Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Hear ya, hear ya! Även om jag tror att det inte spelar någon roll längre eftersom det bara är !Paxy och xyas kvar, varav den ena är tokgrön och den andra kommer vi få vänta på (även med ersättare).

Som det ser ut nu är KK och OBD i toppen för att claima, åtföljt av Elmrig och mig. Om vi utgår från UP-listorna vill säga :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Som jag ser det Mukwa glömmer du bort R.J och det känns ju lite udda. Vet du att han skall punga på en 5:a på mig för att komma upp i topp tillsammans med OBD samtidigt som du får en 3:a eller så?

Sen har vi ju !Paxen kvar också. xyas har jag inte räknat med i det hela. !Paxen behöver ju inte claima nått, men hans up-lista är ju av vikt ändå.

K.K

[1] !Paxen
[2] R.J
[2] Elmrig
[3] Brynolf
[0] xyas
[4] OBD
[5] Mukwa

Mukwa

[1] !Paxen
[1] Brynolf
[3] Elmrig
[3] R.J
[3] OBD
[?] xyas
[4] K.K

Elmrig

[1] !Paxen
[2] R.J
[3] K.K
[3] Brynolf
[?] xyas
[4] OBD
[4] Mukwa

OBD

[1] !Paxen
[2] Mukwa
[2] Brynolf
[3] R.J
[3.5] Elmrig
[4] K.K

Brynolf

[1] !Paxen
[2] K.K
[2] Mukwa
[3] Elmrig
[3] R.J
[?] xyas
[4] OBD

OBD = 15up
K.K =13up
Mukwa = 13up
R.J = 13up
Elmrig = 11,5up
Brynolf = 9up
!Paxen = 5up
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Re: K.K´s up-lista

Ninja, skulle bara dubbelkolla en grej och så har du postat. Jag tror dock att du missat att Mukwa uppgraderade mig och RJ till en 4'a i sitt följdinlägg.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: K.K´s up-lista

Ska jag outa roll nu eller ska vi vänta?

Sen håller jag med Mukwa att 4 och 5 på honom är lite omotiverat. Ser gärna nån utläggning om det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Elmrig said:
Ninja, skulle bara dubbelkolla en grej och så har du postat. Jag tror dock att du missat att Mukwa uppgraderade mig och RJ till en 4'a i sitt följdinlägg.
Ah, där ser man. Nu när du säger det har jag ju koll på det, men lat som jag var kollade jag bara up-listorna.

Däremot ger ju det:

OBD = 15up
R.J = 14up
K.K =13up
Mukwa = 13up
Elmrig = 12,5up
Brynolf = 9up
!Paxen = 5up

Ännu lite mer underligt hur K.K kan ses som ett toppnamn som skall claima först. Om nu inte R.J kommer in och lägger en 5:a på mig vilket han borde göra efter sin gedigna genomgång. Mukwa tänker ett steg längre helt enkelt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Ond bråd död said:
Ska jag outa roll nu eller ska vi vänta?

Sen håller jag med Mukwa att 4 och 5 på honom är lite omotiverat. Ser gärna nån utläggning om det.
Jag tycker 2 på Mukwa är lite väl omotiverat också.

Hur som så tar i alla fall jag den striden när R.J och !Paxen slängt fram sina kort på bordet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: K.K´s up-lista

STOPP!

Sorry det sena stoppet glömde bort tiden.

Rösträkning:
Konrad Kovanlj (1): Robert Jonsson

START!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Jag tycker att det är lite oschysst att låta KKs prime suspect gå före min och övrigas, men även om vi jämnar ut det kommer vi få ungefär samma lista, så sure... är lite osäker på om jag vill outa innan Elmrig, och jag är faktiskt lite osäker på om KK eller ni andra vill det heller, men det tar vi då. Jag är byn till lags, dock.
OBD, shoot!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Mukwa said:
Jag tycker att det är lite oschysst att låta KKs prime suspect gå före min och övrigas, men även om vi jämnar ut det kommer vi få ungefär samma lista, så sure... är lite osäker på om jag vill outa innan Elmrig, och jag är faktiskt lite osäker på om KK eller ni andra vill det heller, men det tar vi då. Jag är byn till lags, dock.
OBD, shoot!
Ke?

Jag ville att alla skulle få säga sitt först Mukwa, inget annat.

Alltså, R.J och !Paxen har ännu inte färdigställt sin lista så det finns ingen turordning uppgjord ännu. Förstår inte din hets nu Mukwa. Det är ju efter din pipa vi spelar.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Re: K.K´s up-lista

Jag har öppnat första flicka i första rundan nu, men jag har lite klart att få undan innan jag kan börja med mina spelåtaganden här. Men såvida inte force majeur inträffar kommer infon jag lovade tidigare senare i natt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Ke?

Jag ville att alla skulle få säga sitt först Mukwa, inget annat.
Jag trodde att det alla hade lämnat in var go, liksom... Så förbannat viktigt är det inte vem som outar först, så länge vi fått ut text innan, vilket jag tycker att vi har. Men visst. Vi kan vänta för att folk ska få sammanställa sin UP-listor först.

Det är ju efter din pipa vi spelar.
Ja, precis :gremsmile: OBD hade fått outa fort ändå, och hans inlägg har iallafall skrikit att han är vanilj. No biggie.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Och med flicka, menar jag flik. :gremcrazy:

(Så ni inte tror jag öppnar flickor här borta...)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Jag ville att alla skulle få säga sitt först Mukwa, inget annat.
Det var synd. Jag läste in lite annat i det här inlägget:
KK said:
Nu tycker jag att vi softar lite Mukwa.

Jag har en 5:a på dig och Elmrig har en 4:a på dig. Du har oss som troliga ulvar.

Jag kommer att göra allt för att byn skall vinna det här och är inte omöjlig på nått vis. Vi kan snacka fram och tillbaka och jag har tidigare grönat dig vid tillfällen så det är inte en omöjlighet att göra det igen, men just nu tycker jag vi kan softa tills alla är klar med sina listor.

Det är ju rätt dumt att färga andra med sina tankar och åsikter innan alla sagt sitt. Vi har ju ett mål att jobba efter så jag tycker vi gör så som du har föreslagit. Jag tycker det låter byboigt om det är någon tröst.

Är det så att du vill fortsätta kriga nu innan alla gjort sitt jobb då hojtar du. Jag tänker över det hela då, men som det känns nu så väntar jag gärna med det.
Det fetmarkerade tog jag som ett uppenbart sätt för KK att skriva att han gjort precis tvärtom, eftersom hela inlägget indikerar att han är beredd att släppa mig. Elmrig svansade efter KK och gjorde bort sig, så jag tänkte att det var en ganska bra taktik dessutom. Tråkigt om jag missuppfattade dig KK, för du blev lite grönare av det här inlägget tyckte jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Mukwa said:
Som det ser ut nu är KK och OBD i toppen för att claima, åtföljt av Elmrig och mig. Om vi utgår från UP-listorna vill säga
Mukwa said:
Jag tycker att det är lite oschysst att låta KKs prime suspect gå före min och övrigas, men även om vi jämnar ut det kommer vi få ungefär samma lista, så sure... är lite osäker på om jag vill outa innan Elmrig, och jag är faktiskt lite osäker på om KK eller ni andra vill det heller, men det tar vi då. Jag är byn till lags, dock.
OBD, shoot!
Det tycks vara så att du tycker att det är viktigt att vi outar i en viss ordning med tanke på dina senaste inlägg Mukwa.

Eller?

Mukwa said:
Så förbannat viktigt är det inte vem som outar först
No biggie.

Hur som så får vi R.J´s lista inatt och har vi lite flyt får vi in !Paxens också så är saken biff.

OBD spelar ju redan efter din flöjt och lyder kommande hips vips utan att allt är enligt Mukwas ursprungsidé.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Ja, det viktiga är att de mest suspekta outar först, sedan skiter jag i vilket. Såvida inte Robban skulle omvärdera hela sin UP-lista så skulle vi ha samma förstanamn ändå, more or less.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

OBD spelar ju redan efter din flöjt och lyder kommande hips vips utan att allt är enligt Mukwas ursprungsidé.
Min ursprungsidé var att få ut text innan claimandet, det har vi fått imo. Visst kan vi få ut mer innan vi fortsätter med claimandet, men det här var min ursprungsidé. Alla fixar UP-listor så att vi får veta vad alla tycker, och sedan får de mest suspekta outa först. Enkelt och smidigt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ond bråd död said:
Xyas är ett problem, men vad gäller rösträkning så gör det ingen skillnad egentligen.
Jovars, som sagt så innebär hans limbo-existens att det krävs en röst mer för utröstning än vad det hade gjort utan honom:

Med Xyas denna runda: 6 bybor vs 2 ulvar. 5 röster krävs för majoritet (vi har 5)
Med Xyas nästa runda: 4 bybor vs 2 ulvar. 4 röster krävs (vi har 3) Stalemate?

Utan Xyas denna runda: 5 bybor vs 2 ulvar. 4 röster krävs (vi har 5)
Utan Xyas nästa runda: 3 bybor vs 2 ulvar. 3 rösterkrävs (vi har 3) Klad hest!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: K.K´s up-lista

Få ut text? Jag ska erkänna att jag inte är helt med på vad som händer. Den enda rollen som är kvar är väl siaren eller finns tankar på att nån sitter och håller på väktarrollen också?
 
Top