Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 4

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Källan till ovanstående uträkning

Trist att denna runda varit så intetsägande. Min gissning är att banditerna får som de vill den här rundan genom att hänga Zebulon utan att mycket info ges åt något håll. Hade vi börjat dreva ordentligt mot en bandit vågar jag chansa på att de hade varit mer aktiva, genom att den drevade banditen försvarat sig och hans kumpaner genom att försöka skifta över drevet på någon annan. Själv hade jag gärna sett mer matnyttiga inlägg av Persson, i nuläget kommer jag fortsätta mitt drev mot honom eller Vicotnik nästa runda då de är mina huvudmisstänkta.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Källan till ovanstående uträkning

tripp_trap said:
Trist att denna runda varit så intetsägande. Min gissning är att banditerna får som de vill den här rundan genom att hänga Zebulon utan att mycket info ges åt något håll. Hade vi börjat dreva ordentligt mot en bandit vågar jag chansa på att de hade varit mer aktiva, genom att den drevade banditen försvarat sig och hans kumpaner genom att försöka skifta över drevet på någon annan. Själv hade jag gärna sett mer matnyttiga inlägg av Persson, i nuläget kommer jag fortsätta mitt drev mot honom eller Vicotnik nästa runda då de är mina huvudmisstänkta.
Medhåll. "Lustigt" att du skriver det här precis så nära mitt inlägg om exakt samma sak att du teoretiskt sett hade kunnat börja skriva ditt innan du såg mitt, men tillräckligt långt efter för att du i praktiken mycket väl hade hunnit läsa det.


Men, jag tror ärligt talat att båda våra tåg just nu bär mot bybor. Tyvärr. Och det är lite väl jävla sent att försöka dra igång något nu också. Jag ger dock upp Dum Panda, och hoppar på den ende icke-tågade som är röstad på i dagsläget. Om jag räknat rätt är Dum panda ändå inte i det ledande tåget. Och min (visserligen opålitliga) magkänsla tycker att Persson är skum, liksom Vico.

Röst: Persson
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag flyttar min röst till Zebulon för att säkra att han ryker. Zebulon har inte skrivit något denna runda och kommer därför åka ut pga inaktivitet om vi inte röstar ut honom. Visar det sig att Zebulon är bybo är givetvis det tråkigt men risken finns ju alltid att Dum Panda är bybo även han och om två (+ den som dödas alltså tre) åker ut denna runda utan att någon är varulv så känns det förjävligt.
Jag avskriver alltså inte Dum Panda från misstankar utan min röst på Zebulon är en röst för skademinimering.

Samtidigt har jag en teori om att Zebulon är tyst eftersom han är varulv. Varulvarna kan ha räknat på att de inte skulle kunna vända Zebulon opinionen.

RÖST: Zebulon

Nu ska jag på åter ett sådant där trevligt kvällsmöte, kommer alltså inte ha tid att ändra min röst.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Persson said:
Jag flyttar min röst till Zebulon för att säkra att han ryker. Zebulon har inte skrivit något denna runda och kommer därför åka ut pga inaktivitet om vi inte röstar ut honom.
Annars kan man ju vända på det och rösta ut Dum Panda, låta Zebulon bli moderatordödad, och hoppas att båda är banditer, vilket jag tycker känns väldigt sannolikt. Nita två banditer i ett drag vore ju jättebra.

Haken med den planen är att Zebulon då kan rädda sig genom att posta ett inlägg 21:29 och så har vi lagt dagens röst på en person (Doompanda) som inte är vår huvudmisstänkte.

Så min röst på Zebulon kvarstår.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Hellzon said:
Haken med den planen är att Zebulon då kan rädda sig genom att posta ett inlägg 21:29
Var det inte exakt så Dum Panda gjorde runda 1?

Hur som helst... Persson har väl en poäng här vad gäller skademinimering. Min röst stannar på Zebulon.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Röststatus

Röststatus:
Zebulon(7): Hellzon, Brynolf, Dum Panda, Vicotnik, Andersson, Banarok, Persson
Dum Panda(3): Solvebring, Lindenius, NilsH
Persson(2): tripp_trap, krank

Inte röstat: Zebulon

Sen kan jag påminna er med förmågor att det går att skicka in hur många gånger som helst.
 

Dum Panda

Warrior
Joined
16 Jun 2008
Messages
232
Nej det var inte så jag gjorde Runda 1, har aldrig skrivit bara ett inlägg på en runda.
Att Zebulon är så tyst är faktiskt lite oroväckande...
Men håller min röst på honom som det är, Persson är inte lika misstänkt länge tycker jag men fan...
Om inte Zebulon säger något nu blir det ju lite surt om han är bybo, helt menlös runda...
 
Top