Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 4

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Elmrig under lupp

Elmrig said:
Kanske är det "slött" men det är så jag spelar. I det skedet av spelet talades det en hel del om vem som byn skulle tjäna information på att hänga och då jag under det här spelet har haft dåligt med tid ville jag få de personer som möjligen kände som att de befann sig i riskzonen att göra jobbet att försöka hitta kopplingar mellan spelarna åt mig.
Nja, tidsbrist kan vi för allt i världen ha - men varför i hela friden ägnade du den tid du uppenbarligen hade, åt att ställa lama frågor, föreslå andra kandidater än de som just då diskuterades och på alla sätt och vis försökte ta fokus från vad byn jobbade med just då?

Det är väl aldrig någonsin ett byboigt spel?

Tror man att byn är fel ute, så säger man det - "hej, stopp och belägg! nu tar ni fel, för att ...". Man säger inte "nja, vänta lite nu - vi kanske är fel ute, kan inte nån titta på om det kanske finns något som talar för att vi är fel ute?"

Elmrig said:
Jag tycker inte om när dreven snöar in för mycket på samma kandidat då jag upplever att det leder till tunnelseende där bevis vrids och vrids tills de passar i hålet "X är ulv!". Jag ville inte att vi skulle fastna i detta och att ha flera kandidater uppe på diskussion är i mina ögon sunt. Jag hoppas även att du själv inser hur orimligt och ologiskt uttalandet om att "ta upp tid" är i ett spel utan tidsgräns där vi tjänar på att inte stressa?
och

Elmrig said:
Tyr var på väg ut och en onyanserad utröstning med bara en kandidat är mina ögon midnre intressant ur informationssynpunkt än en med två eller tre kandidater. Jag var hela tiden inne på att Tyr var den som skulle hänga men om ingen annan pressats hade vi inte fått någon information från dessa.
Fast, det där stämmer ju inte heller riktigt. Det är ännu mer efterhandskonstruktioner. Jag tar det punkt för punkt:

- Det är en sak att det finns risk att fastna i "tunnelseende", men ditt hela bidrag till drevet är att förhala och försöka rikta bort uppmärksamheten.

NÄR ska byn då egentligen dreva till att börja med, om den hade följt dina råd?

- Det fanns fler kandidater. När drevet började fanns Mukwa (låg ett tag över Tyr i antal röster). Där fanns Cassius - som du själv ju gjorde ditt bästa för att rikta uppmärksamheten på - och där fanns Tyr.

Det var aldrig problem att hitta något "informationsvärde" där - problemet var att när den processen närmade sig eliminering av de andra kandidaterna - för att spelets regler kräver att endast en hängs i taget - då spjärnade du emot mer och mer.

Själva den process som du nu skyller på, försökte du omväxlande motarbeta och dra ut på (allt efter vad som för stunden syntes mest lönsamt, antar jag).

- Tidsaspekten. Nej, visserligen finns det i detta spel ingen tidsgräns. Men det var redan den längsta rundan i något varulvsspel.

Och du blandar (medvetet eller inte, vet jag inte) samman tidsgräns som i bortre begränsning, med tidspress - som i "nu ökar vi tempot, nu pressar vi den misstänkte ulven hårdare". Det senare var det du opponerade dig mot när det skedde, det förstnämnda var argumentet du tog till för att du ville stoppa det...

Elmrig said:
Jag ser fortfarande inte stressfaktorn i det här spelet som Sapient verkar se, att vänta med att rösta ut Tyr hade inte gett mindre, troligen mer. I ett läge där osäkerhet råder kring Tyrs siarskap är det IMO bättre att vänta även om det bara är en 5 % chans. Vad jag tycker ligger uppenbarligen inte i linje med normen, men jag tyckte och tycker att det är en konstig reaktion att itne flyta sin röst för att köpa tid när ett sådant läge uppstår
I det förra spelet jag var med i, hände precis samma sak minutrar innan rundans slut. Jag ville -då- inte dra tillbaka min röst utan framhärdade att det var fejk. Och jag blev grundligt utskälld av Vimes - och ordentligt drevad för den saken.

Är min poäng att Vimes är ombytlig? Nej, min poäng är att det var stor skillnad mellan de två situationerna. Den gången var det rätt att stanna upp - den här gången borde man ana ugglor i mossen, för Tyr kunde verkligen inte ha kommit med en sämre ursäkt och varit mindre trovärdig. (Nja, möjligen om det hade gällt !Paxen och han hade kommit ut som "läkare" då... :gremwink: )

Du var visserligen inte ensam med att vara frågande och osäker en stund - och det kanske också rödar OBD en del (Cassius är ju utröstad och bybo) men faktum är att du inte ställde några kritiska frågor då, utan pläderade starkt för att skjuta upp allt.

Och i den här "under galgen-outningen", är det det som är mest rödande.

Elmrig said:
Att kunna omvärdera en åsikt i ljus av nya förutsättningar är alltså ulvigt? Du är medveten om att jag hade Tyr som ulv även innan sista timmen före utröstning?
Nix. Omvärderar man en åsikt, så säger man det. Man kan visserligen i ett sånt här spel, räkna med att få svara på en massa frågor om det ändå - och kallas kappvändare.

Vi hade ju ett långt sådant exempel i Runda 1 - KK om anklgelsesystemet. Skolexempel på hur man visar att man byter åsikt. (Och han fick ändå skit...)

Du - gör ingenting sånt. OM det nu är så att du byter åsikt, så försöker du smyga undan det och sen småfibbar/ljuger du om det i efterhand. "Du tyckte aldrig A, för nu tycker du B"

Elmrig said:
Jag tror att du blandar ihop "åsikt" och "röst" här. Det ena är et verktyg som kan användas för att sätta press på spelare och det andra är vad en person tänker och tycker. Att jag flyttar min röst för att sätta press på folk, försöka påverka flytet i spelet samt skapa förhoppningar bland Tyrs medulvar för att det kanske finns en möjlighet att rädda Tyr om de bara sticker fram nosen en aning betyder inte att jag inte är av åsikten att Tyr är ulv.
Inkongruensen är att du hoppar mellan din röst och din åsikt, när det passar. Att du aktivt försökte få byn att hänga Mukwa, eller Cassius, eller rent av misstänka Vimes, hellre än Tyr är en sak.

Och konfronterad med det, svarar du på något annat.

Elmrig said:
Åter igen så anser jag att en öppen dörr är bättre än en stängd, att utesluta någon för att någon annan i det ögonblicket verkar vara en bättre kandidat är inget jag anser vettigt.
Hmmm, du är medveten om att det är varulvsspel vi spelar? Om du inte vill "stänga dörrar", så kanske det inte är spelet för dig?

Allvarligt talat, det här är puré de neige...

Elmrig said:
Både Cassius och RJs hängninar är i mina ögon just hönor av fjädrar. Bevis har skruvats på och bearbetats tills de tycks passa in i mallarna "Cassius och RJ är ulvar" och detta är precis vad Sapient gör i inlägget jag svarar på här. Om vi alla bara subjektivt lyfter fram de argument som talar för vår sak och struntar i de argument som talar emot dem så kommer vi ständigt att få felaktiga resultat. Det här är inte politik och det finns ingen anledning att låta känslor och envishet stå ivägen för ett försökt till att inta ett objektivt synsätt på bevisen.
Hic Rhodos, hic salta!

Du säger vad andra borde gör, vad andra borde undersöka, vad andra borde ha misstänkt. Och vad gör du själv? Svajar, lämnar inga konkreta misstankar, skyller på tidsbrist, ber andra göra jobbet...

Men så syna då! Sätt igång! Gör ditt jobb!

Inte ens i ditt eget försvar kan du dra fram annat än svepskäl, undanflykter och mer efterhandskonstruktioner. Även detta ska tydligen ske någon annan gång, av någon annan.

Det finns långa partier av rundan ett och runda tre, där du skriver så pass många inlägg i rätt så tät följd, så du hade uppenbarligen haft tid att göra någon del. Och då blir det ändå bara svepande - oftast hänvisningar till att jag har nog skrivit något mer någon annanstans...

När du uppenbarligen har chansen, då KK frågar vad du har på OBD, så presterar du ett par, tre inlägg med sammanfattande enradingar. Inga utvecklade resonemang, inga länkar eller referenser (som du själv tycker man ska ha...)

Du postade, efter det, igen 13:02, 14:33 och 15:59 (bl.a. till mig). En del av svarsinläggen till mig, bestod av långa klipp - kunde du investera tid och arbete.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Elmrig under lupp

Sapient said:
Elmrig said:
Kanske är det "slött" men det är så jag spelar. I det skedet av spelet talades det en hel del om vem som byn skulle tjäna information på att hänga och då jag under det här spelet har haft dåligt med tid ville jag få de personer som möjligen kände som att de befann sig i riskzonen att göra jobbet att försöka hitta kopplingar mellan spelarna åt mig.
Nja, tidsbrist kan vi för allt i världen ha - men varför i hela friden ägnade du den tid du uppenbarligen hade, åt att ställa lama frågor, föreslå andra kandidater än de som just då diskuterades och på alla sätt och vis försökte ta fokus från vad byn jobbade med just då?

Det är väl aldrig någonsin ett byboigt spel?

Tror man att byn är fel ute, så säger man det - "hej, stopp och belägg! nu tar ni fel, för att ...". Man säger inte "nja, vänta lite nu - vi kanske är fel ute, kan inte nån titta på om det kanske finns något som talar för att vi är fel ute?"

Elmrig said:
Jag tycker inte om när dreven snöar in för mycket på samma kandidat då jag upplever att det leder till tunnelseende där bevis vrids och vrids tills de passar i hålet "X är ulv!". Jag ville inte att vi skulle fastna i detta och att ha flera kandidater uppe på diskussion är i mina ögon sunt. Jag hoppas även att du själv inser hur orimligt och ologiskt uttalandet om att "ta upp tid" är i ett spel utan tidsgräns där vi tjänar på att inte stressa?
och

Elmrig said:
Tyr var på väg ut och en onyanserad utröstning med bara en kandidat är mina ögon midnre intressant ur informationssynpunkt än en med två eller tre kandidater. Jag var hela tiden inne på att Tyr var den som skulle hänga men om ingen annan pressats hade vi inte fått någon information från dessa.
Fast, det där stämmer ju inte heller riktigt. Det är ännu mer efterhandskonstruktioner. Jag tar det punkt för punkt:

- Det är en sak att det finns risk att fastna i "tunnelseende", men ditt hela bidrag till drevet är att förhala och försöka rikta bort uppmärksamheten.

NÄR ska byn då egentligen dreva till att börja med, om den hade följt dina råd?

- Det fanns fler kandidater. När drevet började fanns Mukwa (låg ett tag över Tyr i antal röster). Där fanns Cassius - som du själv ju gjorde ditt bästa för att rikta uppmärksamheten på - och där fanns Tyr.

Det var aldrig problem att hitta något "informationsvärde" där - problemet var att när den processen närmade sig eliminering av de andra kandidaterna - för att spelets regler kräver att endast en hängs i taget - då spjärnade du emot mer och mer.

Själva den process som du nu skyller på, försökte du omväxlande motarbeta och dra ut på (allt efter vad som för stunden syntes mest lönsamt, antar jag).

- Tidsaspekten. Nej, visserligen finns det i detta spel ingen tidsgräns. Men det var redan den längsta rundan i något varulvsspel.

Och du blandar (medvetet eller inte, vet jag inte) samman tidsgräns som i bortre begränsning, med tidspress - som i "nu ökar vi tempot, nu pressar vi den misstänkte ulven hårdare". Det senare var det du opponerade dig mot när det skedde, det förstnämnda var argumentet du tog till för att du ville stoppa det...

Elmrig said:
Jag ser fortfarande inte stressfaktorn i det här spelet som Sapient verkar se, att vänta med att rösta ut Tyr hade inte gett mindre, troligen mer. I ett läge där osäkerhet råder kring Tyrs siarskap är det IMO bättre att vänta även om det bara är en 5 % chans. Vad jag tycker ligger uppenbarligen inte i linje med normen, men jag tyckte och tycker att det är en konstig reaktion att itne flyta sin röst för att köpa tid när ett sådant läge uppstår
I det förra spelet jag var med i, hände precis samma sak minutrar innan rundans slut. Jag ville -då- inte dra tillbaka min röst utan framhärdade att det var fejk. Och jag blev grundligt utskälld av Vimes - och ordentligt drevad för den saken.

Är min poäng att Vimes är ombytlig? Nej, min poäng är att det var stor skillnad mellan de två situationerna. Den gången var det rätt att stanna upp - den här gången borde man ana ugglor i mossen, för Tyr kunde verkligen inte ha kommit med en sämre ursäkt och varit mindre trovärdig. (Nja, möjligen om det hade gällt !Paxen och han hade kommit ut som "läkare" då... :gremwink: )

Du var visserligen inte ensam med att vara frågande och osäker en stund - och det kanske också rödar OBD en del (Cassius är ju utröstad och bybo) men faktum är att du inte ställde några kritiska frågor då, utan pläderade starkt för att skjuta upp allt.

Och i den här "under galgen-outningen", är det det som är mest rödande.

Elmrig said:
Att kunna omvärdera en åsikt i ljus av nya förutsättningar är alltså ulvigt? Du är medveten om att jag hade Tyr som ulv även innan sista timmen före utröstning?
Nix. Omvärderar man en åsikt, så säger man det. Man kan visserligen i ett sånt här spel, räkna med att få svara på en massa frågor om det ändå - och kallas kappvändare.

Vi hade ju ett långt sådant exempel i Runda 1 - KK om anklgelsesystemet. Skolexempel på hur man visar att man byter åsikt. (Och han fick ändå skit...)

Du - gör ingenting sånt. OM det nu är så att du byter åsikt, så försöker du smyga undan det och sen småfibbar/ljuger du om det i efterhand. "Du tyckte aldrig A, för nu tycker du B"

Elmrig said:
Jag tror att du blandar ihop "åsikt" och "röst" här. Det ena är et verktyg som kan användas för att sätta press på spelare och det andra är vad en person tänker och tycker. Att jag flyttar min röst för att sätta press på folk, försöka påverka flytet i spelet samt skapa förhoppningar bland Tyrs medulvar för att det kanske finns en möjlighet att rädda Tyr om de bara sticker fram nosen en aning betyder inte att jag inte är av åsikten att Tyr är ulv.
Inkongruensen är att du hoppar mellan din röst och din åsikt, när det passar. Att du aktivt försökte få byn att hänga Mukwa, eller Cassius, eller rent av misstänka Vimes, hellre än Tyr är en sak.

Och konfronterad med det, svarar du på något annat.

Elmrig said:
Åter igen så anser jag att en öppen dörr är bättre än en stängd, att utesluta någon för att någon annan i det ögonblicket verkar vara en bättre kandidat är inget jag anser vettigt.
Hmmm, du är medveten om att det är varulvsspel vi spelar? Om du inte vill "stänga dörrar", så kanske det inte är spelet för dig?

Allvarligt talat, det här är puré de neige...

Elmrig said:
Både Cassius och RJs hängninar är i mina ögon just hönor av fjädrar. Bevis har skruvats på och bearbetats tills de tycks passa in i mallarna "Cassius och RJ är ulvar" och detta är precis vad Sapient gör i inlägget jag svarar på här. Om vi alla bara subjektivt lyfter fram de argument som talar för vår sak och struntar i de argument som talar emot dem så kommer vi ständigt att få felaktiga resultat. Det här är inte politik och det finns ingen anledning att låta känslor och envishet stå ivägen för ett försökt till att inta ett objektivt synsätt på bevisen.
Hic Rhodos, hic salta!

Du säger vad andra borde gör, vad andra borde undersöka, vad andra borde ha misstänkt. Och vad gör du själv? Svajar, lämnar inga konkreta misstankar, skyller på tidsbrist, ber andra göra jobbet...

Men så syna då! Sätt igång! Gör ditt jobb!

Inte ens i ditt eget försvar kan du dra fram annat än svepskäl, undanflykter och mer efterhandskonstruktioner. Även detta ska tydligen ske någon annan gång, av någon annan.

Det finns långa partier av rundan ett och runda tre, där du skriver så pass många inlägg i rätt så tät följd, så du hade uppenbarligen haft tid att göra någon del. Och då blir det ändå bara svepande - oftast hänvisningar till att jag har nog skrivit något mer någon annanstans...

När du uppenbarligen har chansen, då KK frågar vad du har på OBD, så presterar du ett par, tre inlägg med sammanfattande enradingar. Inga utvecklade resonemang, inga länkar eller referenser (som du själv tycker man ska ha...)

Du postade, efter det, igen 13:02, 14:33 och 15:59 (bl.a. till mig). En del av svarsinläggen till mig, bestod av långa klipp - kunde du investera tid och arbete.
Du tycker inte om mitt sätt att spela, registrerat. Var det något här du ville att jag skulle svara på? Än så länge ser jag inget konkret i dina anklagelser. Du anser att jag efterkonstruerar och ljuger, det gör jag inte. Jag vet inte riktigt vad mer jag kan svara på detta då det mesta känns som förtäckta förolämpningar, ge mig något konkret så ska jag bemöta det.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Elmrig under lupp

Jag känner att jag kanske inte riktigt fick fram min poäng om att Elmrig var mot att Tyr var ulv, innan han var för osv. Bättre låta några Elmrig-citat tala för sig själv:

Elmrig said:
Jag var hela tiden inne på att Tyr var den som skulle hänga men om ingen annan pressats hade vi inte fått någon information från dessa.
Elmrig said:
Du är medveten om att jag hade Tyr som ulv även innan sista timmen före utröstning?
Elmrig said:
Att jag flyttar min röst för att sätta press på folk, försöka påverka flytet i spelet samt skapa förhoppningar bland Tyrs medulvar för att det kanske finns en möjlighet att rädda Tyr om de bara sticker fram nosen en aning betyder inte att jag inte är av åsikten att Tyr är ulv.
Men:

Jag tycker det är svårt att bilda mig en uppfattning om Tyr. (...diverse argument mot att Tyr är ulvig...) Måste jag välja mellan Tyr och Mukwa som ulv skulle jag hänga Tyr men det är med en hårsmån. Mukwa har dock lite mer substans i sina inlägg att analysera om han hängs, men, ahhhh.

en väldigt tveksam
Röst: Tyr
Tyr: Detsamma för dig, vem av er tjänar byn mest på att hänga och varför? Vi har ett möjligt samband mellan Mukwa och Vimes som har nämnts tidigare, kan du se att vi skulle få ut något därifrån? Har du några fler Mukwa-samband som kan bli intressanta om han hänger?
(Ledande frågor, någon?)

Hänger någon ikväll? Jag skulle inte ha något emot att se vad OBD och Cassius kommer fram till innan vi går vidare.
I det här inlägget länkar SJ till två andra KK-poster där han beskriver varför han tycker att Mukwa verkar röd. (...) Strax därefter kommer det här inlägget där KK berättar att han har tyckt att Mukwa är röd under en längre tid. (...) När Mukwa är på botten av sin uppgivenhet postar han det här inlägget där han verkar helt säker på att Vimes är röd och att en utröstning där Mukwa hängs som grön på något sätt skulle röda Vimes. (...) Det är de samband jag hittar när jag läser kring skenavrättningen av Mukwa, har du något att tillägga Tyr?
Jag vill lyfta fram Mukwa för att han åtminstone ska diskuteras som kandidat då han har hängt löst länge nu. Jag är tycker inte att Mukwa känns särskilt röd men att det inte skulle ge någon information att hänga honom är skitsnack, vad mer skulle det ge att hänga någon av dina kandidater menar du Vimes?
Joråserrusatt, du var "helt inne" på att hänga Tyr, utom när du inte var det utan försökte sälja hälften av resten av spelarna till galgen istället för Tyr.

Finemang att lade ned tid på att gräva fram saker i så kalla spår - men inget i spåret mot Tyr (a.k.a. duktig bybo, men risk för tunnelseende) eller omständigheter som hade grönat Tyr (a.k.a. också duktig, men aningens mindre populär bybo).

Och en sån tur att du hade tidbrist - annars hade du väl försökt hänga hela resten av byn också...
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Elmrig under lupp

Elmrig said:
Du tycker inte om mitt sätt att spela, registrerat. Var det något här du ville att jag skulle svara på? Än så länge ser jag inget konkret i dina anklagelser. Du anser att jag efterkonstruerar och ljuger, det gör jag inte. Jag vet inte riktigt vad mer jag kan svara på detta då det mesta känns som förtäckta förolämpningar, ge mig något konkret så ska jag bemöta det.
Ah the öld "låtsas att anklagelserna bara är subjektivt nonsens" trick, eh? But you did not cönt on inspectör Clouseau!

Så mycket konkretare än dessa citat med dina egna (motsägelsefulla) ord, blir det ju inte. Återigen - är du säker på att det är varulvsspel du spelar, där vi (och inte minst du själv massor av gånger!) ofta bara kan framhålla en tiondel så konkreta saker som det här.

Vad hade du väntat dig? Tassavtryck? DNA-analyser?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Då kan du få redogöra vad OBDs case mot KK är, för det orkar inte jag kolla upp. OBD har ju mest flutit med sedan han hoppade in.
Kan du redogöra vad du har för åsikter och tankar om Elmrig?
Du röstar på OBD nu och är han grön kommer du rikta in dig på Elmrig-K.K varav Elmrig ligger strax före mig på din lista så för min del känns det intressant att veta. Kom med det du har och säg gärna vad du tycker om Saps deal med Elmrig.
Bumpar mig själv och lägger fram en påminnare till Mukwa.

Sapient har byggt vidare på sitt case mot Elmrig och jag tycker det är jätte intressant. Du tycks vara lite sval i kritiken mot Elmrig.

Kastar med lite lösa citat också.

Mukwa said:
Om Brynolf är ulv så har ulvarna vunnit, men annars vinner byn. Det är min slutsats, och vem vi börjar ta ut av OBD, Elmrig och KK spelar inte mig någon roll alls. Det finns två ulvar bland de tre namnen. Pretty sure. Tillräcklgt säker för att fortsätta med den taktiken även nästa runda. Ni andra kan få välja vem av dem vi ska börja med, men alla ska ut tills vi har fällt de här två ulvarna.
Har redan varit inne på det här. Du bygger på nått inför nästa runda för att själv klara dig ända in i kaklet.

Mukwa said:
This alone är ett case. Många i byn har redan klarat av att begränsa sig till 3 el 2 kandidater. Eftersom KK vet att han är en av kandidaterna försöker han sprida ut misstankarna till alla andra, inklusive de som är tokgröna, dvs !Pax och Sap. För om jag har prickat rätt i mina tre kandidater så har vi vunnit, och KKs agerande tyder en del på att jag har det.
Här vill du få det till att jag vill sprida mina misstankar mot alla andra. Det gör jag ju inte. Jag vill ju inte ens ta i det hela egentligen, men som bybo vill jag inte utesluta att Vico fuckar lite med oss. Det ligger ju i hans intresse att göra det (tippar jag på?). Hur som så är mina tankar bra att ha tycker jag, men det är inget jag fokar på just nu eftersom jag vill hänga en ulv och minst en ulv finns bland OBD & Elmrig.

Mukwa said:
Anledningen till att min röst ligger där (på K.K) och inte på OBD eller Elmrig är för att !Paxen prioriterade KK framför dem. KK stärker inte sin position genom att utvärdera hur värt det är att smutskasta !Paxen och Sap heller.
Sapient ser ju jag som precis lika grön som !Paxen. Skillnaden där är att han är aktiv och en tillgång för byn. !Paxens väktande är ju skitbra att ha i bakfickan, men hans misstankar mot mig ser jag ju som avföring. Vad har han för case mot mig? Du bygger din röst på !Paxens grönhet här Mukwa och det är ju rätt lamt.

Mukwa said:
Jag kan motivera mina misstankar mot KK igen, sure, men det är lättare att gå tillbaks till R2 och kolla. Min röst på KK har redan gett utdelning och i ärlighetens namn kan jag nog lägga en ordentlig röst nu, för OBD har gjort bort sig (igen) iom sin röst på KK.

Röst: OBD
Du gör det rätt lätt för dig här också. Fortfarande inget mot eller ens på Elmrig vad jag kan se.

Mukwa said:
För det första finns det fler personer att starta drev mot, åtminstone en till i Elmrig. För det andra var inte OBD på KK särskilt mycket i R3, eller åtminstone inte första halvan, och i andra halvan ville han ha ut honom men försvarade honom mot Robban. Mitt case finns mot KK, och det vet alla om, men OBD har inget. OBD tar rygg på mig, och har gjort det sedan starten av R3 egentligen. Det är ingen autotell, men han är väldigt sugen på att hoppa på befintliga drev, och det är inte ett bybotecken direkt.
Hur kan du tänka dig att starta nått mot Elmrig? Vad har du på honom? OBD har nått på mig. Han svängde över under R3 eller hur det nu var? Och absolut jag ser det som scum att falla lite på Robbans fejk och samma nu när han följer dig i röstandet på mig.

Mukwa said:
Ja, det är nog dags att hänga OBD nu... Är han grön så blir nästa runda jobbig.
Tidigt i R4. Har för mig du senare har gått ut med att det inte är nån fara på taket om vi hänger en bybo. Måste kolla upp det.

Mukwa said:
om det här inte är en lverdrift utan det faktiska förfarandet så fattar jag egentligwn inte varför Elmrig är kvar i spel. Han ville alltså ha ut nån annan som vi vet är bybo, flr att 1. Alippa hänga Tyr oxh 2. Få ut siaren. Dessvärre vet vi atr kalla fötter även gällerbybor. cassius gjorde likadant. men nån av de som hoppade av måste vara ulv, för det är en typisk ulvgrej atr göra.
Det här är väl det du har nämnt gällande Elmrig. Du fattar inte varför han är kvar i spel. Har du nått mer? Jag har inte kollat igenom tidigare rundor så det här är allt från R4.

Klaus Klättermjus said:
Skall det chansas lite så är OBD ett hett alternativ, men det vore förödande om det är en miss.
Mukwa said:
Fortfarande säger jag att det inte är förödande. För då innebär det att du och Elmrig är ulvar.
Ah. Där kom det. Inte alls så förödande om vi hänger OBD och han är grön. Är det jobbigt om OBD är grön eller inte?

K.K said:
Finns det någon som ställer sig emot en hängning av OBD? Troligen inte. Då sitter den andra ulven i samma tåg och då blir det rätt svårt för oss att bena ut.
Mukwa said:
Nej. Men du har rätt, de flesta skulle godkänna en hängning av OBD, och jag tror att han är ulv, och jag tror att den sista ulven kommer rösta ut OBD eftersom hen inte har något annat val. Men blir det svårare? Nä. Jo, det blir det givetvis, men inte tillräckligt för att jag ska få någon annan topp 3 (topp 2)-lista.
Ja eller nej? Jag vet inte jag inte.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Elmrig under lupp

Sitter på mobil och därför kan ev skrivfel uppkomma.

sapient, du har hittat prima skit på elmrig. Men hur säker är du? Jag kan säga det att tack vare dig så elmrig nr 3 på min lista över misstänkta, just nu, men jag vill gärna höra att du är tillräckligt säker. Vad är det inlägget som pekar ut honom mest?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Elmrig under lupp

!Paxen said:
Sitter på mobil och därför kan ev skrivfel uppkomma.

sapient, du har hittat prima skit på elmrig. Men hur säker är du? Jag kan säga det att tack vare dig så elmrig nr 3 på min lista över misstänkta, just nu, men jag vill gärna höra att du är tillräckligt säker. Vad är det inlägget som pekar ut honom mest?
Dina andra två:

Paxie said:
Dom två som jag, just nu, sätter på misstankelistan är KK och Mukwa. Sapient är den enda som jag är stensäker på är grön.
Således:
KK
Mukwa
Elmrig

Jag tycker det är intressant att du helt släppt OBD. Jag själv är inte så långt ifrån att släppa honom tillfälligt heller så det är fullt okay för min del.

Men. Hur och varför är jag inblandad på din lista? Elmrig+Mukwa som ulvar är jag beredd att köpa.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Då kan du få redogöra vad OBDs case mot KK är, för det orkar inte jag kolla upp. OBD har ju mest flutit med sedan han hoppade in.
Kan du redogöra vad du har för åsikter och tankar om Elmrig?
Du röstar på OBD nu och är han grön kommer du rikta in dig på Elmrig-K.K varav Elmrig ligger strax före mig på din lista så för min del känns det intressant att veta. Kom med det du har och säg gärna vad du tycker om Saps deal med Elmrig.
Sap gjorde ett bra jobb, men mer än så har jag inte att tillägga. Det var good shit och Elmrig blev ännu rödare. Jag är kvar på OBD för att alla andra började rösta på Elmrig, och jag tycker att det är en bra idé att låta Sap och !Pax avgöra vem av dem som ska ut. Två drev mot dessa herrar är vad jag vill se och oavsett vem av dem vi tar ut nu kommer den andre bli prime suspect för mig nästa runda. Sitter på jobbet och har allmänt dålig tid, så mycket mer motiverande än så kan jag dessvärre inte servera för tillfället.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Brynolf said:
Mukwa said:
Då kan du få redogöra vad OBDs case mot KK är, för det orkar inte jag kolla upp. OBD har ju mest flutit med sedan han hoppade in.
OBDs case mot KK:
R2: "ändrar uppfattning lite" om Konrad pga siarfiskandet och att han fortf är kvar i spel även om det sistnämnda inte är värt så mkt då Recca ju så klart var en bra mordkandidat. (Denna post kommer lite efter att Mukwa redan gnällt på KK:s siarjakt.)
R3: Gillar RJ:s KK-angrepp. Tycker KK inte spelat så bra som han brukar. "Anklagar" Konrad.
Ger KK 4UP, bland annat för att han "tog rygg på Recca" i R1. Detta hävdar Mukwa är fel, och OBD ändrar sig på den punkten.
Backar även på punkten att KK:s siarfiske skulle vara suspekt.
Tycker KK fortfarande har 4UP pga hans obegripliga case mot Mukwa.
KK är kvar på OBD:s ulvlista Pga:
OBD said:
Ineffektivt spel i första rundan, där du var överallt. Snäll mot Tyr. Jakten på Mukwa, som känns ogrundan eller grundad på att han var grinig/lättprovocerad. En del konstiga inlägg, så som förslag att hänga eventuell siar-Xyas och önskan till siaroutande som lite elakt kan tolkas ulvigt.
Bra. Vad är det som är begripligt med OBDs case och vad är det som inte håller i mitt? Här ser vi också att OBD tar rygg, så som jag har skrivit tidigare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa om KK

Mukwa said:
I kronologisk ordning:

Mukwa said:
Konrad Kanalj said:
Jag kommer inte stövlande in här för att ta åt mig någon ära av att Tyr hängandes, men jag vill påpeka att Recca och K.K var det som hittade Tyrs scum tells till en början.
Ett sätt att bli aningen mer grön. Du har ju inte varit på Tyr alls. Du valde t o m bort honom i drevet. Att du gör som alla andra och röstar på Tyr efter ett tag är ju ingenting du kan använda för att gröna dig själv. Du har inte velat se Tyr dingla, du har velat se mig dingla.
Mukwa said:
KK: Sluta tramsa med siarfiskande.
Mukwa said:
KK - 4 UP
Min magkänsla säger ulv, och han sladdrar och flamsar om skitgrejer och har faktiskt inte haft så många motiverade röster. Han var inte på Tyr särskilt mycket, bara tillräckligt för att det inte ska vara uppenbart, fast jag tycker att det är för lite. KK stressade fram en hängning i R2, och har försökt stressa fram hängningar innan dess. Han gör även bort sig genom att klistra fast sig på Vimes, rösta ut en bybo och inte veta vart rösten ska läggas i R3, utan faller tillbaks på någonting som egentligen borde vara överspelat. Dessutom lever KK efter två nätter. Bara det är suspekt. KK har annars stannat upp i 3 diskussioner under det här partiet: 1. !Paxens väktarclaim, 2. hängandet av mig, 3. Siarclaimandet. KK stannar inte upp annars, KK dundrar fram. Varför dundrar du inte fram, KK?
Mukwa said:
En annan grej som gör dig mer misstänkt är att du ger mig en femma för något som hände i R1, men i runda 2 var det inget snack. Då skulle Cassius ut. Hade Cassius en sexa då liksom, eller?
Mukwa said:
This alone är ett case. Många i byn har redan klarat av att begränsa sig till 3 el 2 kandidater. Eftersom KK vet att han är en av kandidaterna försöker han sprida ut misstankarna till alla andra, inklusive de som är tokgröna, dvs !Pax och Sap. För om jag har prickat rätt i mina tre kandidater så har vi vunnit, och KKs agerande tyder en del på att jag har det.

I kronologisk ordning svarar jag väl på detta då Mukwa. Nått jag troligen gjort förut om jag inte är helt fel ut.

Att jag inte ha varit på Tyr alls är bullshit. Att jag valde att dreva dig där emellan har jag ju förklarat tidigare. Jag röstar på Tyr eftersom jag anser att vi får ut mer av att hänga honom än Cassius. (Det var mellan dem det stod och jag hade inte tillräckligt med folk bakom mig för att hänga dig).

K.K´s siarfiske har du väl själv gått med på att det inte är så ulvigt? Jag har ju rakt av inte tjuvfiskat. Jag har varit rätt tydlig med vad jag vill och hur jag vill få fram det. Alltså, det hade varit en grym fördel för byn att få fram siaren. Då hade vi i nuläget inte ens behövt fundera över siare/väktare.

KK4Up har jag besvarat och förklarat allt tidigare. Det rör ju samma saker som du tagit upp i tidigare fall.

Jag gav dig en 5:a för att jag ville poängtera att jag har dig rätt högt upp (alltså, högst upp!) på min lista bland ulvar i R3. Under senare skede valde jag att lägga ner stridsyxa och köra en deal med dig att jaga ulvar på annat håll. Min 5:a sänktes alltså med tiden. Det har jag skrivit och det bör du veta.

Att jag ville hänga Cassius i R2 handlar ju om att jag hade honom och Vimes som två potentiella ulvar. Det borde ju också ha framgått i mitt spel. Jag släppte alltså dig i R2 för att jaga Vimes i första hand. Det tycker jag framgår rätt tydligt. Jag skäms inte för att jag var delaktig i hängandet av Cassius men jag tänker inte ta på mig det själv. Byn stod rätt enade om man säger så. Elmrig är en av oss (+du och kanske nån mer?) påpekat att rundan gick för fort. Elmrig är den första som röstar sen drar han iväg för gott och slarvar bort Cassius ur spel. Hans misstankar var inte ens särledes hårda så att hänga Cassius var rätt onödigt. Absolut, det håller jag med om, men som jag sagt tidigare: Är man osäker på om man är på väg att hänga en bybo varför skall man då rösta och sedan dra iväg?

Och det sista du tar upp har jag svarat på tidigare under dagen.

Är detta vad du har på mig?

Ditt case är ju avskrap Mukwa om det är det här du går på. Du har ju till och med gått med på att vissa grejer jag dragit igång inte alls är så ulvaktigt + att jag besvarat allt det här tidigare. Du bygger ett case på luft och anklagar mig för att bygga sopiga case mot dig. Alltså, jag har ju handfasta saker i ditt spelande som jag tycker är ulviga. Mycket från R1 visserligen. Efter den rundan har du ju spelat upp dig och jag har valt att inte kika lika hårt på det du pysslar med.

Dock skall det sägas att från det att du postade din livlina ända in i kaklet har mina misstankar återigen blossat upp.

Med livlina in i kaklet menar jag fortfarande din taktik:

Rösta ut OBD och är han grön skall Elmrig röstas ut och är han ulv så skall K.K röstas ut.

Alternativt

Rösta ut Elmrig och är han grön skall OBD röstas ut och är han ulv så skall K.K röstas ut.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Mukwa om KK

Hoho? OBD vad gör du? Kom in och jobba lite. Du vandrar mot hängning så hjälp oss att hänga en ulv om du inte själv vill dingla.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
För att försvara mig från en del av kritiken: Jag ändrade åsikt redan i andra rundan om KK, inte som påståtts av KK, efter RJs analys
Du syftar på att det är här du ändrar åsikt antar jag?

OBD said:
Jag måste nog ändra min uppfattning om KK lite. Han är inte längre så givet grön han med sitt snack om att outa siaren och att han fortfarande är kvar i spel. Nu tycker jag väl iofs att Recca spelat så pass bra och antagligen varit ännu aktivare än KK, att det senare inte är värt så mkt. Jag måste kika på Elmrig också som var inne på samma spår.

Mukwa ser jag som sagt grön, och hans åsikter om kk och vimes är lite intressantare efter genomgången. Dock tycker jag fortfarande att de känns lite som reaktioner på kritik. Mukwa kanske kan sammanfatta lite fynd han fått på framför allt kk.

Cassius är fortfarande min favorit, helt beroende på Purga ska sägas. Cassius tycker jag spelat bra, men inte tillräckligt för att ursäkta tidigare synder.

Röst:Cassius
Jag blev alltså mindre grön i dina ögon för att Mukwa tycker att jag borde nattmördas (annars är jag ulv) och att jag ville få fram siaren illa kvickt så att vi fick nån användning av den.
Ja, det fick mig att omvärdera och då kändes min övertygelse om din grönhet väldigt omotiverad.

Jag vet inte varför du misstänker mig mindre nu heller. Jag har ju inte skrivit nåt på evigheter.

Elmrig levde inte upp till förväntningarna. Hans svar på kritiken från Sapient var vääldigt svag. KK håller igång, vilket grönar om Elmrig är grön. Men jag har svårt att se några andra som ulvar i så fall. Mukwa och Brynolf tillsammans vore allt för otroligt.

Röst:Elmrig
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Paxen har tid över

Mukwa said:
Bra. Vad är det som är begripligt med OBDs case och vad är det som inte håller i mitt? Här ser vi också att OBD tar rygg, så som jag har skrivit tidigare.
Jag tycker inte du hade fått fram exakt VAD du hade på Konrad. Det hade OBD.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Paxen har tid över

Ok, nu ligger Elmrig en röst ifrån gyttjegraven.

De som inte röstat än är Elmrig och Paxen. Gör gärna det, hörni! Det börjar dra ihop sig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Paxen har tid över

Kan väl redogöra för några gamla pings på OBD. Tyvärr är de från runda 1. Efter det har jag faktiskt inte hittat så mycket på honom, jag tycker inte han apat efter så mycket som många säger. Men visst KAN man se sådana tendenser och se dem som pingande.

Spider gör en Lukas mot Paxen tidigt (ingen jätteping såklart).

Spider hoppar på Vimes-fejkdrevet i R1. Det här är en desto större ping.
Vimes said:
Tycker det är väl lättvindigt Spider röstar på mig. Speciellt att han kommer på NU att han tycker jag är mest misstänkt av alla. Han har inte ens tittat åt mitt håll tidigare, men när jag har 4 röster på mig kommer han plötsligt på att han tycker att jag inte spelar som jag brukar.
OBD hoppar av Tyr-drevet efter siar-lögnen. Velar lite men hoppar tillbaka med "nej, det kom för sent för att verka trovärdigt" vilket är en udda motivering.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Elmrig under lupp

Joråserrusatt, du var "helt inne" på att hänga Tyr, utom när du inte var det utan försökte sälja hälften av resten av spelarna till galgen istället för Tyr.

Finemang att lade ned tid på att gräva fram saker i så kalla spår - men inget i spåret mot Tyr (a.k.a. duktig bybo, men risk för tunnelseende) eller omständigheter som hade grönat Tyr (a.k.a. också duktig, men aningens mindre populär bybo).

Och en sån tur att du hade tidbrist - annars hade du väl försökt hänga hela resten av byn också...
Det plus Saps sammanfattning är kalas och tillräckligt för att påvisa Elmrigs samband och förhållningssätt till Tyr. Jag känner mig fortfarande ambivalent till vem av OBD och Elmrig vi tar ut den här rundan, för den andre ska ut i nästa oavsett färg tycker jag, men det Sap har grävt fram på Elmrig är nästan mer handfast än det som finns på OBD. Jag håller kvar min röst på OBD ett tag till dock. Kommer vara aktiv till 22 ikväll.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Sapient har byggt vidare på sitt case mot Elmrig och jag tycker det är jätte intressant. Du tycks vara lite sval i kritiken mot Elmrig.
Ja, jag har varit sval mot Elmrig. Inte för att jag har försökt skydda honom, utan för att jag inte har ägnat honom särskilt mycket uppmärksamhet. Han har flugit under min radar, vilket suger när läget ser ut som det gör just nu, eftersom det är bra att ha haft misstankar på ulvarna tidigare (inte för att det har hjälpt mig värst i Tyr-ärendet, men ändå). För mig blev Elmrig ulv med hjälp av uteslutningsmetoden, och nu har Sap tagit det till en mer stadig nivå med konkreta anklagelser. Det gillar jag. Jag hade nog t o m Elmrig som en av de grönare de första dagarna i R1 tror jag, det höll dock inte i sig alltför länge. Men ja, jag har varit ganska ljummen tidigare. Men jag har aldrig försvarat honom, och han fick höga UP av mig i R3 har jag för mig.

Har redan varit inne på det här. Du bygger på nått inför nästa runda för att själv klara dig ända in i kaklet.
För att byn ska vinna, ja. Helt rätt. På riktigt, hur ofta brukar en bybo (eller ulv heller för den delen) ha sig själv som en toppkandidat? Givetvis har jag tre andra som toppkandidater, och jag tror på Elmrig och OBD som ulvar, men har vi ett fel (för mer har vi inte av de två) så står KK över Brynolf på min lista. "ända in i kaklet" bla bla :gremsmile:

Här vill du få det till att jag vill sprida mina misstankar mot alla andra. Det gör jag ju inte. Jag vill ju inte ens ta i det hela egentligen, men som bybo vill jag inte utesluta att Vico fuckar lite med oss. Det ligger ju i hans intresse att göra det (tippar jag på?).
Du vill inte men känner att det är nödvändigt? Sure, man kan få diskutera crapgrejer också, men det kom en aning olägligt för din del. Det var allt. Nä, man vill inte fucka någon när man designar ett spel. Man vill balansera det så bra som möjligt, och förstås göra det intressant. Vico tyckte att Ankeborg var lite för snedfördelat, och där var det klassisk uppställning förutom 1 bybomiller och 1 ulvmiller. Nu har Vico varit hur tydlig som helst med att hela poängen med det här liret är att alla ska veta vad som gäller från start. Då finns det liksom inget att orda om. !Paxen är vår väktare, och säger han att han väktade Sap så har han också gjort det. Det är en punkt där, för det finns ingenting av substans som skulle påvisa något annat samband. Inte ens nästan. Det finns inte ens ett gastronomiskt litet motiv till att det skulle förhålla sig på andra sätt än att det är en klassiker.
Hur som så är mina tankar bra att ha tycker jag, men det är inget jag fokar på just nu eftersom jag vill hänga en ulv och minst en ulv finns bland OBD & Elmrig.
Många tankar är bra men inte de som letar efter öppningar att röda Sap och !Pax.

Sapient ser ju jag som precis lika grön som !Paxen. Skillnaden där är att han är aktiv och en tillgång för byn. !Paxens väktande är ju skitbra att ha i bakfickan, men hans misstankar mot mig ser jag ju som avföring. Vad har han för case mot mig? Du bygger din röst på !Paxens grönhet här Mukwa och det är ju rätt lamt.
Inte om det inte spelar någon roll i vilken ordning du, OBD och Elmrig ryker, eftersom jag är väldigt säker på att båda ulvarna finns i den trion och vi får ha fel en gång. Då kände jag att det inte spelade någon roll vem av er min röst landade på. !Paxen var grön och då tyckte jag att det var en kul grej att haka på en av de två som jag håller för tokgrön beyond all reach. Dessutom är det kul att slänga iväg omotiverade röster för att se vem som hakar på. Jag tror t o m att jag skrev nånstans att ulvarna skulle få ta ställning till vem som skulle ut, vilket är praktiskt för det går att kolla i ett senare skede. Nu förhåller det dock sig så att jag förstås ogärna chansar fel om jag inte måste, så givetvis vill jag ha ut en ulv och både OBD och Elmrig står över KK på listan.

Tidigt i R4. Har för mig du senare har gått ut med att det inte är nån fara på taket om vi hänger en bybo. Måste kolla upp det.
Nu har ju du redogjort i ditt inlägg för hur jag har tänkt, men jag kan ju förtydliga med ett citat du har använt:
Mukwa said:
Nej. Men du har rätt, de flesta skulle godkänna en hängning av OBD, och jag tror att han är ulv, och jag tror att den sista ulven kommer rösta ut OBD eftersom hen inte har något annat val. Men blir det svårare? Nä. Jo, det blir det givetvis, men inte tillräckligt för att jag ska få någon annan topp 3 (topp 2)-lista.
Alltså: Givetvis hänger jag mycket hellre en ulv den här rundan, men som läget ser ut nu och som det kommer göra oavsett gröna eller röda namn så är jag tämligen säker på min topp 3 ändå och kommer fortsätta på den. Efter att vi har hängt både OBD och Elmrig och bara har fått en ulv så kommer jag givetvis vara tvungen att ta ställning till vem av dig eller Brynolf som är mest ulvig, men det svaret har jag egentligen redan nu, om inget oväntat händer.

Nåt som är otydligt?

Nu ska jag tydligen iväg på middag med mor, men jag kommer tillbaks innan 22.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Re: Paxen har tid över

Brynolf said:
Ok, nu ligger Elmrig en röst ifrån gyttjegraven.

De som inte röstat än är Elmrig och Paxen. Gör gärna det, hörni! Det börjar dra ihop sig.
Röst: OBD

Motivering: Fällan i R1, SJs spel över lag och magkänsla.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Elmrig said:
Brynolf said:
Ok, nu ligger Elmrig en röst ifrån gyttjegraven.

De som inte röstat än är Elmrig och Paxen. Gör gärna det, hörni! Det börjar dra ihop sig.
Röst: OBD

Motivering: Fällan i R1, SJs spel över lag och magkänsla.
Vem är den andra ulven?
Eller vilka är dom andra ulvarna om det visar sig att din magkänslan är felaktig?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
För att försvara mig från en del av kritiken: Jag ändrade åsikt redan i andra rundan om KK, inte som påståtts av KK, efter RJs analys
Du syftar på att det är här du ändrar åsikt antar jag?

OBD said:
Jag måste nog ändra min uppfattning om KK lite. Han är inte längre så givet grön han med sitt snack om att outa siaren och att han fortfarande är kvar i spel. Nu tycker jag väl iofs att Recca spelat så pass bra och antagligen varit ännu aktivare än KK, att det senare inte är värt så mkt. Jag måste kika på Elmrig också som var inne på samma spår.

Mukwa ser jag som sagt grön, och hans åsikter om kk och vimes är lite intressantare efter genomgången. Dock tycker jag fortfarande att de känns lite som reaktioner på kritik. Mukwa kanske kan sammanfatta lite fynd han fått på framför allt kk.

Cassius är fortfarande min favorit, helt beroende på Purga ska sägas. Cassius tycker jag spelat bra, men inte tillräckligt för att ursäkta tidigare synder.

Röst:Cassius
Jag blev alltså mindre grön i dina ögon för att Mukwa tycker att jag borde nattmördas (annars är jag ulv) och att jag ville få fram siaren illa kvickt så att vi fick nån användning av den.
Ja, det fick mig att omvärdera och då kändes min övertygelse om din grönhet väldigt omotiverad.

Jag vet inte varför du misstänker mig mindre nu heller. Jag har ju inte skrivit nåt på evigheter.

Elmrig levde inte upp till förväntningarna. Hans svar på kritiken från Sapient var vääldigt svag. KK håller igång, vilket grönar om Elmrig är grön. Men jag har svårt att se några andra som ulvar i så fall. Mukwa och Brynolf tillsammans vore allt för otroligt.

Röst:Elmrig
Jag misstänker dig mindre än Elmrig nu. Innan var det tvärt om och sen har det varit lite från och till med misstankarna mot Spider/OBD.

Det hänger ju på om Elmrig är röd eller grön. Är han grön kommer jag återgå till mina misstankar gentemot dig. Är han röd är jag mer osäker på hur det står till och det är ju baserat på Mukwas ända in i kaklet deal. Min deal ser likadan ut fast tvärt om så att säga.

Har jag förstått rätt så får vi fela en gång och jag tror chansen att vi felar är större om vi hänger dig först med tanke på att jag är mer osäker på din status och din status är också lite beroende på Elmrigs status.

Spännande!

Men när du ändå är igång så kan du kika igenom lite fler poster riktat ( eller handlande ) om dig som jag skrivit. Det finns lite smått och gott att jobba med för din del fortfarande.
 
Top