Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 4

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Brynolf said:
In summarum: Elmrig är på OBD en hel del, men mest på Spiders meriter och lägger ofta in en brasklapp om att Spider kanske alltid spelar på det kaotiska viset. Kommer inte med några direkta anklagelser förrän nu på slutet, och då är det mest en lightversion på copy-pasta från vad andra sagt.
Och jag tycker att Spiders ulverier var tillräckliga för att göra honom till en mycket bättre kandidat till galgen än RJ och Cass och det tycker jag att jag har gett uttryck för. Att jag inte kommer med "några direkta anklagelser" är väl en tolkningsfråga, jag både röstade på SJ och kritiserade hans spel under R1 och under R2 hade jag knappt ens tid att logga in innan rundan var slut.
Intressant koll där med vilka de utröstade anklagat, jag har varit inne tidigare på att kolla på sådant även om medhåll saknats från resten av byn i de lägena.

Mukwa, vad tycker du om Brynolfs analys av rösterna?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Brynolf said:
Elmrig said:
"Vad var det jag sa" eller något i den stilen
Menar du att du skulle ha avrått oss från att lyncha Robert? Det tycker jag ju inte att du gjort.
Jag stod kanske inte på barrikaderna och härjade men jag skrev iaf:

OBD är i mina ögon en bra ulvkandidat just nu, han flyger under radarn i de här diskussionerna, men jag har svårt att se det röda i RJs spel.
och jag röstade på OBD istället för RJ just för att jag inte såg vad som var så extremt rödande med hans spel.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad, du som vet hur man ser när någon senast loggade in, kan du kolla när Paxen senast var här?

(ja, hur ser man det? Jag hittar inga sådana uppgifter nånstans)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Elmrig said:
Intressant koll där med vilka de utröstade anklagat, jag har varit inne tidigare på att kolla på sådant även om medhåll saknats från resten av byn i de lägena.
Vad menar du här? Har du avstått från att kolla upp saker för att du inte fått medhåll från resten av byn?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad, du som vet hur man ser när någon senast loggade in, kan du kolla när Paxen senast var här?

(ja, hur ser man det? Jag hittar inga sådana uppgifter nånstans)


# | Senast inloggade | Visningsnamn | Befattning Antal inlägg Plats Sysselsättning
!Paxen (Användare #8686)
Användare
Registrerad den: 02/09/08 07:47 PM
Senast inloggade: Igår 06:45 PM
1919 Kalmar Leg. lallare

Sitter på mobil nu.

Och gällande Mukwa, jag är semi allvarlig. Jag kommer ha honom på ulv listan fram tills han dinglat eller byn har vunnit. Men nu i R4 lär det finnas ulvigare lirare att hänga.

Hur många fails har vi på oss nu? Fortfarande två va?
Sen har vi ju nån garanterat grön i och med !Paxens väktarskydd.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
...
!Paxen (Användare #8686)
...
Senast inloggade: Igår 06:45 PM
Det där förklarar ju saken med det uteblivna nattmordet!

Och ulvarna vet ju vem de försökte mörda, vilket vi kan anta var !Paxen. Men, om det nu inte var det utan !Paxen chansade på någon annan, så vore det värdefullt att få reda på det.

Det borde ge oss någon grön, eller hur?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sapient said:
Konrad Konvalj said:
...
!Paxen (Användare #8686)
...
Senast inloggade: Igår 06:45 PM
Det där förklarar ju saken med det uteblivna nattmordet!

Och ulvarna vet ju vem de försökte mörda, vilket vi kan anta var !Paxen. Men, om det nu inte var det utan !Paxen chansade på någon annan, så vore det värdefullt att få reda på det.

Det borde ge oss någon grön, eller hur?
Om !Paxen har använt sin förbenade väktarförmåga på någon annan än sig själv så grönas ju så klart denne.

Det sjuka är att jag har svårt att förlita mig på !Paxen.. Fnuk.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Det sjuka är att jag har svårt att förlita mig på !Paxen.. Fnuk.
Jo, OM paxis är en glömsk ulv och OM vi spelar uran både väktare och siare, så är det guldläge för honom att lura byn och på sikt se oss hänga ännu en bybo.

Den bleka trösten i det scenariet är att med en enda ulv har byn något fler chanser.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Sapient said:
Brynolf said:
Urgh! Ursäkter till Robert och klapp på huvet till !Paxen.
Jo, men om det är !Paxen som skyddat någon, så vill jag veta vem. (Sig själv? Varför skulle ulvarna försöka ta ut väktaren, när ingen siare har uppenbarat sig?)

Och varför har inte !Paxen synts till i spel, om han nu kan lämna in att han skyddar någon?

Det känns skumt. Med en så frånvarande väktare hade jag räknat 100% med ett nattmord.
Ja, den !Paxy skyddade är ett grönt namn nu. Var är !Paxen?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Sapient said:
Jo, men om det är !Paxen som skyddat någon, så vill jag veta vem. (Sig själv? Varför skulle ulvarna försöka ta ut väktaren, när ingen siare har uppenbarat sig?)
Det vill du inte alls veta om du inte är ulv. Han kan inte skydda samma person två rundor i rad så om han går ut med det så får ulvarna svart på vitt vem som är safe att strypa.
Det är ju inte så att ulvarna glömt vem de ville ta ut, så de och !Pax vet redan vem !Paxen skyddade. Det är bara byn som inte vet. Den skyddade spelaren är ett rönt namn så vi skulle verkligen må bra av att få det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vico said:
Robert Jonsson (5): Mukwa, Ond bråd död, Konrad Konvalj, Brynolf, Sapient,
Mukwa (1): Robert Jonsson
Ond bråd död (1): Elmrig
Jag spekulerar fritt.

Vi kan ju vara rätt säker på att det sitter minst 1 ulv i R.J drevet. Baserat på att det är två ulvar kvar.

Tankar om att det endast skulle kunna vara 1 ulv kvar totalt och byn saknar väktare/siare känns rätt långsökt och i så fall sitter det ingen ulv i drevet utan det är !Paxen som är vår lurvige vän.

Har vi två ulvar kvar så som jag innerst inne vill tro så jobbar jag vidare på tidigare misstankar och indicier.

Sätter jag två ulvar i R.J drevet väljer jag Mukwa/OBD. Sätter jag en ulv i tåget och en utanför så lär det bli OBD/Elmrig.

Varför röstar Elmrig på OBD om de båda är ulvar? Elmrigs; "Va var det jag sa" är ju sjukt störande. Lite in your face och det känns ju inte riktigt som att man är med i byn genom att köra ett eget race. Om man är osäker på R.J´s vara eller icke vara så är det ju ett måste som bybo att förklara läget och förhindra en hängning. Vi är ju ett lag och i laget finns det två snubbar som är redigt onda och vill hänga oss alla.

Varför röstar Elmrig då på OBD om de båda är ulvar? Jag kan tänka mig att det kan baseras på att OBD ligger rätt hårt i ulvfållan den här rundan och det kommer ju ge ännu ett läge för Elmrig att köra på sitt "Vad var det jag sa!".

Således funkar OBD/Elmrig som två kandidater för min del och då har vi endast 1 ulv i R.J drevet.

Äh. Alltså, det är ju sjukt svårt det här.

För att komma vidare måste jag gröna några spelare, men det bär ju emot. Brynolf har varit så stabil och bra så han måste jag ju gröna. Sapients inträda har även det känts rätt bra så han får en grön plupp också. !Paxen finns redan på listan så kvar blir ju:

OBD-Elmrig-Mukwa

Det är ju inte så värst oväntade kandidater och (precis som vanligt i ulvalir känns det för lätt :)) Hittills har det ju varit allt annat än lätt och vi har hängt två bybor. Cassius hade det tufft att gröna sig själv och drogs lite med Purgatorys start. Robban satte ju sig själv i en rätt dålig sits och spelade rätt ulvigt efter det att han klivit ut ur garderoben.

Brynolfs lista:

Vimes - OBD, Elmrig
RJ - Mukwa & OBD
Cass - Elmrig, Mukwa (typ, han bangade dock när jag pressade honom lite)
Recca - OBD, Mukwa

Den pekar ju på Mukwa/OBD med Elmrig som ett alternativ. R.J´s K.K-hets-fejk gav oss OBD måste vi ju ge Robban.

Mukwa var redan en K.K motståndare och det kan jag ju köpa. Jag är ju en Mukwa motståndare (om än lite mindre nu än tidigare).

OBD´s tvist där han slutar följa K.K´s rygg och går från att ha mig som rätt grön till röd så snart Robban drar igång är alarmerande. När det hettar till mot slutet och R.J drar till med att allt är på låtsas är han väldigt tydlig med att stämma i bäcken och sätta R.J på ulv podiet istället. Det som talar emot som fan är ju att OBD ifrågasätter Robban (har för mig Brynte nämnt det nån gång och eftersom jag freebasar nu så orkar jag inte kolla upp).

Fnuk.

Och lite mer random bajs från K.K

Vimes - OBD, Elmrig
RJ - Mukwa & OBD
Cass - Elmrig, Mukwa (typ, han bangade dock när jag pressade honom lite)
Recca - OBD, Mukwa
Baserat på vem vi hänger den här rundan (om man måste ta ställning på stört):
K.K - Mukwa & OBD
Sap - ??
Mukwa - ??
Elmrig - ??
!Paxen - ??
OBD - ??
Brynolf - ??

Skall vi göra ett test och fylla i listan? Känn efter vad ni skulle ha gjort strax innan ni dinglar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Brynolf said:
Sapient said:
Jo, men om det är !Paxen som skyddat någon, så vill jag veta vem. (Sig själv? Varför skulle ulvarna försöka ta ut väktaren, när ingen siare har uppenbarat sig?)
Det vill du inte alls veta om du inte är ulv. Han kan inte skydda samma person två rundor i rad så om han går ut med det så får ulvarna svart på vitt vem som är safe att strypa.
Det är ju inte så att ulvarna glömt vem de ville ta ut, så de och !Pax vet redan vem !Paxen skyddade. Det är bara byn som inte vet. Den skyddade spelaren är ett rönt namn så vi skulle verkligen må bra av att få det.
Och för att vara tydlig gentemot !Paxen..

Vi vill ha en rejäl motivering på vem du skyddade. Det hela ägde ju rum långt innan hängning så !Paxen måste ha varit bra säker på att han inte skulle råka skydda fel.

Jag menar. Om !Paxen är in strax innan sju och skickar sitt pm till Vicotnik måste han ha bra fealing. Hade det brunat ur för övriga och vi skiftat drev från Robban till någon annan så hade ju inte !Paxen någon möjlighet att ändra på sitt val. Med lite oflyt skulle !Paxen ha kunnat offra sitt skydd på nån vi ämnade att hänga. Visst det är långsökt, men en möjlighet.

Andra möjligheter är ju att han skyddade sig själv och då kommer vi inte hjälpas nått av det här.

Vi hoppas på dig !Paxen!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Medelst nekromantisk sexmagi har jag tagit reda på vad våra avlidna bekräftade bybor haft för främsta misstänkta (av dem som är kvar):

Vimes - OBD, Elmrig
RJ - Mukwa & OBD
Cass - Elmrig, Mukwa (typ, han bangade dock när jag pressade honom lite)
Recca - OBD, Mukwa

Så... rätt konsistent där alltså. Tills någon förklarat varför Mukwa är skum, ska jag kolla upp lite samband mellan OBD och Elmrig.
Ja, det är nog dags att hänga OBD nu... Är han grön så blir nästa runda jobbig.

5/2

Det här innebär att nästa runda måste samtliga bybor rösta på en ulv för att få ut hen. It sucks, för är !Paxy lika inaktiv så har vi förlorat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Brynolf said:
Medelst nekromantisk sexmagi har jag tagit reda på vad våra avlidna bekräftade bybor haft för främsta misstänkta (av dem som är kvar):

Vimes - OBD, Elmrig
RJ - Mukwa & OBD
Cass - Elmrig, Mukwa (typ, han bangade dock när jag pressade honom lite)
Recca - OBD, Mukwa

Så... rätt konsistent där alltså. Tills någon förklarat varför Mukwa är skum, ska jag kolla upp lite samband mellan OBD och Elmrig.
Ja, det är nog dags att hänga OBD nu... Är han grön så blir nästa runda jobbig.

5/2

Det här innebär att nästa runda måste samtliga bybor rösta på en ulv för att få ut hen. It sucks, för är !Paxy lika inaktiv så har vi förlorat.
Har vi någon anledning att dra ut på rundan? Eller är det bara att tuta och köra?

Vi kör med lite lockrop så kanske !Paxen dyker upp. Det vore ju behjälpligt om han bara skrev en liten lina med orden: Öhh jag har koll på läget! Jag skyddar mig själv och er kompisar! Häng ulvarna!

Återigen försöker jag skynda fram en hängning, men det är ingen scum tell. Jag är tycker att det känns som att vi har gått igenom allt typ 100 gånger och att börja gräva igen kommer inte ge mig något mer i alla fall.

Det ända alternativet jag ser till att vi inte hänger OBD är att vi börjar noja och hitta en massa andra konstiga lösningar på det hela. Typ helt random hänger Sapient för att kolla läget om xyas var en smart ulv som helt gled utanför allas radar.

Andra tankar från övriga? Kom igen! Berätta vad ni tycker.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Brynolf said:
Sapient said:
Jo, men om det är !Paxen som skyddat någon, så vill jag veta vem. (Sig själv? Varför skulle ulvarna försöka ta ut väktaren, när ingen siare har uppenbarat sig?)
Det vill du inte alls veta om du inte är ulv. Han kan inte skydda samma person två rundor i rad så om han går ut med det så får ulvarna svart på vitt vem som är safe att strypa.
Det är ju inte så att ulvarna glömt vem de ville ta ut, så de och !Pax vet redan vem !Paxen skyddade. Det är bara byn som inte vet. Den skyddade spelaren är ett rönt namn så vi skulle verkligen må bra av att få det.
Uuuh, tur att nån har hjärnan i behåll här. Bra! Då vill vi se paxen uttala sig (fast hsn har väl knappast skyddat nån i topp tre iofs)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Ja, det är nog dags att hänga OBD nu... Är han grön så blir nästa runda jobbig.
Varför tycker du OBD är ett bättre alternativ än Elmrig och KK som du varit på tidigare?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad said:
Varför röstar Elmrig på OBD om de båda är ulvar? Elmrigs; "Va var det jag sa" är ju sjukt störande. Lite in your face och det känns ju inte riktigt som att man är med i byn genom att köra ett eget race. Om man är osäker på R.J´s vara eller icke vara så är det ju ett måste som bybo att förklara läget och förhindra en hängning. Vi är ju ett lag och i laget finns det två snubbar som är redigt onda och vill hänga oss alla.

Varför röstar Elmrig då på OBD om de båda är ulvar? Jag kan tänka mig att det kan baseras på att OBD ligger rätt hårt i ulvfållan den här rundan och det kommer ju ge ännu ett läge för Elmrig att köra på sitt "Vad var det jag sa!".
Jo, jag är också inne på det. Elmrigs röst på ODB betyder två saker: Han ville inte vara med och rösta ut bybon RJ, vilket kan verka sunt om man är ulv och RJ ändå skulle ryka (vilket verkade rätt sannolikt). Och genom att lägga en harmlös röst på OBD kan han senare (när OBD hängts upp i baktassarna) hävda ännu mera "vad var det jag sa". Känns typiskt ulvigt, jag körde en liknande taktik i Ankeborg vill jag minnas.

Men, som alltid, det kan ju också vara tvärt om. :gremmad:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Har vi någon anledning att dra ut på rundan? Eller är det bara att tuta och köra?
Med Cassius-incidenten i åtanke drar jag mig för att hasta igenom något. Vi behöver ju inte dra ut på det i onödan, men ikväll tycker jag inte vi behöver hänga nån.

Det ända alternativet jag ser till att vi inte hänger OBD är att vi börjar noja och hitta en massa andra konstiga lösningar på det hela. Typ helt random hänger Sapient för att kolla läget om xyas var en smart ulv som helt gled utanför allas radar.
Jo, förra rundan ballade ur lite iom RJ:s spektakel. Utan det hade vi förmodligen redan hängt OBD eller Elmrig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad, du som vet hur man ser när någon senast loggade in, kan du kolla när Paxen senast var här?

(ja, hur ser man det? Jag hittar inga sådana uppgifter nånstans)
# | Senast inloggade | Visningsnamn | Befattning Antal inlägg Plats Sysselsättning
!Paxen (Användare #8686)
Användare
Registrerad den: 02/09/08 07:47 PM
Senast inloggade: Igår 06:45 PM
1919 Kalmar Leg. lallare
Hur fan hittade du det där? Jag får upp allt utom just senast inloggad. Är det i profilen du kollar?
 
Top