Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad said:
Varför röstar Elmrig på OBD om de båda är ulvar? Elmrigs; "Va var det jag sa" är ju sjukt störande. Lite in your face och det känns ju inte riktigt som att man är med i byn genom att köra ett eget race. Om man är osäker på R.J´s vara eller icke vara så är det ju ett måste som bybo att förklara läget och förhindra en hängning. Vi är ju ett lag och i laget finns det två snubbar som är redigt onda och vill hänga oss alla.

Varför röstar Elmrig då på OBD om de båda är ulvar? Jag kan tänka mig att det kan baseras på att OBD ligger rätt hårt i ulvfållan den här rundan och det kommer ju ge ännu ett läge för Elmrig att köra på sitt "Vad var det jag sa!".
Jo, jag är också inne på det. Elmrigs röst på ODB betyder två saker: Han ville inte vara med och rösta ut bybon RJ, vilket kan verka sunt om man är ulv och RJ ändå skulle ryka (vilket verkade rätt sannolikt). Och genom att lägga en harmlös röst på OBD kan han senare (när OBD hängts upp i baktassarna) hävda ännu mera "vad var det jag sa". Känns typiskt ulvigt, jag körde en liknande taktik i Ankeborg vill jag minnas.

Men, som alltid, det kan ju också vara tvärt om. :gremmad:
Ja precis. Som alltid kan det vara tvärt om..

Vi måste nog banne mig göra en lista (alltså, du måste göra en lista Brynolf..) En lista som säger vem vi tjänar mest på att hänga för att få ut mest om den är röd. Är den vi hänger grön vill vi ju givet få ut så mycket som möjligt ur det också, men hittills har vi ju inte lyckats så värst bra med det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Jo, förra rundan ballade ur lite iom RJ:s spektakel. Utan det hade vi förmodligen redan hängt OBD eller Elmrig.
Vilka var de främsta R.J motståndarna då? Jag själv föll dit mot slutet det vet jag. Till en början ville jag verkligen tro att han var en bybo, men det brakade ju åt pipan lite senare när R.J kom med sitt icke försvar sin dåliga bybo inställning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad, du som vet hur man ser när någon senast loggade in, kan du kolla när Paxen senast var här?

(ja, hur ser man det? Jag hittar inga sådana uppgifter nånstans)
# | Senast inloggade | Visningsnamn | Befattning Antal inlägg Plats Sysselsättning
!Paxen (Användare #8686)
Användare
Registrerad den: 02/09/08 07:47 PM
Senast inloggade: Igår 06:45 PM
1919 Kalmar Leg. lallare
Hur fan hittade du det där? Jag får upp allt utom just senast inloggad. Är det i profilen du kollar?
Klicka på >Användarlist< skriv i >!Paxen< tryck på >Enter< Färdigt.

Användarlistan är till höger om Bevakningslistor som är till höger om Mina saker.

Så.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Vi måste nog banne mig göra en lista (alltså, du måste göra en lista Brynolf..) En lista som säger vem vi tjänar mest på att hänga för att få ut mest om den är röd. Är den vi hänger grön vill vi ju givet få ut så mycket som möjligt ur det också, men hittills har vi ju inte lyckats så värst bra med det.
Jag ordnar det under dagen. Jag har inte lyckats komma på nåt sätt att kunna röda folk för att någon är grön på samma sätt som man kan gröna folk för att någon är röd. Det kanske bara är så...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Klicka på >Användarlist< skriv i >!Paxen< tryck på >Enter< Färdigt.

Användarlistan är till höger om Bevakningslistor som är till höger om Mina saker.

Så.
Ah! Man tycker ju att det borde stå i profilen också...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Elmrig said:
Detta är ett svar på KKs bump under slutet av förra rundan:

Att vända om hela drevet mot en helt ny kandidat sista halvtimmen var orealistiskt, om ingen av Tyr och Cass skulle dingla skulle vi ha behövt vänta, vilket var vad jag förespråkade innan Vimes hittade hårda bevis.
Du ville ha mer tid att luska i Tyr märkliga outning för att vara säker på det hela, och om det skulle vara tvunget med en hängning hade du lätt följt med ett drev mot Cassius.

Inte nån annan utan Cassius.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kan nån tolka:

Mukwa said:
Slarvjöns said:
Varför röstar du på Vimes för då, Tyr? Du ger ju inte Vimes något att arbeta med. Du känns vilse.
Nä, du röstar ju inte alls på Vimes. Du röstar på Purga... men dök inte du på Vimes nyss? hmmpf... jag minns att jag har kritiserat dig för att byta ofta, så jag tänker hävda att det är ditt fel att jag inte kommer ihåg var din röst ligger :gremsmile:
Mukwa said:
Mukwa said:
Slarvjöns said:
Varför röstar du på Vimes för då, Tyr? Du ger ju inte Vimes något att arbeta med. Du känns vilse.
Nä, du röstar ju inte alls på Vimes. Du röstar på Purga... men dök inte du på Vimes nyss? hmmpf... jag minns att jag har kritiserat dig för att byta ofta, så jag tänker hävda att det är ditt fel att jag inte kommer ihåg var din röst ligger :gremsmile:
Nope, sorry... jag blandar ihop Tyr med SJ. SJ gör en omotiverad röst på Vimes, och Tyr gör en omotiverad röst på Purga. Så var det ja. Lite för såsig nu... nåja. Kontentan av Tyr och SJ är densamma.
Mukwa said:
Såsig said:
3. Det finns ulvar att hämta i Vimes-drevet

KK tänker fel, Recca försöker passa in, Tyr slentrianröstar och SJ gör bort sig. Det vore konstigt om alla de här fyra var bybor. Någon av er är t o m statistiskt sätt ulv (4 av 12 = 33 % av deltagarna - mer än 25 %.
Det är ju Brynolf jag har missat i det här drevet. Det var därför jag automatiskt trodde att Tyr låg här.

Så här ser Brynolfs röst ut:

Jag gör till och med så här:
Röst: Vimes
How does it feel how does it feel...
Tjoho! Nu måste jag ju kolla igenom Brynolf också... skönt... Tur att jag är pigg då... en scrollning till kan det vara värt för att hitta Brynolfs motivering...
Mukwa said:
Brynolf said:
Jag hajar fortfarande inte vad all denna "hårda info" skulle vara, mer än att det ger oss en del på just Mukwa.
Huh? Röstade inte du på Vimes typ posten efter den här? Här låter det mer som att du inte ser någon anledning att rösta på Vimes, eller åtminstone inte så stor. Innan den posten skrev han det här och tyckte att Vimes taktik var finurlig:
Brynolf said:
Vimes said:
Brynolf said:
Förstår inte heller det här riktigt. Ser gärna en tydligare redogörelse för sambanden Konrad tagit upp ovan.
Recca bör redogöra för dem, eftersom hon verkar hålla med.
Lysande idé, mister! Så, Recca?
Brynolf är alltså emot KKs och Reccas taktik... jaha... nä, nu orkar jag inte scrolla längre. Brynolf har inte motiverat sin röst på Vimes va? Jag tror att hans röst är mer av en ickeröst för att han inte tycker att det är värt att rösta på varesig mig eller SJ:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Att hänga Spider kommer väl inte ge oss ett skit så; !Paxen, Brynolf och Tyr kanske kan berätta för mig vad vi vinner på att fimpa Spider?
Nä, vi vinner inget annat än att det förmodligen grönar Paxen lite mer, men i mina ögon behövs inte det. Jag tycker bara Spider har spelat ulvigt och vill få lite fart på honom så det blir lite rabalder att kunna analysera. Om han fortsätter vara frånvarande så får vi ju inte ut så mycket av att han hängs.

Men det här är ett problem. Eftersom det inte finns några hard facts i detta spel, har vi jättesvårt att analysera inaktiva spelare (normalt brukar vi iaf kunna använda någon fluff-uteslutningsmetod, och dessutom diskas man ju vid noll inlägg). Inaktivitet är alltså kasskasskass i en ännu högre grad än i vanliga spel. Så jag vill få lite fart på Spider så att det blir lite trådar att dra i om han hängs. Att hålla sig undan är abso värdo.

För övrigt hoppas jag verkligen xyas kommer igång i morgon.
Nope... fel igen. Han vill att Spider skriver av sig så att det hjälper oss om han hängs.

Brynolf: What?
Samtliga: Kan vi inte försöka motivera våra röster ordentligt? Det är inte bara ulvar som motiverar kasst för tillfället, om inte Vico har slängt in typ 5 ulvar i det här partiet. SJ, Tyr, Recca, Brynolf... och KKs var inte direkt lysande heller.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Förlåt RJ. :gremfrown:

Ok, tydligen är !Paxen aktivare än vi trott. Det hade förstås varit bra om han skrev något också. Och naturligtvis är han ingen ulv. Den idén kan vi glömma.

Det är inte otroligt att det blir jag som dinglar denna runda. Själv har jag bara kvar Elmrig och KK som ulvar för att svara på KKs fråga. KK kommer ivf se väldigt röd ut när jag åkt ut eftersom det bara är han kvar från triangeln KK-OBD-RJ och vi börjar få slut på skummisar. Klart KK föreslår Mukwa som alternativ.

För att försvara mig från en del av kritiken: Jag ändrade åsikt redan i andra rundan om KK, inte som påståtts av KK, efter RJs analys. Spider har en väldigt weird spelstil och i något av de tidigare spelen outade han sig som siare redan i slutet av första rundan, och blev raskt nattmördad. (nån som minns bättre vilket spel det var?) Han har en !paxisk-spelstil är min erfarenhet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Själv har jag bara kvar Elmrig och KK som ulvar för att svara på KKs fråga.
Vad vinner vi på att hänga Elmrig?
Vad vinner vi på att hänga Klemens Kalopps?

Jobba, jobba.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
För att försvara mig från en del av kritiken: Jag ändrade åsikt redan i andra rundan om KK, inte som påståtts av KK, efter RJs analys
Du syftar på att det är här du ändrar åsikt antar jag?

OBD said:
Jag måste nog ändra min uppfattning om KK lite. Han är inte längre så givet grön han med sitt snack om att outa siaren och att han fortfarande är kvar i spel. Nu tycker jag väl iofs att Recca spelat så pass bra och antagligen varit ännu aktivare än KK, att det senare inte är värt så mkt. Jag måste kika på Elmrig också som var inne på samma spår.

Mukwa ser jag som sagt grön, och hans åsikter om kk och vimes är lite intressantare efter genomgången. Dock tycker jag fortfarande att de känns lite som reaktioner på kritik. Mukwa kanske kan sammanfatta lite fynd han fått på framför allt kk.

Cassius är fortfarande min favorit, helt beroende på Purga ska sägas. Cassius tycker jag spelat bra, men inte tillräckligt för att ursäkta tidigare synder.

Röst:Cassius
Jag blev alltså mindre grön i dina ögon för att Mukwa tycker att jag borde nattmördas (annars är jag ulv) och att jag ville få fram siaren illa kvickt så att vi fick nån användning av den.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Mukwa said:
Ja, det är nog dags att hänga OBD nu... Är han grön så blir nästa runda jobbig.
Varför tycker du OBD är ett bättre alternativ än Elmrig och KK som du varit på tidigare?
Populism egentligen... eller att han varit i toppen sedan R1. Svajigt spelat av SJ, avvaktande av OBD. Trillar dit på dåliga motiveringar. Det är vad som poppar upp i huvudet nu på jobbet utan att tänka till ordentligt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Spontant tycker jag att jag borde grönas om KK hängs som ulv. Vi har ju haft en del konflikter. Samma sak med Mukwa.

Elmrig vettesjutton. Han har hängt på KK mot Mukwa, medan nån (KK eller RJ?) kopplade ihop Elmrig med Mukwa på nåt vis. Jag får kolla upp den grejen. Sapient borde iaf grönas om Elmrig är ulv. Han är väl den som drivit den tesen hårdast eller iaf först på allvar.

Skulle de vara gröna är det något lurigare, men eftersom vi börjar bli så få kan man kanske vända på logiken. Jag tänker eftersom ulvarna har lite färre enkla mål då både !Paxen och Brynolf (han gör mig lite nervös nu) är ansedda som gröna så finns bara 3 mål kvar som inte är ulvar. Då borde man väl kunna vända på ulv-bybo-logiken? Så att t ex Sapient blir röd om Elmrig är grön.

Jag vet inte om jag bara svamlar eller om det är begripligt, men jag tänker att Sapient som ulv inte gärna kan dreva mot !Paxen och Brynolf vilket lämnar kvar OBD, Elmrig, Mukwa och KK. Av vilka en måste vara ulv (om brynolf och !PAx är gröna). Kanske har han försvarat nån (Mukwa har jag för mig) och begränsas ytterligare för att spela konsekvent.

Ok, det är inte klockrent, men de som drevat mot en bekräftad bybo ser mkt skummare ut nu än i spelets början. Tyvärr var ju alla utom Elmrig med på drevet mot RJ, men jag har för mig att jag, KK och Mukwa var först. Sapient vände på slutet och avgjorde.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Jag ändrade åsikt redan i andra rundan om KK, inte som påståtts av KK, efter RJs analys
Jag köper det. Har kollat läget en del. Men till en början var det lixom; Wow, vilket bra inlägg! Nu anklagar vi K.K och ju längre Robban drev det och jag försvarade mig bra så bytte du sakta men säkert riktning och strax innan Robban gick ut med sanningen så var du faktiskt väldigt osäker på vad Robban höll på med.

Så snart Robban gått ut med att han fejkat allt fördömde du det på stört. Du gick inte med på att det var en fejk och att det hela var en efterhandskonstruktion. Kanske tack vare att du själv hade börjat ifråga sätta Robban.

Läser jag med snäll-glasögonen så spelar du ju bra där och ifrågasätter Robban. Sen så anklagar du honom för att det är en efterhandskonstruktion och är den som går i bräschen för det. Hade Robban varit ulv hade det sett väldigt bra ut på papperet, men nu var han ju bybo.

Jag kollade upp det hela mest för att du trots allt fortfarande har mig som en av de två ulvarna. Elmrig+K.K är dina alternativ. Vad är motiveringen till att hänga mig?

Med facit i hand körde Robban en fejk som du säger är en efterhandskonstruktion. Det du jobbade för var att hänga Robban precis som många andra (även jag är inblandad i detta). Nu har vi vänt blad och vet att Robban lade ner sina timmar på att brunmåla mig för att få fram någon ulv ur det hela. Hur kommer det sig då att du stoppar in mig som den ulven och inte Mukwa så som Robban ville göra?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Konrad Konvalj said:
Elmrig said:
Detta är ett svar på KKs bump under slutet av förra rundan:

Att vända om hela drevet mot en helt ny kandidat sista halvtimmen var orealistiskt, om ingen av Tyr och Cass skulle dingla skulle vi ha behövt vänta, vilket var vad jag förespråkade innan Vimes hittade hårda bevis.
Du ville ha mer tid att luska i Tyr märkliga outning för att vara säker på det hela, och om det skulle vara tvunget med en hängning hade du lätt följt med ett drev mot Cassius.

Inte nån annan utan Cassius.
om det här inte är en lverdrift utan det faktiska förfarandet så fattar jag egentligwn inte varför Elmrig är kvar i spel. Han ville alltså ha ut nån annan som vi vet är bybo, flr att 1. Alippa hänga Tyr oxh 2. Få ut siaren. Dessvärre vet vi atr kalla fötter även gällerbybor. cassius gjorde likadant. men nån av de som hoppade av måste vara ulv, för det är en typisk ulvgrej atr göra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Jag vet inte om jag bara svamlar eller om det är begripligt, men jag tänker att Sapient som ulv inte gärna kan dreva mot !Paxen och Brynolf vilket lämnar kvar OBD, Elmrig, Mukwa och KK. Av vilka en måste vara ulv (om brynolf och !PAx är gröna). Kanske har han försvarat nån (Mukwa har jag för mig) och begränsas ytterligare för att spela konsekvent.
Sapient = Ulv
Han kan inte dreva mot !Paxen och Grön-Brynolf.
Kvar blir OBD, Elmrig, Mukwa och K.K
Av dessa försvarar han någon (alltså den andra ulven menar du?)
Och detta är då Mukwa?

Eller menar du att han försvara en bybo. Alltså, Mukwa och en av OBD-Elmrig-K.K är ulv?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Spontant tycker jag att jag borde grönas om KK hängs som ulv. Vi har ju haft en del konflikter. Samma sak med Mukwa.
Du grönas inte om jag är ulv bara för att vi har haft konflikter. Det kan jag inte gå med på.

Varför blandar du in Mukwa här? Grönas du om han är ulv också? På grund av att ni har haft konflikter antar jag då.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Elmrig vettesjutton. Han har hängt på KK mot Mukwa, medan nån (KK eller RJ?) kopplade ihop Elmrig med Mukwa på nåt vis. Jag får kolla upp den grejen. Sapient borde iaf grönas om Elmrig är ulv. Han är väl den som drivit den tesen hårdast eller iaf först på allvar.
Kolla upp det! Sen kan du om du har lust kolla upp kopplingen mellan dig själv och Elmrig.

Du har bättre glasögon än mig. Skulle jag göra det kanske det vinklas lite knasigt. Typ; Elmrig+OBD=Ulv eller nått.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Spider har en väldigt weird spelstil och i något av de tidigare spelen outade han sig som siare redan i slutet av första rundan, och blev raskt nattmördad. (nån som minns bättre vilket spel det var?) Han har en !paxisk-spelstil är min erfarenhet.
Jo Spider är rätt kaotisk och pratar ibland på hebreiska. Han spelar en rätt svår bybo-stil.

Hur känns det för dig att dras med Spiders röst på Vimes? Den där som kopplar fri Mukwa från ulv till bybo och Vimes från bybo till ulv?

Spider tog ju väldigt mycket rygg på mig just då, men valde att försöka sig på en egen motivering. Du har däremot tagit avstånd från mig i och med att du inte tycker jag är lika grön längre.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Åh fifan.

Nu har jag spammat ner OBD. Jobba fram lite svar åt mig..

Jag piper iväg nu och tänkte lira rollspel ikväll.

Frestar med en röst:

Röst: Konrad Konvalj
Haka på ulvar! Nu har ni chansen att fimpa mig när jag är borta.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
JAg begriper inte hans case mot Mukwa. Kanske kan det se annorlunda ut så här i efterhand, men jag tycker Tyrs försök att hänga Mukwa är rätt starkt grönande.

Jag har ju gått igenom caset mot dig några gånger, till det så kommer ju att RJ var grön. Med så få spelare ger det iaf en pyttig skvätt rödfärg.
 
Top