Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 4

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Brynolf said:
solvebring said:
Förklara dig, exakt hur fungerade din förmåga, Solvebring?
Okej... Sorry. Jag postade inte allting bakomliggande. Men okej...

Min förmåga tillåter mig - jag säger inte exakt hur - att få chansen till information kring den mördades förmåga. Runda 3 gick det vägen. Basenanjis förmåga var just:
"Du vet att minst 50% av alla assistenter är Stadsbor."
Ok, ball förmåga du har isf. Det var ju den förmågan Banarok nämnde för ett tag sen, när han pratade om präster och dödgrävare. Det fina (för dig) är ju att du knappast lär bli mördad eftersom du ju aldrig kommer få reda på några varulvsförmågor.
Säg inte det. Solvebring kan ju ta reda på information som andra inte outat. Det lär ju knappast ligga i varulvarnas intresse att så mycket information som möjligt delges till staden.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
trodde ärligt inte att vimes var, borde läst basenanji's inlägg nogrannare kanske.
men får man en ulv får man något att gå på iaf, hittar man en hittar man flera.

men nu nu kan man verkligen undra, var gaffeln relevant eller bara flavour?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Banarok said:
men nu nu kan man verkligen undra, var gaffeln relevant eller bara flavour?
Det har Feuflux sagt att den inte var. Dig skulle man ju bra gärna vilja fråga varför du inte röstade förra rundan?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
solvebring said:
Yay! :gremgrin: Äntligen en bandit plockad! ... Men satan att vi skulle bli av med Basse på kuppen. :gremcrazy: Det känns verkligen inte roligt eftersom Basse verkligen är en riktigt bra deltagare som givit mycket, speciellt nu på slutet, vilket iof säkerligen är anledningen till att han blev knivad... virkad.
Instämmer helt. Vi får dock försöka se fördelen med att Basse åkte ut då han lämnade efter sig väldigt mycket material att kolla på.
Jag tror i att banditerna fick kalla fötter utav Basses aktivitet och hans driv och plockade honom utav den anledningen. Jag väljer dock att se det som en fördel att de valde att plocka honom utav den anledningen att han måste ha varit något på spåret.
Detta är oftast det störrsta misstaget som skurkarna brukar göra. Man plockar av spelare börjar bli farliga vilket bara bekräfar den utslagnes teorier.

I och med att mitt yrke avslöjas nästa runda så går jag ut med mitt yrke nu.
Jag är Journalist.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag skulle egentligen vilja börja att rösta på Banarok, mest för att han smugit under radarn och undvikit ta ställning.

Men. Skulle någon som känner att de har tid, sammanfatta misstankarna på Zebulon och Persson (Gee golly, saknar Basse nu. Lite typiskt att rundan som han "kom igång" så rök han). Det verkar vara de som varit mest under radarn. Kom ihåg att vi inte kan dreva mot en person. Det som fick Vimes var att vi spelade ut två personer mot varandra.

Således

Röst: Persson

//erik. *jobba jobba*
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
lite mattemattick

Okej, 13 spelare med antingen 3 eller 4 varulvar kvar. Det innebär:

Minst 4 rundor kvar för varulvarna om de ska vinna med 3
Minst 3 rundor kvar om de ska vinna med 4

Vi har minst 3 rundor för att vinna om de är 3 och 4 rundor om de är 4 - *duh*


I vilket fall; poängen är
OM det är tre varulvar kvar så kommer det som mest vara 7 personer kvar i slutet.
Om det är fyra varulvar kvar så kommer det som mest vara 5 personer kvar i slutet.

Var går gränsen för att DTF riskerar att fucka upp vår seger? Vi har inte riktigt diskuterat detta ordentligt, vilket känns riskabelt. Missförstå mig inte, jag tycker vi ska fortsätta jaga skurks just nu, men vi MÅSTE åtminstone räkna med möjligheten att det just nu också finns en tredje fraktion som kan sabba någonting.* Jag vill inte få en pil i pruppen när vi gör oss av med den sista banditen.

Själv tänker jag mig att vi har en fraktion "indianer" som vinner om det blir för få personer kvar i byn. Säg typ 4 eller 3 något i den stilen. Jag tror inte det är någon "smitta" eller liknande, för då borde det ha börjat synas i Feuflux början-av-rundan-beskrivningar vid det här laget. Vad tror ni andra?

//erik. ja just det, jobba var det ju.

*givet mitt resonemang, så tänker jag mig att "sabba någonting" innebär att de(n) med flit röstar på ömsom misstänka varulvar, ömsom förmodade stadsbor för att sänka antalet kvarvarande personer i staden.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Brynolf said:
Det har Feuflux sagt att den inte var. Dig skulle man ju bra gärna vilja fråga varför du inte röstade förra rundan?
somnade i soffan och vaknade upp lite sent, desutom tyckte jag vimes målet var för löst samt basenanji var i stort sett så grön han kunde bli. jag vill kunna motivera mina röster ordentligt, som är ganska svårt innan vi har saker att gå på.

och lindenius att inte ta ställning i ett varulvspel är inte att ducka under radarn, snarare motsattsen

och enligt hellzon är han tredje faktionen, han skulle bli av med Antharax för att vinna, jag tvivlar på att det finns en fjärde faktion
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,646
Location
Rissne
Re: lite mattemattick

Lindenius said:
Var går gränsen för att DTF riskerar att fucka upp vår seger?
OK, så antingen tror du att Hellzon ljuger, eller så har du missat det han skrivit. Eller så tror du att det finns en fjärde fraktion.

Förklara.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,646
Location
Rissne
Banarok said:
somnade i soffan och vaknade upp lite sent
Det där var det dummaste jag hört. Sov du mellan torsdag och måndag? Inte en enda röst på dessa dagar. Skärp dig nu, bättre måste du kunna.

Och att "kunna motivera sin röst". En röst på magkänsla är bättre för byn än att du inte röstar alls. Det du gör genom att hålla inne rösten som du gör, istället för att använda den som strategisk resurs, är direkt skadligt för byn.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: lite mattemattick

Jag måste nog erkänna att jag inte läst det han skrivit. Sorry. :gremblush:

//erik. letar
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: lite mattemattick

Lindenius said:
Jag måste nog erkänna att jag inte läst det han skrivit. Sorry. :gremblush:

//erik. letar
Och jag hittar det fortfarande inte. Det kan knappast vara det här du avser? Har jag missat diskussionen tidigare?

//erik
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Banarok said:
och lindenius att inte ta ställning i ett varulvspel är inte att ducka under radarn, snarare motsattsen
Hur då? Förtydliga gärna.

//erik.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Lindenius said:
Banarok said:
och lindenius att inte ta ställning i ett varulvspel är inte att ducka under radarn, snarare motsattsen
Hur då? Förtydliga gärna.

//erik.
eftersom det är precis som krank säger det är inte givade att inte ta ställning, dessutom att vara den enda som inte gör det gör att man sticker ut som en snögubbe i sahara en varm söndagsmorgon.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Yrken

Ok, då har alla utom Zebulon, Lindenius och tripp_trap gått ut med yrke.

Andersson: Predikant
Solvebring: Doktor
Krank: Dansös
Persson: Lärarinna
Zebulon: ??? (Assistent)
Banarok: Rallare
Dum Panda: Bartender
Hellzon: Hasardspelare
Lindenius: ???
NilsH: Revolverman
tripp_trap: ??? (Assistent)
Vicotnik: Reporter
Brynolf: Trapper
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Yrken

Hoppla. Gruvarbetare.

//erik. uppenbarligen lite efter hela denna runda
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: lite mattemattick

krank said:
Hellzon said:
Lindenius said:
Lindenius said:
Jag måste nog erkänna att jag inte läst det han skrivit. Sorry. :gremblush:

//erik. letar
Och jag hittar det fortfarande inte. Det kan knappast vara det här du avser? Har jag missat diskussionen tidigare?

//erik
Här
Exakt.
Jahapp. Värt att skriva mitt inlägg då. :gremcry:

//erik. tar tillbaka allt.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Re: Yrken

Om den listan stämmer så verkar det ju som att många assistenter redan har åkt? Men där kanske inte var så många till att börja med...
 
Top