Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 4

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ja precis. I exemplet så skulle ulv-sapient tvingas skydda en bybo för att vara konsekvent.

Men ärligt känner jag att det hela är knackigt. Det var en dum tanke helt enkelt. Sorry.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
JAg begriper inte hans case mot Mukwa. Kanske kan det se annorlunda ut så här i efterhand, men jag tycker Tyrs försök att hänga Mukwa är rätt starkt grönande.

Jag har ju gått igenom caset mot dig några gånger, till det så kommer ju att RJ var grön. Med så få spelare ger det iaf en pyttig skvätt rödfärg.
Du menar att det ger mig en pyttig skväll rödfärg i och med att Robban fått fram att det är du och Mukwa som gått i hans fälla?

Vi vet att Robban var grön. Vi vet att han försökte fälla ulvar med Kånkel som vandrande honingsfälla. Vi vet också att Robban helst vill se Mukwa dingla tillsammans med dig (OBD).

Robban fick ett kvitto på att du var av brunare kulört. Något han tidigare inte varit så säker på, men i och med hans Kånkel-hets skriver han ju själv att det är en av de få saker han fått ut av det hela. Förutom att han skriver det så målar han in sig i ett hörn och ser ulvig ut, men nu när vi vet att han var grön kan vi ju inte på nått vis tro att Robban skrev saker för att se ulvig ut med risk för att bli hängd.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Ja precis. I exemplet så skulle ulv-sapient tvingas skydda en bybo för att vara konsekvent.

Men ärligt känner jag att det hela är knackigt. Det var en dum tanke helt enkelt. Sorry.
Då greppar jag det.

Ulv-Sapient väljer den främste av bybor (Mukwa) och skyddar honom.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Ja precis. I exemplet så skulle ulv-sapient tvingas skydda en bybo för att vara konsekvent.

Men ärligt känner jag att det hela är knackigt. Det var en dum tanke helt enkelt. Sorry.
Då greppar jag det.

Ulv-Sapient väljer den främste av bybor (Mukwa) och skyddar honom.
Skulle jag kunna applicera det här tänket på dig?

OBD=Ulv
Väljer Mukwa som stöttepelare. Han är en bra bybo
En av K.K-Elmrig-Sap är ulvkompis
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Spider har en väldigt weird spelstil och i något av de tidigare spelen outade han sig som siare redan i slutet av första rundan, och blev raskt nattmördad. (nån som minns bättre vilket spel det var?) Han har en !paxisk-spelstil är min erfarenhet.
Jo Spider är rätt kaotisk och pratar ibland på hebreiska. Han spelar en rätt svår bybo-stil.

Hur känns det för dig att dras med Spiders röst på Vimes? Den där som kopplar fri Mukwa från ulv till bybo och Vimes från bybo till ulv?

Spider tog ju väldigt mycket rygg på mig just då, men valde att försöka sig på en egen motivering. Du har däremot tagit avstånd från mig i och med att du inte tycker jag är lika grön längre.
Det är lite jobbigt ska erkännas. Inlägget var oengagerat och... konstigt. Som nåt han bara la fram för att. Det är svårt att bli tagen på allvar efter en sån grej och jag förstår att det mesta jag skriver analyseras utifrån att jag kan vara ulv. Jag försöker spela på som vanligt iaf och blir jag hängd så kan mitt spel ses över igen med nya ögon. Även de som hanterat mig som en lätt måltavla får ett annat lyster i efterhand.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Nej, men du har haft konflikt med Mukwa. Så om du är ulv är han grön.
Är Mukwa röd om jag är grön?
Nja, inte nödvändigtvis. Men jag tror att konflikterna kan säga oss nånting om mönster i spelet. Skulle man rita nån sorts relationskarta så skulle inte två ulvar angripa varandra. Inte så konsekvent och seriöst iaf.

Så, kanske en aning rödare skulle han bli.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Ja precis. I exemplet så skulle ulv-sapient tvingas skydda en bybo för att vara konsekvent.

Men ärligt känner jag att det hela är knackigt. Det var en dum tanke helt enkelt. Sorry.
Då greppar jag det.

Ulv-Sapient väljer den främste av bybor (Mukwa) och skyddar honom.
Skulle jag kunna applicera det här tänket på dig?

OBD=Ulv
Väljer Mukwa som stöttepelare. Han är en bra bybo
En av K.K-Elmrig-Sap är ulvkompis
Ja, det är inte 100%igt, men lite rödare skulle det bli.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Spider har en väldigt weird spelstil och i något av de tidigare spelen outade han sig som siare redan i slutet av första rundan, och blev raskt nattmördad. (nån som minns bättre vilket spel det var?) Han har en !paxisk-spelstil är min erfarenhet.
Jo Spider är rätt kaotisk och pratar ibland på hebreiska. Han spelar en rätt svår bybo-stil.

Hur känns det för dig att dras med Spiders röst på Vimes? Den där som kopplar fri Mukwa från ulv till bybo och Vimes från bybo till ulv?

Spider tog ju väldigt mycket rygg på mig just då, men valde att försöka sig på en egen motivering. Du har däremot tagit avstånd från mig i och med att du inte tycker jag är lika grön längre.
Det är lite jobbigt ska erkännas. Inlägget var oengagerat och... konstigt. Som nåt han bara la fram för att. Det är svårt att bli tagen på allvar efter en sån grej och jag förstår att det mesta jag skriver analyseras utifrån att jag kan vara ulv. Jag försöker spela på som vanligt iaf och blir jag hängd så kan mitt spel ses över igen med nya ögon. Även de som hanterat mig som en lätt måltavla får ett annat lyster i efterhand.
Vi får ju räkna just det inlägget som konstigt och ett försök att vara delaktig fast på lite fel sätt.

De som påpekade att Spider var ulv innan det inlägget då. Tycker du att dom känns mer röd än de som först börjar misstänka Spider efter Vimes rösten?

Eller är det snarare så att de som misstänkte Spider innan gjorde det av fel anledningar och tack vare det är mer byboig och således mer grön. Jag menar de som började misstänka Spider efter Vimes inlägget har ju ett bättre läge att verkligen brunmåla honom och senare dig tack vare den händelsen. Spider är ett lätt mål för ulvarna så att säga. En lätt bybo att kasta kaskad avföring på lixom.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Paxen har tid över

Om jag ber om ursäkt för att jag har varit inaktiv så kommer jag bara ge samma anledningar som tidigare, och jag gillar inte att upprepa mig.

Jag hade tänkt skydda RJ, men jag såg det att ni skulle rösta ut honom och gjorde snabbt som attan ändring på vem jag skulle skydda. Synd att RJ åkte ut, men jävligt tur att jag valde rätt. Sapient är tokgrön nu.

Förresten, Brynolf, varför tror du att jag bara kan skydda samma person 2 gånger?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Spider har en väldigt weird spelstil och i något av de tidigare spelen outade han sig som siare redan i slutet av första rundan, och blev raskt nattmördad. (nån som minns bättre vilket spel det var?) Han har en !paxisk-spelstil är min erfarenhet.
Jo Spider är rätt kaotisk och pratar ibland på hebreiska. Han spelar en rätt svår bybo-stil.

Hur känns det för dig att dras med Spiders röst på Vimes? Den där som kopplar fri Mukwa från ulv till bybo och Vimes från bybo till ulv?

Spider tog ju väldigt mycket rygg på mig just då, men valde att försöka sig på en egen motivering. Du har däremot tagit avstånd från mig i och med att du inte tycker jag är lika grön längre.
Det är lite jobbigt ska erkännas. Inlägget var oengagerat och... konstigt. Som nåt han bara la fram för att. Det är svårt att bli tagen på allvar efter en sån grej och jag förstår att det mesta jag skriver analyseras utifrån att jag kan vara ulv. Jag försöker spela på som vanligt iaf och blir jag hängd så kan mitt spel ses över igen med nya ögon. Även de som hanterat mig som en lätt måltavla får ett annat lyster i efterhand.
Vi får ju räkna just det inlägget som konstigt och ett försök att vara delaktig fast på lite fel sätt.

De som påpekade att Spider var ulv innan det inlägget då. Tycker du att dom känns mer röd än de som först börjar misstänka Spider efter Vimes rösten?

Eller är det snarare så att de som misstänkte Spider innan gjorde det av fel anledningar och tack vare det är mer byboig och således mer grön. Jag menar de som började misstänka Spider efter Vimes inlägget har ju ett bättre läge att verkligen brunmåla honom och senare dig tack vare den händelsen. Spider är ett lätt mål för ulvarna så att säga. En lätt bybo att kasta kaskad avföring på lixom.
Spider var skum redan innan. Jag tror det är svårt att gröna eller röda nåt utifrån det. Både ulvar coh bybor hade goda skäl att misstänka Spider både före och efter.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Paxen har tid över

!Paxen said:
Om jag ber om ursäkt för att jag har varit inaktiv så kommer jag bara ge samma anledningar som tidigare, och jag gillar inte att upprepa mig.

Jag hade tänkt skydda RJ, men jag såg det att ni skulle rösta ut honom och gjorde snabbt som attan ändring på vem jag skulle skydda. Synd att RJ åkte ut, men jävligt tur att jag valde rätt. Sapient är tokgrön nu.

Förresten, Brynolf, varför tror du att jag bara kan skydda samma person 2 gånger?
Nice! Då krymper skaran av möjliga ulvar ytterligare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Spider var skum redan innan. Jag tror det är svårt att gröna eller röda nåt utifrån det. Både ulvar coh bybor hade goda skäl att misstänka Spider både före och efter.
Du har en del att brottas med bäste Varulvsersättare.
Men är du ulv borde väl ändå dina ( och Spiders ) ulv kompisar underlättat lite för stackarn och inte låtit honom driva iväg alldeles ensam med konstigheter. Är du bybo åh andra sidan så borde någon ulv ha greppat halmstråt och börjat med brunmålningen mot Spider rätt tidigt. Hade jag varit du skulle jag nog gå in för att kolla läget där. Mest för att påvisa att det finns ulvar som vill rösta ut dig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Paxen har tid över

!Paxen said:
Jag hade tänkt skydda RJ, men jag såg det att ni skulle rösta ut honom och gjorde snabbt som attan ändring på vem jag skulle skydda. Synd att RJ åkte ut, men jävligt tur att jag valde rätt. Sapient är tokgrön nu.
Ok, gött att veta. Varför valde du just honom?

Förresten, Brynolf, varför tror du att jag bara kan skydda samma person 2 gånger?
Vic skrev det i startinlägget:
Vic said:
Du skall engång per dagsfas skicka ett pm till mig med ett namn på den spelare du vill skydda från nattmord. Du kan inte skydda samma spelare två gånger i följd. Du kan skicka hur många ändringar som helst på vem du vill skydda, men bara det senaste namnet räknas.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

!Paxen said:
Om jag ber om ursäkt för att jag har varit inaktiv så kommer jag bara ge samma anledningar som tidigare, och jag gillar inte att upprepa mig.

Jag hade tänkt skydda RJ, men jag såg det att ni skulle rösta ut honom och gjorde snabbt som attan ändring på vem jag skulle skydda. Synd att RJ åkte ut, men jävligt tur att jag valde rätt. Sapient är tokgrön nu.

Förresten, Brynolf, varför tror du att jag bara kan skydda samma person 2 gånger?
Bra !Paxen. Nu har vi nått att forska i. Du tänkte skydda RJ men såg strax innan 07.00 att han var på väg mot galgen så du valde Sapient. Nice!

Det ger mig så många noja tankar så det är sjukt!

Men bra att du grönat Sap.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Paxen har tid över

Brynolf said:
!Paxen said:
Jag hade tänkt skydda RJ, men jag såg det att ni skulle rösta ut honom och gjorde snabbt som attan ändring på vem jag skulle skydda. Synd att RJ åkte ut, men jävligt tur att jag valde rätt. Sapient är tokgrön nu.
Ok, gött att veta. Varför valde du just honom?

Förresten, Brynolf, varför tror du att jag bara kan skydda samma person 2 gånger?
Vic skrev det i startinlägget:
Vic said:
Du skall engång per dagsfas skicka ett pm till mig med ett namn på den spelare du vill skydda från nattmord. Du kan inte skydda samma spelare två gånger i följd. Du kan skicka hur många ändringar som helst på vem du vill skydda, men bara det senaste namnet räknas.
Jag valde mellan dom som var kvar. Sapient kändes, för mig, som det enda alternativet som verkligen var 50 / 50, samtidigt som han är en riktigt bra spelare. Jag tänkte helt enkelt att Sapient var den spelare som ulvarna helst skulle vilja få bort.


Startinlägget spökar där igen. Måste verkligen hårdläsa igenom det någon gång.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Brynolf said:
!Paxen said:
Jag hade tänkt skydda RJ, men jag såg det att ni skulle rösta ut honom och gjorde snabbt som attan ändring på vem jag skulle skydda. Synd att RJ åkte ut, men jävligt tur att jag valde rätt. Sapient är tokgrön nu.
Ok, gött att veta. Varför valde du just honom?

Förresten, Brynolf, varför tror du att jag bara kan skydda samma person 2 gånger?
Vic skrev det i startinlägget:
Vic said:
Du skall engång per dagsfas skicka ett pm till mig med ett namn på den spelare du vill skydda från nattmord. Du kan inte skydda samma spelare två gånger i följd. Du kan skicka hur många ändringar som helst på vem du vill skydda, men bara det senaste namnet räknas.
Gött mos!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Paxen har tid över

!Paxen said:
Jag valde mellan dom som var kvar. Sapient kändes, för mig, som det enda alternativet som verkligen var 50 / 50, samtidigt som han är en riktigt bra spelare. Jag tänkte helt enkelt att Sapient var den spelare som ulvarna helst skulle vilja få bort.
Nu vet jag ju inte hur du agerat under tidigare rundor, men hade det inte varit vettigare att skydda någon som allmänt anses som grön? Exempelvis undertecknad? Eller var tanken mer att lyckas gröna en 50/50-person snarare än att skydda någon som löpte stor risk att mördas? Det låter jävligt risky i så fall (även om det ju faktiskt tycks ha funkat den här gången)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

!Paxen said:
Jag valde mellan dom som var kvar. Sapient kändes, för mig, som det enda alternativet som verkligen var 50 / 50, samtidigt som han är en riktigt bra spelare. Jag tänkte helt enkelt att Sapient var den spelare som ulvarna helst skulle vilja få bort.
Vad tycker du om Sapients val av att lägga den avgörande rösten? När du valde att köra beskydd på honom var det just han och Grön-Brynolf som inte röstat på Robban.

Du såg att Robban var på väg mot galgen rätt tidigt så att inte offra väktarskapet på honom var riktigt bra. Valet av Sap är dock lite udda. Du har ju nån form av uppfattning av spelet så du bör ju ha sett grön stämpeln på Brynte också.

Om du har tid nu när du är här kan du gärna lista din topp två ulvar plus lite tankar om Brynolf.

Och vad som fick dig att se Sap som ulvarnas mål. Förutom att du tycker att han är en bra lirare. Det tycker jag också men lite mer specifikt. Alltså, vad gjorde han som fick dig att köra på'n
 
Top