Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Oh, btw. Kanske ska skriva en rad om varför jag ändrar mig angående siarclaimandet, och sållar mig till KKs sida.

R2 är onödigt för tidigt, och att siaren kan dra i handbromsen hade varit ett bra alternativ för R2, men nu har vi inte så mycket att gå på eftersom R2 avslutades så fort, och i R4 kan vi inte lita på siaren, så även om vi kommer fram till att hänga en ulv den här rundan måste siaren ut. Och då är det bättre att göra det så att vi får mucho information från det.
Fortsätt ta kommando Mukwa.

Går du ut först med att lista alla spelare?
Alltså, i vilken ordning det skall skötas.

Dumt att köra en Purgatorisk ordningsföljd med tanke på den rätt låga aktiviteten. Så jag kan börja om det är så eller så pekar du med hela handen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Fan att vi måste ha så bråttom med rundan, läge att tagga ner en aning.

Är hos päronen, ska försöka läsa ikapp och kommer med ett inlägg innan 22, lite pressat schema här men något ska det bli.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Går du ut först med att lista alla spelare?
Alltså, i vilken ordning det skall skötas.
Jag ska göra en utvärdering. Jag tycker inte att vi behöver ha en bestämd ordning för när vem ska göra en sammanställning. Jag skulle vilja se UP-listor från alla.

Dumt att köra en Purgatorisk ordningsföljd med tanke på den rätt låga aktiviteten. Så jag kan börja om det är så eller så pekar du med hela handen.
Det är ingen purgatorisk ordningsföljd jag vill se, för då kan ulvarna iallafall dra nytta av claimarschemat. Jag vill ha ett bybobestämt claimschema. Om aktiviteten på de som ska outa är dålig tar vi ställning till det då. Först börjar vi med UP-listor. Jag har en del att ta igen, så det kommer ta tid för mig, men innan kvällen är slut ska min UP-lista vara klar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ska du styra Mukwa måste det vara lite raka besked om hur vi ska gå tillväga. En up-lista är ju fresh om alla använder sig av samma mall. En 2:a från dig är kanske inte det samma som för någon annan. Sen tror jag att det är lättare som ulv att sladda lite med en up-lista genom att gå in och revidera efter andras listor. Kan även vara en fördel för en ulv att sätta en två 5:or och sen kasta in ån 4:a bara för att visa sig osäker. Exempelvis på en ulv då och när denne hängs är det ju rätt lätt att hävda att den där 4:an på up-listan snarare var en 4+ eller till och med en 5:a.

Jag tror mer på en rak linje där !Paxen får högst bybopoäng och sedan den man har som näst mest grön får en liten slant mindre och sen fortsätter det ner till de två man har som ulvar. Typ nått sånt.

Sitter på paddan nu men dyker in senare så får vi se om några beslut fattats.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Konrad Konvalj said:
Ska du styra Mukwa måste det vara lite raka besked om hur vi ska gå tillväga. En up-lista är ju fresh om alla använder sig av samma mall. En 2:a från dig är kanske inte det samma som för någon annan. Sen tror jag att det är lättare som ulv att sladda lite med en up-lista genom att gå in och revidera efter andras listor. Kan även vara en fördel för en ulv att sätta en två 5:or och sen kasta in ån 4:a bara för att visa sig osäker. Exempelvis på en ulv då och när denne hängs är det ju rätt lätt att hävda att den där 4:an på up-listan snarare var en 4+ eller till och med en 5:a.

Jag tror mer på en rak linje där !Paxen får högst bybopoäng och sedan den man har som näst mest grön får en liten slant mindre och sen fortsätter det ner till de två man har som ulvar. Typ nått sånt.

Sitter på paddan nu men dyker in senare så får vi se om några beslut fattats.
Ja, du har rätt. Det är bättre att de misstänkta börjar. Du kan få inleda KK.

1. Grön (Se VAOL)
2. varken eller
3. Ett par scum tells, hunch
4. Ordentligt case på någon
5. Trolig ulv
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K´s up-lista

Jag är först ut.

Mukwa said:
1. Grön (Se VAOL)
2. varken eller
3. Ett par scum tells, hunch
4. Ordentligt case på någon
5. Trolig ulv
Reviderar listan enligt följande princip:

1. Grön (Se VAOL)
2. Semigrön, gör ett bra bybo jobb
3. Svårt att sätta fingret på
4. Mer ulv än människa
5. Ulv, ordentligt case

Nu drar jag ju allt från minnet här också så visst kan jag missa saker och ting. Det finns inget jättedjup i själva analysen av spelarna, men siffrorna stämmer.

I ett senare skede när vi tar steg två i den här processen måste mer handfast fakta att plockas fram, men alla som har varit med i spelet har ju förhoppningsvis rätt bra koll på vad och hur man menar.

!Paxen, 1up
Är grön tack vare sin väktaroutning. Hade annars varit orange eller kanske röd. Nu är han safe tack vare väktar rollen, men mer än så har inte !Paxen att gå på. Var hela runda 1 säker på att Spider var en av ulvarna. Hur det ser ut nu vet jag inte riktigt säkert.

R.J, 2up
Började med att rycka nybörjarkortet några gånger i runda 1. Misstolkade mig en aning, men förklarade sig väl. Hans misstankar mot Mukwa har falnat mot slutet och det är klart jag färgas lite av det. Att R.J går på och kör en rejäl sammanställning av K.K tycker jag är jättebra. Jag har spelat väldigt varierande om man säger så. Jag har blandat högt och lågt. Att jag misstänks för ulveri har ju med Vimes bortgång att göra. Ulvarna fimpade rätt snubbe för att brunmåla K.K lite hårdare och R.J hugger som fan på det. Han säger sig vara rätt osäker i slutet på runda 2, men i runda 3 har R.J fått upp vitringen på K.K. Det är bra för byn att kolla upp mig så R.J´s jobb gynnar byn. Därav 2up.

Elmrig, 2up
Har spelat ett stabilt spel rakt igenom. Hade några mindre beefar med mig till en början. Jag var inne på att känna av lite och locka fram ett ping eller två, men icke. Gjorde en overall jättebra runda 1. Elmrigs "stora" beef med Vimes har jag inget att säga nått om. Det var väl en fråga om varför Vimes ändrat sin uppfattning om Mukwa om jag inte mins fel. Jag skulle inte ställa upp om det blir en hängning av Elmrig.

Brynolf, 3up
Magkänslan säger grön. Runda 2 är Brynolf kung. I starten av runda 1 är han lite frånvarande och ute i skogen. Mina intryck av Brynolf i runda 1 är lixom noll förutom en lite beef gällande !Paxen och väktarskap. Hade jag baserat mina up på runda 2 hade jag grönat Brynolf, men osäkerheten över hur han verkligen var i runda 1 gör mig osäker.

xyas, 0up
Smart ulv som inte loggat in en ändå gång sen sitt första och ända inlägg? Det vore ju det sjukaste draget ever. Just nu stör han balansen med sina icke röster också. Finns det någon matematisk uträkning som säger att byn tjänar på att hänga xyas så måste det göras.

Spider Jerusalem, 4up
OBD har varit bra. Dock så faller han för R.J´s anklagelser gentemot mig. Alltså, att R.J gör sitt jobb och letar skit på mig det gillar jag, men när någon tar chansen att hoppa på så ser jag det som en scumtell. Speciellt då jag själv ställt mig på Spiders sida och sagt att han inte var så värst röd som övriga tycker. Spider pingade inte i början när han röstade på !Paxen, han pingade som fan när han röstade på Vimes däremot. Där är han inne och stökar med Mukwa som 50/50 och sedan tror han att inte Mukwa är ulv. Rätt många krångligheter i det inlägget och inget riktigt ställningstagande alls. OBD svajade rätt hårt vid hängningen av Tyr också enligt rykten. Tror Brynolf har bra koll på det.

Mukwa, 5up
Yepp. Det här är min ulv. Det mesta baseras på runda 1. Sen har Mukwa sakta, men säkert ätit sig in bland byborna för att smygbruna K.K. Vi hade ju Mukwa i runda 1 men både jag och Vimes fegade ur. Han fick lite extra tid och sen dess har Mukwa spelat väldigt bra. Att Tyr lade den tvekande 7:e rösten var ett svettigt drag och afk-kort motiveringen var nog väl vald. Beefen mellan Tyr och Mukwa skapade ett glapp mellan dem i och med att Tyr hängdes och visade sig vara ulv. Att Vimes mot slutet av runda 1 började gröna Mukwa allt mer är absolut inte bra för byn.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Ärligt talat KK. Du skriver att jag har spelat upp mig, och du tar upp att Tyr försökte rösta ut mig, och sedan får jag en femma. Du baserar alltså dina misstankar på någonting som hände i runda 1. Gå då tillbaks och hitta det som pingar, för det du tar upp här ger ju mig låga UP, inte höga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Mukwa said:
Ärligt talat KK. Du skriver att jag har spelat upp mig, och du tar upp att Tyr försökte rösta ut mig, och sedan får jag en femma. Du baserar alltså dina misstankar på någonting som hände i runda 1. Gå då tillbaks och hitta det som pingar, för det du tar upp här ger ju mig låga UP, inte höga.
Alltså, skit i min lista och gör en egen nu så vi kommer vidare Mukwa. Jag baserar mina misstankar på runda 1 svar ja, men det hör lixom inte hit nu.

Vi skall följa ett schema för att komma någon vart med vårt siar problem. Så att kritisera min lista det kan du göra när vi alla är klar.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: K.K´s up-lista

STOPP!

Rösträkning:
Konrad Kovanlj (1): Robert Jonsson

START!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Nä, jag kan göra det innan också. Jag föreslog inte det här systemet för att det skulle vara ett åbäke att göra baföatt. Jag föreslog det för att vi får ut information av det. Jag tänker ju använda den informationen som kommer fram.

Är det byns vilja att se min UP-lista nu alltså? KK har ju tappat taktpinnen, så han är inte en tillräckligt tydlig indikator på vad byn vill längre :gremsmile:

Jag kan fortsätta med UP-listan, för KK är tydlig med att han misstänker mig och jag vet att jag inte är grön i mångas ögon. Så jag kan fortsätta:

KK said:
1. Grön (Se VAOL)
2. Semigrön, gör ett bra bybo jobb
3. Svårt att sätta fingret på
4. Mer ulv än människa
5. Ulv, ordentligt case
!Paxen - 1 UP
Claimat väktare. Inget snack.

Brynolf - 1 UP
Vassaste spelaren i det här liret. Brynolf gör riktigt bra och byboiga uppställningar för att fälla ulvar.

Elmrig - 3 UP
Jag har inte riktigt fått nåt grepp om Elmrig, så jag gör en snabbsammanställning av honom.
Runda 1. Är på Paxy, försvarar Vimes, är på och gnabbas lite med KK, ser inte Tyr, men lägger en väldigt tveksam röst på Tyr. Hade det varit en ulvkompis och Elmrig kände att han behövde rösta på Tyr skulle han förstås ha dragit fördel av det, om han inte trodde att Tyr-drevet skulle vända vill säga. Vill starta upp något på SJ/OBD istället för Tyr-drevet. Är Elmrig ulv så är OBD grön, och vice versa. Det är ju dumt att vända ett ulvdrev mot en annan kompis. Elmrig försöker styra bort Tyr-drevet mot mig också, trots att jag inte pingar särskilt. Elmrigs motiveringar i runda 1 är lite sådär egentligen. Ingen prime suspect och försöker fiska efter support att vända Tyr-drevet. Hans misstänktlista ser ut så här kl 12:37:00 samma dag som Tyr hängs:
Ja, och förutom Mukwa:

Cassius, OBD, Tyr.
Han styr över mot Cassius för att snart därefter rösta på Tyr igen... för att sedan plocka bort den när Tyr outar sig som siare. Vill inte att vi hänger Tyr, även om han är toppkandidaten (för att locka fram siaren?)
Runda 2: Väljer mellan Cassius och OBD, och går på Cassius. Får tillbringa några inlägg med att försvara sig och gör ett schysst jobb. Skriver att han var helt såld på Tyr, vilket är en ren och skär lögn om det inte refereras till de få minuter som Elmrig faktiskt hade sin röst på Tyr. Elmrig analyserar varför Recca mördades, något som alla ulvar vill ta på sig, för det går aldrig att dra några ordentliga slutsatser kring det och det är dessutom lätt att tänka ut (nä, det är ingen auto-scum tell, men det är ungefär som att posta en rösträkning). Elmrig är sedan inaktiv med en dåligt motiverad röst på Cassius.
Elmrig velar och är för inaktiv för att kunna vara grön. Han har dessutom för dålig kontakt med Tyr för att det ska kännas bra. I övrigt stabil.

KK - 4 UP
Min magkänsla säger ulv, och han sladdrar och flamsar om skitgrejer och har faktiskt inte haft så många motiverade röster. Han var inte på Tyr särskilt mycket, bara tillräckligt för att det inte ska vara uppenbart, fast jag tycker att det är för lite. KK stressade fram en hängning i R2, och har försökt stressa fram hängningar innan dess. Han gör även bort sig genom att klistra fast sig på Vimes, rösta ut en bybo och inte veta vart rösten ska läggas i R3, utan faller tillbaks på någonting som egentligen borde vara överspelat. Dessutom lever KK efter två nätter. Bara det är suspekt. KK har annars stannat upp i 3 diskussioner under det här partiet: 1. !Paxens väktarclaim, 2. hängandet av mig, 3. Siarclaimandet. KK stannar inte upp annars, KK dundrar fram. Varför dundrar du inte fram, KK?

Robban - 3 UP
Lite för inaktiv, för dåliga motiveringar till rösterna. En ambitiös sammanfattning som jag gillar, i stora drag. Robban är den som är allra mest sugen på att hänga Cassius. Så sugen att det är ett stort skrikinlägg för att hela förra rösten inte var fetad. Det rimmar illa med det här:
Robbelibobbellibus said:
Fan. Fan. Fan.

Jag hade en känsla av Cassius inte var ulv, men vågade inte lita på dem. Förlåt Cassius!
Robbans magkänsla säger att OBD är grön, vilket givetvis får mig att höja misstankarna mot OBD :gremsmile: Robban känns som en nybörjarulv med lite för taskig ljugarvana. Det som talar emot den känslan är hans sammanfattning som faktiskt var helt ok.

OBD/SJ - 3 UP
SJ var svajig, OBD har spelat upp honom tycker jag. Jag har för dålig koll på OBD, och jag orkar inte göra en utvärdering. Magkänslan säger 3:a eller 4:a och att han pingar, men jag har inget att hänga upp anklagelserna på, så just nu får ni tro mig eller se det här som nåt populistiskt skitsnack.

xyas - ???
Min UP-lista är relativt ljummen, vilket indikerar att vi har en inaktiv ulv. Jag har försökt hitta en post från xyas där han skriver nåt om att han alltid har velat pröva inaktivitetstaktiken, men jag hittar ingenting, och jag börjar fundera på om det är nån annan som skrivit det, typ !Paxen. Skit samma. xyas kan vi inte utläsa något från...

Topp 3
KK
OBD
Robban
Elmrig

Nä, det gick inte... Jag ska sova och jobba på det lite (med jobb menar jag IRL-jobb, sånt där som gör att jag har råd med internet). Tillbaks imorgon kväll om jag inte mot förmodan hinner titta till något på jobbet.

Jag ser helst att OBD (för att han är misstänkt, och misstänkt av många i byn) eller Robban (för att han inte har några bra motiveringar och svajar, så ju mindre som finns ute för Robban att copy-pasta, desto mer givande) fortsätter med UP-listan, men i ärlighetens namn tror inte jag att det spelar så värst stor roll i vilken ordning de görs. Alla ska ändå göra dem, och vi kommer se vem som kopierar vem iallafall.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: K.K´s up-lista

Elmrig och Robban kan få fyror av mig, nu när jag tänkt till ordentligt efter KKs poängsystem. De känns mer ulv än bybor.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: K.K´s up-lista

Sorry, har inte hunnit med idag, handboll, flytt av marsvin och OS-avslutning. Imorgon borde jag bokföra men jag ska vara så aktiv jag kan.

OBD, Elmrig och RJ, vi ser fram emot era listor.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: K.K´s up-lista

Nu är jag tillbaka framför datorn och exjobbskrivandet och jag kommer ha god aktivitet dagtid fram tills fredag.

Jag förstår det som att vi postar UP-listorna först och diskuterar dem när alla psotats? Här kommer iaf min:

1. Grön (Se VAOL)
2. Semigrön, gör ett bra bybo jobb
3. Svårt att sätta fingret på
4. Mer ulv än människa
5. Ulv, ordentligt case

!Paxen, 1 UP
Det finns inte så mycket att säga här, är han en ulv som dragit en suprechansning så är vi i princip autodöda om inte xyas kommer in och claimar väktare.

R.J 2 UP
Spelar bra nu tycker jag och även om jag inte riktigt håller med om att KK bör vara näste man till galgen så tycker jag att argumenten och sammanfattningen är riktigt bra.

KK 3 UP
KK har gjort ett bra jobb och tillfört mycket till byn. Jag håller med om att en hel del konstigheter har slunkit med i hans inlägg men jag ser inget hållbart case mot honom.

Brynolf, 3 UP
I mina ögon spelar Brynolf grönt men magkänslan inför honom är inte riktigt bra. Något med hans spel stör mig, jag ska ta en genomkörare från runda 1 senare idag och se om jag kan hitta annat än mina egna hjärnspöken. Annars bra analyser och som regel vettiga åsikter.
Brynolf satt väldigt stilla i båten när Tyr outade siare, kanske är det bara jag som var så nervig att jag blev obeslutsam men Brynolf verkade vara helt säker på sin sak, återkommer med mer om det efter genomläsningen.

OBD 4 UP
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, SJ spelade fördjävlig konstigt och gjorde bort sig mer än en gång. 4'an ovan är utan att ta hänsyn till de ständiga kommentarerna om att "SJ är en kaotisk spelare", tar jag dem i åtanke landar han på en 3'a. OBD har spelat bra men han har inte heller fått jättemycket stryk sedan han kom in i bilden.

Mukwa 4 UP
Något luktar illa och det finns en del skit på Mukwa. Recca var på och hackade på Mukwas poster till frukost, lunch och middag och Mukwa har ständigt varit och är i konflikt med övriga spelare. Just konfliktsökandet är något som under en lång period har fått Mukwa att bli grönare och grönare i mina ögon men nu vill jag se annat än grälsjuka från den här mannen.

xyas ?
Inte mycket att säga här.

Om jag blev tvungen att rakt av välja någon för hängning i detta nu skulle det troligen bli OBD med Mukwa som god tvåa och KK som trea laggande.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Re: K.K´s up-lista

Mukwa said:
Robban - 3 UP
Lite för inaktiv, för dåliga motiveringar till rösterna. En ambitiös sammanfattning som jag gillar, i stora drag. Robban är den som är allra mest sugen på att hänga Cassius. Så sugen att det är ett stort skrikinlägg för att hela förra rösten inte var fetad. Det rimmar illa med det här:
Robbelibobbellibus said:
Fan. Fan. Fan.

Jag hade en känsla av Cassius inte var ulv, men vågade inte lita på dem. Förlåt Cassius!
Robbans magkänsla säger att OBD är grön, vilket givetvis får mig att höja misstankarna mot OBD :gremsmile: Robban känns som en nybörjarulv med lite för taskig ljugarvana. Det som talar emot den känslan är hans sammanfattning som faktiskt var helt ok.
Payback is sweet? Dags att bedriva drev mot mig nu? :gremwink:

Om du går igenom tidigare poster så ser du att jag svarar Recca på varför jag är inaktiv och inte motiverat mig vid rösterna. Jag trivs egentligen inte - och mycket beror på att det tar lite för mycket tid att verkligen sätta sig in i spelet om man ska göra det bra. Jag har dock börjat förstå mig på spelet nu och sammanfattningen ägnade jag cirka 2 timmar åt att göra. Det representerar lite mer vad jag står för då jag engagerar mig djupare.

Lustigt att du pekar ut mig att helst ville ha ut Casius, då det troligen var minst så. Går du tillbaka till min första sammanfattning över misstänkta så ser du att jag där pekade ut (då) Cassatory och SJOBD som inte misstänkta, trots alla tror det. Vad som hände var att jag i runda två inte engagerade mig, fick hybris och hakade på Vimes resonemang eftersom han varit awesome skarpsint - och vi alla drogs med i KK:s hets. Jag är uppriktigt ledsen över det.

Så vill du göra mig till ulv för mitt oengagemang i spelet är det tråkigt. Byn kommer få lida för det senare i så fall.

Mina nästa stora steg kommer vara att:

1) Kolla in KK och Tyr i första rundan
2) Sen posta en UP-lista.

Återkommer!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Re: K.K´s up-lista

Elmrig said:
Jag förstår det som att vi postar UP-listorna först och diskuterar dem när alla psotats?
För sent. Skrev och postade medan du gjorde det, så jag såg inte det här. Sorry. :gremfrown:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Brynolf said:
Sorry, har inte hunnit med idag, handboll, flytt av marsvin och OS-avslutning. Imorgon borde jag bokföra men jag ska vara så aktiv jag kan.

OBD, Elmrig och RJ, vi ser fram emot era listor.
Kikar vi på de färdigställda up-listorna borde det vara OBD på tur, men det känns ju ovärt att vänta på det så övriga som inte gjort en lista kan ju göra det så snart det finns tid.

Elmrig kan vi checka av från din lista så jag gör en ny här:

Brynolf-R.J-OBD och !Paxen som du tycks ha glömt bort helt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: K.K´s up-lista

OK, här kommer min UP-lista

Mukwa 2 Det faktum att Tyr medvetet försökte rösta ut honom vid skenavrättningen första rundan talar för att han är grön. Jag är inte helt säker hur kört det såg ut för honom, om det var tillräckligt för att Tyr skulle se loppet som kört och försöka gröna sig genom att rösta ut honom, men min uppfattning är att det inte var så dåligt läge egentligen för Mukwa då. Snarare var skenavrättningen ett resultat av att !paxen outade och att Mukwa var ensamt drev plötsligt. För egentligen var caset mot Mukwa väldigt svagt.

!paxen 1 Givetvis.

Robert 3 Svårt att bedöma eftersom han fortfarande är en nybörjare. Han har dock spelat upp sig efter första rundan och blivit lite lättare att tolka. vissa misstankar och röster känns lite ogrundade, men det är lätt att skylla på orutin. Jag behöver se lite mer för att bilda mig en riktig uppfattning.

KK 4 här har jag svängt rejält. Från att röstat med honom just för att jag såg honom som väldigt grön, till att börja tvivla på att han är bybo. Jag hade iofs inte läst allt vid det tillfället. Han har spelat väldigt udda, både för misstankar mot Mukwa som tycks rätt omotiverade (jag minns inte riktigt hur hans resonemang gick) till snacket om att outa siare förra rundan. Nu kan det förvisso var dags snart, precis innan hängning så att ulvarna inte hinner reagera, att gå ut med vilka som siats vad. Sen har jag alltid sett honom som en väldigt duktig spelare, men i det här partiet tycker jag inte riktigt han levt upp till förväntningarna. Första rundan var han egentligen ofta osjälvständig och tog rygg på Recca istället.

Brynolf 2 Jag har allmänt grön känsla av honom. Tycker han resonerar vettigt och har aldrig märkt något konstigt i hans inlägg.

Elmrig 3,5 Har varit osynlig efter siarsnacket i slutet på runda ett, som ju är rödande. Kan inte säga att jag har något konkret utöver det, men jag skulle vilja se lite mer driv så att säga. Mer tydliga ställningstaganden. Som det är nu är min uppfattning att han inte riktigt engagerar sig i jakten.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

OBD said:
snacket om att outa siare förra rundan. Nu kan det förvisso var dags snart, precis innan hängning så att ulvarna inte hinner reagera, att gå ut med vilka som siats vad.
Enligt planen skall vi först få fram allas up-listor för att avgöra i vilken ordning vi skall outa våra roller.

Att snacka om att vi skall slänga fram det precis innan hängning är ju helt off och inget vi kommit fram till.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: K.K´s up-lista

Konrad Konvalj said:
OBD said:
snacket om att outa siare förra rundan. Nu kan det förvisso var dags snart, precis innan hängning så att ulvarna inte hinner reagera, att gå ut med vilka som siats vad.
Enligt planen skall vi först få fram allas up-listor för att avgöra i vilken ordning vi skall outa våra roller.

Att snacka om att vi skall slänga fram det precis innan hängning är ju helt off och inget vi kommit fram till.
ok. Om !paxen är med på noterna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K´s up-lista

Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
OBD said:
snacket om att outa siare förra rundan. Nu kan det förvisso var dags snart, precis innan hängning så att ulvarna inte hinner reagera, att gå ut med vilka som siats vad.
Enligt planen skall vi först få fram allas up-listor för att avgöra i vilken ordning vi skall outa våra roller.

Att snacka om att vi skall slänga fram det precis innan hängning är ju helt off och inget vi kommit fram till.
ok. Om !paxen är med på noterna.
Hur menar du nu?
 
Top