång.

Jag noterade att en som pingat på min radar fått en röst, och den visade sig komma från dig - jag håller med om det du skriver, och även basenanji hade sina misstankar mot Dum panda innan han rök.

Röst: Dum Panda
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: WESTERN Warulv - Runda 4 [RÖST]

Jag väljer att flytta min röst från Zebulon till Dum Panda. På så sätt blir de två dreven starkare (jämnare fördelning av röster).

Röst: Dum Panda
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Det vore ju gött om vi kunde luska ut hur många assistenter det var från början. Dum Panda påstår exempelvis att han visste om att han hade en assistent. Finns det ingen annan som i sin rollbeskrivning fått någon info om fler assistenter? Jag har det i varje fall inte.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Yrken

Persson said:
Brynolf said:
Brynolf: Trapper[/b]
Det jag inte fattar är varför du fick yrkesnamnet trapper istället för pälsjägare.
Du menar att alla andra har svenska titlar och att jag skulle ha hittat på det själv? Tja, allt jag kan säga är att det är fel.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Yrken

Brynolf said:
Persson said:
Brynolf said:
Brynolf: Trapper[/b]
Det jag inte fattar är varför du fick yrkesnamnet trapper istället för pälsjägare.
Du menar att alla andra har svenska titlar och att jag skulle ha hittat på det själv? Tja, allt jag kan säga är att det är fel.
Nej det kan mycket väl vara så att vi använder trapper även i Sverige. Jag stör mig bara på det.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Att det skulle drevas mot mig denna rundan var ganska väntat efter Vimes visade sig vara varulv.
Dock så står jag för att Basses teori om varför Vimes skulle vara varulv var svag... Det var istället krocken med förmågor som visade Att Vimes var skum...

Vimes var antagligen Servitris då det var den rollen som skulle hjälpa mig... Så det stämmer nog...

Jag har lyckats använda min förmåga mot Persson och Zebulon... Vet inte om jag ska gå ut med det? Vad tycker folket?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: WESTERN Warulv - Runda 4 [RÖST]

Röst: Persson

Jag vill hävda att du inte kommit med särskilt många nyttiga inlägg, utan surfat lite i skymundan. Att du vill att alla yrken ska outas eftersom du vet hur många som finns hjälper väl inte oss så hemskt mycket heller, om vi utgår ifrån att banditerna INTE har yrken som bankrånare, hästtjuv eller liknande. Men det ger däremot banditerna en bättre chans att plocka våra viktigaste roller. Återigen, det är inga enormt övertygande argument mot dig, så kom gärna med fler egna misstankar och/eller idéer så ska vi se om jag flyttar min röst.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: WESTERN Warulv - Runda 4 [RÖST]

krank said:
Jag tycker att vi ska ha fler drev än Zebdrevet igång.

Jag noterade att en som pingat på min radar fått en röst, och den visade sig komma från dig - jag håller med om det du skriver, och även basenanji hade sina misstankar mot Dum panda innan han rök.

<span style="font-weight: bold;">Röst: Dum Panda</span>
Yes sir! Vet inte om du missade mitt inlägg på första sidan här i tråden, men så här tänker jag kring detta med Panda.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Dum Panda said:
Jag har lyckats använda min förmåga mot Persson och Zebulon... Vet inte om jag ska gå ut med det? Vad tycker folket?
Just de två är högst upp på min misstänkt-lista just nu, så du får hemskt gärna berätta för min del.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,646
Location
Rissne
Re: WESTERN Warulv - Runda 4 [RÖST]

solvebring said:
Yes sir! Vet inte om du missade mitt inlägg på första sidan här i tråden, men så här tänker jag kring detta med Panda.
Det var det inlägget jag svarade på, ja =)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Gött mos!!!!

synd med Basse, men det ger oss en hel del info, vi ska kolla vilka han hotat

det där med nålen känns ändå skumt, skulle det bara vara plockat ur luften- varför liksom...?
Samtidigt känns det som att Feu inte direkt skulle ljuga när han skriver att han inte ger info...?

Jag tänker starta som jag slutade:

Röst: Persson

tills ngt får mig att ändra min åsikt
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Brynolf said:
solvebring said:
Både Vimes och Basenanji har gått ut med precis den där informationen. Det var troligen info de fick ifrån sina passiva förmågor. Det verkar ju bepp att självaste DOKTORN skulle behöva assistans för att lista ut något som den där sladdriga sjuksköterskan redan visste.

Förklara dig, exakt hur fungerade din förmåga, Solvebring?
Mycket konstigt...? Instämmer med dig i detta Brynolf!

(Jag läser nu igenom tråden från början till slut och har inte hunnit läsa fortsättningen, så sorry om det är verkar helt off i sammanhanget- ville bara säga att det här var en skarpsynt observation...)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
NilsH said:
Brynolf said:
solvebring said:
Både Vimes och Basenanji har gått ut med precis den där informationen. Det var troligen info de fick ifrån sina passiva förmågor. Det verkar ju bepp att självaste DOKTORN skulle behöva assistans för att lista ut något som den där sladdriga sjuksköterskan redan visste.

Förklara dig, exakt hur fungerade din förmåga, Solvebring?
Mycket konstigt...? Instämmer med dig i detta Brynolf!

(Jag läser nu igenom tråden från början till slut och har inte hunnit läsa fortsättningen, så sorry om det är verkar helt off i sammanhanget- ville bara säga att det här var en skarpsynt observation...)
Sorry, för att jag bajsar i tråden... läste fortsättningen på tråden och instämmer med de andra- cool förmåga
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Dum Panda said:
Jag har lyckats använda min förmåga mot Persson och Zebulon... Vet inte om jag ska gå ut med det? Vad tycker folket?
Grejen är att du nu gått ut med att du har info om Zebulon och Persson, så du blir en måltavla för banditerna om du håller inne med den. Att de är misstänkta är bara den näst bästa anledningen. Spit it out, I say.

NilsH said:
Gött mos!!!!

synd med Basse, men det ger oss en hel del info, vi ska kolla vilka han hotat

det där med nålen känns ändå skumt, skulle det bara vara plockat ur luften- varför liksom...?
Samtidigt känns det som att Feu inte direkt skulle ljuga när han skriver att han inte ger info...?
Jag tog det lite som en hint att fluffet verkligen inte har något med yrken att göra. Det sitter liksom inte en bandit med yrket Liten Tant och hugger folk med virknålar.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Insnöad [RÖST]

Jag sitter på en lånedator på flygplatsen och väntar på ett plan till Arlanda som hittills är 2½ timme sen p g a snöovädret. Jag kommer därför inte att hinna kolla speciellt mycket om vad som postats förrän i morgon.

Jag misstänker dock fortfarande Zebulon. Orsakerna är hans misstänkta beteende sedan runda 1, att han inte outat yrket, samt att att det borde finnas en bandit kvar bland assistenterna - och i valet mellan Zebulon och tripp_trap är han den mer trolige banditen.

Därför:
Röst: Zebulon
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Röstsammanställning runda 4

Zebulon 5 (Hellzon, Brynolf, Dum Panda, Vicotnic, Andersson)
Dum Panda 3(solvebring, krank, Persson)
Persson 3 (lindenius, Trip_trap, NilsH)

//erik
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
det där med nålen känns ändå skumt, skulle det bara vara plockat ur luften- varför liksom...?
Samtidigt känns det som att Feu inte direkt skulle ljuga när han skriver att han inte ger info...?
Jag har precis så dålig humor att jag tycker det är kul med töntiga mordförsök. Att en bandit skulle försöka ha ihjäl någon med en virknål upp i näsan är så fånigt att det blir kul. Det kommer komma en exakt lika fjantig flufftext nästa runda också. Inte heller den kommer vara värd att analysera. :gremsmile:
 
Top