Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 4

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Nu orkar jag inte vänta på !Paxy längre, och jag måste ge tid till andra att reagera:

Röst: Elmrig

FUCK om det här är fel
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Om du läser de inlägg som OBD och Elmrig postat på slutet (dom jag har citerat och ställt nån fråga i) kommer du se att båda på nått vis sätter oss i ulv båten. Det är skitkonstigt. Vi två är inte ulvar tillsammans så någonstans felar det och luktar ulv i vad de båda skriver.

Hade Sapient hängt lite här nu skulle jag gärna ha lysstrat till vad han avläser i det hela. Jag är så färgad av att sätta dig som ulv om vi har fel på den vi väljer för hängningen och jag kan tro att du har det precis lika svårt.
Ja, men som jag har sagt tidigare så är både Elmrig och OBD mina toppkandidater, så egentligen spelar det ingen roll för mig vem av dem som hängs... Den andra kommer vara i toppen på R5 ändå.

Så knepigt är det egentligen inte... Brynolf har varit orubbat grön länge nu så de kan ju inte rikta sina misstankar mot några andra än oss.
Jag tycker det här är jätteknepigt och luddigt formulerat:

OBD said:
Elmrig levde inte upp till förväntningarna. Hans svar på kritiken från Sapient var vääldigt svag. KK håller igång, vilket grönar om Elmrig är grön. Men jag har svårt att se några andra som ulvar i så fall. Mukwa och Brynolf tillsammans vore allt för otroligt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Ja, det är väldigt knepigt. Varför skulle du bli grön av att vara på en grön spelare? Kanske är det så att OBD vet att du har din röst på en röd spelare, och därför grönar han dig lite i all hast?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Mukwa said:
Ja, det är väldigt knepigt. Varför skulle du bli grön av att vara på en grön spelare? Kanske är det så att OBD vet att du har din röst på en röd spelare, och därför grönar han dig lite i all hast?
Svårt att tolka som fan, men det luktar brunt av formuleringen.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Varför röstar Brynolf på OBD när han inte tyckt att OBD har spelat särskilt skumt? Det tycker jag är skumt...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Elmrig said:
Jag är inte övertygad av snacket mot KK men faktum kvarstår att han varit mest aktiv i två av tre hängningar, de där bybor rykt. Är någon av OBD och Muck inte röda är KK mitt svar på gåtan.
Den här smakar också konstigt, men jag kan ju inte logiskt förklara vad jag tycker är fel.

Om inte OBD är röd som vi tror så är jag röd och det vet jag ju är fel. Därav så får jag känslan av att Elmrig är röd med dig Mukwa.

Annars är jag ulv med OBD om vi skulle ha hängt dig den här rundan och det får jag inte alls ihop.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Nu har du haft 10 min på dig att rädda Elmrig från utröstning, så jag antar att vi båda vill se honom hängd. Let there be fireworks!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Mukwa said:
Varför röstar Brynolf på OBD när han inte tyckt att OBD har spelat särskilt skumt? Det tycker jag är skumt...
Ungefär lika skumt som att Elmrig inte nämner Brynolf eller? Börjar du få Brynolf noja nu Mukwa..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Mukwa said:
Nu har du haft 10 min på dig att rädda Elmrig från utröstning, så jag antar att vi båda vill se honom hängd. Let there be fireworks!
Jag har inte för avsikt att rädda Elmrig. Jag har min byboplan och skall hålla mig till den.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Jag är inte övertygad av snacket mot KK men faktum kvarstår att han varit mest aktiv i två av tre hängningar, de där bybor rykt. Är någon av OBD och Muck inte röda är KK mitt svar på gåtan.
Den här smakar också konstigt, men jag kan ju inte logiskt förklara vad jag tycker är fel.

Om inte OBD är röd som vi tror så är jag röd och det vet jag ju är fel. Därav så får jag känslan av att Elmrig är röd med dig Mukwa.

Annars är jag ulv med OBD om vi skulle ha hängt dig den här rundan och det får jag inte alls ihop.
Det är en bra och ulvig formulering av Elmrig som säger både att du är misstänkt och röd samtidigt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Tråkigt nog är det...

STOPP
OBD: 2 Brynolf, Elmrig
Elmrig: 4 Sapient, KK, OBD, Mukwa

Tack för spel Elmrig och och Sapient!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Paxen har tid över

STOPP!

Tack både Mukwa och Konrad för stopp inläggen.
Sorry att jag är så dålig på att hålla 22:00 tiden just nu.
 
Top